Ninja 250R

Biker Bitch

This Bitch Bites!
Gick med
15 Feb 2008
Ort
Där landsvägen slutar och oändligheten börjar! Mit
Hoj
Bensinvärdinna till en HONDA CBR600 Repsola.
Första hoj och kvinnlig syn på Kawasaki Ninja 250r

hur är hojjen för en person som inte kört allt för mycke hoj?

funderar nämligen på att köpa en åt min sambo *men de är hemligt*

Oh ja, jajamen, klart att du ska!!

Nu vet jag inte hur duktig hon är men dock skulle jag vilja säga att det hänger på växlings kunskap sen innan och har hon det så är det inga problem oavsett fabrikat/modell/cc! Jag har kört Yamaha DT 50cc tidigare i mitt liv(att jag ens erkänner det) och efter det har jag testkört x-antal olika cc upp till över 1000 och därigenom lärt mig växling mellan koppling/gas med händer/fot. Att växla är en del av det stora hela, men jag kan säga att hade jag inte kunnat växla sen innan, så hade jag inte vågat köra något.

Det är egentligen otroligt att 250r är min första egna hoj med tanke på att jag är så pass insatt att jag kanske borde ha en Kawasaki ZX-10R. Jag är praktiskt taget uppvuxen på hoj, har hojar omkring mig och har både testat köra samt åkt hoj sen jag inte ens mins.

Varför väljer då jag med dessa preferenser och som dessutom är tjej en 250r!?!

Framför allt -Inspirerande! Liten, billig i inköp och försäkring och inga problem med att nå ner på (vilket många tjejer vill kunna)...och då ligger jag på en vertikal på 162cm.

Helt perfekt som första hoj för tjej! Själv har jag hellre en första hoj som jag smidigt och lätt och som jag kan lägga i kurvig terräng än att dra den i över tvåhundra blås, dessutom kan jag säga att du själv också kommer tycka den är rolig oavsett vilka referenser du har sen innan.

Du tror inte jag får ha mini Ninjan i fred för grabbarna!?! :D

Och du, skulle hon klota hojen så har jag svårt att tänka mig att någon annan ny helkåpshoj kommer bli billigare att fixa(utan försäkring) om olyckan skulle vara framme...
 
Last edited:

Biker Bitch

This Bitch Bites!
Gick med
15 Feb 2008
Ort
Där landsvägen slutar och oändligheten börjar! Mit
Hoj
Bensinvärdinna till en HONDA CBR600 Repsola.
Är du ännu nöjd med din hoj då? Ska du ha kvar den en säsong till?

:cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool:

Ja, jag är till 98% nöjd med mitt köp, ställt mot valuta för pengarna!!
2% missnöje går till avsaknad av mer kapacitet,vindfång och tryckljud från tanklocket. Kapacitet visste jag redan om och vindfång är inget ovanligt vid helkåpat samt tanklocket är en vanesak(som faktiskt går att åtgärda med garanti).

Jag kommer att behålla min 250r tills hon inte längre rullar :D Så har tanken även varit innan inköp samt att jag funderar på att modda om henne för bana sen när jag är sugen på större cc i gathoj. För min del en livstids investering som jag är super nöjd med!
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Bilsport mc skall ha 3377:- för en halvförsäkring, vilket borde innebära att enbart trafikförsäkring är tokbilligt.
Nu jävlar skall jag spara pengar till en 250!
:rock

Med tanke på att jag betalar 3850:- för halv på min SuperDuke så tycker jag att det låter helt galet dyrt!

Faktiskt
 

Biker Bitch

This Bitch Bites!
Gick med
15 Feb 2008
Ort
Där landsvägen slutar och oändligheten börjar! Mit
Hoj
Bensinvärdinna till en HONDA CBR600 Repsola.
Har lite frågor angående modellen, får försöka provköra när väder/tillfälle ges.
Mvh Per

Se två mina två senaste(ovanstående) inlägg i tråden!

Svar på frågor:

* Vad har ni för försäkringskostnader på den ? Hel/Hel
Svar: Lite över 4000:-/år, docerat pris på högsäsong, påställd året om hos Länsförsäkringar, inget körkort, tjejförsäkrad.

* Går det att ge sig iväg på lite längre turer (motorvägsfart) eller är det dömt att misslyckas?
Svar: Helkåpshoj, tar mycket vindfång. Själv tänker jag långköra i sommar oavsett.

