Färja från Italien till Grekland eller Turkiet?

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Sökt som fan på nätet men hittar inga färjor till vettiga priser. Verkar ju kosta flera hundra euro enkel väg per person!

Vill ta mig från Bari eller Brandisi i södra Italien över till Albanien eller Grekland.

Jag och flickan hojar ner (på en mc) från Mölndal, Sve till Cesme i Turkiet. Tanken är att köra Italienvägen ner och kustvägen (adriatiska havet) Albanien, Monte Negro, Kroatien m.m. hem. Inte bestämt oss till hundra ännu, beror på vad det finns för möjligheter att ta sig över till Grekland från Italien..

Behöver hjälp med följande:

1. Färja från Italien till Grekland som inte kostar skjortan. Vi reser i augusti.

2. Tips på bra hotell i Rom, Milano och Nurburgring. Blau Ecke kanske är given vid Ringen? Vad kostar ett dubbelrum för två där tro?

Älskar att planera! Suttit klistrad på viamichelin.com och drömt mig bort:tummenupp Det ballaste vore ju att köra sporthoj ner med några polare. Men nu får det bli en romantico-trip ner med någon sporttouringhoj:D
 

Marzocchi

Ny medlem
Gick med
10 May 2007
Ort
Kronoberg
Hoj
BMW R1200R -11
Du har väl antagligen redan kollat in Minoan Lines. Enda rederiet jag känner till på det området.

För kartplanering är google maps bättre än via michelin tycker jag. http://maps.google.se. Skriv t.ex. "hotel stadensnamn" så listar den hotell på orten. Snabba och snygga kartor också.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Annars kan vi väl köra kustvägen ner och Svarta Havskusten upp? Då slipper du lägga deg på en färja. Däremot kan du ta en färja i Kroatien ut till nån av de stora öarna.

Tog den här turen förra sommaren och det var kanon:

TourEasting.jpg
 

sdthala

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2007
Ort
Sandared / Borås
Hoj
amatörbygge -snart färdigt
Jag åkt mellan Brindisi och Korfu för några år sedan när vi var ute och tågluffade. Kostade inte alls mycket, typ en hundring eller så fast då hade vi inte bågen med oss. Kommer tyvärr inte ihåg vad färjebolaget hette. HAr ochså för mig att det var rätt krångligt med alla stämplar som vi var tvungna att ha innan vi kom på båten.
 

snakerider

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2005
Ort
Sverige-Turkiet
Hoj
Kawa Z1000
Färjor är dyrt som fasiken. 2pers med bil över Ancona-Cesme slutnota runt 12papp ToR. jag gör aldrig om det igen plus att det tog 40tim.
 

Lasseåmål1

Medlem
Gick med
2 Apr 2018
Ort
Göteborg
Hoj
2008 Honda VFR 800
Reser i sommar från Ancona i Italien till Igoumintsa i Grekland sedan rakt över till Cannakale i Turkiet, sedan längs kusten ner förbi Izmer å till Alanya! Färja 9 timmar natt, 1 person å mc ca. 800kr utan hytt enkelresa. Delad hytt ligger på ca 900kr.
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top