Skriv-vad-du-vill-tråden

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Jaha då har man jobbar sista natten för detta år :) Fler nätter nästa år inväntas.
Så nu är frågan vart man jobbar på nyårsafton :) Våga vägra festa :D
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Gott Nytt år allihopa:fyllisar:fyllisar:cpparty:cpparty

Fick underbara nyheter igår - Tant fick tjänsten i Georgien så nu känns det som om nästa år kommer vara fyllt med utmaningar och annat skoj.:tuttar
 

Nicotin

Guest
Gott Nytt år allihopa:fyllisar:fyllisar:cpparty:cpparty

Fick underbara nyheter igår - Tant fick tjänsten i Georgien så nu känns det som om nästa år kommer vara fyllt med utmaningar och annat skoj.:tuttar

grattis tant och välkommen ut i världen...:yoparty

aldrig fel att jobba ngr år utomlands..bra erfarneheter helt klart..nya vänner osv.

Gott Nytt Alla..
 

Zadre

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2009
Ort
Vallentuna
Hoj
Veiron: Yamaha XV535, -00. Greger: Honda NX 650, -95 (Såld).
Så. Då har man tröstat katten för iår/förra året/nyår. :mad: Såg även en vettskrämd fågel flyga runt utan att veta var den skulle sätta sej när vi stod på balkongen och kollade grannarnas fyrverkerier. Vi köper inte några egna längre men för ett tag sen så sprängde någon vår brevlåda och lämnade kvar fyra så de skickade käre far upp.
Jag gillar när det smäller men hatar att det skrämmer slag på djuren. :(
Musse (katten) var ändå lite drogad då jag precis gett honom en dos morfin för att han inte skulle ha så ont i nosen och kunde äta. Men det hjälpte inte. Hittade honom vettskrämd under bordet. Enda stället han kunde ta sej under med tratten. :(

I övriga nyheter så fick jag en kamera i julklapp som jag driver familjen ill vansinne med.
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Så. Då har man tröstat katten för iår/förra året/nyår. :mad: Såg även en vettskrämd fågel flyga runt utan att veta var den skulle sätta sej när vi stod på balkongen och kollade grannarnas fyrverkerier. Vi köper inte några egna längre men för ett tag sen så sprängde någon vår brevlåda och lämnade kvar fyra så de skickade käre far upp.
Jag gillar när det smäller men hatar att det skrämmer slag på djuren. :(
Musse (katten) var ändå lite drogad då jag precis gett honom en dos morfin för att han inte skulle ha så ont i nosen och kunde äta. Men det hjälpte inte. Hittade honom vettskrämd under bordet. Enda stället han kunde ta sej under med tratten. :(

I övriga nyheter så fick jag en kamera i julklapp som jag driver familjen ill vansinne med.

Tycker inte heller att det är någon höjdare med fyrverkerier eftersom mamma och ena brorsan har hund...
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Tycker inte heller att det är någon höjdare med fyrverkerier eftersom mamma och ena brorsan har hund...
Jag har lite svårt att fatta det där med hundar och skotträdsla faktiskt. Katter och fåglar och annat ouppfostrat, det är en sak, men en hund blir ju det man gör den till till stor del. En hund är inte automatiskt rädd för skott, det finns ju jakthundar?!? Och om man vänjer kräket från valpben, så klarar den ju av att sova lugnt även vid fyrverkerier, även om man ska vara rädd om deras små, känsliga öron.

Min hund brydde sig inte ett skit. Han kunde till och med vara ute med oss om det var så.

Det känns lite som med barn som är rädda för att få en spruta hos doktorn, de är/blir det för att mamma/pappa tycker det är läskigt.

:va

Gott Nytt År på er förresten.
 

Zadre

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2009
Ort
Vallentuna
Hoj
Veiron: Yamaha XV535, -00. Greger: Honda NX 650, -95 (Såld).
Jag har lite svårt att fatta det där med hundar och skotträdsla faktiskt. Katter och fåglar och annat ouppfostrat, det är en sak, men en hund blir ju det man gör den till till stor del. En hund är inte automatiskt rädd för skott, det finns ju jakthundar?!? Och om man vänjer kräket från valpben, så klarar den ju av att sova lugnt även vid fyrverkerier, även om man ska vara rädd om deras små, känsliga öron.

Min hund brydde sig inte ett skit. Han kunde till och med vara ute med oss om det var så.

Det känns lite som med barn som är rädda för att få en spruta hos doktorn, de är/blir det för att mamma/pappa tycker det är läskigt.

:va

Gott Nytt År på er förresten.

Hunden kan ju helt enkelt blivit skrämd av nånting. Har pratat med folk som berättat om ungjävlar som kastat smällare mot deras hund och på så sätt har hunden blivit skrämd för livet mot fyrverkerier och annat som smäller.
Men det behöver ju inte ens vara så. Hunden kan ju helt enkelt bara vara rädd utan nån större anledning. En del säger ju att man ska bete sej som vanligt när det smäller och inte sitta och trösta hunden för att på så sätt visa att "det är okej att vara rädd" men även det tror jag är individuellt.
På kattforumet jag hänger på så berättar nån om hennes totalt orädda katter som sitter i fönstret helt fascinerade över fyrverkerierna. Och vi har aldrig betett oss annorlunda mot Musse när det smäller och han har varit livrädd för smällandet sen han var liten utan att vi gjort nånting för att trigga det.

Och gott nytt år :)
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Jag har lite svårt att fatta det där med hundar och skotträdsla faktiskt. Katter och fåglar och annat ouppfostrat, det är en sak, men en hund blir ju det man gör den till till stor del. En hund är inte automatiskt rädd för skott, det finns ju jakthundar?!? Och om man vänjer kräket från valpben, så klarar den ju av att sova lugnt även vid fyrverkerier, även om man ska vara rädd om deras små, känsliga öron.

