Bazzaz performance??

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Jag kammade precis hem ett Bazzaz-kit på Ebay, inkl switch och lampa, för 4100 kr inkl frakt :) Nu undrar jag om nån kan tänka sig att hyra ut sin Z-AFM till mig en vecka? Jag skickar er gärna en plugg till uttaget så länge.

Ska svetsa på ett uttag för sån sensor på avgassystemet asap. Vet nån om suzukis original är i rostfritt eller titan?
 
Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Ska svetsa på ett uttag för sån sensor på avgassystemet asap. Vet nån om suzukis original är i rostfritt eller titan?
Inte så mycket hjälp kanske men jag vet att Suzuki hade problem att få fram tillräckligt med titan när K5:an började tillverkas och jag TROR att burken var i titan och rören i rostfritt.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Det låter rimligt, jag TROR även att Du kan svetsa en RF-bung på titanrör utan att riskera galvaniska reaktioner. Det tål i varje fall att kollas med en duktig TIG-svetsare! Lycka till och grattis till köpet. K-man:)

... TROR att burken var i titan och rören i rostfritt.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Mig veterligen finns där ingen japansk gatmoppe som har titan i grenrören.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Jag har yoshi titan helsystem och grenrören på dom vs original är det en ordentlig viktskillnad på!
Original bör alltså ej vara i titan fast många vill tro det...
 

Yngve

Life sucks, then you marry one who don`t
Gick med
13 Sep 2003
Ort
Norge
Hoj
Hayabusa 1585 Hayabusa 1471 ZX998R B-King 1507
Jag har yoshi titan helsystem och grenrören på dom vs original är det en ordentlig viktskillnad på!
Original bör alltså ej vara i titan fast många vill tro det...

Det ER i titan MEN det er mye tykkere og veier derved mere.
( Hvis avgassystemet er BLÅTT er det Titan, Hvis det er Gul-brun ish er det rustfritt )
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
EDIT - Puck-femma, skriver långsamt idag (också)...:hihi

Jag är osäker, men Suzuki skrev följande i sin text vid pressreleasen för K9: "The newest version of the unique Suzuki Advanced Exhaust System (SAES) incorporates staggered-length titanium head pipes, a collector, a short mid-pipe and a stainless-steel under-engine chamber that leads to two low-slung MotoGP-inspired titanium mufflers, one on each side."

Tolkar jag detta rätt är det titan i grenrören, möjligen ändå fram till katalysatorklumpen? Min minnesbild är faktiskt att i alla fall röret under motorn är i Ti. Får gå ut och kika lite i kväll:)

Mig veterligen finns där ingen japansk gatmoppe som har titan i grenrören.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Har någon en push quickshifter och vill byta mot en pull?
Eller sälja?
Har fel modell så det funkar inte :gråta
Ja, kanske snart :) Säljaren påstod att min kontakt skulle funka åt båda hållen men det betvivlar jag. Jag vill ha dragbryt på min hoj iaf.

Ingen med en Z-afm för uthyrning en vecka? Roffe har erbjudit sig men han finns långt bort och behöver sin rätt ofta.
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Ja, kanske snart :) Säljaren påstod att min kontakt skulle funka åt båda hållen men det betvivlar jag. Jag vill ha dragbryt på min hoj iaf.

Ingen med en Z-afm för uthyrning en vecka? Roffe har erbjudit sig men han finns långt bort och behöver sin rätt ofta.

Fan va bra...
Har bara monterat min och insett att den funkade åt fel håll!
Byter mer än gärna med dig.

Tyvärr inte.
Kör i bänk här hemma och justerar själv.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Nu har jag köpt lambda-bung och plugg på mekonomen. Dessa är 18 mm i diam. Vill dubbelkolla med er innan jag låter svetsa dessa i avgassystemet. Har för mig att jag läst gäng och stigning på sensorn nånstans men hittar det inte längre. Nån som VET att jag kan sätta 25-mm hålsågen i avgassystemet (ytterdiam på bungen) utan att ställa till det för mig själv?

Måste man ha kopparpackning på pluggen eller tätar konan?
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Det är fingäng M18x1.5 som gäller, det tätar gott med bara pluggen i. Men varför borra så stort, jag tar bara upp hålet så stort att lambdan går in, sedan svetsas bungen utanpå röret? 20-22 mm borde räcka fint. Ett tips är att använda kopparpasta, då blir pluggen lättare att lossa senare. Tänk även på att lambdan ska sitta mellan "kl halv 10 och 12", se till att Du har tillräckligt fritt för att kunna montera lambdan utan att riva systemet.

Lycka till:)
 
Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Det är svårt att hitta plats för lambdan. Går inte att sätta den i originalsystemet om den ska mäta från alla cylindrar utan den får hamna i mellanröret till slip-on'et.

Varför måste den peka snett uppåt?
Snett nedåt ger mig mer plats. Hur långt sticker sensorn ut från röret?
 
Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Ujujuj... nu har jag lite mer att mecka med! Kul! :)

BazzazKit.jpg


QS switchen känns helt stum till skillnad från den DWE QS jag har monterad just nu som fjädrar märkbart och ger en degig känsla i växelpellen. Ska ju bli gött om jag får tillbaka den fasta känslan i växelpedalen iom Bazzaz :)
 
Last edited:

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Det är svårt att hitta plats för lambdan. Går inte att sätta den i originalsystemet om den ska mäta från alla cylindrar utan den får hamna i mellanröret till slip-on'et.

Varför måste den peka snett uppåt?
Snett nedåt ger mig mer plats. Hur långt sticker sensorn ut från röret?

Sitter den nedåt så samlas det fukt i den och den går sönder...
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top