Uppsala Motard

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Suzuki SV1000S
Men suck..


Busshållplatser o trottoarer med folksamlingar ska ses som läktare o publik till din egen show....:yoparty :yoparty

MER SLANGNING PÅ KUNGSGATAN OCH ÅGATORNA ÅT FOLKET!!:tuttar :tuttar

:D :D :D

Nope, ja e inte ironisk..:)

MEN SUCK !!!

Den där jäkla fjortisattityden... :mad:
Vet du hur mycket skit vi andra får ta för att bland annat du ska leka Allan på Kungsgatan? :7peta
 

Magoo

Streetfucker
Gick med
27 Sep 2005
Ort
Skogen, Uppsala city
Hoj
Tomt på lagret för tillfället

MEN SUCK !!!

Den där jäkla fjortisattityden... :mad:
Vet du hur mycket skit vi andra får ta för att bland annat du ska leka Allan på Kungsgatan? :7peta

Hahaha.. ja.. sånt e livet.. take shit, give shit.. eller nåt..

O bli kallad för fjortis... Grymt härligt för en gammal gubbe på trettio plus som ja.. hehe.. Tackar

Haha ja men det är ju en motard iaf :tummenupp

jopps... de kan man lungt säga...
för de verkar inte bli nån isracer av den den här "vintern":huvet

E ju lite sugen på en husa.. antar att du är mer än nöjd med din(a) eftersom du köpt en till...
 
Last edited:

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
jopps... de kan man lungt säga...
för de verkar inte bli nån isracer av den den här "vintern":huvet

E ju lite sugen på en husa.. antar att du är mer än nöjd med din(a) eftersom du köpt en till...


Nä någon is i denna delen av landet kan vi nog glömma, skit tråkigt.
När jag bytte till dubbdäck så blev det plusgrader dagen efter, sen har det varit så. Så om jag byter till sommardäck så kan ni andra säkert åka is för då blir det nog kallt igen.

Jo jag är nöjd med Husa, är en grymt rolig hoj som man kan ha väldig varierande körning med.
Min "gamla" 06:a ska snart säljas. Den kommer vara som ny, så om den inte blir såld till någon kompis så kommer den ut på annons. Så håll koll om du vill ha en beggad husa som är som ny :tummenupp
 

Dawan

Medlem
Gick med
11 Feb 2004
Ort
Örebro, Närkes Kil
Hoj
Yamaha R6 -01
O bli kallad för fjortis... Grymt härligt för en gammal gubbe på trettio plus som ja.. hehe.. Tackar

Kan vara härligt om vi pratar utseende, kanske inte lika smickrande när vi pratar om mental ålder. Känns tråkigt när sådana som du inte hjälper till med att dra sitt strå till stacken när det gäller vår framtid, men det är väl just det som kännetecknar en fjortis.
 

Magoo

Streetfucker
Gick med
27 Sep 2005
Ort
Skogen, Uppsala city
Hoj
Tomt på lagret för tillfället
Kan vara härligt om vi pratar utseende, kanske inte lika smickrande när vi pratar om mental ålder. Känns tråkigt när sådana som du inte hjälper till med att dra sitt strå till stacken när det gäller vår framtid, men det är väl just det som kännetecknar en fjortis.


Haha.. nu vart de där aldeles för invecklat för min mentala ålder... Tur då att de finns andra som tar ansvar för mig eftersom man tydligen inte får stå för sina saker själv..:tummenupp

Nån som kan svara åt mig??:pannkyss
 

Dawan

Medlem
Gick med
11 Feb 2004
Ort
Örebro, Närkes Kil
Hoj
Yamaha R6 -01
Här är bild på tröjan. Priset är 200 kr plus eventuell frakt. På hemsidan står det 250 kr men ni coola Motardisar får den för 200 kr.

För att beställa så skaffar ni konto på www.teampyamas.se och loggar in. Det är bara när ni är inloggade som ni kan beställa.

När Robe säger att siste man har beställt skickar jag allt till tryckeriet.

Har ni frågor så når ni mig på 0709-99 59 75

/Dawan
 

Bifogat

  • troja.jpg
    troja.jpg
    15.5 KB · Visningar: 133

Aqua_HeaD

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Uppsala
Hoj
Gixxer 1000 K7
Här är bild på tröjan. Priset är 200 kr plus eventuell frakt. På hemsidan står det 250 kr men ni coola Motardisar får den för 200 kr.

För att beställa så skaffar ni konto på www.teampyamas.se och loggar in. Det är bara när ni är inloggade som ni kan beställa.

När Robe säger att siste man har beställt skickar jag allt till tryckeriet.

Har ni frågor så når ni mig på 0709-99 59 75

/Dawan

Då är en tröja beställd. Hoppas nu att priset blir 200:- som har sagt i tidigare inlägg. :)
 

MR Mange

GAME OVER MC
Gick med
26 Aug 2007
Ort
HÄR
Hoj
GSXR 1000 k9
Tur att det finns fler som är lika som mig :tuttar brukar vara dom som gnäller mest som inte kan:arsele hoppas på ett par fina framhjuls lyft i sommar, välkomen in i busgänget:yoparty



Men suck..


