Raptor 700

KuntaKen

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Ort
Åstorp
Hoj
KTM 520/525 -02 KTM SX-F -07
Tilläggas kanske att jag sålde min för 80-nånting för att jag ville bli av med den, då var den inte särskillt sliten eller hade gått särskillt långt, det är ju såna som jag som gör att människor kan göra klipp.
 

überkill

Guest
Hur står sig den gatreggade Raptor 350 mot dessa? Är den tråkig eller tillräcklig? Hur många kusar finns i den och är den strypt?

KOllade upp försäkringen på en sån och det kostar 2-4k för hej/hel. Billigt nöje efter köp..
 

superman

wheelie king
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Strängnäs
Hoj
K8 blå/vit
Hur står sig den gatreggade Raptor 350 mot dessa? Är den tråkig eller tillräcklig? Hur många kusar finns i den och är den strypt?

KOllade upp försäkringen på en sån och det kostar 2-4k för hej/hel. Billigt nöje efter köp..

Jag kan med erfarenhet säga att det inte går att jämföra dessa maskiner....
Men 350 raptorn är rolig på sitt sätt.
Vill tillägga att jag betalade 3200:-/år i helförsäkring på min 450.
 

KuntaKen

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Ort
Åstorp
Hoj
KTM 520/525 -02 KTM SX-F -07
Jag ansåg att min 700 var relativt trött orginal, men man kan ha roligt med betydligt mindre effekt endå. Det är ju en personlig bedömning, jag tror dock att en 450 av något märke är rätt val. Kostar dock en slant mer, men det ger så mycket mer nöje också.
 

Terence

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Världens finaste GSX-R600
Hur står sig den gatreggade Raptor 350 mot dessa? Är den tråkig eller tillräcklig? Hur många kusar finns i den och är den strypt?

KOllade upp försäkringen på en sån och det kostar 2-4k för hej/hel. Billigt nöje efter köp..


Alla e strypta till 20Hk max för att de skall vara gatreggade.
350= ca 28Hk ostrypt medans 700an har ca 45Hk ostrypt.

350in funkar helt ok skillnaden är väl att 700 har betydligt mer vrid samt hästar. ska man bara köra skog funkar en 350 men vill manha ngt brutalt så blir man inte besviken på 700an... dock e de ju typ dubbla pengar..... 350 kostar ungefär lika mkt som 700an i försäkring... en del bolag har samma pris iom dehar samma effekt....
 

Droopfy

#13
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Borås
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
Hur står sig den gatreggade Raptor 350 mot dessa? Är den tråkig eller tillräcklig? Hur många kusar finns i den och är den strypt?

KOllade upp försäkringen på en sån och det kostar 2-4k för hej/hel. Billigt nöje efter köp..

i så fall tror jag suzuki LTZ400 är en bättre maskin. framförallt eftersom den har en vattenkyld motor.

//Droopfy
 

Pake75

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2007
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha fzs 1000
Det är rätt stor prisskillnad på vägreggad och terrängreggad. Dom flesta större quadarna byggs om av t.ex Dresel för att klara kraven som ställs på en vägreggad (20hk blinkers….) Sen så är det inte en Yamaha Raptor 700 längre utan en Dresel Raptor 700 som kostar massa tusenlappar mer. Synd att 20hk gränsen finns på vägreggade :(
 

KuntaKen

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Ort
Åstorp
Hoj
KTM 520/525 -02 KTM SX-F -07
Pake75: Sen finns det ju fler ombyggnadsfabriker än bara Dresel i Tyskland. Men målet är ju detsamma, att bygga om terränggående fordon så att de kan registreringsbesktias som Fyrhjulig Mc.
 

bigmaiki

Finns de någon som stuntar i klippan?
Gick med
21 Feb 2006
Ort
klippan
Hoj
636 -03zx9r -94 tl1000r -oo raptor 660 -02 crf 50 -04
har en raptor 660, men om du ska köpa en rekommenderar jag någon 450 model. raptorn e en kammel!! Den e skit bra om du bara ska köra asfalt, men ska du ut i dyngan så trx,yfz,ltr Mvh: Mackan
 

Rajje

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2006
Ort
Växjö
Hoj
Inget kort ännu=(
Kan väl inte vara så kul at köra en raptor på vägen? Eller?
Köper man en raptor så måste man väll nästan ha tillgång till nån skog/bana eller nån fet grusväg.

