Ninja 250R

KTM640Y2K

http://grusbus.nu
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojjlös,men inte länge till!!!
Bara vid byte till slipon är det kanske inte så nödvändigt, men det kommer att göra gott. Många mappar om även om dom kör helt orginal eftersom alla mc´s är olika ("enskilda individer") med samma grundmapp.
Min förra hoj hade slipon (ej fullsystem) + sportluftfilter + PCIII. Efter om-mappning gav det ca 10hk på bakhjulet. Det är var bra skillnad vill jag lova.

Sen är det kanske inte säkert att det gör så mycket på lill-ninjan??

Många jenkare verkar ju köra med dynojets mod för deras 08-hojar för att finjustera effektkurvan.
http://www.dynojet.com/pdf/2193.pdf

Skit samma... När får du din hoj? Jag börjar bli sjukt sugen..:gnissla

Hittade en film från provkörningen i Barcelona förresten.

[YOUTUBE-ID]MAOpcyIiDPQ[/YOUTUBE-ID]

Vecka 20 = nästa vecka dyker hojjen upp:yoparty

Fick min cuts idag, f-n fem vekors leveranstid från USA:va

Kul med lite film.....i väntan på Ninjan:D
 

Roustabout

Gasar tills det Rasar
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Skåne
Hoj
96-DR 650SE
Gött! Lägg upp några bilder... jag har inte fått något lev. datum! :(
Hoppas jag inte behöver vänta till slutet på sommaren..

Har du fått din Area P än? Tull-kostnad på den isf.??
 

KTM640Y2K

http://grusbus.nu
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojjlös,men inte länge till!!!
Gött! Lägg upp några bilder... jag har inte fått något lev. datum! :(
Hoppas jag inte behöver vänta till slutet på sommaren..

Har du fått din Area P än? Tull-kostnad på den isf.??

Det blev enorm efterfrågat utan like efter den här hojjen:confused:

22 000 hojjar är "backorder" worldwide.
Fabriken måste byggas om för att klara efterfrågan, Dom 30 st som är beställda till Sverige känns väldigt osäkert
om det blir någon leverans:arsele :arsele Trots handpenning och kontrakt:gnissla Inga leveranser förän 2009:huvet

Fortsättning följer så fort jag får mera info

Har helsystem Area-P med Kolfiber pipa, Grön Bak-Cust och nummer plåt hållare men ingen hoj:näsblod :rolleyes:
 

Biker Bitch

This Bitch Bites!
Gick med
15 Feb 2008
Ort
Där landsvägen slutar och oändligheten börjar! Mit
Hoj
Bensinvärdinna till en HONDA CBR600 Repsola.
Leveransbesked från Kawasaki

Enligt min återförsäljare som idag har pratat med Kawasaki så ska alla de som har kontrakt få sina 250r under maj månad.Men jag vågar inte hoppas för mycket!

Det måste vara något väldigt speciellt med denna hojen, för det är verkligen meningen att jag ska ha den när det krånglar med pris höjningar och leveranstider som det gör.
 
Last edited:

Biker Bitch

This Bitch Bites!
Gick med
15 Feb 2008
Ort
Där landsvägen slutar och oändligheten börjar! Mit
Hoj
Bensinvärdinna till en HONDA CBR600 Repsola.
Om man kollar in Northbikes hemsida tar dom 37K för 250 R o den är i lager. Kan det verkligen stämma?

https://northbike.jetshop.se

40.9K står det hos mig när jag öppnar upp Northbike-->Motorcyklar NYA--->Kawasaki-->Ninja 250r. Men det är klart jag ska ha min för 37 enligt mitt avtal, så grattis kompis om du får tag i en för samma pris nu.

Den där hojen med en begagnad 650 enstånka kanske skulle vara ett billigt bygge?

Ingen aning, men när jag är klar med min 250r så tänkte jag banregga henne.
 
