Skriv-vad-du-vill-tråden

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Kan tänka mig det.. Just nu är jag liiiiiiiiiiiiiiite less på anställda som lånar ut sina jobbdatorer till ungarna.. (IGEN!) Kör just nu 6 olika antivirus/trojan/spyware program för att få bort skiten..
Har äntligen fått igång DHCP clienten igen.. :mad:

Sänk behörighetsnivån på dem som straff, ta vanlig sunkuser så kanske de inte kan sabba "operativet" iallafall.

Försök få igenom en dator/surfpolicy på firman om det inte finns som inbegriper att man inte får låta andra familjemedlemmar att använda företagsdatorer.
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Linux ffs :tungan


Skulle till Kalmar på tjänsteresa imorgon men Pluggen strejkar visst så flyget är inställt. Vilken otur :rolleyes: :D


Edit: Sitter i telefonkö hos SAS: "Din plats i kön är nummer 22".
2 minuter senare: "Din plats i kön är nummer 24"

LIFO* eller?


*Last in, First out

:skrattaåt
Linux?? När on(off är tillräckligt avancerat för vissa..
Neeeeh, inte mycket va...

Inte LIFO.. Utan MIFFO..
Oh shit, nu är det där miffot som ringer igen, parkera han lååångt bak..
Nej nej... Läääängre bak... :hihi

Sänk behörighetsnivån på dem som straff, ta vanlig sunkuser så kanske de inte kan sabba "operativet" iallafall.

Försök få igenom en dator/surfpolicy på firman om det inte finns som inbegriper att man inte får låta andra familjemedlemmar att använda företagsdatorer.

I wish... Dom måste ha det för att köra en viss applikation..

Tro mig, det finns.. Men vad ska det vara för straff??
Pisk på fingrarna..
Ja iofs så får dom ju ett.. En grinig tekniker som ringer och berättar
att det faktiskt räcker nu... :hihi
 

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
:skrattaåt
Linux?? När on(off är tillräckligt avancerat för vissa..
Neeeeh, inte mycket va...

Inte LIFO.. Utan MIFFO..
Oh shit, nu är det där miffot som ringer igen, parkera han lååångt bak..
Nej nej... Läääängre bak... :hihi

:mad:
Den där jeffla Pluggen kan man inte lita på. Nu tänker han inte strejka längre så då måste jag till Kalmar ändå. :brinnerup
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
:mad:
Den där jeffla Pluggen kan man inte lita på. Nu tänker han inte strejka längre så då måste jag till Kalmar ändå. :brinnerup

:rofl:rofl:roflOm jag ändå kunde förklara hur förtvivlad jag är...:D

:Inte LIFO.. Utan MIFFO..
Oh shit, nu är det där miffot som ringer igen, parkera han lååångt bak..
Nej nej... Läääängre bak... :hihi

:rofl:rofl

Kan tänka mig det.. Just nu är jag liiiiiiiiiiiiiiite less på anställda som lånar ut sina jobbdatorer till ungarna.. (IGEN!) Kör just nu 6 olika antivirus/trojan/spyware program för att få bort skiten..
Har äntligen fått igång DHCP clienten igen.. :mad:

Kan du inte bara formatera om skrotet?
 
Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA

Näe, men du är ju inte alls störd eller så... :tungan
Det FINNS (faktiskt!) andra märken också... :hihi

Hur tänker ni nu??? :rolleyes:

Faktum är att jag har gått igenom sortimenten hos Klippo, Stiga och Honda för att bara finna att Honda var den som gav mig det jag behöver till rätt pengar. Väljar jag motsvarande hos Klippo så kommer jag 200:- under listpriset för likvärdig Honda men med en klenare Hondamotor än den som sitter på Hondan... och då har inte klippon funktionen som stoppar bladet direCkt.

Så jag har scoutat igenom broschyrer, säljare och webplatser till förbannelse och kommit fram till vilken maskin jag skall ha, så var det bara maila säljaren på HondaCity och tala om vilken han skulle ta hem till mig så jag kan ta med den när jag hämtar nya bilen... för jag har väl redan nämnt att vi köpte ny bil också? :D :yoparty
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
:rofl:rofl:roflOm jag ändå kunde förklara hur förtvivlad jag är...:D



:rofl:rofl



Kan du inte bara formatera om skrotet?