Min hund brydde sig inte ett skit. Han kunde till och med vara ute med oss om det var så.

Jag har aldrig reflekterat så mycket om det, men det ligger en del i vad du säger... Sen vet jag inte om det är någon höjdare att folk som saknar utbildning ska hantera fyrverkeripjäser när dom är som fullast, det är ju lite som att be om att det ska gå åt helvete...:glömdet

Det känns lite som med barn som är rädda för att få en spruta hos doktorn, de är/blir det för att mamma/pappa tycker det är läskigt.

Ungefär som när folk blir flygrädda mao...:glömdet

Gott Nytt År på er förresten.

Gott nytt år på dig med och god fortsättning!:):krama
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Hunden kan ju helt enkelt blivit skrämd av nånting. Har pratat med folk som berättat om ungjävlar som kastat smällare mot deras hund och på så sätt har hunden blivit skrämd för livet mot fyrverkerier och annat som smäller.
Men det behöver ju inte ens vara så. Hunden kan ju helt enkelt bara vara rädd utan nån större anledning. En del säger ju att man ska bete sej som vanligt när det smäller och inte sitta och trösta hunden för att på så sätt visa att "det är okej att vara rädd" men även det tror jag är individuellt.
På kattforumet jag hänger på så berättar nån om hennes totalt orädda katter som sitter i fönstret helt fascinerade över fyrverkerierna. Och vi har aldrig betett oss annorlunda mot Musse när det smäller och han har varit livrädd för smällandet sen han var liten utan att vi gjort nånting för att trigga det.

Och gott nytt år :)
För hundar funkar det ju generellt så att om man gosar och klappar/tröstar så är det en "belöning" för hunden och beteendet bekräftas/bejakas, så det ligger en hel del i att man inte ska bry sig om hunden när den beter sig "opassande". Men visst är det så att den kan ha blivit skrämd, å andra sidan, hur smart är det då att fortsätta bekräfta rädslan?

Jag har aldrig reflekterat så mycket om det, men det ligger en del i vad du säger... Sen vet jag inte om det är någon höjdare att folk som saknar utbildning ska hantera fyrverkeripjäser när dom är som fullast, det är ju lite som att be om att det ska gå åt helvete...:glömdet
Det sista håller jag med om till full-o! Idioter, med dödliga vapen. :mad:



Pluggen skrev:
Ungefär som när folk blir flygrädda mao...:glömdet
*hehe* Människor är generellt rädda för det okända, rädslor smittar generellt av sig mellan föräldrar och barn för det är klart att det är farligt om mamma/pappa är rädd! Flygplan däremot tillhör väl kategorin "saker vi människor kan ha svårt att få grepp om" och om man har livlig fantasi eller saknar förtroende för tekniken, kan det ju verka ganska korkat att ge sig upp i ett flygplan?!? :va

Se'n kan man ju börja prata om fobier... :rolleyes:

Och så blev det en fortsättning på inlägget, men nedanstående har inget med det mitt inlägg började om...

Byter ämne:

Jag undrar bara, hur tänker man när man skickar ett sms vid tolvslaget på nyårsafton och förväntar sig att meddelandet ska gå fram direkt?!? :va

Hur svårt är det att ringa istället, om det man vill är viktigt? Nej, man kanske inte kommer fram med telefonsamtalet heller, men chansen är iaf större att man får ett svar om man väl kommer fram. *muttrar*

Är det bara brudar som är så dumma? :rolleyes:

(apropå en snubbe i Förbannad-tråden som fick ett sms från en tjej, 4 timmar efter det att det skickats, på nyårsafton, och missade att :ligga)
 
Last edited:

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Byter ämne:

Jag undrar bara, hur tänker man när man skickar ett sms vid tolvslaget på nyårsafton och förväntar sig att meddelandet ska gå fram direkt?!? :va

Hur svårt är det att ringa istället, om det man vill är viktigt? Nej, man kanske inte kommer fram med telefonsamtalet heller, men chansen är iaf större att man får ett svar om man väl kommer fram. *muttrar*

Jag vet inte, men kan det inte stå lite i proportion mot alkohol-intaget?:va SMS kan ju ta en jävla tid att komma fram, inte bara på nyårsafton, även om trafiken är ju som tyngst då...:glömdet

Är det bara brudar som är så dumma? :rolleyes:[/I]

Jag vet inte hur det är fördelat, MEN: folk är idioter...

(apropå en snubbe i Förbannad-tråden som fick ett sms från en tjej, 4 timmar efter det att det skickats, på nyårsafton, och missade att :ligga)

Skulle också bli förbannad då...:huvet
 
Last edited:

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Yasha, jag har hittat en sån här åransch som du gillar:D:D
 

Bifogat

  • 3pw087000_1_Zoom.jpg
    3pw087000_1_Zoom.jpg
    22.6 KB · Visningar: 47

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Kul på nyår och blåslagen men lycklig, god fotsvettning på er alla.
 

Bifogat

  • 19837_243193473856_594728856_3346774_5407811_n.jpg
    19837_243193473856_594728856_3346774_5407811_n.jpg
    47.2 KB · Visningar: 54
  • 19837_243193388856_594728856_3346768_6156341_n.jpg
    19837_243193388856_594728856_3346768_6156341_n.jpg
    56.7 KB · Visningar: 53
Last edited:

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
SÖKES: Uttjänta/kasserade lysrörsarmaturer, längd spelar mindre roll. Även dunkar 20 L och uppåt, tidigare innehåll spelar mindre roll.

FINNES: Tigerkaka.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top