Skriv-vad-du-vill-tråden

Zadre

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2009
Ort
Vallentuna
Hoj
Veiron: Yamaha XV535, -00. Greger: Honda NX 650, -95 (Såld).
Det är inte så kostigt egentligen, hur ska du annars hålla balansen om du tittar ner? Då försvinner alla referenspunkter och det blir skitjobbigt att hålla balansen, likadant kan det vara om du kör i långa tunnlar...

Jodå, tycker bara det är intressant att det är så otroligt viktigt och att det gör sån skillnad och dessutom exakt var jag tittade. Första varven så hade jag blicken i ryggen på killen framför och han låg kanske två pinnar framför mej. Hade riktiga problem med balansen då. Visserligen var det nog också för att jag satt och tänkte på att inte komma för nära honom (han körde lite långsammare än jag). Men när jag äntligen sket i honom och tittade igenom honom på ett träd som stod långt bort och inte oroade mej för att köra in i honom så gick det genast mycket lättare.
Samma sak när vi skulle göra undanmanöver. Fösta varvet så fick jag hjärnsläpp visserligen... Glömde bort helt hur jag skulle göra X) Andra varvet kom jag fel och fegade för att jag tittade på konerna jag skulle väja för. Tredje varvet tittade jag långt fram och då gick det galant. Hann inte med fler varv sen tråkigt nog. :/ Kom folk som antagligen skulle göra risk2an.

Förövrigt, jobbintervju hos Schenker på Tisdag. Jobbintervju hos Rekryteringsgruppen imorrn.
En fundering jag har angående det här med jobb osv... Har två intervjuver avklarade och väntar på svart hos dom. Har två intervjuver på gång och väntar på att ett femte företag ska ringa och boka intervju (skulle ringa och skrika på dom om de inte hört av sej inom en vecka sa de... X) ). Det här jobbet hos Fazer kan nog vara väldigt givande men jag tror jag hellre skulle vilja jobba hos Schenker om jag skulle välja mellan de två.
Låt säga att Fazer ringer på Måndag och säger att jag fått jobbet. Men jag vill gärna vänta och se hur det går på intervjuvn hos Schenker och sen höra om jag fått det. Det lär ju dröja några dagar innan jag får höra nåt från Schenker så hur gör man egentligen med Fazer? Man kan väl be om några dagars betänketid eller nåt men hur länge man man vänta?
Man vill ju inte sumpa jobbets hos Fazer för att jag ville vänta på svar från Schenker och sen inte fick det. Och samtidigt vill jag inte säga sa direkt och sen höra från det bättre jobbet att jag fått jobbet där. Eller kan man tacka nej i efterhand fast man redan sagt ja?
har aldrig bollat flera jobb såhär förr. :/
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Du säger ja, om Schenker sen kommer och erbjuder dig ett jobb du hellre vill ha så säger du ja där och ringer upp Fazer och "säger upp dig".

I "värsta fall" får du jobba 2 veckor hos Fazer.
 

Richie

Styrfart MC Sthlm
Gick med
22 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
R1 -98 Projekt, R1 -09 SÅLD, Gixxer SÅLD, Kymco B&W250 skrotad efter stöld
Ere nån som kan hämta min bil i Solna kl 7.15 å besikta den i Märsta 08.00 imorrnbitti å sen ta tillbaks den tro???

Inte det? Nähäpp..... :D


Eradi
Som Carnivore säger, det är ju lite av en moralfråga... Du har självklart rätt att tacka ja till Fazer å sen tacka ja till Schenker, har du dessutom inte hunnit skriva några papper för Fazer när Schenker hör av sig så räcker ett telefonsamtal å du är fri... De lär säkert inte bli så nöjda, men det är ju deras förlust att de är mindre attraktiva å inget du ska behöva bry dig över!
Å sen vill jag som chaffis tillägga att brödbilarna är de lägst stående individerna på ett par hjul i branchen:tungan De står alltid ivägen när de är inne i butikerna å sorterar bröd å har sig - medan massa chaufförer står å väntar på sin tur vid kajplatsen som brödis snor... Tyvärr är det så här ganska ofta varpå brödisar inte är så poppis!
Ville bara säga det så du vet ;)

Schenker kan vara både bra och dåligt! Är det direktanställning hos dem i Lunda eller för en åkare (typ GP Last som kör Schenker)? Som jag hört det är egen-åkarna att föredra, men det där är nog väldigt olika!
Hos oss är åkare att föredra (som jag själv kör), bättre löner, bättre villkor å tider, lite sämre förmåner...
 
