Raptor 700

JTPK79

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2007
Ort
Malmö
Hoj
Borta...
Någon som provat denna eller liknande fyrhjulingar/atv/quadriblabla eller vad de kallas. Jag har själv aldrig provat men tycker de verkar rätt roliga...
 

Viken

Hoj i delar
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Åndalsnes
Hoj
Vespa sprint bastardo 221cc 1969
Fyrhjuling tycker jag är på gränsen till roligare än sporthoj. Nu kör ju jag bara runt på en dinli 450 men det räcker för att ha roligt.
 

JTPK79

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2007
Ort
Malmö
Hoj
Borta...
Det är lite det jag misstänker, fart är ju relativt. 70km/h på dåliga grusvägar eller terräng känns ju antagligen lika fort som 200 på rak fin motorväg. Plus att man med fyrhjulingar kan tillåtas göra lite misstag men med en vanlig mc lägger man sig i princip för minsta lilla misstag, vilket gör att jag kör relativt försiktigt för att slippa en vurpa.

4hjuling kanske roligare och lite mer säkert?
 

Droopfy

#13
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Borås
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
Har en 700:a i garaget.

sjukt underhållande maskin. bra med pulver i motorn skön att åka på och bra framkomlighet. helt klart den bästa allroundmaskinen på marknaden.

dessutom finns massor med tillbehör till domhär maskinerna om man känner för att bränna ytterligare lite slantar.

kvalitén är riktigt bra dessutom. maskinen är mycket stryktålig och allt sitter på rätt plats.

Rekomenderas varmt!
//Droopfy
 

superman

wheelie king
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Strängnäs
Hoj
K8 blå/vit
Fyrhjuling

Jag Började med en Dinli 450 som är en riktigt rolig maskin men upptäckte att jag vill ha lite mer effekt så då bytte jag till en Raptor 700.
Det är den bästa om man vill puttra på asfalt/grusvägar...
Provade sedan polarens YFZ450 och den gick inte att jämföra med Raptorn.
Så då var man ju tvungen att köpa en sådan(blev en 06:a sprillans ny) och det har jag aldrig ångrat.
Det är en riktigt brutal maskin...
Har kört både cross/supermotard bana samt vanliga vägar med denna maskin och den slår det mesta.:tummenupp
 

Viken

Hoj i delar
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Åndalsnes
Hoj
Vespa sprint bastardo 221cc 1969
Det är lite det jag misstänker, fart är ju relativt. 70km/h på dåliga grusvägar eller terräng känns ju antagligen lika fort som 200 på rak fin motorväg. Plus att man med fyrhjulingar kan tillåtas göra lite misstag men med en vanlig mc lägger man sig i princip för minsta lilla misstag, vilket gör att jag kör relativt försiktigt för att slippa en vurpa.

4hjuling kanske roligare och lite mer säkert?

Hehe, säkert vet jag inte. Och lite mer spelrum för misstag har man ju, det gör ju att man blir lite kaxigare. :va Sen kanske jag är mer en grussprättare än en asfaltsåkare med.

De bara att testa, du kommer att fastna för det.
 

Droopfy

#13
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Borås
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
något mer spelrum ja... dessutom blir man inte lika lessen när man brakar av vägen med Quad som med sporthoj... det hör ju liksom till =)

det bästa med quad är att man kan ha roligt oavsett väder... vilket är bra i dethär landet... oavsett om det är snö eller sol. ren eller torka. kul är det =)
 

JTPK79

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2007
Ort
Malmö
Hoj
Borta...
Jag Började med en Dinli 450 som är en riktigt rolig maskin men upptäckte att jag vill ha lite mer effekt så då bytte jag till en Raptor 700.
Det är den bästa om man vill puttra på asfalt/grusvägar...
Provade sedan polarens YFZ450 och den gick inte att jämföra med Raptorn.
Så då var man ju tvungen att köpa en sådan(blev en 06:a sprillans ny) och det har jag aldrig ångrat.
Det är en riktigt brutal maskin...
Har kört både cross/supermotard bana samt vanliga vägar med denna maskin och den slår det mesta.:tummenupp

Mer klipp i den mindre motorn på 450cc än 700cc? Hur kommer det sig?
 

