PHET_FEST: Sporthojfest lör 8/3, Hardrock cafe sthlm

IronMike

Guest
SPORTHOJ-FEST: Lör 8/3, Hardrock Cafe Sthlm

http://sthlm.hardrock.se/events/500/

Plats: Hardrock Cafe (sthlm, sveav. 75)
Tid: 22.30-03 (ev 04)

(Janne Westerlund som skulle kört en ståupp-show är tyvärr sjuk och har ställt in pga feber mm :( Bara så ni vet, men om någon känner sig manad att inta scenen och dra några skämt ;) pm'a mig... )

Det blir grymt ös som vanligt och vi lottar ut 5 grymma prispaket! (man får en lott vid entren), på skärmarna visas div hojfilmer.. Dj Hasse lirar tung rock n' roll. Utställning av motorcyklar i -och utanför lokalen. Några modeller vi kommer försöka få till hardrock är: KTM RC8 & nya ZX10r. Men även lite custombyggen.


Kvällen körs tillsammans med sponsorer som förra gången. Som det ser ut nu:

- http://www.bombermagazine.com/
- www.iceman.se (säljer även filmer på plats)
- www.avamc.se
- en ktm-leverantör


:yoparty :yoparty :yoparty

Supporta gärna event-tråden på facebook, så får ni ett ansikte på folket som kommer....

http://www.facebook.com/event.php?eid=21263447936

:tummenupp :tummenupp :tummenupp

Filmer som rullas på skärmarna kommer från iceman.se
www.iceman.se säljer även filmer på plats, nya ghostrider bla! :tummenupp

--

Förra festen, 1a dec: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=171339 ...borde finnas bilder i slutet där...

http://www.badtoy.se/images/2007-12-01-sh-festen-hrock/

Läs och se bilder från förra sh-festen i senaste numret av bomber magazine:
http://www.bombermagazine.com/se/shop/cat/product_details.php?p=141








Tänkte även tipsa er om att det kommer finnas en del trevliga titlar från iceman.se att införskaffa vid entren under kvällen (kan va kul dagen efter då man blir soffliggandes..):

- Ghostrider 5 back to basics
- Stunts gone wild
- Crusty Demons 13 Unleash Hell
- Turborider, to the limit
- Travis 5, Thrillbillies
- The sunshine state
- Getaway in Stockholm 8
- Travis 5, Thrillbillies
- C & 15
- Second coming
 
Last edited:

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Låter schysst :tummenupp

Edit: Jag vill oxå käka. Blir det nåt uppstyrt eller? Startar en matlista iaf så jag hamnar först :D

Matlista:

1. newstead
2.
3.
4.
5.
6.
 
Last edited:

IronMike

Guest
:banana

Matlista? Jag vill äta :)

Jag bokar inget själv så att säga...

Ni som tänker käka kan väl göra en lista & sen boka bord på egen hand. Jag fick springa runt med servitören och leta efter folk sist (som lämnat notan..) och jag hade inte ens suttit med vid bordet.

---

Hur som haver :tummenupp :yoparty - så tror jag det kommer bli ännu mer röj 1a mars, våren är då på g mm!

Kom gärna med förslag & önskemål inför kvällen!! Bara dra iväg pm...

Supporta gärna event-tråden på facebook, så får man ett ansikte på folket som snackar inför....

:)

http://www.facebook.com/event.php?eid=21263447936
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Jag kommer :yoparty :fyllisar

Matlista:

1. newstead
2. Paser
3.
4.
5.
6.
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Jag kommer :yoparty :fyllisar

Matlista:

1. newstead
2. Paser
3. Jessan
4. Pluggen
5.
6.


Vem bokar bord?:va
 

KJECOP

Guest
Jag har bokat in detta och kommer :tummenupp

Men jag kommer inte att äta. Senast fick jag slanta upp 200 spänn utöver det jag själv hade ätit bara för att någon eller några inte betalat vad de skulle... :mad:
 

IronMike

Guest
Jag har bokat in detta och kommer :tummenupp

Men jag kommer inte att äta. Senast fick jag slanta upp 200 spänn utöver det jag själv hade ätit bara för att någon eller några inte betalat vad de skulle... :mad:

Fan vad tråkigt.. Viste inte om det. Däremot fick jag springa runt med bartendern och jaga folk som lämnat bordet/notan, vi lyckades få tag i ett par st.


---

Den/dom som bokar bord, måste utse en kassör eller bestämma i förväg att alla lägger en jämn slant för sitt käk - men handlar öl i baren. Blir mkt enklare. En servitör kan omöjligen under högtryck i restaurangen en lördag - köra 25 olika notor på ett långbord...

:(

Eller att den som bokar bord...håller i en liten insamling, där man sätter in en slant i förväg för det man ska käka. På så sätt blir allt klart i förväg, antal olika rätter samt vad som ska betalas. Då är det kanske också bara folk som skriver upp sig, som verkligen kommer...sist var det en del avhopp, och oklarigheter hur många som skulle käka.

