Allt om MC däck

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
inge för tillf
Skulle ta 3-5 dagar, men en del av våra däck fanns inte hemma!!
Dessutom strula bussgods lite...men vad gör det...vill man komma undan lite billigare, får det gärna ta nån extra dag:)

Jag blev glad att markjennings hade rennsport. SJUKT bra däck tkr jag, inte för att jag testat allt för många (pirelli supercorsa, ngt metzeler annat och rennsport)

Vad har ni för tips, ska jag köpa rennsport igen, kort livslängd men galet bra grepp. Eller ska man slå på typ michelin pilot road. Vilken däckblandning bör man köra då? Hört att dessa inte gör sig så bra på gotland?

Mvh
Jonathan
 

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Ort
På norr
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Jag blev glad att markjennings hade rennsport. SJUKT bra däck tkr jag, inte för att jag testat allt för många (pirelli supercorsa, ngt metzeler annat och rennsport)

Vad har ni för tips, ska jag köpa rennsport igen, kort livslängd men galet bra grepp. Eller ska man slå på typ michelin pilot road. Vilken däckblandning bör man köra då? Hört att dessa inte gör sig så bra på gotland?

Mvh
Jonathan

Vi beställde från Bike4s :tummenupp
Hade lite mera att välja på än Jennings samt ännu bättre priser:)

Prova nya Dunlop Qualifier RR, verkar enligt en uppsjö tester vara ett grymt däck!! Det ska jag å några till göra i år, enda nackdelen man läst är isf det kanske lite sämre greppet på vått!! Men hur ofta kör man i regn:va hem möjligtvis.

Har hellre ett jävla grepp å lite mindre mil än halvdant grepp å många mil, smaken är som:arsele
 
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Enköping
Hoj
snart så
Vi beställde från Bike4s :tummenupp
Hade lite mera att välja på än Jennings samt ännu bättre priser:)

Prova nya Dunlop Qualifier RR, verkar enligt en uppsjö tester vara ett grymt däck!! Det ska jag å några till göra i år, enda nackdelen man läst är isf det kanske lite sämre greppet på vått!! Men hur ofta kör man i regn:va hem möjligtvis.

Har hellre ett jävla grepp å lite mindre mil än halvdant grepp å många mil, smaken är som:arsele

frågan man ska ställa sig är hur mycket man vill elda för kråkorna
 

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Ort
På norr
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
frågan man ska ställa sig är hur mycket man vill elda för kråkorna

Det kostar å ligga på topp:D


Skämt & sido, kommer alltid köra med bästa möjliga däck på duccen, inget man ska snåla på, vill inte kunna säga att jag körde i pga dåligt grepp i däckena!!
En billig livförsäkring:)
 
Last edited:

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
inge för tillf
Dom däckena jag har köpt har haft bra grepp så det så!!

Det är ju verkligen skillnad på däck och däck. Rennsport är verkligen bra, även i regn tycker jag även fast det är ett skuret slickdäck. Men hur gör man perra för att få va med på era däckordrar då? :tungan

edit: hade de verkligen billgare däck?
 
Last edited:

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Ort
På norr
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Det är ju verkligen skillnad på däck och däck. Rennsport är verkligen bra, även i regn tycker jag även fast det är ett skuret slickdäck. Men hur gör man perra för att få va med på era däckordrar då? :tungan

edit: hade de verkligen billgare däck?

Nu har vi precis beställt tyvärr, får bli nästa gång isf:va
Priserna gäller i första hand oss i Katrineholms SH Klubb, men visst, har du möjlighet att hämta dina däck här så visst!!! Man PM:ar helt enkelt mig vad man vill ha:)
Vi har billigare:D
 

testo

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Kawasaki ZX10R -09
ville kolla om det är fler än jag som köpt av mark jenning i eskilstuna,

tyckte deras billigaste däck funka bra iaf...
 

Liff

Medlem
Gick med
31 Aug 2005
Ort
Katrineholm
Hoj
Hojlös...
Jag har köpt där å dom däck jag har köpt funkar kanon....
Har handlad där i 4år.....
 

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Ort
På norr
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Ville kolla om det är fler än jag som köpt av Mark Jennings i eskilstuna,

tyckte deras billigaste däck funka bra iaf...