Last edited:

Zadre

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2009
Ort
Vallentuna
Hoj
Veiron: Yamaha XV535, -00. Greger: Honda NX 650, -95 (Såld).
Ok tack. :/ Jobbig. Är en sån där mesig person som inte vill "vara till besvär". :gnissla

Richie: Ok. :p Har inte direkt hört så positiva grejer om jobbet som brödbilschaffis heller. :D En klasskompis sambo jobbade som det och på henne lät det som han i princip jobbade, åt och sov och hade inget övrigt liv öht pga arbetstiderna. Det låt visserligen inte så illa hos Fazer. Man börjar visserligen tidigt men man slutar tidigt. Hos Schenker så är det i deras åkeri. Har inte hört nånting annat iallafall och är deras kontor i Sthlm jag ska till. Lämnade ansökan hos dom på en rekryteringsträff med massa andra företag som jag var på förra veckan.
 
Last edited:

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Jodå, tycker bara det är intressant att det är så otroligt viktigt och att det gör sån skillnad och dessutom exakt var jag tittade. Första varven så hade jag blicken i ryggen på killen framför och han låg kanske två pinnar framför mej. Hade riktiga problem med balansen då. Visserligen var det nog också för att jag satt och tänkte på att inte komma för nära honom (han körde lite långsammare än jag). Men när jag äntligen sket i honom och tittade igenom honom på ett träd som stod långt bort och inte oroade mej för att köra in i honom så gick det genast mycket lättare.
Samma sak när vi skulle göra undanmanöver. Fösta varvet så fick jag hjärnsläpp visserligen... Glömde bort helt hur jag skulle göra X) Andra varvet kom jag fel och fegade för att jag tittade på konerna jag skulle väja för. Tredje varvet tittade jag långt fram och då gick det galant. Hann inte med fler varv sen tråkigt nog. :/ Kom folk som antagligen skulle göra risk2an.

Det är mycket med blicken när man åller på med körkortet, jag hade skitjobbigt med det i början, men det gav sig så småningom... Krypkörningen och effektivbromsningen hade jag svårast med när jag tog körkort...:huvet:gnissla
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Är det någon säm känner igen sig?;):D

Bilkörandets sex olika typer
1) På väg till kyrkan på söndagsförmiddagen/tjej-taktik
(Sölus Saktus)

Vanliga bilmärken: Fiat Uno, Fiat Pinto eller Ford Fiesta.

Även kallad "Ur vägen kärringjävel" av den aktive föraren. Att tänka på:

Stolen på förarsidan går alltid att dra fram lite till.
Man skall ha säkerhetsbälte på sig och keps, helst hjälm!
Hastighetsskyltningen är maximum gräns på hur fort man för köra och det bör man akta sig för med god marginal, 30 på 50 väg är ganska lagom.
Kan man ligga i två körfält samtidigt är man extra försiktig och visar hänsyn mot andra i trafiken.
Speglarna på bilen är till för sminkning och blinkar gör man efter att man svängt.
Bäst att jag bromsar bara ifall det kan bli gult snart där framme.
Vi skall alla kramas i trafiken!

2) Relaxad körning
(Harmonius Relaxus Rektum)

Vanliga bilmärken: Jaguar E-type 68:a, Rolls Royce, Audi A8 efter två vaxningar. Ford Scorpio Automat.

Detta stadium inträder oftast efter en god intagen middag och en mellanöl eller två. Kan också infinna sig på vägen till svärmor eller IKEA på en söndagseftermiddag. Detta läge innebär att man gärna tar den där lilla extra svängen som man aldrig åkt innan. Ett gult trafikljus är alltid gult och man bromsar i god tid.

3) Normal körning
(Gäspus Tråkus)

Vanliga bilmärken: Volvo.

Detta är den vardagliga körningen som de flesta trafikanter intar när de sätter sig i sin trygga 245:a. De trängs lite i köerna och gasar vid ett eller annat gult ljus. Dock utan några större intermezzon. Denna person har normalt 10-12 skadefria år på sin försäkring.

