Skriv-vad-du-vill-tråden

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
Då var årets första enduropass avklarat.... tog även och lekte med den nya GPS/pulsklockan...

Tur att jag visste sen innan att jag är en högpulsare annars hade man ju lätt kunna tro att jag avled minst ett par gånger per varv :D

Summa sumarum 2h 35min effektiv körtid med snittpuls 186 :gnissla
 

Bifogat

  • Övraby 100102 GTC.jpg
    Övraby 100102 GTC.jpg
    159.4 KB · Visningar: 48
  • Övraby 100102 ST.jpg
    Övraby 100102 ST.jpg
    152.5 KB · Visningar: 45
  • Övraby 100102 GE.jpg
    Övraby 100102 GE.jpg
    221.7 KB · Visningar: 47

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrort
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Då var årets första enduropass avklarat.... tog även och lekte med den nya GPS/pulsklockan...

Tur att jag visste sen innan att jag är en högpulsare annars hade man ju lätt kunna tro att jag avled minst ett par gånger per varv :D

Summa sumarum 2h 35min effektiv körtid med snittpuls 186 :gnissla

Usch så där kan man ju inte hålla på det är ju farligt jue! :näsblod
Bättre att sitta hemma istället och som bonus slipper man träningsvärk, tvätt av kläder och tvätt av hoj. Hmm... Visst ja du gillar att tvätta dina fordon... :D

:glömdet
 

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
Usch så där kan man ju inte hålla på det är ju farligt jue! :näsblod
Bättre att sitta hemma istället och som bonus slipper man träningsvärk, tvätt av kläder och tvätt av hoj. Hmm... Visst ja du gillar att tvätta dina fordon... :D

:glömdet

Mmmm, det är roligt att tvätta, synd bara att det är -9 så att det är omöjligt bara :mad:
 

Zadre

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2009
Ort
Vallentuna
Hoj
Veiron: Yamaha XV535, -00. Greger: Honda NX 650, -95 (Såld).
Så! Då var jag tillbaka i Tyresö igen. Det första jag gjorde var att stoppa mitt mobila bredband i en kastrull.

...

Fått tips om att kastrullen agerar antennförstärkare och stärker signalen till nätet. Tar det med en nypa salt men det skadar knappast att testa.
Har även fått skolsheman och är smått fundersam över torsdag. Ska befinna mej i Tullinge klockan 07:00 på torsdag. :va Har kollat upp kommunikationerna dit och de är mer eller mindre ett helvete, plus att jag inte hittar från busshållplatsen till där vi ska köra ifrån. :huvet Ska ringa körläraren senare i veckan och fundera på en lösning.

Nu ska jag tanka en trial för EverQuest och se om det är så jävla bra som alla säger.
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Några bilder som kan sprida lite glädje :)
Bild 1: Selma ligger i ett av fönstren och tittar in i ställe för ut (kan va för jag lockade henne att titta mot mej :))

Bild 2: Julgranar i naturen :) Fina är dom iallafall med all snö på sig och runt sig.

Bild 3: Litet hus med massa härlig snö runt om. Jag bara älskar när de ser ut så här i naturen.

Bild 4: Selma påkommen i mamma och pappas bil som stod parkerad i min broders garage. Hon ser lite skyldig ut :D
 

Bifogat

  • IMG_0567.jpg
    IMG_0567.jpg
    226.1 KB · Visningar: 38
  • IMG_0575.jpg
    IMG_0575.jpg
    244.3 KB · Visningar: 35
  • IMG_0598.jpg
    IMG_0598.jpg
    246.9 KB · Visningar: 38
  • IMG_0637.jpg
    IMG_0637.jpg
    253.6 KB · Visningar: 40

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
:rolleyes::va dagen mest intressanta grupp på Faesbook :D
Varför får man säga Vitlök när man inte får säga Negerboll?

Men man kan ju ändra lite över detta :)
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Så! Då var jag tillbaka i Tyresö igen. Det första jag gjorde var att stoppa mitt mobila bredband i en kastrull.

...

Fått tips om att kastrullen agerar antennförstärkare och stärker signalen till nätet. Tar det med en nypa salt men det skadar knappast att testa.
Har även fått skolsheman och är smått fundersam över torsdag. Ska befinna mej i Tullinge klockan 07:00 på torsdag. :va Har kollat upp kommunikationerna dit och de är mer eller mindre ett helvete, plus att jag inte hittar från busshållplatsen till där vi ska köra ifrån. :huvet Ska ringa körläraren senare i veckan och fundera på en lösning.

Nu ska jag tanka en trial för EverQuest och se om det är så jävla bra som alla säger.

