800mil.

Schnellfahren

Medlem
Gick med
15 Jan 2007
Ort
Borensberg
Hoj
Sunbeam -63,Honda Dominator -91, Honda SP1.......Meanstreak..*host*
Hej på er.
Den 12 juni sticker jag från Linköping söderut mot Alicante i Spanien. Resan beräknas bli ungefär 3 veckor lång och första anhalten blir ett sovpass i Hamburg. Resan kommer sen att gå via Nurburgring (börjar bli en vana numera) där minst en dag avverkas. Sedan söderut genom Eifel på oplanerade vägar för att passera viadukten Millau i södra Frankrike. Luxemburg är en fundering som finns, liksom Monaco på vägen hem. Någon som är sugen på att agera ressällskap i raskt touringtempo, på egen hoj, så är det bara att haka på. resan i vardera riktning beräknas ta 5-7 dagar så det finns tid att stanna eller ta omvägar. Resan är målet! Väl framme i Alicante dejtar jag min sambo med barn över en Paelja och badar några dagar, sen bär det av hemåt igen.

Jag bifogar två länkar, en över planerad resväg och en äver viadukten Millau.

mvh /Schnellfahrer

http://maps.google.se/maps?f=d&hl=s...995&sspn=20.157922,49.482422&ie=UTF8&z=5&om=1

http://sabahkamal.files.wordpress.com/2007/10/millau.jpg
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Ungefär den resan hade jag tänkt göra men jag hade tänkt åka lite längre söderut, till Gibraltar. Inget bestämt ännu men planerna finns som sagt.
 

Nicc

Vill ha sommar året runt!!
Gick med
3 Jun 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki Vulcan S
vad har ni för ideée för att slippa så mkt autobahn som möjligt men ändå ta sig fram i hyggligt tempo utan jäääätte omvägar, jag å ett par kompisar planerar en lite annan variant på din resa fast i juli, tanken e sverige-monaco genom tyskland - alperna - monaco - frankrike - nederländerna - hem
 

Schnellfahren

Medlem
Gick med
15 Jan 2007
Ort
Borensberg
Hoj
Sunbeam -63,Honda Dominator -91, Honda SP1.......Meanstreak..*host*
Jag har inget problem med autobahn. Det bästa sättet att ta sgi till Eifelområdet är just autobahn, sen kan man åka vid sidan om ner genom det området. Tar man sig sen ner mot Frankrike så blir det automagiskt mycket landsväg. Men jag har försökt undvika Autobahn i norra tyskland förr - och det tar bara en massa onödig tid. Ska man söderut mot Munchen så finns B75 att åka. Underbar väg och man slippter då de berömda Kasselbackarna. PRoblemet med Bundesweg (undrarom det stavas så) är att byar och städer ligger så nära inpå varandra att den genomsnittliga hastigheten sällan övergår 80km/h - vilket i mitt tycke är lite langsam.
Mitt recept är - Motorväg ner till Eifel - därifrån kan man njuta av kurvigare vägar.
 

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Apostlahäst modell gammal
vad har ni för ideée för att slippa så mkt autobahn som möjligt men ändå ta sig fram i hyggligt tempo utan jäääätte omvägar, jag å ett par kompisar planerar en lite annan variant på din resa fast i juli, tanken e sverige-monaco genom tyskland - alperna - monaco - frankrike - nederländerna - hem

För att slippa autobahn tar man autozug. Kliv på i Hamburg - Sussa gott på tåget - Rulla av närt det roliga börjar...

http://www.autozug.de/site/dbautozug/en/booking/find__book/find__book.html
 

Barcelona

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia Mille Factory -04
Tjena!
Jag och en polare ska till Innsbruck och kolla Sverige-Spanien lör den 14 juni. Vi hade tänkt åka till ringen först bara för att se det och åka nått varv, sen svänga av mot alperna. Däremot behöver vi dra den 11:e för att hinna dit utan stress, vill njuta av vägarna till Innsbruck och ta några avstickare. Så skulle det funka för dig att sticka den 11:e istället så kan vi ta sällskap till ringen! Vi åker från Göteborg och bägge kör zx9:eek:r.
Mvh,
Anders
 

Schnellfahren

Medlem
Gick med
15 Jan 2007
Ort
Borensberg
Hoj
Sunbeam -63,Honda Dominator -91, Honda SP1.......Meanstreak..*host*
Tjena!
Jag och en polare ska till Innsbruck och kolla Sverige-Spanien lör den 14 juni. Vi hade tänkt åka till ringen först bara för att se det och åka nått varv, sen svänga av mot alperna. Däremot behöver vi dra den 11:e för att hinna dit utan stress, vill njuta av vägarna till Innsbruck och ta några avstickare. Så skulle det funka för dig att sticka den 11:e istället så kan vi ta sällskap till ringen! Vi åker från Göteborg och bägge kör zx9:eek:r.
Mvh,
Anders

Hej! Tack för inviten. Jobbar tyvärr fram till 1700 den 12/6. Så jag drar ner direkt från jobbet, tyvärr innebär det att jag itne kan dra tidigare heller.

De kör MotoGP på Ringen den helgen, men jag tror att slingan är öppen för turistkörningar trots det....kanske bara blir lite trångt. :)

Trevlig resa!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top