Ninja 250R

korpe

Medlem
Gick med
1 Dec 2003
Ort
Valbo
Hoj
Hogtech
Hehe fan jag trodde det skulle vara en tjej som skulle dra av sig hjälmen i reklam filmen men inte:D kan kanske vara en ekonomisk hoj att ha men jag skulle nog inte köpa en
 

KTM640Y2K

http://grusbus.nu
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojjlös,men inte länge till!!!
Ska bli kul att se vad du tycker om den på bana KTM640Y2K

Japp det visar sig...är kanske som att köra en slö 125:a eller ganska kul:näsblod

The often held notion that it is more fun to ride a slow bike fast than a fast bike slow is often scoffed at. But there is truth to the assertion, especially on public roads. Unless you want your license revoked and cut up into a million pieces, the ZX-10R cannot be ridden to its limits anywhere other than the racetrack, and even then, unless your last name is Hacking or Hayden, you ain't getting everything out of the bike. Yet, almost anyone can ride the Ninja 250R to its potential, which makes it an absolute blast.
Källa
http://ontheracetrack.blogspot.com/2008/02/2008-kawasaki-ninja-250r-by-bart-madson.html
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Jag tror säkert den är rolig på bana, jag skulle gärna testa en i sommar för att se om det är något. För de pengarna så får man ju en hoj man kan avsätta bara för att köra bana med nästan.
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Hur stor är den rent fysiskt? Typ som en moppe av nya snitt eller är den som en 600?
 

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Ort
Phoenix
Hoj
Honda CBR 125cc Repsol -06 (Till Salu), + Yamaha R6 -00
vad jag sett är den lite mindre o smidgare änn 600 men inte lika liten som cbr125 så nått melanting men endå nästan som en fullstor ;)
 

KTM640Y2K

http://grusbus.nu
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojjlös,men inte länge till!!!
vad jag sett är den lite mindre o smidgare änn 600 men inte lika liten som cbr125 så nått melanting men endå nästan som en fullstor ;)

Kawasaki har nu höjjt priset till 41 000:- (jag pröjsade bara 37 000:-:tummenupp) Min hoj är försenad till början av maj:rolleyes:

Ninja 250R är en storsäljare och den hoj som Kawasaki sålt flest i antal av alla modeller i år. (worldwide) :D

Kommer ett MC-Test här snart,se linken...:rolleyes:

http://www.motorcyclenews.com/MCN/N...r1508firstimpressionskawasakininja250rlaunch/
 

Bifogat

  • Kawasaki%20Ninja%20250R%20launch.jpg
    Kawasaki%20Ninja%20250R%20launch.jpg
    97.5 KB · Visningar: 285
Last edited:

Roustabout

Gasar tills det Rasar
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Skåne
Hoj
96-DR 650SE
Lite småsugen på lill-ninjan faktiskt. Kan säkert trevlig på söndagsturen och för plånboken.

Köper dock inte utan att provköra och pruta med mig lite grejer.
 

Roustabout

Gasar tills det Rasar
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Skåne
Hoj
96-DR 650SE
Jag mailade Dynojet för att kolla om dom plannerar att uveckla en Power Commander till 250´n

Här är svaret:
We have asked our shops in Europe to get the info for this bike so we will have one I just don’t know when! Kawasaki uses the same injectors on most of their bikes so the ER6 unit very may well work. Thanks.

Verkar inte helt omöjligt att man kan kräma ur lite mer hästar ur lillen. =)
 

Roustabout

Gasar tills det Rasar
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Skåne
Hoj
96-DR 650SE
Ja, läste den artikeln. Dagen efter körde jag in och beställde en svart 250 =)
Prutade med mig en kuts till och med =)

-Det är ju ett jäkla sug på hojen just nu så den lär inte va svårsåld för ett bra pris om den skulle va riktigt seg.

Så nu är man i full gång att leta go´saker att montera på.. =)
Kollat runt på olika slipon och ett full- Area P läggs det en beställning på nästa vecka även om jag gillar utseendet på Yoshimuras bäst.
De e ju bra mkt bättre pris och ljud på Area P

Targas skylthållare blir det också:
22-464.jpg


Hoppas de kommer en powercommander snart också så man kan få den ommappad med lite mer klös.

Den första 250´n skulle leveraras nästa vecka här i Malmö. Hoppas bara man inte behöver vänta för länge nu..
 

h@lle

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2007
Ort
Skivarp
Hoj
Kawasaki ZX12R
kan bara säga så här det e absolut ingen hoj jag skulle köpa. men fan vad fräck den e haha! skulle absolut vilja provköra en sådan =) utseendemässigt tycker jag den ser mer än helt okej ut! visst liten men det e ju trots allt en 250cc så varför göra den större än vad som behövs?

nej gratulera till era köp tror detta är en bra/rolig hoj
 

Roustabout

Gasar tills det Rasar
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Skåne
Hoj
96-DR 650SE
Den lär ju få pressas till max he he.. Har aldrig kört en sån liten hoj förr. Har haft 2st 600:eek:r och en 650.

