ZX10R-tråden

starholk

Sporthojsnörd
Gick med
25 May 2004
Ort
i holken
Hoj
StArHoLk 1000R TURBO , Aprilia RSV4. www.starholk.n.nu
Hej. tänkte bara lägga upp ett par bilder på min ombyggda zx10 :tummenupp
 

Bifogat

  • bild-6.JPG
    bild-6.JPG
    73.1 KB · Visningar: 140
  • 020820112032.jpg
    020820112032.jpg
    265.5 KB · Visningar: 163

Magnus A

Medlem
Gick med
29 Nov 2007
Ort
Norrköping
Hoj
ZX10R
Fanns ej till min gröna heller, skickade en provbit till en lackerare på orginalfärg och jag fick exakt samma gröna tillbaka och det kostade inget extra då jag köpte färg av han..
Ska du lacka själv? Köpt all min färg här till en ok pris..
http://www.jarbofargochlack.se

Skall lacka om huggern och kedjeskyddet, någon som vet färgnumret till Pearl Wildfire Orange, årsmodell 2008? Har frågat runt på Kawaverkstäderna men dom får inte fram det.
 

Smagatusk

Guest
Har bromsokar med klossar ifrån en zx14 (zzr14) i klockrent skick, köpt ifrån bike. Passar bolton på ZX10 04/05 (säkert andra också), har nya stålomspunnet i förpackning ifrån bike till zx10r 04. Någon int? PM gärna

Du har PM om du missat det. :)
 

pekkajnkl@yahoo

pekkalainen
Gick med
22 Jan 2011
Ort
Bro
Hoj
zx10r -08
youshimura helsystem

Är ny på den här tråden så jag börjarmed ett hej! Undrar om någon har ett Youshi r77 helsystem monterat,eller har kunskap? Funderar på att köpa men ser att effekten med insats i bara ökar lite drygt 1 hk! från 157 till 158 nåt på en 08! Löjligt lite:confused:, vad är vitsen förutom lägre vikt? och akra ska ju ge dryga 14 hk extra som jämförelse med helsystem. Jag har hittat youshi och akra till ung samma pris,ca 8k.
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Säker på att det är helsystem du sett från Yoshi ? Yoshi brukar ge rätt bra med effekt...

Hittar du helsystem akra för 8k är det ruskigt billigt... ett akra slipon brukar kosta 8k oavsett hoj...
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
från 157 till 158 nåt på en 08! Löjligt lite:confused:, vad är vitsen förutom lägre vikt? och akra ska ju ge dryga 14

-08an har mer än 157 bhp....bara som en liten notering.
Akra helsystem gav min hoj ca 14 häst så den uppgiften stämmer rätt väl, dock ska tilläggas att den mappades efter så det är fullt möjligt att bara en ny mapp utan helsystem skulle gett några häst till.

Min motor är stort sett orginal och ger 187 bhp på bakhjulet.
Roger Hanssons i Pro Superbike ger 194bhp på slangen (detta dock med ny kjedja och gatdäck med 3kg tryck så effekten är ju något mindre)
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Ja se där. För min del tar jag Yoshi siffrorna med en näve salt till min efterom USA modellen av -11'an inte har lika mycket effekt som den europeiska. Jämför graferna ;)
Kanske är nåt liknande på -08an.

Men får du akra helsystem för 8k så köp det...
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
nån som vet var jag hittar en verkstadsmanual för zx10'an? har hört en del säga att det finns på nätet? nån som kan pm'a?

tack på förhand.


edit: manualer ordnat
 
Last edited:

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Tack stefan m för manualerna...

lite n00bfrågor. bortsett från rampuckar(har hört att R&G ska vara bäst, nån som tycker annat?), vad mer kan man behöva skydda? cylinderkåpor/motorkåpor? har dock inga planer på att klota men jag tänkte mer vara lite förutseende o försöka skydda det som stryker med först om man nu skulle lägga hojen eller nåt.
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Stefan, vem du nu är? Behöver riva lite i min maskin, du skulle inte kunna PM:a mig verkstadsmanualerna? Hade en länk men den har jag givetvis fibblat bort:va

Imorrn blir det sol gubbar och hela 14 grader=då kör vi :jisses:jisses:jisses
 

ninja68

It aint over till ........
Gick med
21 Jun 2008
Ort
Sverige
Hoj
Cykel
Nu orkar jag inte stå emot längre, det är dags att byta upp sig från en 06:a till en 11:a!!!:banana
Frågan är bara om det bättre(prismässigt) att köpa den nu eller tidigt på våren?:va
Vad har ni för erfarenheter av zx-10R 2011, chassi, växlar, köregenskaper, funkar allt som det skall...?

BYT!

Allt är bättre på 11an! Jag har haft både 06 och 08!
Tc och Abs funkar kanon!

Nu har dom kampanjpriser på nya som går att pruta lite till på! :tummenupp
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Jag är rätt nöjd med min. Som en 600 och köra ungefär. Dock är det noll effekt under 8000 rpm ungefär. Vilket är trist på småbanor, när effekten kommer är det dags o bromsa ;)
 

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Några tips på vad man evt bör "kika lite extra" på vid köp av en ZX10-04 med ca 2.400 mil? Några kända typfel el dylikt? Förmodar att det är större service med ventilkoll vid 2.400?
Tacksam för tips!
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top