* Den färgsättningen som bilden visar är det en orginalfärg eller en ombyggd? Svar: Se tidigare svar i tråden.

* Är det en ok förstahoj för någon som inte kört mc innan?
Svar: Se mitt tidigare svar i tråden.

*Vad är det för service intervaller/kostnader?
Svar: Service internvaller som vilken ny hoj som helst. Tar min första 100-mils service kostnad nu innan våren, räknar med ca 1000:-
 

KTM640Y2K

http://grusbus.nu
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojjlös,men inte länge till!!!
Känns lite lite.
Får nog prova innan jag bestämmer mig.

Tvivlar på att den går 170 km/h Jag har kört 160 och den ylar som en varg.
Med tanke att jag har ägt en RSV Mille-99 som gick 120 km/h på ettan är denna hoj en pendlar moppe för mig.

Är du ute efter fart? Leta en annan hoj:hihi Är du ute efter en prisvärd hoj som inte gräver ett stort hål i plånboken men är rolig att köra=köp:yoparty

Saxat från Fastbikes.
= 250 kubik och 33 hästar är måhända inget som passar alla, men Kawasakin har mycket att bjuda på, i synnerhet om du klarar av att se lite längre än faktabladet med specifikationerna. Ninja 250R är en lekfull och extremt lättkörd hoj som trots sina begränsningar är en fullvärdig maskin till halva priset. I ljuset av prislappen är det mycket som imponerar på Ninja 250R som är rena rama kapet.
 
Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Tvivlar på att den går 170 km/h Jag har kört 160 och den ylar som en varg.
Med tanke att jag har ägt en RSV Mille-99 som gick 120 km/h på ettan är denna hoj en pendlar moppe för mig.

Är du ute efter fart? Leta en annan hoj:hihi Är du ute efter en prisvärd hoj som inte gräver ett stort hål i plånboken men är rolig att köra=köp:yoparty

Saxat från Fastbikes.
= 250 kubik och 33 hästar är måhända inget som passar alla, men Kawasakin har mycket att bjuda på, i synnerhet om du klarar av att se lite längre än faktabladet med specifikationerna. Ninja 250R är en lekfull och extremt lättkörd hoj som trots sina begränsningar är en fullvärdig maskin till halva priset. I ljuset av prislappen är det mycket som imponerar på Ninja 250R som är rena rama kapet.
Jag är inte ute efter fart - I meningen hög toppfart.
Men 170 i optimistisk fantasimätarfart låter väl lite.
Särskilt för en ganska aerodynamiskt utformad småkubikare.
Som sagt: Får prova.
Känns det rätt, så är det rätt.
 

KTM640Y2K

http://grusbus.nu
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojjlös,men inte länge till!!!

Bifogat

  • w732h488_00000340EA4A0008.jpg
    w732h488_00000340EA4A0008.jpg
    53.1 KB · Visningar: 79
Last edited:

Roustabout

Gasar tills det Rasar
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Skåne
Hoj
96-DR 650SE
Den är trimmbar, det mesta finns.. drev, luftfilter, PC3, helsystem
Det går säkert att skrämma upp den en del. Men än så länge finns ingen med inspruts-modell som laggt ut info om vad det ger med en seriös trimmning.
Frågan är också om det är värt att lägga ut 10-15K på det. Kan man lika gärna köpa en vassare båge från början.
Men det hade varit kul att va den första..
 

Dansken jr

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2009
Ort
Vaxholm
Hoj
Kawasaki Ninja 250 r
Hej alla glada,

Efter påtryckningar tillkännager jag mig också som ägare till en Kawasaki Ninja 250r -08. Köpte min -08 från Stibix, vilken service jag fick :)
Till alla där ute som funderar kan jag bara säga SLUTA fundera. Detta är min första hoj, och jag är nöjd med allt. Då det står flera andra i garaget har den ”lilla leksaken” en given plats! Som ni skriver kan den jämföras med större maskiner. Dock är den vänlig, då det inte går att köra 0 till döden på 3,6 sekunder, vilket uppskattas av nära och kära.
Jag testade ett par gånger att köra min lilla leksak på landets gokartbanor i sommars. Jag är långt ifrån någon med mycket erfarenhet men precis som de andra som testade sa att den var otroligt lätt hanterlig….

Nu till er andra, är riktigt sugen på att köpa ett karbon rör till den. Men vad jag ser så måste man svetsa osv. Gäller samma sak om man köper tillex ett Yoshimura från Svensk återförsäljare?
Sen ser jag fler och fler som har karbon detaljer, vart hittar man de prylarna??