Last edited:

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Ort
Färingsö
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
Jag såg 2 st på AVA mc i sthlm som väntade på sina ägare, ingen här som har köpt någon av dem?
 
Last edited:

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
ZZR
Suzuki RGF125 från tidigt 90-tal smiskar ju den där varje dag i veckan, häftigt! :rolleyes:
 

Biker Bitch

This Bitch Bites!
Gick med
15 Feb 2008
Ort
Där landsvägen slutar och oändligheten börjar! Mit
Hoj
Bensinvärdinna till en HONDA CBR600 Repsola.
Ny information

Jag såg 2 st på AVA mc i sthlm som väntade på sina ägare, ingen här som har köpt någon av dem?
You make my day! Här är en som hänger på telefonen till återförsäljaren just i ögonblicket :tummenupp

Min återförsäljare har fortfarande inte fått ett leverans besked, men ska kontakta Kawasaki och använda AVA Mc Sthlm som referens, för att återkomma till mig i eftermiddag med ett besked.
 
Last edited:

KTM640Y2K

http://grusbus.nu
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojjlös,men inte länge till!!!
You make my day! Här är en som hänger på telefonen till återförsäljaren just i ögonblicket :tummenupp

Min återförsäljare har fortfarande inte fått ett leverans besked, men ska kontakta Kawasaki och använda AVA Mc Sthlm som referens, för att återkomma till mig i eftermiddag med ett besked.

KONTAKTADE KAWASAKI SVERIGE OCH FICK FÖLJANDE SVAR:tummenupp
RÄKNAR MED VECKA 23

Hej,

Vi beklagar att levereanserna av den nya Ninja250R har blivit försenade, men
nu har maskinerna börjat att levererats ut. Inte alla på en gång, men det har satt igång.

Vi har meddelat de berörda återförsäljarna att det har uppstått förseningar, men tyvärr
så kan vi inte meddela exakt leveransdag för motorcyklarna, det vet vi först när de har lastats av i vårt Europalager i Rotterdam och då aviseras de brörda återförsäljarna att motorcykeln kommer att levereras.
 

KTM640Y2K

http://grusbus.nu
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojjlös,men inte länge till!!!
Den där hojen med en begagnad 650 enstånka kanske skulle vara ett billigt bygge?

Varför bygga om när du har ett fördigt koncept för 41 000:-:tungan

I USA finns det Ninja 250R att hyra för att prova på bana:tummenupp
Dom har plockat bort lysen slängt på nya däck + helsystem, sedan är hojjen "Ready To Race" Kan man ha kul med en minimoto från Kina på banan,så går det med en motorsvag 250R:va

http://www.racebikerentals.com/index.htm

RaceBikeRentals.com is proud to premier our new fleet of 10 identically prepared 2008 Kawasaki Ninja250R race bikes. Come join us at Willow Springs Raceway on the 3rd weekend of each month with the Willow Springs Motorcycle Club for real race competition against other racers in the exciting new Advanced Kawasaki Brought to You by RaceBikeRentals.com Ninja Cup race class.

Our low daily rate includes everything: the bike, fuel and Bridgestone race tires. Just bring your riding gear!

Whether you are an experienced racer looking for a new class to race in, or a new trackday or novice rider, our 2008 Ninja 250 rentals are the most cost effective way of getting real track time and close competition anywhere. Hurry and reserve your bike for an upcoming WSMC event at Willow Springs. Early registrants get the freshest tires
 

Bifogat

  • middlebody.jpg
    middlebody.jpg
    59.4 KB · Visningar: 101
Last edited:

Roustabout

Gasar tills det Rasar
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Skåne
Hoj
96-DR 650SE
Så här skriver MC-Huset till mig ang. leverans:

08-05-22
Hej,

Jag har också fått lite info om att det skall komma en leverans till Sverige om ett par veckor.

Dock har inte Kawasaki Sverige ännu bekräftat antal, färger osv till någon handlare.

