Gruppkörning Stockholm i högt tempo 24/4-2008

IronMike

Guest
Sticky: Gruppkörning Stockholm i högt tempo

Tjena glada MC åkare!

Nytt år och nya möjligheter... Vi fortsätter också med körningar på torsdagar från och med april någon gång typ 24e. (ev. tidigare om vädret tillåter...)

Tempot blir att vi går ut med hundra procent, för att sedan öka, oavsett tidigare erfarenhet och vi väntar inte in alla om någon skulle hamna efter, iaf inte så länge så att tempen i däcken försvinner.

Detta är bra om man åkt gruppkörning förr, tempot blir ganska högt. Om man tycker tempot blir för långsamt så kan man flytta upp till superbike... På så sätt kanske vi inte blir för många på dessa...

Självklart är alla välkomna oavsett hur många eller inga R man har på hojjen..... Gamla som unga, erfarna, tjejer & killar.

------------------------------------------------------------------------
OBS!!! Ingen ska behöva kolla i backspeglarna, kör om utan att påverka den framförvarandes spårval OBS!!!
------------------------------------------------------------------------

Datum: Torsdag 24:e april 2008
Samling: Skogskyrkogården (as usual)
Tid: kl 18.15... Fire Up 18.29

Resväg: skogis-torö via Der Bulten (exempelvis)

Jag ska med på årets första körning den 24/4-2008:

1. Ironmike
2.
3.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
Und so weiter



-------------------------------------------------------------------------

Väl Mött
Ironmike
 
Last edited:

combat girl

What u do in life echoes in eternithy
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Skåne
Hoj
letar....
Jag är på...

För nog vet väl jag om någon hur man kör i 150 :crash :D
 

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Los Angeles CA
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
"Tempot blir att vi går ut med hundra procent, för att sedan öka, oavsett tidigare erfarenhet och vi väntar inte in alla om någon skulle hamna efter, iaf inte så länge så att tempen i däcken försvinner."

WHAHAHAH:skrattaåt :skrattaåt
Shit va roligt skrivet!!!:D

Inte for att vara moralhora bryshan, men vf hander om ngn hamnar i diket och alla bara buggar vidare!?
 

IronMike

Guest
"Tempot blir att vi går ut med hundra procent, för att sedan öka, oavsett tidigare erfarenhet och vi väntar inte in alla om någon skulle hamna efter, iaf inte så länge så att tempen i däcken försvinner."

WHAHAHAH:skrattaåt :skrattaåt
Shit va roligt skrivet!!!:D

Inte for att vara moralhora bryshan, men vf hander om ngn hamnar i diket och alla bara buggar vidare!?
Det är klart man bryr sig om sina medåkare och uppmärksam med jämna mellanrum om någon saknas bakåt..

Tråden var skriven med viss ironi mot stickyn "gruppkörning i sthlm med lågt tempo" :hihi

Men jag vill fortf styra upp lite gruppkörningar med högre tempo, så man kan åka med likasinnade, utan att dela upp gruppen i olika klasser.. Att man sticker ut ett gäng med hyffsat samma åkstil och tempo..

:tummenupp
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jaha så det blir inge gynstol den här gången alltså? ;)
 

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Trångsund
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Tråden var skriven med viss ironi mot stickyn "gruppkörning i sthlm med lågt tempo" :hihi

No shit Micke:hihi

Men jag vill fortf styra upp lite gruppkörningar med högre tempo, så man kan åka med likasinnade, utan att dela upp gruppen i olika klasser.. Att man sticker ut ett gäng med hyffsat samma åkstil och tempo..
:tummenupp

Var tempot för lågt i snabba gruppen när du åkte med? :pannkyss
 
Last edited:

IronMike

Guest
No shit Micke:hihi

Var tempot för lågt i snabba gruppen när du åkte med? :pannkyss
Hehe nejdå, det är bra flås.. Men sist anslöt jag i vaxholm, en snabb grupp som brytit sig loss från den snabba gruppen. Tempot va grymt. Jag hängde väl på hyffsat, men om jag får komma med bortförklaringar så körde jag en gixxer 600 som jag hade under ett par veckor 07, taskiga däck var bara förnamnet :huvet sen e jag alldeles för tung för att åka 600 :gnissla Tror ngn va med där, biffer eller va han nu kallar sig för? Han gasade helvetet på en gammal cykel, satan vad det gick :hihi

Snabba gruppen på era körningar går riktigt bra.. Men jag tänkte styra kosan söderut, södertörn & bulten är mer hemmaplan för min smak :hojraket

Kanske hänger på...om gubbar får hänga med?:D

absolut :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top