Pickup-besatt.

kruss

~
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Z
Varför inte ?
camion-du-Texas.jpg
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Kunde inte låta bli när jag parkade framför det ann knäppa en bild. Trode det var en kingkab först:arsele


Jojo, men 454an kör åttor runt din blyklump. :gnissla




















Far har en 454a själv. Köptes spritt ny 92 och har den kvar än idag. Gått 3k mil totalt, dock vässad 454a med annan kam, portade toppar osv. Därav min envishet.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jojo, men 454an kör åttor runt din blyklump. :gnissla
Det kan man med en hundkoja också, här snackar vi pickuper...

Far har en 454a själv. Köptes spritt ny 92 och har den kvar än idag. Gått 3k mil totalt, dock vässad 454a med annan kam, portade toppar osv. Därav min envishet.

ska unte hacka på den, kunde inte bara låta bli. Det roliga med 454 SS var reklamen. I vanliga fall kör man med "underdog"-tema men i den reklamen kom en kingcab fram och sen 454:an i svart och man trodde på en gång att det var reklam för kingcaben tills chevan tryckte ut den ur bilden...:D
 
Last edited:

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
ska unte hacka på den, kunde inte bara låta bli. Det roliga med 454 SS var reklamen. I vanliga fall kör man med "underdog"-tema men i den reklamen kom en kingcab fram och sen 454:an i svart och man trodde på en gång att det var reklam för kingcaben tills chevan tryckte ut den ur bilden...:D

Snacka om misslyckat. :rofl
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Kommer ihåg den som fan. Grymt med en så bälbevarad SS:tummenupp

Hehe, jo fast undertecknad tyckte den skulle se bättre ut med en buckla på förardörren så jag välte helt enkelt en stor jävla bokhylla i trä över bilen. Detta med hjälp av en gammal hederlig Stiga Park åkgräsklippare och med färsk förare i 12årsåldern som inte kört särskilt mycket trädgårdstaktor i sina dagar. :gnissla

Behöver jag säga att tårarna rann likt Gula Floden och halva Uppland hörde nog mitt dåvarande skrik i falsett precis under själva vältandet.
 

Glenn-Ove

Drunk as hell
Gick med
1 May 2006
Ort
smålandsstenar (skeppshult)
Hoj
R1-03 KX450f-08 å en bandit 1200-96
Angående 454:an

Är det nått tryck i dom?

Läste nånstans att det bara är runt 230-240 kusar, det är det ju i en vanlig 350 tpi ju?
Bör dock va ordentligt vrid i den. 7,4 liter eller?

Anledningen till att jag undrar är för att jag är lite småsugen på en sån.
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Så det är en fet cheva pickis med disel8a års ca -90 man ska satsa på, får väl lägga s10 på hyllan.
Det där med att skvätta ner alla svenssons lät onekligen väldigt roligt, värt att köpa en bara för det ändamålet.


Teo: kikat lite på de där å bara för du var så snäll ska jag sluta tjata om sukkor.
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Angående 454:an

Är det nått tryck i dom?

Läste nånstans att det bara är runt 230-240 kusar, det är det ju i en vanlig 350 tpi ju?
Bör dock va ordentligt vrid i den. 7,4 liter eller?

Anledningen till att jag undrar är för att jag är lite småsugen på en sån.

Det beror helt på vad du jämför med.

Inte särskilt mycket effekt org, som du säger är det 230 hk. Dock med en hel hink vridmoment som är 521 Nm.

Den enklaste metoden att få lite flås som med alla andra bilar är att chippa den, hur mycket effekt du vinner på det vet jag inte, men den drar markant mindre sås iaf.

Köper du ett par headers dessutom så kan du få ut rätt gott med mos för väldigt lite pengar i sammanhanget.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Angående 454:an

Är det nått tryck i dom?

Läste nånstans att det bara är runt 230-240 kusar, det är det ju i en vanlig 350 tpi ju?
Bör dock va ordentligt vrid i den. 7,4 liter eller?

Anledningen till att jag undrar är för att jag är lite småsugen på en sån.

Öhhh 454:an är som sagt en 454:a (7.4) och 350:n är då fäljdaktligen en 350 (5.7). De är inte att gämföra med 2 liters rallykopior. 454:an har vrid.

Så det är en fet cheva pickis med disel8a års ca -90 man ska satsa på, får väl lägga s10 på hyllan.
Det där med att skvätta ner alla svenssons lät onekligen väldigt roligt, värt att köpa en bara för det ändamålet.


Teo: kikat lite på de där å bara för du var så snäll ska jag sluta tjata om sukkor.

Jag ÄR snel. Du skulle fått prova min sursukka men den har Jag sålt. Blir en nyare i vinter men då är poängen lite borta. alla nya hojar går ju som cp. Testa en bra gamsukka skaru få se på flås.
 
Last edited:

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Har testat mot 3st, -03 -04 eller bara mot vinnaren en hade ialf helsystem och powercommander. och det gick identiskt. skitsamma driver bara, kan man få upp skiten på slangen så är jag nöjd.

Men nu till ett mer viktigt ämne, en fet och billig pickis så jag kan slänga på massa crossdelar samt göra så alla andra håller avstånd!
Sen måste man väl skaffa hemlig adress för man lär väl få alla tjejer efter sig som bara vill ligga.
 

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Ort
home is whare i duschrunkar
Hoj
gixxah sevenfifteh
Vi har en vinnare!: http://www.blocket.se/vi/13498392.htm?ca=11_s
Jag vet INGENTING om den bilen!

Eddit: Hur fan gör folk med parkeringen av dessa bilar? Jag blir tokig bara jag ska hitta en ficka stor nog för vovvo 945(jävla slagskepp du ska bytas ut mot en 3-dörrars nissan micra -93! ..brukar det låta), skulle behöva terapi efter en veckas "silverado ägande" känns det som. Bor ni alla i villa och jobbar i en annan villa eller? :mad: :confused: :va
 
Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Men nu till ett mer viktigt ämne, en fet och billig pickis så jag kan slänga på massa crossdelar samt göra så alla andra håller avstånd!
Sen måste man väl skaffa hemlig adress för man lär väl få alla tjejer efter sig som bara vill ligga.

Jag har fullt chå att få en stund för mig själv. En HELT sann anekdot är faktiskt när alla skulle tälta en midsommar och Jag la en dubbelsäng på flaket och hade kåpan på. Det sov 2 teen med mig den natten. Då kan man stå ut med spräckta skallben i samband med spindelledsbyten...

Vi har en vinnare!: http://www.blocket.se/vi/13498392.htm?ca=11_s
Jag vet INGENTING om den bilen!
En så lång pickis med 2wd är halvkul att köra iblaskväder. 2 ton tung men inget av tonnen på bakhjulen...
 
Last edited:
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top