Skriv-vad-du-vill-tråden

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Eradi, som JP sa så gratulerar även jag! Nu får vi väl passa oss än mer i trafiken! ;) Du kan inte långt ha kvar eftersom det fixade sig så fort för brodern din? (ligger väl i blodet eller? ;))

Å sen undrar jag vart alla var idag! :p Var ju kalasväder när vi var ute å åkte! Passa er fö. för bönder på sveavägen! De kan få för sig att slänga ur sig rasistiska ordlekar om man hamnar i diskussion kring Bogan eller Vaxholm! :rofl
JP: "jo nä men Bogan e trevlig å åka på"
Bonde: "ja men här uppe i stockholm har ni ju en jäkla massa n*grer, jag åkte 135km/h på Essingeleden och så glider det förbi en n*ger i en 745a, å då undra jag vart fan världen är på väg"

ja, vilka världsproblem vi har här i stockholm :hihi

Ja, vilket jävla stolpskott det var. :D

"Ja tjörde ärretta förut, dänn va snögg."
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Och jag har precis börjat jobba! :banana Äntligen får jag göra nåt vettigt.
Som att svära på självmordskandidater i trafiken och puckon framför en som håller 88km/h när man själv ligger i 90. :näsblod

Förövrigt är brorsan på rätt bra humör just nu.

Grattis till er båda. :tummenupp

Kan se honom trippa runt i sin lilla franska hembiträdesuniform, komplett med strumpor med söm och dammvippa...:hihi
Klart du kan se honom sån... det är väl er vanliga torsdagsoutfit. :D

Men DU prioriterar illa...middag ist för skitsnack???:va

Naglar, tjejmiddag, jobbmiddag, jobbresa... ja, you name it... jag börjar misstänka att Lelle har sålt frugans hoj för att ha råd med leksakerna till sin egen. :va

Go´morron....

Blir hoj till jobbet idag med.....

Varje dag. :tummenupp

Fast idag var det lockande att ta bilen... den nya bilen... den som hade 1,6mil på mätaren när vi hämtade den igår. :yoparty

That's why you looooove us!:krama:tungan

But does she???
Hon är ju som värsta drömkvinnan... med betoning på dröm... lovar att komma men syns aldrig till.
 
Last edited:

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Att lyfta 2,5 tums ekplankor med sprickor i revbenen gör ont !:D
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Fast det är inte såååååååååå kul när det tar längre tid att klä på, låsa upp o låsa o klä av än det tar att köra till jobbet.....

Men nu så är bilen lagad! :) Så imorgon blir re bil igen! ;)

Så är det för mig med... 2min till jobbet... typ. (2,1km)
Men man behöver ju inte köra raka vägen hem... :)

Som min gamle sergeant brukade säga: smärta är bara vekhet som lämnar kroppen....

Och efter det... "Bit i kudden nu..."
 
Last edited:

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
BMW R 1200R
Så är det för mig med... 2min till jobbet... typ. (2,1km)
Men man behöver ju inte köra raka vägen hem... :)



Och efter det... "Bit i kudden nu..."

Ingen risk...han var så jeffla liten och späd att man fått binda en bräda över arslet på honom för att hindra honom från att ramla i.....:arsele:D
 

Zadre

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2009
Ort
Vallentuna
Hoj
Veiron: Yamaha XV535, -00. Greger: Honda NX 650, -95 (Såld).
Brorsan hälsar och tackar så mycket.
Eller han säger "Thnxplx" för att citera honom... :D

Eradi, som JP sa så gratulerar även jag! Nu får vi väl passa oss än mer i trafiken! ;) Du kan inte långt ha kvar eftersom det fixade sig så fort för brodern din? (ligger väl i blodet eller? ;))

Jodå, man kan ju hoppas det. Har bara smått samvetskval. Har teorin på Onsdag och sen har jag mina körlektioner som om jag kör på veckodagarna så är dom 15:30. Så måste vara vid Roslags Näsby senast straxt efter 3. Kändes ju inte direkt strålande att knalla in till chefen första dagen på sommarjobbet och säga att "Joserrö chefen! Skulle behöva få knalla tidigare vissa dagar så jag kan ta hoj-kort." :rolleyes: Han säger visserligen att det fixar vi men känns inte direkt som nånting man som nyanställd ska komma och säga...
Speciellt inte efter idag. Lär ju inte direkt vara kandidat till Månadens Anställd. Fan, man skulle ju kunna tro att det är måndag! :mad: :huvet :huvet :död

Var meningen att jag skulle åka med en tjej och liksom göra allting själv medans hon står brevid och kollar så att allting blir rätt, men det hade skitit sej med vissa leveranser till Norrtälje. Så jag blev placerad i en egen bil (jumbobilen...) och fick dra till norrtälje. Först trodde jag att jag tappat bort en fraktsedel och godset som hör till. Efter vissa svordomar från min sida så insåg jag att lådan satt på samma fraktsedel som en annan och lådan hade ju nån redan tagit så det löste sej.

Sej drog jag iväg till nästa ställe. Svor en heldel över alla enkelriktade gator. Så hände en... "incident" är allt jag säger och jag gjorde det där paniksamtalet jag sagt att jag förmodligen skulle göra nångång under dan. Min (underbara) chef skrattade och sa att det är sånt som händer och att det löser sej. Hoppas det.

