Köp av klocka/armbandsur

Sundance Kid

Gasar tills det rasar & sen lite till...
Gick med
22 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
just nu ingen, snyft
Har blivit sjukt sugen på en Marathon:
tsar1.jpg
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
gå in o kika på cnsmycken på fb där kommer jag lägga upp lite produkter tills att min sida är klar:tummenupp
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Tyckte pannorna var rätt fula första gångerna jag såg dem, men de sätter sig på hjärnan.
Denna är grym!
panerai2.gif

Hmm, jag tittade till den som hastigast..mja, rätt ful, eller vänta..tittar igen. Kärlek vid andra ögonkastet :kär
Måste ha...
Hur f*n skall jag ha råd med en sån då :va Den kostar ju en slant :crash
Om nu någon mer blir nyfiken: "Panerai Luminor Submersible 1950 3 Days Automatic Bronzo" heter den otroligt vackra pjäsen.
 

mr_sundstrom

Firefighter
Gick med
27 Jun 2008
Ort
Aneby
Hoj
SV650S -05
Hmm, jag tittade till den som hastigast..mja, rätt ful, eller vänta..tittar igen. Kärlek vid andra ögonkastet :kär
Måste ha...
Hur f*n skall jag ha råd med en sån då :va Den kostar ju en slant :crash
Om nu någon mer blir nyfiken: "Panerai Luminor Submersible 1950 3 Days Automatic Bronzo" heter den otroligt vackra pjäsen.
Jotack! Hade det inte varit för att hela gänget i the expendables 2 hade varsin på armen så hade jag nog aldrig upptäckt den...
Men som tur är finns det andra alternativ som är nästan lika grymma..!
Spana in :fakta
http://www.flickr.com/photos/hoho1x1/6933956192/lightbox/
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Själv köpte jag mej ny klocka för 14dagar sedan.
Blev en Superocean heritage 46 med gummi armband. Ops.jpgSuperocean.jpg
 

mr_sundstrom

Firefighter
Gick med
27 Jun 2008
Ort
Aneby
Hoj
SV650S -05
Invicta 9937: http://www.ebay.com/itm/INVICTA-MEN...762&pid=100015&prg=1006&rk=1&sd=221130598795& riktigt snygg tycker jag, någon som har en eller har erfarenheter av en, bra eller anus ?
Vet bara att den är bättre på pappret än 8926... Invicta verkar vara ett märke som man älskar eller hatar.
Det positiva jag hört är att det är bra klockor för en rimlig peng, medans nackdelarna är halvkass kvalitetskontroll och tvivelaktig kundsupport..
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Grattis!

Själv funkar inte automat för mig, i vardagslag blir det bara för bökigt, t o m ställa datum en gång varannan månad brukar jag förbise.

Har själv en Breitling Windrider Chrono Sirius som bara går och går, gör sitt jobb klanderfritt och tål omild behandling utan att ta allt för mycket stryk. I veckan köpte jag efterträdaren - Breitling Colt Chrono till farsgubben, sedan han kommit till insikt om att guldomegor trots allt inte är det optimala valet för vardagsbruk.

Kan varmt rekommenderas om någon letar en smidigare rova att använda till vardags, utan att för den del offra kvalitet och precision:)
image.jpg

Själv köpte jag mej ny klocka för 14dagar sedan.
Blev en Superocean heritage 46 med gummi armband...
 
Last edited:

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Jag gillar ditt beslut att köpa en Breitling som faktiskt är ganska snygg. :tummenupp

Gillar ju klockor och dessutom enkla sådana. Nu vart jag less på "billigt" skit som går i några år och sen ska in för något. Inte för att jag klagar på min 3000kr citizen som rullat klanderfritt i 7-8år. Men andra har passerat där i mellan. Nu vart det precis som jag vill ha det, enkelt outslitligt(urverk) och snyggt.
Är så jäkla nöjd med mitt köp. Den ska gå i arv när jag dör.
 

BH4L

Ny medlem
Gick med
21 May 2012
Ort
Södra sidan
Hoj
Kronan Cykel
Gillar ju klockor och dessutom enkla sådana. Nu vart jag less på "billigt" skit som går i några år och sen ska in för något. Inte för att jag klagar på min 3000kr citizen som rullat klanderfritt i 7-8år. Men andra har passerat där i mellan. Nu vart det precis som jag vill ha det, enkelt outslitligt(urverk) och snyggt.
Är så jäkla nöjd med mitt köp. Den ska gå i arv när jag dör.

Du vet väl att klockor behöver servas?
 

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Västervik
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Vet bara att den är bättre på pappret än 8926... Invicta verkar vara ett märke som man älskar eller hatar.
Det positiva jag hört är att det är bra klockor för en rimlig peng, medans nackdelarna är halvkass kvalitetskontroll och tvivelaktig kundsupport..

Ja jag har läst och jämfört 8926 & 9937, 9937 är något större och vilket jag gillar. Har redan en Invicta och den var väldigt prisvärd. Får nog bli en 9937 när det blir lite pengar över i kassan :)
 

mr_sundstrom

Firefighter
Gick med
27 Jun 2008
Ort
Aneby
Hoj
SV650S -05
Jag köpte en Steinhart Ocean One nyss.. En ripoff på Rolle Submariner, men jävlar vad nöjd jag är!
1548461880O1_Keramik_04.jpg
Nu har jag ju dock ett dilemma, för den finns i en version till. Ocean Vintage Military..! Vill ha!!
574690102O1_milivin_05.jpg

Dags att börja spara igen...:3freak
 

Bifogat

  • image.jpg
    image.jpg
    113.1 KB · Visningar: 119
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top