Skriv-vad-du-vill-tråden

Zadre

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2009
Ort
Vallentuna
Hoj
Veiron: Yamaha XV535, -00. Greger: Honda NX 650, -95 (Såld).
(okey, NI får skratta........)
nu ska man vara gnällig igen...
:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet

Jag å min käre arbetskollega som har garaget i sumpan där min gixxer står skulle ut å åka idag efter jobbet när vädret var fint!
Jag åker från jobbet i solna, hämtar hunden på dagis, lämnar honom hemma på östermalm, plockar snabbt ihop all utrustning å skyndar mig ner till bilen!
När jag sätter mig å börjar köa ut mot solna hållet igen så blir det molning, jaja inget ska stoppa mig!!!
Kommer fram, polarn har varit snäll å rullat ut båda bågarna, jag byter om vid bilen å när jag ska låsa bilen inser jag att jag saknar nåt........
NOOOOOOOOOOOOOO!!!!!

:gnissla:gnissla:gnissla

Hojnycklarna!

:skrattaåt:skrattaåt
Hoppas polaren var snäll och erbjöd en åktur på bönpallen iallafall... ;)

Då vet vi vad vi har att se fram emot…:cdevil

Lovar att skicka ett ex... ;)

Hm, nu vet jag inte vad jag ska göra. Är rätt trött och gör inget annat än att upprepade gånger uppdaterar sidor och är uttråkad. Men går jag och lägger mej under överkastet med kläderna på nu så kommer jag somna som en sten och vakna klockan 1 inatt med en konstig smak i käften.
Men går jag däremot och polerar gaddarna, tar på mej pyjamasen och lägger mej ordentligt under täcken kommer jag fan inte kunna somna före 1 inatt.
Datorn bestämde nästan åt mej när internet i vanlig ordning la av så jag måste starta om datorn för att kunna koppla upp igen så tänkte att jag stänger av och går och kramar kudde i stället men så kom jag på jag behöver ett telefonnummer från nätet så var bara att starta om. Så nu sitter jag här och uppdaterar sidor igen... :gnissla :trött
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Lovar att skicka ett ex... ;)

Hm, nu vet jag inte vad jag ska göra. Är rätt trött och gör inget annat än att upprepade gånger uppdaterar sidor och är uttråkad. Men går jag och lägger mej under överkastet med kläderna på nu så kommer jag somna som en sten och vakna klockan 1 inatt med en konstig smak i käften.
Men går jag däremot och polerar gaddarna, tar på mej pyjamasen och lägger mej ordentligt under täcken kommer jag fan inte kunna somna före 1 inatt.
Datorn bestämde nästan åt mej när internet i vanlig ordning la av så jag måste starta om datorn för att kunna koppla upp igen så tänkte att jag stänger av och går och kramar kudde i stället men så kom jag på jag behöver ett telefonnummer från nätet så var bara att starta om. Så nu sitter jag här och uppdaterar sidor igen... :gnissla :trött

Gör en kompromiss då, sätt på dig pyjamasen och fortsätt surfa.:gnissla Annars så kan du läsa hur du inte ska göra som nybliven hojägare: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=24386
 

Richie

Styrfart MC Sthlm
Gick med
22 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
R1 -98 Projekt, R1 -09 SÅLD, Gixxer SÅLD, Kymco B&W250 skrotad efter stöld
:skrattaåt:skrattaåt
Hoppas polaren var snäll och erbjöd en åktur på bönpallen iallafall... ;)

Jag hade redan sjunkit till det lägsta när jag insåg mitt misstag :( Hade han dessutom sagt "ja, men jag har nycklarna till min R1a, du kan få åka lite riktig moppe" hade jag blivit redigt mer förbannad!:tungan
Han har faktiskt demonterat pinnarna för å slippa skjutsa å letar efter cut-ersättning för å slippa baksadeln... Fattar inte :) De e ju båda praktiskt å snyggt :) - på min hoj iaf.

Men som sagt, om ett par år kommer jag nog skratta rätt gott åt detta:yoparty
 

Prillan73

Lagom e bäst.....
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Prillans Plejs
Hoj
pausar...
(okey, NI får skratta........)
nu ska man vara gnällig igen...
:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet

Jag å min käre arbetskollega som har garaget i sumpan där min gixxer står skulle ut å åka idag efter jobbet när vädret var fint!
Jag åker från jobbet i solna, hämtar hunden på dagis, lämnar honom hemma på östermalm, plockar snabbt ihop all utrustning å skyndar mig ner till bilen!
När jag sätter mig å börjar köa ut mot solna hållet igen så blir det molning, jaja inget ska stoppa mig!!!
Kommer fram, polarn har varit snäll å rullat ut båda bågarna, jag byter om vid bilen å när jag ska låsa bilen inser jag att jag saknar nåt........
NOOOOOOOOOOOOOO!!!!!