4) Kreativ körning
(Stimulatus Långfingerus)

Vanliga bilmärken: Golf GTI, Mitsubishi Lanzer, Saab 93 Viggen.

Nu börjar körglädjen enligt många personer. När man är sen på morgonen eller sitter i bilkö brukar denna körstil etablera sig. Den vane och kreative föraren använder blinkers ofta och rattar samtidigt in tre olika radiostationer samtidigt som han pratar i sin nalle. Detta är den första skräcken för en medpassagerare. Att din medpassagerare sitter och håller i sig i dörrhandtaget är ett bra betyg. Gult är grönt och rött slår alltid om precis när du skyndar förbi.

5) Aktiv körning
(Snabbus Ur Vägus)

Vanliga bilmärken: Hondai Kupé, Subaru Impreza GTS.

Har du någon gång tagit dig från Kista till Centrum på 10 minuter i rusningstrafik? Bussfiler är helt tillåtna om man använder aktiv körstil, så även trottoarer, cykelbanor, tja... allt som är asfalterat helt enkelt. Denna stil anammas när man är på väg ifrån IKEA till Tipsextra eller baddräktsdelen av Miss World tävlingen. 30-zonen vid dagis är alltid en utmaning om man sett Ingemar Stenmark. Rödljus är aldrig rött, det heter mörkorange.

6) Offensiv körning
(Snabbus Agressivus)

Vanliga bilmärken: Se texten.

Denna stil är ofta vald av bankrånare, utbildade rallyförare eller rena psykopater. Vi rekommenderar att man inte använder denna stil om man inte minst kör en Ford Expedition, Hummer eller en M1 Pantzer Leopard Tank. Personen som ligger i "offensive mode" hinner ibland slänga ur sig en svordom när han vrålar förbi sina medtrafikanter (eller skall vi säga mottrafikanter) men oftast är de en prick i backspegeln när nästa hinder dyker upp. Körkort rekommenderas inte då man ändå aldrig skulle få ha kvar det. Det är dessa personer som har gjort spikmattans uppfinnare rik. Trafikljus, vad är det?
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Det finns inte så mycket att rösta på, det är som att välja mellan pest och kolera... Byter vi styre så är det ju inte säkert att dom avskaffa det som förra gänget införde, med det strålande resultatet att vi blir robbade i båda ändar...

Är jag den enda som känner att sittande regering faktiskt har åstadkommit en hel del på sin korta tid?

Och yes, jag vet absolut vad jag kommer rösta på! :)


Godmorgon föressten... trist väder nu på morgonen men senare idag blir det klart bättre. :)
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Är jag den enda som känner att sittande regering faktiskt har åstadkommit en hel del på sin korta tid?

Och yes, jag vet absolut vad jag kommer rösta på! :)


Godmorgon föressten... trist väder nu på morgonen men senare idag blir det klart bättre. :)

Nej du är inte ensam..
Är o kommer alltid vara blå...

(kommer man från forna sovjet o har levt i det och sett eländet med egna ögon finns det inget annat man kan rösta på)
Har iofs träffat en människa, som oxå är från forna sovjet, som blev rosenrasande på mig när hon fatta att jag är moderat.. Hon ifrågasatte mitt tankesätt eftersom jag inte har högavlönat jobb osv osv osv...
Då förklarade jag att det är faktiskt inte moderaterna som har tvingat mig att välja yrket jag har utan det har jag gjort helt frivilligt... :D
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Nej du är inte ensam..
Är o kommer alltid vara blå...

(kommer man från forna sovjet o har levt i det och sett eländet med egna ögon finns det inget annat man kan rösta på)
Har iofs träffat en människa, som oxå är från forna sovjet, som blev rosenrasande på mig när hon fatta att jag är moderat.. Hon ifrågasatte mitt tankesätt eftersom jag inte har högavlönat jobb osv osv osv...
Då förklarade jag att det är faktiskt inte moderaterna som har tvingat mig att välja yrket jag har utan det har jag gjort helt frivilligt... :D

Skönt att läsa. :tummenupp

Är det någon här som kört hoj till Gelleråsen, kört BKK och sedan kört hem igen samma dag?