Efter att jag grinat/hyperventilerat färdigt så drog jag iväg till de andra ställerna och dumpade grejerna där innan jag åkte tillbaka till det första som jag ju inte lyckats hitta innan "incidenten". Sen var det McDonalds och jag ringde chefen och frågade om jag skulle vara inne nån speciell tid men fick till svar att jag kunde dra hem och ta det lungt. Så nu står lastbilen utanför garageporten här hemma.

Lastbilen i sej var ju spännande också. Speciellt stolen. Minsta gupp så gick fjädringen i botten och det tog en kvart innan jag slutat studsa. När jag tankade så hittade jag knappen som löste det. Hade försökt hitta den tidigare men trodde det var lösa delar från stolen. Sen kunde inte jag dra fram den heller så fick ju hasa fram när jag skulle växla eller bromsa. Men fixade även det till slut.
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Skrev jag nånstans att jag inte gjorde det? :brynad :tuttar

:D

"Ja, det är Eradi."
"Tjena, det är chefen."
"Tjena."
"Du, jag tror att det är något fel på din gps."
"Va? Nej, det har jag inte märkt."
"Jo, det tror jag nog."
"Jaha, verkar konstigt. Hurså?"
"Enligt vår dator ska lastbilen just nu köra fram och tillbaka över ett fartgupp på en småväg i Nacka.."
 

Zadre

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2009
Ort
Vallentuna
Hoj
Veiron: Yamaha XV535, -00. Greger: Honda NX 650, -95 (Såld).
"Ja, det är Eradi."
"Tjena, det är chefen."
"Tjena."
"Du, jag tror att det är något fel på din gps."
"Va? Nej, det har jag inte märkt."
"Jo, det tror jag nog."
"Jaha, verkar konstigt. Hurså?"
"Enligt vår dator ska lastbilen just nu köra fram och tillbaka över ett fartgupp på en småväg i Nacka.."

:rofl:rofl:rofl
 

Richie

Styrfart MC Sthlm
Gick med
22 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
R1 -98 Projekt, R1 -09 SÅLD, Gixxer SÅLD, Kymco B&W250 skrotad efter stöld
:rofl

Ja du... Ledsen å säga det, men det kommer värre dagar! Jag lovar :D
I vår branch gäller det verkligen att ta skit med en klackspark, annrs bryter man ihop :p
Får jag gissa att incidenten innehöll antingen en stolpe, en backspegel eller en felleverans?
Imorrn är en ny dag med nya tag :) vad har du fått för bil?
 

Zadre

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2009
Ort
Vallentuna
Hoj
Veiron: Yamaha XV535, -00. Greger: Honda NX 650, -95 (Såld).
:rofl

Ja du... Ledsen å säga det, men det kommer värre dagar! Jag lovar :D
I vår branch gäller det verkligen att ta skit med en klackspark, annrs bryter man ihop :p
Får jag gissa att incidenten innehöll antingen en stolpe, en backspegel eller en felleverans?
Imorrn är en ny dag med nya tag :) vad har du fått för bil?

Det hoppas jag verkligen inte för den här dagen vär sämre än de sämsta jag haft tillsammans!
Eh. En hel del värre än bara en backspegel och en stolpe.
Var en snubbe som tjafsade med mej för att plasten på hans grejer var bruten så han var fundersam på om det saknades grejer. Kunde ju bara säga att det är dom lådorna jag fick. Och när jag var på Flygfyren och drog av en bur så upptäckte jag att salt/sockerpåsen i botten gått sönder så har en fin hög med salt/socker i skåpet. Samt på vägen till Nörrtälje så slängde jag en blick på kylgrejen och läste av tempraturen 2 grader. :skrämd Hade stått på -13 när jag lämnade Johanneshov. Även det löste sej efter frenetiskt tryckande på nerpilen. Hoppas bara inget blev förstört... :gnissla Dom grejerna förlorar jag ingen sömn över även om det hjälpte till att dra ner humöret. Men det här så lär det ju kännas som jag går mot skampålen när jag ska heja på chefen imorrn bitti.

Kan ju iallafall säga att när jag ätit middag så ska jag BADA. Läääänge.

En Volvo fick jag. :rolleyes: Från typ tidigt 90-tal eller nåt...
 

sporthojsfarmor

aka Bikerwoman
Gick med
28 Jan 2010
Ort
Hallstavik
Hoj
Ducati Monster -05
Grattis till er båda. :tummenupp


Klart du kan se honom sån... det är väl er vanliga torsdagsoutfit. :D



Naglar, tjejmiddag, jobbmiddag, jobbresa... ja, you name it... jag börjar misstänka att Lelle har sålt frugans hoj för att ha råd med leksakerna till sin egen. :va



Varje dag. :tummenupp

Fast idag var det lockande att ta bilen... den nya bilen... den som hade 1,6mil på mätaren när vi hämtade den igår. :yoparty



But does she???
Hon är ju som värsta drömkvinnan... med betoning på dröm... lovar att komma men syns aldrig till.

;-) Jag kommer ju skitofta, fast kanske inte på körningar... det är det som är problemet, att välja mellan en trevlig karl eller köra hoj? Tyvärr drar det förstnämnda oftare nuförtiden:tuttar
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62

creare

Guest
Har vi några ekerö-bor här omrking i stockholmforumet som kör några turer ibland som har lust att ta med en pigg färsking på lite äventyr?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top