KuntaKen

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Ort
Åstorp
Hoj
KTM 520/525 -02 KTM SX-F -07
Hade en 700, sålde den då det inte alls är samma sak som motorcykel. Quad är ju de motorcykelkörkortslösa svar på hojåka, men det är två skilda världar, det är betydligt besvärligare att åka quad än hoj, speciellt fysiskt då det är mycket burkande osv. Hade jag haft råd så skulle jag haft en fyrhjuling också, roligare fordon med tanke på anvädningsområdena finns inte. Dock får man pynta rätt bra för dom, 2006 gav jag 107 900:- plus godis för kanske 10 000:-. Så det är snordyrt att ha både hoj och quad.
 

Terence

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Världens finaste GSX-R600
Har haft både Raptor 350 samt 700... 700:an e brutal. Det e sjukt kul att leka i skogen med 700an och ligga o sprätta på grusvägar.. rekomenderas STARKT.... dock kanjag inte rekomendera dem som komplement till en sporthoj o köra på gata.... gillade inte de alls däremot skog och grusvägar oslagbart :)
 

superman

wheelie king
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Strängnäs
Hoj
K8 blå/vit
Hade en 700, sålde den då det inte alls är samma sak som motorcykel. Quad är ju de motorcykelkörkortslösa svar på hojåka, men det är två skilda världar, det är betydligt besvärligare att åka quad än hoj, speciellt fysiskt då det är mycket burkande osv. Hade jag haft råd så skulle jag haft en fyrhjuling också, roligare fordon med tanke på anvädningsområdena finns inte. Dock får man pynta rätt bra för dom, 2006 gav jag 107 900:- plus godis för kanske 10 000:-. Så det är snordyrt att ha både hoj och quad.

Hade du nån värsting då?
Knappast att en Raptor kostade 107lök.....+ Godis för ytterligare 10000:-:D
 

Terence

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Världens finaste GSX-R600
Hade du nån värsting då?
Knappast att en Raptor kostade 107lök.....+ Godis för ytterligare 10000:-:D

700an e DYR.. inte ovanligt att dom låg på ca 103 för en vanlig och 108 typ för en LE eller SE...... idag e dom nog lite billigare men sjukt dyra ändå..... godis för 10 lök behöver inte vara särskilt mkt...
 

superman

wheelie king
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Strängnäs
Hoj
K8 blå/vit
-06 låg priserna ungefär på det. utrustning för 10K är inte mycket med tanke på hur mycket man kan plocka på dom.

Kanske beror på var man handlar...
Jag köpte min YFZ450 06:a med diverse tillbehör för 84" och jag skulle ha fått 700:an för samma pris.
Polaren köpte sin Raptor 700 Limited Edition eller vad den kallas för 92".
:)
 

Droopfy

#13
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Borås
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
Kanske beror på var man handlar...
Jag köpte min YFZ450 06:a med diverse tillbehör för 84" och jag skulle ha fått 700:an för samma pris.
Polaren köpte sin Raptor 700 Limited Edition eller vad den kallas för 92".
:)

i så fall är det bara att gratulera.
var vänlig å ge mig telefonnumret till stället =)

//Droopfy
 

Green

Dirty South
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Staffanstorp
Hoj
SixDirtySix
har vatt ute o lekt lite me en Aeon 320 idag.. kan inte världens krut i motorn.. men räcker bra till när det e grus eller snö.. ifall man kör landväg e den lite tråkig.. men vem har en Quad för att köra landsväg...

här e lite bilder från dagens lek =)
 

Bifogat

  • Atv mania 039.JPG
    Atv mania 039.JPG
    228.3 KB · Visningar: 369
  • Atv mania 071.JPG
    Atv mania 071.JPG
    197.4 KB · Visningar: 392
  • Atv mania 075.JPG
    Atv mania 075.JPG
    221.3 KB · Visningar: 250
  • Atv mania 095.JPG
    Atv mania 095.JPG
    191.8 KB · Visningar: 312

KuntaKen

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Ort
Åstorp
Hoj
KTM 520/525 -02 KTM SX-F -07
Superman: Hela fyrhjulingssvängen var ny på den tiden. Jag var skribent på ATV&Quad då det begav sej och ska man vara först så kostar det flis. Jag åkte 120 mil till MinHoj.Se och köpte min som då var en av dom första i Sverige från Dresel. End of story! =)
 

Terence

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Världens finaste GSX-R600
Kanske beror på var man handlar...
Jag köpte min YFZ450 06:a med diverse tillbehör för 84" och jag skulle ha fått 700:an för samma pris.
Polaren köpte sin Raptor 700 Limited Edition eller vad den kallas för 92".
:)

För att göra de enklare så e de väl enklast att ge generella priser..... köpte inte min heller för det. gav 88k för min 700LE men inte alla som får sådana priser kanske....
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top