Tror jag iaf.. har jag fel?=)
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Hur står sig Suzuki LTZ400 mot Dinli 450, Raptor 350 och YZF 450?

Har gått och sneglat på fyrhjulingar i över ett år, men har inte haft ekonomi för att köpa nån än. Skulle satsa på en vägreggad isf tror jag och då är ju nån av dom jag nämde ovan ett bra alternativ.

Har miltals med grusvägar precis bakom husknuten och 3-4km till crossbana och stora grustag :D
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag lånar tråden lite!

Min far har en arbetsfyrhjuling (Polaris Workman 500) av äldre modell, den har han använt för att ploga med (och jag har plogat isbana på sjön med den).

Han funderade på att byta in den, och då givetvis mot en vägregad så att han kunde använda den på vägen, så vi åkte in och provkörde en sån.
Det var ingen idé, den var så jävla trött att det inte ens skulle vara lönt att prova ploga med den, den trevliga försäljaren antydde att strypningen var enkel att plocka bort om man skulle vilja använda full effekt "på inhägnat område" sen. (vi provkörde en Workman 500, så ursprungseffekten torde vara samma som på den han har)

Vad är då straffet för att köra en vägreggad med för hög effekt?
(om man mot förmodan skulle kunna åka dit på det)
Givetvis kommer den att vara trafikförsäkrad och i övrigt utrustad med allt som behövs för att vara väggodkänd, och det är ju inget toppfartsmonster ändå.
 

KuntaKen

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Ort
Åstorp
Hoj
KTM 520/525 -02 KTM SX-F -07
Hade jag varit du, så hade jag lagt mina bananer på en YFZ 450. Dinlin må vara billigast, men ingen av dom ovan nämda går lika bra som YFZ 450. Den kräver ju lite intensivare oljebyten/serviceintervaller, men vem tar inte hand om sina prylar extra ofta endå!? Sen har du ju TRX 450 och LTR 450 också, jag vet inte alls vad hojarna kostar nu för tiden, men det är ju konkurenter så priserna borde ligga ungefär lika.

Olovligt brukande eller något liknande. 90% av alla gatlegala hjulingar i Sverige åker utan strypningarna monterade, det är fakta. Det är ju inte precis så att Polisen monterar ner din hjuling på plats och börjar leta efter bortplockade strypningar. För det fördta vet dom inte vad dom ska leta efter, för det andra vet dom inte var det ska sitta. Dessutom tror jag att majoriteten av de Svneska Poliserna skulle skitit i hur mycket effekt du har i din hjuling, det är ju endå "bara ett arbetsfordon"!
 
Last edited:

Joacim

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2007
Ort
Skara
Hoj
Raptor 700
Superman: Hela fyrhjulingssvängen var ny på den tiden. Jag var skribent på ATV&Quad då det begav sej och ska man vara först så kostar det flis. Jag åkte 120 mil till MinHoj.Se och köpte min som då var en av dom första i Sverige från Dresel. End of story! =)

Och jag hade abolut den första i sverige om det är så att minhoj fick den första i sverige, Jag köpte den första vita han fick in, Var menad som visnings ex men jag var så het på den så han släppte den till mig :)
Nu efter drygt 3000mil på den så ångrar jag inget,
Gjorde du Mr2t? :)

107,500 ny som den kostade 06, Prylar efter det för drygt 50 000 :-
Nu till sommaren blir det turbo då den står färdig med ett hemma byggt kitt i garaget :)

Innan 700an hade jag 250cc som jag körde drygt 2500mil på, Har åkt en del 4-hjuling :)