Vi hoppas givetvis att vi skall få alla de vi har order på, men tyvärr verkar det som att det inte kommer att räcka till alla skrivna kundorder, enligt Kawasakis representant. Men så fort jag vet mer, så kommer jag att höra av mig till dig.


Med Vänliga Hälsningar,
 

KTM640Y2K

http://grusbus.nu
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojjlös,men inte länge till!!!
Så här skriver MC-Huset till mig ang. leverans:

08-05-22
Hej,

Jag har också fått lite info om att det skall komma en leverans till Sverige om ett par veckor.

Dock har inte Kawasaki Sverige ännu bekräftat antal, färger osv till någon handlare.

Vi hoppas givetvis att vi skall få alla de vi har order på, men tyvärr verkar det som att det inte kommer att räcka till alla skrivna kundorder, enligt Kawasakis representant. Men så fort jag vet mer, så kommer jag att höra av mig till dig.


:gnissla Nu ska vi inte vara Pessimistkonsult:D

Jag har kontrakt sedan februari och raknar kallt med att vara en av dom som får hojjen, dom som har kontrakt senare kanske får sin i September:gnissla

Annars kommer det hem 160 st 2009:huvet
 

Biker Bitch

This Bitch Bites!
Gick med
15 Feb 2008
Ort
Där landsvägen slutar och oändligheten börjar! Mit
Hoj
Bensinvärdinna till en HONDA CBR600 Repsola.
Vem får leverans först?

Det ska bli spännande att se vem som får den först. Men jag tror att ni ligger i lä grabbar, det här beskedet fick jag idag av min återförsäljare:

Hoj är skickade från Rotterdam, min anländer till Sverige imorgon 29/5. Reggplåt har inte kommit än, kommer troligtvis på fredag 30/5 också har min säljare semester på lördag 31/5, så jag hämtar nog hojen på måndag 2/6!

OH YEAH!....SO LONG SUCKER´S
 

KTM640Y2K

http://grusbus.nu
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojjlös,men inte länge till!!!
Det ska bli spännande att se vem som får den först. Men jag tror att ni ligger i lä grabbar, det här beskedet fick jag idag av min återförsäljare:

Hoj är skickade från Rotterdam, min anländer till Sverige imorgon 29/5. Reggplåt har inte kommit än, kommer troligtvis på fredag 30/5 också har min säljare semester på lördag 31/5, så jag hämtar nog hojen på måndag 2/6!

OH YEAH!....SO LONG SUCKER´S

Ringde Northbike och fick besked att min hoj skickas från Rotterdam
och jag får den nästa vecka:yoparty :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Helsystemet slängs på samma dag:D :D :D
 

Biker Bitch

This Bitch Bites!
Gick med
15 Feb 2008
Ort
Där landsvägen slutar och oändligheten börjar! Mit
Hoj
Bensinvärdinna till en HONDA CBR600 Repsola.
IT´S 250r TIME!

Min hoj med min regg.plåt står hos min återförsäljare! Jag skulle in princip kunna hämta henne idag 080530, men har avtalat premiärtur med återförsäljaren på tisdag den 080603.

Behöver jag säga något mer!?! Capish!


MC-Huset, Malmö har inte fått leveransbesked på några 250´s alls :(

Men vännen, har du avtal och handpenning på hojen?
 
Last edited:

Roustabout

Gasar tills det Rasar
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Skåne
Hoj
96-DR 650SE
Men vännen, har du avtal och handpenning på hojen?[/QUOTE]

Jag har avtal, ingen handpeng. Det frågade dom inte om.
Köpeavtalet är lika bindade vare sig om handpeng är lagd eller ej.

Men tilldelningen sker tydligen i ordningen som beställningarna ligger hos kawasaki.
Ni som bokade in en hoj tidigt kommer att få den först.
Jag bokade en i slutet av apr. Så jag e sent ute om ingen myglar fram mig i listorna.

Jag har i alla fall min 600 att köra omkring med så länge, den går jäkligt fint den med =)

:squid
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top