:gnissla:gnissla:gnissla

Hojnycklarna!



nääääää.....:(..........*tycker synd om*
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
:rofl :rofl


25uhf61.jpg

Kolla .
ELVISPEN e framme !!!:D:D:D
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Vafan... här hade jag planerat för min första onsdagsrunda (om än själv) och avslut på McD sveavägen... vad händer, jo kliver upp och skiter diaré och det känns som jag skall spy så snart jag sitter och står upp.
Och inte nog med det så är alla andra i mitt team sjuka idag... och det är bara en inne i teamet ovanför... så en person får idag göra jobbet vi annars är 8 för att göra.
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Vafan... här hade jag planerat för min första onsdagsrunda (om än själv) och avslut på McD sveavägen... vad händer, jo kliver upp och skiter diaré och det känns som jag skall spy så snart jag sitter och står upp.
Och inte nog med det så är alla andra i mitt team sjuka idag... och det är bara en inne i teamet ovanför... så en person får idag göra jobbet vi annars är 8 för att göra.

Kanske blivit lite kall om kistan av allt hojåkande??
Då rasar min iaf..
eller så får ni helt enkelt sluta hångla med varandra i teamet
på fredagarna... :hihi

Hoppas det blir bättre snart dock för det där är faen inte kul att ha alltså!
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Kanske blivit lite kall om kistan av allt hojåkande??
Då rasar min iaf..
eller så får ni helt enkelt sluta hångla med varandra i teamet
på fredagarna... :hihi

Hoppas det blir bättre snart dock för det där är faen inte kul att ha alltså!

Njae, kall har jag inte blivit på länge... snarare varm av alla kläder jag har på mig.

Men vafan, hånglet hör väl fredagar till... :D
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Vafan... här hade jag planerat för min första onsdagsrunda (om än själv) och avslut på McD sveavägen... vad händer, jo kliver upp och skiter diaré och det känns som jag skall spy så snart jag sitter och står upp.
Och inte nog med det så är alla andra i mitt team sjuka idag... och det är bara en inne i teamet ovanför... så en person får idag göra jobbet vi annars är 8 för att göra.

En gammal hederlig yalla, bara att bita ihop, se det som en bantningskur.:D
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
En gammal hederlig yalla, bara att bita ihop, se det som en bantningskur.:D

Oh yes. Bantning all the way... synd bara att jag redan ligger typ 10kg under vad de flesta andra väger in på. :död

Men det är faktiskt inte att vara sjuk som suger mest, det är att ingen annan i teamet är på jobbet så det kommer stocka upp sig rejält (igen) och vi kommer få jobba i motvind hela nästa vecka (igen).
Den här februari och mars har det varit en hel del sjukdom så vi har fått jobba mot en backlogg i stort sett hela tiden.
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Oh yes. Bantning all the way... synd bara att jag redan ligger typ 10kg under vad de flesta andra väger in på. :död

Men det är faktiskt inte att vara sjuk som suger mest, det är att ingen annan i teamet är på jobbet så det kommer stocka upp sig rejält (igen) och vi kommer få jobba i motvind hela nästa vecka (igen).
Den här februari och mars har det varit en hel del sjukdom så vi har fått jobba mot en backlogg i stort sett hela tiden.

Du har ett jobb.
Inte alla som har det.
Bit ihop.
Mina arbetsdagar snittar 10H vare sig jah har yalla eller ej.
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Men vafan, hånglet hör väl fredagar till... :D

Jo det iofs men det sprider ju sjukdomar också vettu.. .
ni kanske får sätta upp ett schema eller nåt så inte alla
blir sjuka samtidigt..

Oh yes. Bantning all the way... synd bara att jag redan ligger typ 10kg under vad de flesta andra väger in på. :död

Men det är faktiskt inte att vara sjuk som suger mest, det är att ingen annan i teamet är på jobbet så det kommer stocka upp sig rejält (igen) och vi kommer få jobba i motvind hela nästa vecka (igen).
Den här februari och mars har det varit en hel del sjukdom så vi har fått jobba mot en backlogg i stort sett hela tiden.

Åh, faen vad sånt är kul...
Jobba i uppförsbacke kan man göra en eller två veckor, sen börjar det blir duktigt påfrestande för psyket..
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Åh, faen vad sånt är kul...
Jobba i uppförsbacke kan man göra en eller två veckor, sen börjar det blir duktigt påfrestande för psyket..

Jo precis, vi har precis arbetat ned vår kö med ärenden rejält, jag har uppmärksammat detta och vi har siktat på att fortsätta hålla kön lågt... det lär skita sig nu då. :huvet

Du har ett jobb.
Inte alla som har det.
Bit ihop.
Mina arbetsdagar snittar 10H vare sig jah har yalla eller ej.

För de som inte har jobb så har jag en till två öppna platser... Thygod likaså...

Visst kan man jobba, men det är dumt att smitta ned de få som faktiskt är på kontoret... lite av nackdelarna med öppna kontorslandskap.
 
Last edited:

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Gooooooooooood moooooooooooorning...

Ledig idag... :banana
Blir att åka in till stan för lunch med mamma och sen till bästa kompisen o fixa frilla... Tjohooooo...
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
:FU
Hörde inte din fru klaga sist jag var där iaf... :slicka
Det var lite om Gud och så men det är ju inte så konstigt då det är jag.. :tungan

Jag har frasen inspelad.
Den följer:

Å herre gud va fan håller du på med, ser jag ut som en jävla äggröra !!!:mad:
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top