Service firmor

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Kungsängen
Hoj
KTM 690 Duke -10
Tja stora servicen vid 2.400 mil är inte gjord på min sv650 ringde Din mc i sollentuna och de skulle ha 4.500:- för den är det normalt eller dyrt samt är de bra? Tips på någon annan som fixar det?

//Dafe
 

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Kungsängen
Hoj
KTM 690 Duke -10
Du själv? Ava har Haynesböcker till din hoj, kostar väl 4-500 kanske, bladmått kostar 19,90 på Biltema, filter, olja å stift kanske 5-600kr till :tummenupp

Ventiljusteringen då klara man det själv? Är rätt grön på hojar men bil kan jag ju och där använder jag mig av haynes.
 

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Har du en så pass ny hoj är ju risken väldigt stor att du inte ens behöver justera spelat. Mäta bara.

Sen olje, filter, stift och allmän översyn. Byte av övriga slitdelar som du vet med dig är dåliga.

Uppsmörjning div. leder o.sv. Typ vxl-linkage, bromspedal o.sv. Knappast att de gör sånt om du lämnar in hojen...
 

sportbike

Guest
Ventiljusteringen kan vara lite knepig,då kammarna har dubbeldrev som är fjäderbelastade.
Gäller att inte dra sönder överfallen när kammarna ska på igen.

edit.OM jag kommer ihåg rätt.
 
Last edited:

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Men som nån sa.. man kan ju alltid göra det man kan själv och sen bara lämna in för ventiljusteringen :tummenupp
 
Last edited:

Krisss

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2006
Ort
stockholm
Hoj
SV1000S
Ska lämna in för 1200 milsservice på sv1000s, räknar med 2500 pengar, är jag snål då?
 

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Ort
Skogen
Hoj
CBR954RR
Haynes förstör-det-själv manual funkar säkert, men hur blir det med garantin på cykeln om du servar den själv och inte får boken stämplad?
Lägre andrahandsvärde och eventuellt ingen garanti..?
Kanske inget som bekymrar dig. Personligen hade jag skruvat själv så man vet att jobbet blir gjort.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top