Jo, Det enda jag bytt är bakhjuls lager, baklampa och kedja,
Sen gick grenröret av, svetsa det men det fanns ju effektsystem att köpa till, Har ett dual system på som ger 18hk i registret, Pclll till det också, Och annat filter :yoparty
 

mansa

snabbare än en snigel!
Gick med
23 May 2008
Ort
karlskrona
Hoj
KTM 525 EXC 2005
äntligen ett ämne där man har lite efarenhet

har haft ett par fyrhjulingar

den första jag hade va en smc cbw250cc gav 35k 2005 väldigt rolig fram tills man provade en trimmad raptor 660

den andra va en raptor 660 gav 45k 2006 hade riktigt skoj med den fram tills jag fick erbjudande att byta till en r1a årsm 1999 vilket jag åxo gjorde

sen nu 2008 så köppte jag en raptor turbo mc 90hk++ den gick bra men det är somsagt mc för den som bara har b kort

kan dock inte mäta sig med en riktig mc ..

ända fyrhjulingen som kan mäta sig med en riktig mc är en E-ATV (ktm maskin) dom är dock jävligt dyra
 

mansa

snabbare än en snigel!
Gick med
23 May 2008
Ort
karlskrona
Hoj
KTM 525 EXC 2005
här är ett par bilder på min förra

köppte den på

http://www.yakahosu.com/shop/index.php?cPath=116

285416_6qlm42.jpg



285408_f82i13.jpg
 

Glenn Ocklund

Motorsport utvecklare
Gick med
18 Oct 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
raptor/Ducati 748 quad
Raptor med Ducati 748 så kan det också bli!
 

Bifogat

  • 200803212208237BB32796598D09BA71332E3344D375B7.jpg
    200803212208237BB32796598D09BA71332E3344D375B7.jpg
    85.2 KB · Visningar: 722

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Jag var också och provade en Raptor 660 -06 på grusväg nyligen.
Slipon och bestyckning, sänkt och breddad var denna. Har åkt en del 150cc kina fyrhjuling och gjorde mig beredd på att nu jävlar kommer det gå som på räls och med bra mos i maskin.

Vart väldigt besviken. Gick väl okej absolut inget att hänga i granen effektmässigt. Lite vinglig men det går ju ok men inte mer. Man kan nog ha rätt kul med dessa men en liten bana krävs nog. Sen att rulla med en sånhär eller sätta den i ett träd leder nog direkt till döden men så är det ju med allt kul :(

Sen är det ju lite som med hoj sitta och åka själv blir nog trist gäller att få lite sällskap när man är ute och åker.
 

Joacim

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2007
Ort
Skara
Hoj
Raptor 700
Jag var också och provade en Raptor 660 -06 på grusväg nyligen.
Slipon och bestyckning, sänkt och breddad var denna. Har åkt en del 150cc kina fyrhjuling och gjorde mig beredd på att nu jävlar kommer det gå som på räls och med bra mos i maskin.

Vart väldigt besviken. Gick väl okej absolut inget att hänga i granen effektmässigt. Lite vinglig men det går ju ok men inte mer. Man kan nog ha rätt kul med dessa men en liten bana krävs nog. Sen att rulla med en sånhär eller sätta den i ett träd leder nog direkt till döden men så är det ju med allt kul :(

Sen är det ju lite som med hoj sitta och åka själv blir nog trist gäller att få lite sällskap när man är ute och åker.

Raptor 660 och 700an har en viss skillnad när man sitter på, Man sitter skönare på 700an och 700an är inte alls så "svampig" som 660 är, Första gången jag körde en 660 efter jag lagat en sådan så trodde jag att ramen var av, För det betedde sig väldigt konstigt!

mansa> Dom är fina dom där, Men istället för att köp ett kitt för 40k så köpte jag en mc turbo ifrån usa och byggde resten själv, Byggkostnad tror jag ligger på kanske 5000kr exkl dyno körning,Turbon kostade 2000 inkl frakt, Självklart är det "filurpriser" på allt,
Knappt en pryl på kittet kommer ifrån sverige :) Sen har man sån tur så man har kompisar som fixar tig svetsning och rör och sånt åt en :)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top