Därför tar inte jag på mig ansvaret, av den anl att det är så mkt annat att fixa med :näsblod
 

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
Jag har bokat in detta och kommer :tummenupp

Men jag kommer inte att äta. Senast fick jag slanta upp 200 spänn utöver det jag själv hade ätit bara för att någon eller några inte betalat vad de skulle... :mad:

Mmmm... vi var några som la extra förra gången bara för att man var en av de få som var kvar när pengarna räknades samman... :gnissla
Det som ställde till det mest tror jag var kannorna med öl så de är nog bäst att hålla sig ifrån... Bästa är att betala ölen direkt, vilken mat man har ätit kommer man förhoppningvis ihåg :D
 

IronMike

Guest
Det kan i wärsta fall bli flyttat till den Lördagen den 7e Mars pga dubbelbokning från hardrock.....Kanske inte gör så mkt hoppas jag.

Ska försöka fixa ett par saker: få dit Ktm RC8
Samt: Ducati desmodeci RR...
-alla kanske inte kan köpa, men många är väl intr...

Datumet 1a el 7e bekräftas isf nu på ons efter vårt möte.

Vad som händer nu jämfört med sist: är bl a fungerande mick *(haha, den försvann sist :S) samt liveband, som kör covers... Nya fräna hojjar, utanför & inne... & fler spännande rullar på skärmarna.

Det utlovas även, tydligen -mer tjejjor. Jag vet inte vart de kmmer ifrån, men jag har fått förfrågan om det är intressant. Så varför inte, alla hojintresserade tjejjer är välkomna i denna mansdominerande sport :D
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Det kan i wärsta fall bli flyttat till den Lördagen den 7e Mars pga dubbelbokning från hardrock.....Kanske inte gör så mkt hoppas jag.

Ska försöka fixa ett par saker: få dit Ktm RC8
Samt: Ducati desmodeci RR...
-alla kanske inte kan köpa, men många är väl intr...

Datumet 1a el 7e bekräftas isf nu på ons efter vårt möte.

Vad som händer nu jämfört med sist: är bl a fungerande mick *(haha, den försvann sist :S) samt liveband, som kör covers... Nya fräna hojjar, utanför & inne... & fler spännande rullar på skärmarna.

Det utlovas även, tydligen -mer tjejjor. Jag vet inte vart de kmmer ifrån, men jag har fått förfrågan om det är intressant. Så varför inte, alla hojintresserade tjejjer är välkomna i denna mansdominerande sport :D


Menar du fredag 7mars eller lördagen 8e? :va (om det är skrivfel)

Den helgen passar mig personligen bättre iaf :)
 

IronMike

Guest
Menar du fredag 7mars eller lördagen 8e? :va (om det är skrivfel)

Den helgen passar mig personligen bättre iaf :)
Jo menar Lördag 8e såklart :)

---

På förkvällen den 8e Mars, så kommer det vara någon slags "ladies night".. Passar ju perfekt, en del av dom lär vara kvar. Och förhoppningsvis kan vi även ha öppet på övervåningen, med extra bar där mm.

:yoparty
 

IronMike

Guest
Finns det verkligen några Desmosar kvar ? AVA hade en om jag minns rätt, resten var sålda.....
KAN ha fel........:rolleyes:
Jag har ingen aning, jag ska ringa runt lite..

Skulle vilja få dit en desmo & en ktm RC8 :) även en ny ZX10r vore kul.
 

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Suzuki SV1000S
FREDAG Den 7/3 som lär halva Sveriges hojåkare vara på Hoj-x...........gör om och gör rätt !

Ja vad e de för planering att lägga festen den helgen..:mad:
Den 7-9 mars är det ju Hoj-X :fatta!


Förresten Pucken, ska du med på kryssningen?:fyllisar
 

IronMike

Guest
Den 7-9 mars är det ju Hoj-X :fatta!

Vad är Hoj-X? :va

Vaffan, ska man behöva byta datum en gång till :S

Ja vad e de för planering att lägga festen den helgen..:mad:
Den 7-9 mars är det ju Hoj-X :fatta!

Jaha, hahaha, jag hajja inte.. Ni var ironiska.

"Vad hände 2007?

Vårens resa 16-18 mars blev en stor succé. Drygt 1 500 knuttar reste med Silja Symphony i Stockholm. Resultatet blev megaparty i 36 timmar. Banden After Beach och Kenneth & the Knutters körde bejublade konserter. MC-Folkets karaoke-tävling blev en succé där alla sångfåglar inte fick plats. Under resan föreläste Varg-Olle Nygren om sin resa genom Asien på mc samt Fredrik Persson som berättade om den resa han ska gjort Jorden runt på 101 dagar. På bildäck kördes Finnkamp i minimoto. Bilder från HOJX hittar du här på hemsidan. "

----

Det är ju russin-disco :rofl :hihi

Tror inte det konkurerar...
 
Last edited:

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Krångla inte med datumen nu. Har ju anpassat schemat efter den 1 mars ju!
 

TheElmer

Dyslektisk ordpolis
Gick med
24 Mar 2007
Ort
där ibland.
Hoj
Toppluva
7:de Blir ju super bra..
Och det där Hoj-X är ju som du sade något russin disco för någon glidarhojsafton..

Det ska vara fest för sporhojar och sjöslag lär det bli iaf..
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top