Konkurstips, utförsäljning

RICHAARD

Bannad
Gick med
27 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
JA-a
MC-Poolen har som några säkert vet, konkat, tänkte därför tipsa den som nyheten har gått förbi om att hålla utkik efter stundande utförsäljning av deras lager.. något kan säkert fyndas även om jag själv inte är medveten om hur deras utbud såg ut..
 

olabola

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2007
Ort
Bromma
Hoj
Hoj lös numera...
nope, hemsidan ligger ialf nere.. I deras lager finns säkert även min jacka som skulle in på lagning/reklamation.....
 

ladbol

Fighters dont quit, quiters don`t fight!
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Midsommarkransen
Hoj
Yzf 750r-93(SÅLD) GSX-R750-00
Dom hade ju redan 50% ett par månader innan och efter Jul så frågan är om det blir nån mer utförsäljning.:confused:
 

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
Vad händer med alla garantier osv som man eventuellt har via mc-poolen?
Nån som vet?
 

RICHAARD

Bannad
Gick med
27 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
JA-a
rent spontant så känns det oklart, men deras garantiåtaganden (utöver tillverkarens) förverkas säkerligen..
 

MC Doktorn

Guest
Har Mc Poolen gått i KK också? vart är vi på väg
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Vad händer med alla garantier osv som man eventuellt har via mc-poolen?
Nån som vet?

För varor som dom köpt från svensk distributör så går garantiåtagandet över till distributören enligt svensk lag.
 

Air100

Även dom som inte lever dör någongång
Gick med
16 Apr 2007
Ort
Huddinge
Hoj
Yamaha Tracer - 15. Kxf250 -09
dirtbike har konkat.

Utförsäljning låter gryyyymt
 

stronzo

Med Lem
Gick med
22 Jun 2003
Ort
Gbg
Hoj
Ingen
Har Mc Poolen gått i KK också? vart är vi på väg

Jag tror Internethandeln börjar sätta sina spår och kommer fälla många fler! Titta bara på trådar där Internetbutiker i Tyskland m m diskuteras, många handlare kommenterar i dessa med ibland fullständigt rabiata och desperata inlägg.
 

Air100

Även dom som inte lever dör någongång
Gick med
16 Apr 2007
Ort
Huddinge
Hoj
Yamaha Tracer - 15. Kxf250 -09
Det tror jag oxå !


Jag tror Internethandeln börjar sätta sina spår och kommer fälla många fler! Titta bara på trådar där Internetbutiker i Tyskland m m diskuteras, många handlare kommenterar i dessa med ibland fullständigt rabiata och desperata inlägg.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jag tror Internethandeln börjar sätta sina spår och kommer fälla många fler! Titta bara på trådar där Internetbutiker i Tyskland m m diskuteras, många handlare kommenterar i dessa med ibland fullständigt rabiata och desperata inlägg.
Iom att det är en rätt dyr hobby/livsstil det är så är det bara en enda sak dom kan konkurera med, förutom priset som är svårt, och det är service, bemötande å kunnande. Men det har otroligt många väldigt svårt för. Och jag vill inte betala dubbla priset ens för medelmåttig service.
 

MC Doktorn

Guest
Jag tror Internethandeln börjar sätta sina spår och kommer fälla många fler! Titta bara på trådar där Internetbutiker i Tyskland m m diskuteras, många handlare kommenterar i dessa med ibland fullständigt rabiata och desperata inlägg.

God vän med en ägare av MC butik kan till viss del hålla med, dessa hobby företag och continental handel gör att dom tappar.
Men ffa beroende på att det säljs ytterst lite Nya hojar jfr bara för 10 år sen då man krängde säkert 10x flera sporthojar.

Så den stora faktorn är att intresset av att köpa nya MC har minskat, delvis pga sjuka försäkringskostnader.
Köra MC har blivit en klassfråga, läste någonstans att medelåldern för nyköpare av mc närmar sig de kapitalstarka 50 åringarn.
 

dOLKO

Erfaren
Gick med
9 Apr 2006
Ort
Segeltorp, Stockholm
Hoj
Triumph Sprint RS 02:a, Impala 65:a .
Är du säker på att dom har konkat? Dom flyttade upp en våning till verkstaden innan jul dvs. dom skippade bottenvåningen, man går trappan upp en våning. Jag var där och köpte ett presentkort till tjejen i julklapp, till ett nytt ryggskydd.

Har man blivit blåst eller inte? Får åka upp och kolla läget...
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top