Tack för ordet…
 

Roustabout

Gasar tills det Rasar
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Skåne
Hoj
96-DR 650SE
Hej alla glada,
Nu till er andra, är riktigt sugen på att köpa ett karbon rör till den. Men vad jag ser så måste man svetsa osv. Gäller samma sak om man köper tillex ett Yoshimura från Svensk återförsäljare?
Sen ser jag fler och fler som har karbon detaljer, vart hittar man de prylarna??

Tack för ordet…

Jag köpte Area P helsystemet från USA. Valde Area P för att jag tyckte det var mest prisvärt, fett ljud och vad jag läst ger mest effekt-ökning (diskutabelt!)
Tyckte Yoshi passar bäst ihop med bågen men mesigt ljud, Gillar inte Two Brother - ser litet och passar inte.
Det finns några system anpassade för europa-modellen men inga som finns i kolfiber vad jag vet?
Ska du bara ha slipon behövs inte svetsa för lamdan. Den sitter på röret.

Men egentligen behöver du inte oroa dig för att svetsa. Det funkar fast lamdan inte är iskruvad. Bara den är inkopplad elektriskt.
Jag la den åt sidan.
 

Dansken jr

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2009
Ort
Vaxholm
Hoj
Kawasaki Ninja 250 r
Nu blev jag lite klockare :tummenupp
Jag måste säger att det är mest ett yoshimura karbon som lockar! vilka är skilnaderna i effekt, om man köper ett helt system eller bara röret? hittar flera företag vid ebay och andra företag som kränger dem 3000 lax billigare? Vad är nackdelarna att köpa dem där ifrån? :va
 

Roustabout

Gasar tills det Rasar
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Skåne
Hoj
96-DR 650SE
Nu blev jag lite klockare :tummenupp
Jag måste säger att det är mest ett yoshimura karbon som lockar! vilka är skilnaderna i effekt, om man köper ett helt system eller bara röret? hittar flera företag vid ebay och andra företag som kränger dem 3000 lax billigare? Vad är nackdelarna att köpa dem där ifrån? :va

Tror inte du märker någon skillnad alls i effekt. En del påstår att hojen går sämre eftersom insprutningen inte är inställd efter bättre avgasflöde?
Möjligtvis blir hojen några kg lättare, det är det enda. Slipon köper man mest för ljudet & utseendets skull.
Är du ute efter effektökning efter ditt avgasbyte så är det att lägga till PowerCommander + bänkning som gäller. Kanske ger 5+ Hk på bakhjulet om du gör allt det, ren gissning???

Köper du från USA eller utanför EU så får du betala tull-avgift(skatt)
Köpte mitt här. Funkade jättebra:
http://www.areapnolimits.com/products/Slip-On-Exhaust-Kawasaki-Ninja-250R-2008.php
 
Last edited:

KTM640Y2K

http://grusbus.nu
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojjlös,men inte länge till!!!
Blev besviken på min hugger för 1745:-:gnissla

Den ser bra ut och passformen är säkert ok,Men färgen är inte 100% rätt:huvet

Förmodligen har dom tagit färgkod för en ZX-R Ninja made in Japan.
Ninjan tillverkad i Thailand har en ljusare Kawa grön nyans=snyggare.
Det stör mig att huggern är något mörkare,säkert knappt märkbart.
Men jag undrar hur det blir i solen:confused:

Detaljer,eller hur? Men har man pröjsat 1745:- ska det vara perfekt.

Har skrivit till Skidmarx och klagat,vi får se vad dom svarar....

Här är svaret,köp inga kåpglas av dom,jag har läst att även den passformen är usel:gnissla :mad:

Suck, Engelsk kvalitè:huvet
Kineserna hade tillverkat den bättre. http://www.skidmarx.co.uk/


Från: Sales [mailto:sales@skidmarx.co.uk]
Ämne: Re: Complain Hugger Ninja 250R

Hi Johan - thanks for the mail. However, we do NOT sell our product to be a colour matched item!!!
On our website, and on all our literature, we clearly state that we DO NOT paint items to match the original colours. We make items in the colours we offer, and you don't pay any more money for a green one than a black one.
:confused: :confused: :confused: :confused: :confused:

Skulle ha köpt en svart hugger istället..eller kolfiber,om det nu är äkta kolfiber,det kanske bara är look a like kolfiber:fyllisar
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top