Pickup-besatt.

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Ort
home is whare i duschrunkar
Hoj
gixxah sevenfifteh
Lånade en Ford F 250 XLT med 450 motor i ett par veckor då en kompis drog på semester. Första kvällen då jag skulel köra hem den från flygplatsen hade jag ångest o var helt övertygad om att jag skulle krocka med någon stolpe vid sidan av vägen. Och att sedan svängradien gjorde att jag hade problem att lägga en högersväng i en 4vägs korsning gjorde det inte bättre. Gäller o planera körningen lite mer än med en Clio. Men efter ett par dagar så älskade jag den, och är nästan, men bara nästan, roligare o sprätta grus med en sådan än med en enduro. Parkering är inga bekymmer, den är så fyrkantig att man har full koll på var den börjar o slutar i speglarna. O skulle det ta emot någonstans brukar det vara den andra bilen som får bucklorna ;)

Självaste navigerandet i fart är inte det som oroar mig, fattar bara inte hur fan man ska hitta en lucka på Hornsgatan kl 06:55 en vacker måndagmorgon när man väl måste göra det!.. :va
Eller ens klämma in den mellan grannarnas mitsubishi galant/jeep cheroke på min parkeringsplats utan att behöva klättra ut genom takluckan efter att ha orsakat skrapsår på 2 främrehjulhus, 4 dörrar och 2 bakre hjulhus...
Eller handla på ICA kvantum kungens kurva utan att behöva hänga på låset söndagmorgon så man kan få hela västra halvan av parkeringen för sig själv! :gnissla

Bor i villa - check!
Jobbar i villa - nej, men med stor gratis grusparkering :)

Nä, men det är väl som när man hade rejsbuss som enda bil - 3 ton skåpbil ställer man bara av där det finns plats. Två-tre parkeringsplatser eller vad som passar bäst för dagen. "Jag kör fetstor bil, jag gör som jag vill" typ... :D

Förlåt, nu var frågan riktad mot storstadsbor(i Sverige kallat "Stockholmare"), inte folk vars uppfattning av fickparkera är "att ställ hon mellan lada o ut-dasset":näsblod :tungan
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Självaste navigerandet i fart är inte det som oroar mig, fattar bara inte hur fan man ska hitta en lucka på Hornsgatan kl 06:55 en vacker måndagmorgon när man väl måste göra det!.. :va
Eller ens klämma in den mellan grannarnas mitsubishi galant/jeep cheroke på min parkeringsplats utan att behöva klättra ut genom takluckan efter att ha orsakat skrapsår på 2 främrehjulhus, 4 dörrar och 2 bakre hjulhus...
Eller handla på ICA kvantum kungens kurva utan att behöva hänga på låset söndagmorgon så man kan få hela västra halvan av parkeringen för sig själv! :gnissla

Inte värre än att parka med en van eller annat skåp. Klart att det är bökigare att hitta plats än med en smart men det får man ta.
 

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Uppe i ett träd
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Testosteronpickis...Du hade kamphund va? ;)

Glöm inte att det är en kukförlängare också :D

Nej i ärlighetens namn så har jag provkört en liknande pickup, och det var det mäktigaste jag någonsin har satt min rumpa på.

En pickup ska ha.
*Monster däck
*Svart lack
*Tonade rutor
*v8 eller större
*diesel
*Stor grill
*Sidepipe
*stort flak
*Och en dekal i rutan där det står MOVE!
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Glöm inte att det är en kukförlängare också :D

Nej i ärlighetens namn så har jag provkört en liknande pickup, och det var det mäktigaste jag någonsin har satt min rumpa på.

En pickup ska ha.
*Monster däck
*Svart lack
*Tonade rutor
*v8 eller större
*diesel
*Stor grill
*Sidepipe
*stort flak
*Och en dekal i rutan där det står MOVE!

Mjo, visst är det maffigt med kraftfulla grejer. Men vafan, pickisen du visade bild på såg ju ut som kriget! :D Jag har inga måsten enligt din lista, Monsterdäck behövs inte för att det ska vara ballt. Svart kan vara vackert, ibland. Tonade rutor tycker jag är lite disco på en pickis. Cummins raka 5.6-literssexa i Dodgepickisarna är ju fräck. Fords sidventils bensin-V8 likaså. Dekal i rutan där det står "MOVE" är inget jag skulle vilja ha, ingen sydstatsflagga heller! :hihi

Tycker jag. Smaken är som baken.
Men pickisar är ballt, det är vi ju överens om! :tummenupp
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Oups Solly :hihi 5.9 var det ja, och 24 ventiler.
Det är Cummins nya diesel-V8 som tydligen ska vara på 5.6.
Jag börjar bli gaggig

Nepp.De kör vidare på sexan och den är på hela 6.0 seddu.:tungan och de bästa av dom var fram till 95 nån gång då de fortfarande bara var 12 ventiler. Får ventiler kan man få mer vrid me jue:yoparty

Nya 6 literssexan är ny för i år och Jag har inte hört om någon V8 men du har ju dieselkoll så det kanske är någon på g.
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Nepp.De kör vidare på sexan och den är på hela 6.0 seddu.:tungan och de bästa av dom var fram till 95 nån gång då de fortfarande bara var 12 ventiler. Får ventiler kan man få mer vrid me jue:yoparty

Nya 6 literssexan är ny för i år och Jag har inte hört om någon V8 men du har ju dieselkoll så det kanske är någon på g.

Je de har en tydligen V6:a och en V8:a diesel på 5.6 resp 4.3 (?) på gång för personbilsindustrin
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Je de har en tydligen V6:a och en V8:a diesel på 5.6 resp 4.3 (?) på gång för personbilsindustrin

Det var som fan! Och ändå utvecklade de en 6.0 version av raksexan till i år:va
Cumminssexan är ju deras triumfkort, hur kan de överge den? Det är ju klart, den låter ju som vaxholmsfärjan...
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det var som fan! Och ändå utvecklade de en 6.0 version av raksexan till i år:va
Cumminssexan är ju deras triumfkort, hur kan de överge den? Det är ju klart, den låter ju som vaxholmsfärjan...

Jag vet inte om de ska överge den, den verkar ju vara en fin motor. Det kanske är för att möta nya miljökrav eller för att sitta i mindre bilar den nya motorn utvecklas. Men det verkar rätt så luddigt. På denna sida står det lite infå, men den är inte alltid öppen http://www.eere.energy.gov/maintenance.html


/J
 
Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Vilken grej. Fordens stordiesel har ju blitt en plutt på blott 6 liter. Var är dieselvärlden på väg?
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Vilken grej. Fordens stordiesel har ju blitt en plutt på blott 6 liter. Var är dieselvärlden på väg?

Jag kollade på Cummins Marin-hemsida, det finns en marindieselsexa på 8.3 liter och över 600 bhp. Tänk om det är samma block som 5.9:an. En sån skulle man ställa ned i en billig Dodge dieselpickis med skuren motor och vissla genom besiktingen. :brynad
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag kollade på Cummins Marin-hemsida, det finns en marindieselsexa på 8.3 liter och över 600 bhp. Tänk om det är samma block som 5.9:an. En sån skulle man ställa ned i en billig Dodge dieselpickis med skuren motor och vissla genom besiktingen. :brynad

Ine omöjligt men på gränsen. Sitter nog i nån lite större grävare än tex hudig eller motsv. Coolt som fan annars.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top