Vilka skall ut på äventyr i sommar??

Mcbudet

Legend
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
XT600E -95 ,KTM 450smr , Africa twin
Nå vad har ni för resplaner för sommaren? och vilka är ute och far och åker ni själva eller i gäng?

Själv är det första året som man tänkte flänga runt på längre turer på grusvägar.
Men africa twinen har fått mycket kärlek i vinter så den kommer att rastas runt i landet vill så långt upp i sverige som det går. inga större planer utan bara tanka och köra.

//Mcbudet
 

Clittan

Räzer aspirant
Gick med
29 Nov 2006
Ort
Kinna
Hoj
Suzuki GSXR 750 -88, KTM EXC 450 -04
Köpa VW Transporter, dra in 2 hojar, ut och köra i Europa :yoparty
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Har aldrig uppskattat att köra i grupp.
Svårt att få kompisar som håller samma tempo.
Däremot att bestämma träffpunkter och ta sig dit en och en eller i par är trevligt!
 

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
FZR 1000T -91
Jag har en dröm om att åka till Skottland, jag tror till och med att den kan bli verklighet i sommar. Mums!
 

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Ort
Sailcottage
Hoj
YZF 750R -93 (såld)
Har fått ett antal inbjudningar både i Svedala och Norge så det blir nog i alla fall ett par veckor i sadeln.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag har en dröm om att åka till Skottland, jag tror till och med att den kan bli verklighet i sommar. Mums!
En kompis körde "The Whiskey trail" med MC för några år sedan.
Avundsjuk.
Underbara vägar, hyfsat billigt, vänligt folk.
Och ett djävla regnande.
 

Iridium

DNF
Gick med
17 Sep 2006
Ort
Botkyrka
Hoj
R1
Jag kommer förhoppningsvis dra ner en sväng till Frankrike i sommar. Blir väl borta ca två veckor. Jag kommer att åka själv, sköna människor hittar man alltid på vägen. Den här resan kommer bli min första riktiga långtur.
 

RobRas

Guest
Verkar bli Norge.. Inget spikat men vi har pratat en hel del om det.
 

Kyro

Med lem
Gick med
12 Oct 2006
Ort
Simlångsdalen
Hoj
1998 Yamaha XJ900
Ska upp till Storuman, så de blir genom Norge på vägen upp eller ner.

Kör skälv me tjejen bakpå:)
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Jag tog en lång omväg hem till Stockholm från Luleå 2006. Det var kanonfina vägar men en hel del regn och *djur på vägen*. Det var iofs skyltat om det men man väntar sig ändå inte får och kor PÅ vägen :)

Riktigt djävla fantastiska vägar.
Dyrt.
Regn.
Avundsjuk.
 

André Ruuth

Repsol
Gick med
25 May 2007
Ort
Umeå
Hoj
CBR 954 rr
Mo I Rana, Bodö hela Lofoten och tillbaka till Mo I Rana. Vi är ca 10 st som åker i början på Juni.
 

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Halland
Hoj
en liter Honda
Får frun o jag tid och tillfälle i sommar så blir det antagligen ytterligare en sväng åt sydost, på varsin hoj som vanligt. Vi trivs bra i Tjeckien och Slovakien sedan många resor där, fascinerande länder på många vis båda två och dessutom fortfarande väldigt kostnadseffektiva som semesterländer. :tummenupp

Andra länder som lockar är Norge, Skottland och norra Italien - men det får vänta tills frun pluggat färdigt och vi är tillbaks med dubbla inkomster. :)
 

meccan

www.racesetup.se
Gick med
27 Jun 2007
Ort
Hillerstorp
Hoj
GSXR 750 -07 Banhoj. GSXR 750 SRAD Gata.
Min lilla resa

Jag ska dra till spanien med en polare. Är ingen annan som är så dum att åka så långt:tummenupp eller? Kanske någon annan som kan ge en liten uppfattning om hur det är? :D
 

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
En kortare sväng upp till norrland blir det. Ensam då. Sedan en veckas touring syd Tyskland- Österrike och kansken nått mer,då blir vi ganska många. Sedan ett gäng vanliga Söndags turer o Onsdags svängar med klubben. Hoppas att regnstället får ligga nerpackat bara.
 

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Halland
Hoj
en liter Honda
Jag ska dra till spanien med en polare. Är ingen annan som är så dum att åka så långt:tummenupp eller? Kanske någon annan som kan ge en liten uppfattning om hur det är? :D
Det längsta jag kört hoj i ett sträck - utan annat än rena tankpauser om ca 10 min var 25:e mil - är 126 mil. På rätt hoj är det inga större problem, det brukar vara värre för eventuell passagerare än för föraren (mer stillasittande, sämre benvinkel, sämre synfält etc). Till Spanien skulle jag ändå definitivt åka tåg (t.ex. tyska DB/Autozug) med hojen på ditvägen och köra hemvägen. Om Spanien är huvudmålet och resan dit är underordnad så finns ingen mening med att lägga bensinpengar, övernattningar och slita däcken platta när man lika gärna kan sova sig dit för samma pengar eller mindre. :tummenupp

(Bara däckslitaget är skäl nog att välja tåget IMHO. Att starta i mellansverige, köra 250-350 mil i princip rakt fram och sedan njuta av kurviga vägar på samma däck... nä. :) )
 
Last edited:

Scuba diver

Dansken ......
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Manila, Philippines
Hoj
Suzuki RG(V) 500 & Ducati Monster S2R 1000
Om jeg får penge til det, så bliver det östeuropa .... Polen, tjekkiet, slovakiet, ungarn, Kroatien

Forrige sommer var jeg i 11 lande på mc :tummenupp Sverige, Danmark, tyskland, Italien, Östrike, Slovenien, Ungarn, Slovakiet, tjekkiet, Polen och tilbake til Sverige
 

Wolfkin

Lilla Ida sätt fart, vill ha sommar
Gick med
5 Jun 2007
Ort
Ulricehamn
Hoj
Triumph Sprint ST -09
Har lite lösa planer på en trip till Irland i sommar, Isle of Man lockar också.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top