Kan tänka mig att du sitter och gråter för att Newstead får åka va.. :hihi

Jo tanken har slagit mig men en med tanke på ett av specialprogrammen karln har installerat så tar bara den installationen 8 timmar.. (Säljstöd med PDA) Lägg därtill grundinst samt diskkryptering på 4-6 timmar och sen ska vi hämta tillbaka backupen och det tar ca 3-4h... :(
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Kan tänka mig att du sitter och gråter för att Newstead får åka va.. :hihi

Jo tanken har slagit mig men en med tanke på ett av specialprogrammen karln har installerat så tar bara den installationen 8 timmar.. (Säljstöd med PDA) Lägg därtill grundinst samt diskkryptering på 4-6 timmar och sen ska vi hämta tillbaka backupen och det tar ca 3-4h... :(

Då återstår bara att ge han stryk...:fakta
 

Richie

Styrfart MC Sthlm
Gick med
22 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
R1 -98 Projekt, R1 -09 SÅLD, Gixxer SÅLD, Kymco B&W250 skrotad efter stöld
Kan tänka mig det.. Just nu är jag liiiiiiiiiiiiiiite less på anställda som lånar ut sina jobbdatorer till ungarna.. (IGEN!) Kör just nu 6 olika antivirus/trojan/spyware program för att få bort skiten..
Har äntligen fått igång DHCP clienten igen.. :mad:

En enkelt lösning:
Hota med att om de inte slutar låna ut datorerna till ungarna så riskerar deras fruar å få logg på samtliga porrsidor du hittat spår av på deras datorer :D

...jag har väl redan nämnt att vi köpte ny bil också? :D :yoparty
Aa det har du :tummenupp Jag tycker du gör helrätt! Jag är inte mycket för Honda, men jag förstår mig på det där med märkestrohet :D
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Kan tänka mig att du sitter och gråter för att Newstead får åka va.. :hihi

Jo tanken har slagit mig men en med tanke på ett av specialprogrammen karln har installerat så tar bara den installationen 8 timmar.. (Säljstöd med PDA) Lägg därtill grundinst samt diskkryptering på 4-6 timmar och sen ska vi hämta tillbaka backupen och det tar ca 3-4h... :(

Kan inte låta bli att tänka på den här..

[YOUTUBE-ID]Y4D2rQFN3z0[/YOUTUBE-ID]
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Morrn morrn.

Idag är det onsdag = gasakväll. :)
Fast det är klart, somliga här inne gör väl sin vana trogen och posöråker in till McD lagom tills vi kommer dit... :D
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Morrn morrn.

Idag är det onsdag = gasakväll. :)
Fast det är klart, somliga här inne gör väl sin vana trogen och posöråker in till McD lagom tills vi kommer dit... :D

Tänker du på en åkare vars fordon liknar en skalbeväxt liten krabat som också återfinns på vaxflaskor ?:D

BTW mår bebben bra ?:tummenupp
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Tänker du på en åkare vars fordon liknar en skalbeväxt liten krabat som också återfinns på vaxflaskor ?:D

BTW mår bebben bra ?:tummenupp

Hur kunde du gissa på det? :gnissla
Hade det inte varit för att jag mött honom på Rosenhill en gång så kunde man börjat undra om den ens går längre än 3mil åt gången... :gnissla

Yes, Gustav mår toppen och frun likaså... så nu har jag fått tillbaka mina hojonsdagar. :yoparty
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Morrn morrn.

Idag är det onsdag = gasakväll. :)
Fast det är klart, somliga här inne gör väl sin vana trogen och posöråker in till McD lagom tills vi kommer dit... :D

Nope... Han stannar hemma och meckar koppling.. :tungan
"Skulle bara" igår och insåg att 30mm hylsan jag hade förut på tavlan numera ligger nån annanstans.. Vart är dock lite flytande.. :mad:

Hur kunde du gissa på det? :gnissla
Hade det inte varit för att jag mött honom på Rosenhill en gång så kunde man börjat undra om den ens går längre än 3mil åt gången... :gnissla

Du... Den har sett så jefla mycket bulten i år att det nästan börjar bli hemmabana... :fakta
Senast i Söndags och då fick den en dos Nynäshamn dessutom... :D
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Nope... Han stannar hemma och meckar koppling.. :tungan
"Skulle bara" igår och insåg att 30mm hylsan jag hade förut på tavlan numera ligger nån annanstans.. Vart är dock lite flytande.. :mad:

Flytande?:va Har du översvämning i garaget?:hihi:hihi
 

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
BMW R 1200R
Nope... Han stannar hemma och meckar koppling.. :tungan
"Skulle bara" igår och insåg att 30mm hylsan jag hade förut på tavlan numera ligger nån annanstans.. Vart är dock lite flytande.. :mad:

Men Guuuu så förvånad jag blev nu:D:arsele Om du gav fan i att slira på kopplingen upp till din maxfart på 70 skulle den kanske klara sig längre?:arsele
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Men Guuuu så förvånad jag blev nu:D:arsele Om du gav fan i att slira på kopplingen upp till din maxfart på 70 skulle den kanske klara sig längre?:arsele

Om det skulle finnas en chokeknapp på sköldpaddan så bettar jag en lax att där skulle det då hänga en handväska !
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top