Busshållplatser o trottoarer med folksamlingar ska ses som läktare o publik till din egen show....:yoparty :yoparty

MER SLANGNING PÅ KUNGSGATAN OCH ÅGATORNA ÅT FOLKET!!:tuttar :tuttar

:D :D :D

Nope, ja e inte ironisk..:)
 

MR Mange

GAME OVER MC
Gick med
26 Aug 2007
Ort
HÄR
Hoj
GSXR 1000 k9
Hm nu funderar jag en del på vad du menar med att dra sitt strå till stacken, o vad du menar med vår framtid.
du får mer än gärna förklara mer så man vet vad du menar tack för din vänlighet:tummenupp

Kan vara härligt om vi pratar utseende, kanske inte lika smickrande när vi pratar om mental ålder. Känns tråkigt när sådana som du inte hjälper till med att dra sitt strå till stacken när det gäller vår framtid, men det är väl just det som kännetecknar en fjortis.
 

Wip

Minst 2 mil.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 690 SMC
Hm nu funderar jag en del på vad du menar med att dra sitt strå till stacken, o vad du menar med vår framtid.
du får mer än gärna förklara mer så man vet vad du menar tack för din vänlighet:tummenupp

Det är inte så svårt. Vad uttrycker politiker och myndigheter för åsikter när det kommer till MC kollektivet? Jo att vi är ett pack som inte har rätt att finnas till på vägarna.
Med den brist på omdöme som visas många gånger kan jag förstå deras resonemang även om jag inte håller med. Tokvarv och 200 knutar inne i stan spär vatten på deras kvarn betydligt mer än att göra samma sak ute på landet där kor och andra mindre uttrycksfulla varelser utgör flertalet.

Jag gillar också att busa, men det är ganska enkelt att göra det på småvägar istället för vid pumpen. Det hjälper oss alla som gillar 2 hjul i olika former.
Moralkärring? Kanske det, jag kallar det omdöme, och om man oftast visar den sidan underlättar det för oss alla.
Motarder är till för att busas med, men vi som styr kan välja var.

Fler banor åt folket!
/Wip
 

MR Mange

GAME OVER MC
Gick med
26 Aug 2007
Ort
HÄR
Hoj
GSXR 1000 k9
Ja detta börjar bli lite väl tråkigt måste jag säga, men om du nån gång ser den person som åker 200 i stan på tok varv så har det gått ganska långt,
me då e det bättre att köra t.e.x som en galning på landet, tycker det låter som dubbelmoral. men de e ju bara vad jag tycker, tycker det är samma sak att dra på slangen på vaksalagatan som på kungsgatan t.e.x men å andra sidan kan jag förstå vad du / ni menar, men om du / ni mår bättre av att gnälla på magoo om ett inlägg, då måste jag nog säga att det finns ett ordspråk om just vad andra gör, men men.
tack för ER vänlighet:tummenupp




Det är inte så svårt.

jag o micke beställer nog tröjor från www.spreadshirt.net, det finns mycket snygga motiv som går att välja i reflex med mera. kostar runt 300 -500 beroende på tryck
 
Last edited:

Bobbo V

Blodgivare
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 660 ´03
Jag gillar också att busa, men det är ganska enkelt att göra det på småvägar istället för vid pumpen. /Wip

Ja för hundägare, ryttare, svampplockare och alla andra som kan tänkas hålla till i skogen ÄLSKAR se/höra ett gäng motorcyklister brassa förbi!

Jag förstår att det gör mera skada om man busar i stan. Men vad är det som gör det okej att busa ute på landet?

Njae, dubbelmoral(kärring) är nog ordet..?
 

V/S

aka Plysch^
Gick med
26 May 2007
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 450 EXC
Motard tråden!?!

Ska vi byta namn på den här Uppsala Motard tråd till Körstills tråden Uppsala.!!

Kan vi inte parkera hojarna och krammas :)


Någon som vart ut me sin motard än?
Själv var jag ut en sväng i Januari och rastade besten,
lär ju bli en sväng snart igen. :rolleyes:
 
Last edited:

Wip

Minst 2 mil.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 690 SMC
Bobbo skrev:
Njae, dubbelmoral(kärring) är nog ordet..?

Är det inte dubbelmoralens samhälle vi lever i?
Min tanke var inte att beskylla någon. Jag säger som jag brukar, den som är utan synd kastar första stenen, det lär inte bli jag.
Men Faktum är att det är färre som ser en på småvägar än inne i stan. Gör det buset befogat? Nej.
Jag har även "hört" att man inte får köra fortare än vad de där konstiga skyltarna med svarta siffror visar.:va

Min mening är att det trotts allt går att visa omdöme.

/ Wip
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top