Möjligtvis om du riktar kastrullen mot basstationen annars borde det nog bara bli värre...
Idén är nog att kastrullen ska funka som en parabol... Tvivlar något
på den idén... :D

Tjoho! Äntligen måndag morgon och inte det minsta trött :rolleyes::död

Faen vad skönt... Samma här...
man sprang upp ur lopplådan imorse och kände att livet lekte
och fågeldjävlarna kvittrade... :gnissla
 

Nicotin

Guest
Möjligtvis om du riktar kastrullen mot basstationen annars borde det nog bara bli värre...
Idén är nog att kastrullen ska funka som en parabol... Tvivlar något
på den idén... :D



Faen vad skönt... Samma här...
man sprang upp ur lopplådan imorse och kände att livet lekte
och fågeldjävlarna kvittrade... :gnissla


hahahahahahaha var det inte din älskade hustru som kvittrade efter du :borrat ??

Annars var det helt underbart att bli väckt av frugan sabla mobil som hon glömmer sätta på flight mode på nätterna...

Men jag har ju då inget ansvar i dag el imorgon..:yoparty:yoparty
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
hahahahahahaha var det inte din älskade hustru som kvittrade efter du :borrat ??

Annars var det helt underbart att bli väckt av frugan sabla mobil som hon glömmer sätta på flight mode på nätterna...

Men jag har ju då inget ansvar i dag el imorgon..:yoparty:yoparty

Du... imorse så hade det inte blivit något :borra oavsett kan jag meddela..
Vaknade till liv i ca 20 min då jag körde till jobbet... Sen somnade jag om! :hihi
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Jaha då ligger man för ankar i Gefle å kommer ingenstans.
Nekad vård på vårdcetralen- 2sjuksyrran" sa att de e ischas så de e bara att bita ihop. Kan ta tre veckor sa hon innan man kan röra sig.
Hur jag ska ta mig till Stockholm var mitt problem.

Nää, jag vill ha ett jobb med privatvårdförsäkring!!!
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Jaha då ligger man för ankar i Gefle å kommer ingenstans.
Nekad vård på vårdcetralen- 2sjuksyrran" sa att de e ischas så de e bara att bita ihop. Kan ta tre veckor sa hon innan man kan röra sig.
Hur jag ska ta mig till Stockholm var mitt problem.

Nää, jag vill ha ett jobb med privatvårdförsäkring!!!
Eller så tecknar du en själv? Det krävs inte att jobbet har avtal för att fixa det.

Kontakta en naprapat om du kan, då får du hjälp så att du åtminstone kan ta dig hem. Gävle Naprapatklinik ligger inne på Fjärran Höjderbadet. Krya på dig.
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Jaha då ligger man för ankar i Gefle å kommer ingenstans.
Nekad vård på vårdcetralen- 2sjuksyrran" sa att de e ischas så de e bara att bita ihop. Kan ta tre veckor sa hon innan man kan röra sig.
Hur jag ska ta mig till Stockholm var mitt problem.

Nää, jag vill ha ett jobb med privatvårdförsäkring!!!

Bara att rösta rött i september så dröjer det inte länge innan du får både ischiasbidrag, naprapatbidrag och hemtransportbidrag... Herregud, arbetslinjen! Det är ju 3st nyskapade arbetstillfällen bara i utförandefasen, för att inte tala om minst 3st till i handläggningsfasen, 3st till i utvärderingsfasen och minst 3st chefer på det! (som vi andra sen får betala på skattsedeln...) :rolleyes:

Å andra sidan kan du ju glömma privat vårdförsäkring, sånt lär väl förbjudas i deras nya "Likaföralladuskaintetroattduärförmerännånannanlag". :D
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Eller så tecknar du en själv? Det krävs inte att jobbet har avtal för att fixa det.

Kontakta en naprapat om du kan, då får du hjälp så att du åtminstone kan ta dig hem. Gävle Naprapatklinik ligger inne på Fjärran Höjderbadet. Krya på dig.

Tack för tipset!
Teckna själv e lixom ingen option när man jobbar statligt - har knappast råd med det...

Bara att rösta rött i september så dröjer det inte länge innan du får både ischiasbidrag, naprapatbidrag och hemtransportbidrag... Herregud, arbetslinjen! Det är ju 3st nyskapade arbetstillfällen bara i utförandefasen, för att inte tala om minst 3st till i handläggningsfasen, 3st till i utvärderingsfasen och minst 3st chefer på det! (som vi andra sen får betala på skattsedeln...) :rolleyes:

Å andra sidan kan du ju glömma privat vårdförsäkring, sånt lär väl förbjudas i deras nya "Likaföralladuskaintetroattduärförmerännånannanlag". :D

hemtransportbidrag låter trevligt...!!
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top