Bazzaz performance??

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Mmm, enligt reglementet för 2009 finns väl följande skrivelser som kan beröra TC:

"3.9.16 Spjäll och spjällhus får inte ändras. Eprom får bytas. Lambdasond får monteras. Kontrollenhet för förändring av bränsletillförsel är tillåtet..."

"3.9.29:1 Tändning/motorstyrning: Tändstift får bytas. Tändspolar skall vara original. Tändbox och motorstyrningsenhet får bytas eller modifieras. Kablar får bytas...

"3.9.36 Motorcykel med tractionkontroll och/eller antispinn som original får använda detta. Komponenter får inte bytas. Skall vara original homologerade delar."

Bazzaz arbetar ju enbart med OEM sensorer och låter input från dessa samt en bredbandslambda styra soppatillförseln. Dess "TC" faller därmed enligt min bedömning innanför reglementet för vad de två förstnämnda paragraferna stipulerar och den sistnämda blir inte aktuell så länge som inte extra sensorer monteras.

Därmed sluter jag upp bakom Boris och i tillägg till Kamikaze tror jag dessutom att dess (relativt enkla) TC-modul kan användas utan problem med reglementet!

Vad den i praktiken är värd har jag ännu ingen synpunkt på. Annat än att ett antal AMA-piloter sjunger dess lov. Vad det är värt och i vilken grad de är sponsrade är nog andra bättre skickade till att bedöma...

Jag håller inte riktigt med....

En denna box är ju bara en PCIII med lite häftiga kodsnuttar och det enda den gör är att ha anpassade mappar för vissa situationer läs:hjulspinn...
 
Last edited:

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Ort
I Garaget
Hoj
Super blackbird
Därmed finns säkert begränsningar i en så pass billig kommersiell produkt men med tanke på produktens rimliga pris i förhållande till företagets goda namn så hade jag nog köpt det ändå.[/QUOTE]

Hur går bänkningen tillväga? När jag bänkat med mina PCIII så har ju dynojet center en rättvis programvara för att ställa min motor till optimalt skick. Hur ska jag få bazzazén så bra som den kan bli för just min mc? Bänkkörningar manuelt? ;)

Tacksam för svar.

//H
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Hur går bänkningen tillväga? När jag bänkat med mina PCIII så har ju dynojet center en rättvis programvara för att ställa min motor till optimalt skick. Hur ska jag få bazzazén så bra som den kan bli för just min mc? Bänkkörningar manuelt? ;)

Tacksam för svar.

//H

Precis.

Så som man gör när man bänkar.
Man kör, förändrar i mappen manuellt och kör.

Sen finns det en självmappning i systemet man kan använda om man vill.
Den läser av lambdan och bygger en mapp själv som man kan använda om man.
Allt finns i samma kit, inte som Dynojets produkter att man köper en dyr burk för att köpa en dyr burk till för att köpa en dyr burk till för att få den första dyra burken att fungera...
 

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Nybro
Hoj
ZX-6R SST 600
Jag är inte 100% säker men gissar att det här kan bli ett moment 22 , nämns det inte i reglementet så kan det antas vara tillåtet. Ungefär som med trattar för några år sen?

/Nitrous

Nja.. Det står väl att allt som inte nämnts i reglementet är att betrakta som förbjudet. Detta för att förhindra vidlyftiga tolkningar.

/Sleven
 

Ballou

300 pounds of heavenly joy
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Kalmar
Hoj
CBR600RR -08
Jag har en Bazzaz liggandes på mitt bord som ska monteras i min Honda. Dock har jag endast den enklaste modellen. Jag kommer bänka den hos TBRacing, återkommer om resultatet. Tilläggas kan att det medföljer en hel kabelhärva som ska kopplas in på sprut o.s.v. så det är inte som en PCIII.
Finns många på Ebay som säljer, jag gav ca. 2400:- hem till Sverige. Jag har dock bra sätt att få hem det på :rolleyes:

Precis.

Så som man gör när man bänkar.
Man kör, förändrar i mappen manuellt och kör.

Sen finns det en självmappning i systemet man kan använda om man vill.
Den läser av lambdan och bygger en mapp själv som man kan använda om man.
Allt finns i samma kit, inte som Dynojets produkter att man köper en dyr burk för att köpa en dyr burk till för att köpa en dyr burk till för att få den första dyra burken att fungera...
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Precis.

Så som man gör när man bänkar.
Man kör, förändrar i mappen manuellt och kör.

Sen finns det en självmappning i systemet man kan använda om man vill.
Den läser av lambdan och bygger en mapp själv som man kan använda om man.
Allt finns i samma kit, inte som Dynojets produkter att man köper en dyr burk för att köpa en dyr burk till för att köpa en dyr burk till för att få den första dyra burken att fungera...

För en som inte begriper så bra; Bazzazén (kul ord:))är alltså lika lätt att få till som PCIII:an? Och kan sedan optimeras manuellt om man så önskar?

Tilläggas kan att det medföljer en hel kabelhärva som ska kopplas in på sprut o.s.v. så det är inte som en PCIII.

