Köra hoj för Securitas

Zlide

R.I.P OLLE. Bulten 26/5
Gick med
18 Apr 2004
Ort
Kungligt
Hoj
Xt-09 - budhoj snömoddad
Fast det är få polisbilar som stoppar en målad bil (Securitasbil), eller hoj för den delen heller..
Nu håller det kanske inte förevigt men ett tag i varje fall.


:D såg en i solna i december med blåljus efter sig...o det var inte ngn annan än securitashojen som aina jagade...kanske är den tjänsten som är/var ledig...
 

GrimReaper

Orgasmdonator
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/"Brumma"
Hoj
Kawa ZX9R -98 / Gixxer Fighter (Till Salu)
Rond/ryck är väl minst B-lön om inte högre.
Dvs. någonstans runt 20150 +- ob tillägg.

D-lön för ryckare 20 240 kr fram till 1 april då det höjs med 1000kr.

Ja, trafikpoliser stannar ALLA, övriga poliser brukar ha förståelse (gäller kanske mest på natten då dom har massa annat att göra).

Trevliga kollegor och oftast ganska lugnt.
 

Zlide

R.I.P OLLE. Bulten 26/5
Gick med
18 Apr 2004
Ort
Kungligt
Hoj
Xt-09 - budhoj snömoddad
Ja, trafikpoliser stannar ALLA, övriga poliser brukar ha förståelse (gäller kanske mest på natten då dom har massa annat att göra).

Trevliga kollegor och oftast ganska lugnt.


Ahaa...Var det du som hade häng i Solna...? :D
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
De åkte ju Trajja Tiger på Seccen förr. Vettig tjänst. Larmutryckning i storstadstrafik kan kännas som ett skämt om man sitter fast i bilköer :D

Det kan oxå hända att polis och väktare åker mot samma objekt och väktaren får lov att gasa för han sitter på nycklarna. Jag har fått fri fart av yttre befäl vid överfallslarm på postkontor etc...
 

Skuggan

Guest
De åkte ju Trajja Tiger på Seccen förr. Vettig tjänst. Larmutryckning i storstadstrafik kan kännas som ett skämt om man sitter fast i bilköer :D

Det kan oxå hända att polis och väktare åker mot samma objekt och väktaren får lov att gasa för han sitter på nycklarna. Jag har fått fri fart av yttre befäl vid överfallslarm på postkontor etc...

Tror du att det yttre befälet skulle hjälpa dig om du ändå mot förmodan skulle stoppas av en grinig trafikare som fullständigt skiter i vad du är på väg till? Det är iallafall så det brukar gå till här i Sthlm :mad: Dom skiter tom i om du har kollega i underläge..
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Tror du att det yttre befälet skulle hjälpa dig om du ändå mot förmodan skulle stoppas av en grinig trafikare som fullständigt skiter i vad du är på väg till? Det är iallafall så det brukar gå till här i Sthlm :mad: Dom skiter tom i om du har kollega i underläge..
Ja, jo visst kan det vara så. I det här fallet tror jag att varenda polisbil i Nacka G-berg stod runt postkontoret som larmat ÖF vid stängning (larmfel)

På detta rycket fick jag dessutom punktering i 180 i backen ner mot Skurubron och den maxlastade Passaten ställde upp på sladd :skrämd Det redde ut sig men jag fick ställa min bil och åka polisbil sista biten :D
Tror inte att de där regummerade AGI-däcken tålde hög vikt och fart så bra :rolleyes:
 

pharoz

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
Huddinge
Hoj
ZX6R -01 såld! KTM690SMC enhjuling ;D
Halloj, tjänsten är min! :D snackade lite med Pasi, han vill ha lite text om mig tills på måndag sen är det förhoppningsvis kittat och klart för min del... Jag antar att det är danvik ni snackar om, ute i sickla? kör f.n. resurs i kurvan men inte länge till ^^
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Halloj, tjänsten är min! :D snackade lite med Pasi, han vill ha lite text om mig tills på måndag sen är det förhoppningsvis kittat och klart för min del... Jag antar att det är danvik ni snackar om, ute i sickla? kör f.n. resurs i kurvan men inte länge till ^^
Verkar ha varit få sökande. Ansökningstiden blev ju förläng med några månader.

Han spelar/spelade förresten amerikansk fotboll på hög nivå (om man nu kan kalla det hög nivå i Sverige), så där har ni något att snacka om för att bryta isen..
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top