Nej, finns ingen anledning när det både finns bättre & billigare alternativ:tummenupp
Vilket däck pratar vi om?:rolleyes:
 
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Enköping
Hoj
snart så
såg inga större skillnad på pris mot perras leverantör tror till och med att de var dyrare på m3 om jag inte minns fel annars var de ganska lika nån hundring fram eller tillbaka spelar inte så stor roll. fördelen med jennings är att man hämtar på plats, känns alltid lite säkrare tycker jag men inget är fel i jakten på bra priser
 

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Ort
På norr
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
dragon Evo 1250:- samt montering 300:-

Ska du sätta touring däck på en R-hoj:va
Sluta snåla, lägg till 250kr å köp ett Sportec M3 isf istället, garanterat bättre!!

har ni bättre o billigare förslag???

Här har du några:

www.bike4s.se Med tillförhandlat specialpris för oss, kolla bakåt i tråden!!

www.mynetmoto.com/motorradreifen.cfm/lang/se/country/se/mc_dack.html

http://www.rodamoto.es/OnLine/IN/OfertasProductos.aspx
 

testo

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Kawasaki ZX10R -09

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Ort
På norr
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Enköping
Hoj
snart så
enligt marks sida ska det va sport däck..

det är ett sportdäck som har några år på nacken men det är inte ett touringdäck. sen kan man diskutera hur mycket det skiljer mot ett rykande färsk däck. Att det inte finns med i pirellis sortiment behöver inte betyda att det är ett gammalt däck, rennsport tillverkas fortfarande men finns inte heller med i sortimentet och det ÄR fortfarande ett grymt däck. köp däck efter hur du kör, om du inte ligger och nöter på bana så duger nog de flesta "sportdäck" oberoende av fabrikat. Däck är oftast en kompromiss mellan grepp och och livslängd. Personligen skulle jag nog välja m3, pilot power eller diablo corsa har kört på alla 3 och det skiljer inte så mycket.

I mina ögon ett touring däck, med tanke på mönstret!!
Dessutom ett gammalt sådant, finns inte med i sortimentet ens:va ivf hitta inte jag det...

http://www.pirellityre.com/web/cata...catalog/moto/hypersport/none&vehicleType=MOTO

Lite av grejen som endel däckshandlare gör, köper upp utgående däck!!

ska bli intressant och se hur många mil ni får ut på era nya däck, om de håller bra så är jag på nästa köp
 
Last edited:

testo

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Kawasaki ZX10R -09
Jag håller en spänn på Mark Jennings, liten prisskillnad och leverans direkt

ska du köpa snart från mark?

I mina ögon ett touring däck, med tanke på mönstret!!
Dessutom ett gammalt sådant, finns inte med i sortimentet ens:va ivf hitta inte jag det...

http://www.pirellityre.com/web/cata...catalog/moto/hypersport/none&vehicleType=MOTO

Lite av grejen som endel däckshandlare gör, köper upp utgående däck!!

det sa han till mig att det är ett gammalt däck mönster, men vet ej åldern på dem, men m3 verka oki med.

det är ett sportdäck som har några år på nacken men det är inte ett touringdäck. sen kan man diskutera hur mycket det skiljer mot ett rykande färsk däck. Att det inte finns med i pirellis sortiment behöver inte betyda att det är ett gammalt däck, rennsport tillverkas fortfarande men finns inte heller med i sortimentet och det ÄR fortfarande ett grymt däck. köp däck efter hur du kör, om du inte ligger och nöter på bana så duger nog de flesta "sportdäck" oberoende av fabrikat. Däck är oftast en kompromiss mellan grepp och och livslängd. Personligen skulle jag nog välja m3, pilot power eller diablo corsa har kört på alla 3 och det skiljer inte så mycket.



ska bli intressant och se hur många mil ni får ut på era nya däck, om de håller bra så är jag på nästa köp


kul o höra du provat runt lite o att man får en referens.

ja är ej en ban åkare utan en pendlare kholm - sthlm olika väg val dock
 
Last edited:

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Ort
På norr
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Ska bli intressant och se hur många mil ni får ut på era nya däck, om de håller bra så är jag på nästa köp

Mina nuvarande "Pirelli Dragon Supercorsa Pro" ser ut att hålla ganska precis 500mil(i mitten):D
Ska sen bli intressant att prova nya "Dunlop Qualifier RR", känns som dom två borde vara rätt likvärdiga!!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top