Tycker de e kul att prova något helt anderlunda. De e ju en billig hoj. Kommer att betalar 2400 hel/helårs försäkr. 27år kk sen -01
 

svanberg00

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2007
Ort
Åsa
Hoj
Söker!
Men priset är väl okej ändå om man jämför med 125orna då den här är väl mer "rejäl" än vad dom är.. bara en tanke som slog mej
 

KTM640Y2K

http://grusbus.nu
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojjlös,men inte länge till!!!
Grattis till nya hojjen:tummenupp

Jag köpte ett Area-P hels-system bara för ljudet:tummenupp
http://www.areapnolimits.com/sound/250r_08.mp3

Att försöka trimma/mappa är nog som att riva tusenlappar i kall-duschen:va

Power commander+ få 1-3 hk låter dyyyrt, skruva dit systemet
och insprutningen justerar sig själv, jag ska köra i bänk efter 100 mil bara för att se om hojjen går magert eller inte.

Att försöka få mera power i en Ninja 250R? Då är det bättre med en beg 750:yoparty






Ja, läste den artikeln. Dagen efter körde jag in och beställde en svart 250 =)
Prutade med mig en kuts till och med =)

-Det är ju ett jäkla sug på hojen just nu så den lär inte va svårsåld för ett bra pris om den skulle va riktigt seg.

Så nu är man i full gång att leta go´saker att montera på.. =)
Kollat runt på olika slipon och ett full- Area P läggs det en beställning på nästa vecka även om jag gillar utseendet på Yoshimuras bäst.
De e ju bra mkt bättre pris och ljud på Area P

Targas skylthållare blir det också:
22-464.jpg


Hoppas de kommer en powercommander snart också så man kan få den ommappad med lite mer klös.

Den första 250´n skulle leveraras nästa vecka här i Malmö. Hoppas bara man inte behöver vänta för länge nu..
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Den är jädrans tuff ... undrar om de andra fabrikanterna kommer haka på trenden med snygga och sportiga hojar i de lägre prissegmenten?
 

Roustabout

Gasar tills det Rasar
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Skåne
Hoj
96-DR 650SE
Grattis till nya hojjen:tummenupp

Att försöka trimma/mappa är nog som att riva tusenlappar i kall-duschen:va

Power commander+ få 1-3 hk låter dyyyrt, skruva dit systemet
och insprutningen justerar sig själv, jag ska köra i bänk efter 100 mil bara för att se om hojjen går magert eller inte.

Att försöka få mera power i en Ninja 250R? Då är det bättre med en beg 750:yoparty

Det tror inte jag.. Man bör dessutom mappa om man bytar till helsystem för att få nånting ut ur det mer än ljud. Några extra pållar välkomnar jag även om det inte är effekten som lockar för mig.

Får se hur det blir, har ju inte ens sett den i verkligheten än mindre provkört.

Yamaha kommer med en 250 i samma stuk nästa år har jag hört.
 

KTM640Y2K

http://grusbus.nu
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojjlös,men inte länge till!!!
Det tror inte jag.. Man bör dessutom mappa om man bytar till helsystem för att få nånting ut ur det mer än ljud. Några extra pållar välkomnar jag även om det inte är effekten som lockar för mig.

Får se hur det blir, har ju inte ens sett den i verkligheten än mindre provkört.

Yamaha kommer med en 250 i samma stuk nästa år har jag hört.


Jag återkommer med bänk resultatet innan maj är slut:D

Fick det här svaret av Area P

We of course have not tested a 250R with EFI here (we only have carbs). But I would highly doubt any changes would be necessary to the fuel curve.

Sincerely,
Kerry Bryant
President - Area P, Inc.
 

crasypete

Pete82
Gick med
14 Jan 2004
Ort
Falkenberg
Hoj
gpz 900 fighter
ser sjyst ut den hojen.. men det hade varit bättre och snyggare om dom hade satt på clip-on´s på den istället!!
synd att där inte är 10-15 hästar till i den för då hade den varit jälvigt rolig att köra på bana tror jag.
Men hur som helst grattis och lycka till med era nya hojar!!
 

Roustabout

Gasar tills det Rasar
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Skåne
Hoj
96-DR 650SE
Fick det här svaret av Area P

We of course have not tested a 250R with EFI here (we only have carbs). But I would highly doubt any changes would be necessary to the fuel curve.

Bara vid byte till slipon är det kanske inte så nödvändigt, men det kommer att göra gott. Många mappar om även om dom kör helt orginal eftersom alla mc´s är olika ("enskilda individer") med samma grundmapp.
Min förra hoj hade slipon (ej fullsystem) + sportluftfilter + PCIII. Efter om-mappning gav det ca 10hk på bakhjulet. Det är var bra skillnad vill jag lova.

Sen är det kanske inte säkert att det gör så mycket på lill-ninjan??

Många jenkare verkar ju köra med dynojets mod för deras 08-hojar för att finjustera effektkurvan.
http://www.dynojet.com/pdf/2193.pdf

Skit samma... När får du din hoj? Jag börjar bli sjukt sugen..:gnissla

Hittade en film från provkörningen i Barcelona förresten.

[YOUTUBE-ID]MAOpcyIiDPQ[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top