Det var lite tråkigt tycker jag! Extra eftermonterade sladdar ska hållas till ett minimum!!! :mattias Varför kan de inte ha de PCIII-enkelt?
 
Last edited:

Ballou

300 pounds of heavenly joy
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Kalmar
Hoj
CBR600RR -08
Även i den enklaste versionen så mappar du per växel! Du kan även mot ett litet tillägg få en knapp på styret för att byta mappning, suveränt vid regn t.ex. Så även i sin enklaste version är den överlägsen PCIII

För en som inte begriper så bra; Bazzazén (kul ord:))är alltså lika lätt att få till som PCIII:an? Och kan sedan optimeras manuellt om man så önskar?



Det var lite tråkigt tycker jag! Extra eftermonterade sladdar ska hållas till ett minimum!!! :mattias Varför kan de inte ha de PCIII-enkelt?
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
För en som inte begriper så bra; Bazzazén (kul ord:))är alltså lika lätt att få till som PCIII:an? Och kan sedan optimeras manuellt om man så önskar?

Lika lätt om inte lättare om man hålls på ett tag med dem.

Jag har en Bazzaz liggandes på mitt bord som ska monteras i min Honda. Dock har jag endast den enklaste modellen. Jag kommer bänka den hos TBRacing, återkommer om resultatet. Tilläggas kan att det medföljer en hel kabelhärva som ska kopplas in på sprut o.s.v. så det är inte som en PCIII.
Finns många på Ebay som säljer, jag gav ca. 2400:- hem till Sverige. Jag har dock bra sätt att få hem det på :rolleyes:

Jo en PCIII har ju kablar även den.
Tex CBR1000RR modellen ska ju in emellan injektorer och kontakterna till dem.
Så det är en smärre kabelstam på dem med.
 
Last edited:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Även i den enklaste versionen så mappar du per växel! Du kan även mot ett litet tillägg få en knapp på styret för att byta mappning, suveränt vid regn t.ex. Så även i sin enklaste version är den överlägsen PCIII

Nice!!!:tummenupp

Jo en PCIII har ju kablar även den.
Tex CBR1000RR modellen ska ju in emellan injektorer och kontakterna till dem.
Så det är en smärre kabelstam på dem med.

OK. Det kanske bara är på min R6a det verkade lätt.... Fast vad vet jag om det: Det var ju inte jag som monterade den!:)

Lika lätt om inte lättare om man hålls på ett tag med dem.

Inkörning? Blir min lokale motortrimmare (RG Engineering) brydd :confused: om man kommer med en Bazzaz?
 
Last edited:

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Låter intressant... Om man köper ny hoj blir det nog att testa detta...
 

Aghili Racing

Aghili racing..custom racebikes.
Gick med
15 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
HRC cbr 1000rr
bazzaz

Det tror jag inte då de har mappat så mycket förutom PCIII att de borde kunna...

Jo du har lite mer justerings möjligheter än pc3, bla på pc3 så har du endast justerings möjligheter av de övrespridarna, men på bazzaz kan du justera både på övre och nedre.

åter igen jag e inte så bra på förklara, brolin el kamekaze kid som justerade in mitt bazzaz kan förklara bättre.
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Inkörning? Blir min lokale motortrimmare (RG Engineering) brydd :confused: om man kommer med en Bazzaz?


Nej då.
Bara läsa innantill så fattar man.
Men visst kan man en PCIII i mörker så blir det ju krångligare om man får en Bazzaz i näven.

Låter intressant... Om man köper ny hoj blir det nog att testa detta...

Gör det.
Kommer finnas att köpa på en sån Mctrimmarfirma i Uppsala har jag hört. :D
Nu säljer dom även PCIIIan också.
 
Last edited:

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Nej då.
Bara läsa innantill så fattar man.
Men visst kan man en PCIII i mörker så blir det ju krångligare om man får en Bazzaz i näven.



Gör det.
Kommer finnas att köpa på en sån Mctrimmarfirma i Uppsala har jag hört. :D
Nu säljer dom även PCIIIan också.

Ok, funderade på om man skulle testa och importera, men verkar redan vara på G alltså... :gnissla
 

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Ort
I Garaget
Hoj
Super blackbird
Jag har en R1 -08 med en PCIII på idag och tänker byta till en Bazzaz. Bor mellan Malmö och Helsingborg. Finns det nån här på forumet som kan eller kan tipsa om nån som vill bänka min Yamaha med en Bazzaz på?

//Henrik
 

Ballou

300 pounds of heavenly joy
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Kalmar
Hoj
CBR600RR -08
Tbracing.se kommer göra min.

Jag har en R1 -08 med en PCIII på idag och tänker byta till en Bazzaz. Bor mellan Malmö och Helsingborg. Finns det nån här på forumet som kan eller kan tipsa om nån som vill bänka min Yamaha med en Bazzaz på?

//Henrik
 

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Ort
I Garaget
Hoj
Super blackbird
Har monterat en Bazzaz på min Honda 1000RR. Sålde R1:an för nån månad sen. Ska bli kul att testa den. Kablaget och kontakterna va skitfina! Mycket lätt och smidig att montera.

//H

Nån annan som fått hem en Bazzaz?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top