Funderar på att dra snart igen och köra steg 3 nämligen men då det är en tisdag så tänkte jag om jag inte skulle ta och bara göra en dagstripp av det.
 
Last edited:

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Skönt att läsa. :tummenupp

Är det någon här som kört hoj till Gelleråsen, kört BKK och sedan kört hem igen samma dag?

Funderar på att dra snart igen och köra steg 3 nämligen men då det är en tisdag så tänkte jag om jag inte skulle ta och bara göra en dagstripp av det.

Det funkar.... Dock så är det extremt jobbigt om det är kallt ute...Å andra sidan är du knäpp så det funkar nog.. ;)

Jag o sambon körde en helgkurs för två år sedan...
Körde dit på fredag... Sov på hotell... körde gåsen lördag... sov på hotell... körde gåsen söndag...
O sen körde vi hem... Det var typ 9 grader ute... Jag räknade metrar till slut... men hem kom vi..
Efter det hyr vi släp för att köra bana... hehe
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Det finns inte så mycket att rösta på, det är som att välja mellan pest och kolera... Byter vi styre så är det ju inte säkert att dom avskaffa det som förra gänget införde, med det strålande resultatet att vi blir robbade i båda ändar...

Se politiken som ett hangarfartyg.
Det tar en jävla tid att få stopp på det och sen vända om det är på väg i fel riktning.
Det har Reinfelts besättning nu gjort.
Nu ska vi fortsätta i rätt riktning och lämna Bidragslandinen och Slapptaskkontinenten en gång för alla.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Det funkar.... Dock så är det extremt jobbigt om det är kallt ute...Å andra sidan är du knäpp så det funkar nog.. ;)

Jag o sambon körde en helgkurs för två år sedan...
Körde dit på fredag... Sov på hotell... körde gåsen lördag... sov på hotell... körde gåsen söndag...
O sen körde vi hem... Det var typ 9 grader ute... Jag räknade metrar till slut... men hem kom vi..
Efter det hyr vi släp för att köra bana... hehe

Jag hade hyrt släp om jag hade haft krok på bilen... nästa bil skall absolut ha krok däremot.

Misstänker att jag behöver åka senast 5 för att vara framme i tid för besiktningen... men helst runt 4, men det borde inte vara några problem då det är när jag brukar vakna ändå.
Kylan är inget jag är orolig för... det handlar bara om att klä sig rätt... jag kan skicka med packning med annat med andra som skall dit.

Se politiken som ett hangarfartyg.
Det tar en jävla tid att få stopp på det och sen vända om det är på väg i fel riktning.
Det har Reinfelts besättning nu gjort.
Nu ska vi fortsätta i rätt riktning och lämna Bidragslandinen och Slapptaskkontinenten en gång för alla.

Väl talat.

Tyvärr är ju svenskarna (folk överlag) så otroligt kortsiktiga så om en ny regering inte gjort en själv till miljonär på fyra år så har de misslyckats... typ.
 
Last edited:

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Jag hade hyrt släp om jag hade haft krok på bilen... nästa bil skall absolut ha krok däremot.

Misstänker att jag behöver åka senast 5 för att vara framme i tid för besiktningen... men helst runt 4, men det borde inte vara några problem då det är när jag brukar vakna ändå.
Kylan är inget jag är orolig för... det handlar bara om att klä sig rätt... jag kan skicka med packning med annat med andra som skall dit.



Väl talat.

Tyvärr är ju svenskarna (folk överlag) så otroligt kortsiktiga så om en ny regering inte gjort en själv till miljonär på fyra år så har de misslyckats... typ.

Som sagt du är knäpp... Hihi...

Nej men det funkar absolut. O ifall packningen slipper vara på ryggen kommer det funka galant... :D

Jagt ycker det är så tråkigt att se hur folk är... :(
Ingen ska ha det bättre än nån annan osv...
Men va fan... om jag vill kunna ha det bättre o är villig att kämpa för det så ska jag ha möjligheten för det...
Det ska inte vara så att jag måste ha det lika dåligt som grannen som sitter på sitt feta arsel o plockar ut bidrag efter bidrag för han/hon inte orkar göra något med sitt liv....
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top