Bazzaz performance??

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Wow, billig traction control. Om den nu fungerar? Antar den bara fungerar ihop med deras Fuel Control Unit och Quickshifter och Airfuelmapping dock :crash Men ändå billigt antar jag.

Om det nu är billigt behöver du dock en som har erfarenhet och kunskaper inom deras produkter.
 

sandstream

Guest
Produkterna kan köpas var för sig som jag förstår det. Dvs du får TC för 6.500:- och det är bara att plugga in till hojens ECU.
Låter nästan för bra för att vara sant :)
 

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Ort
sthlm
Hoj
2006 R6
godkänt i superstock står det.. Kan det stämma? alltså svenska superstock?
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Han som startade Bazzazz, Amarr Bazzazz, är en legend i amerikasnk RR. Han var crewchef åt Mat Mladin i Yoshimura Suzukiteamet och var tidigt ute med dataloggning och andra elektroniska gadgets till hojarna. Hans kunskap och rykte är oerhört starkt i USA så produkterna är nog väldigt bra.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Deras prylar verkar riktigt seriösa och en Fuel Control Unit i kombination med deras lambda loggning vore mumma istället för PCIII och bänkkörning.

Traction control modulen är eg bara en form av effektbegränsning vid vissa kombinationer av TPS/varv/växel och det är märkligt att ingen har utvecklat det tidigare då det bara krävs några kodsnuttar. Lär dock kräva massor av tid att prova ut för bra funktion men det är ett steg i rätt riktning.
 

sandstream

Guest
Att man dessutom får med QS "på köpet" när man köper TC är mumma!

Jag bara måste ha en! :)
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Kolla filmerna om deras produkter på http://www.onthethrottle.com/v2/

Lättast att hitta deras filmer om Bazzaz är att söka på "Search" (näst längst ner på menyn till vänster) och skriva in Bazzaz där.

..Och Sunkan, nej gäller bara i USA.

Bara i praktiken. I reglerna finns det inget som hindrar den funktionen med TC i STK. Så bara att fixa det praktiska då! :tungan I reglerna ska man ha en av mc-tillverkaren homologiserad orginal eller en av FG Sport homologiserad kitbox. Men i praktiken så kör många med tex PCIII osv. Bazzaz produkt skulle kunna användas precis likadant som PCIII om den inte hade ersatt hela styrsystemet. Det där med en yttre kontrollbox för att styra en orginal CDI-enhet är ett undantag som egentligen enligt våra regler bara gäller för "wildcards". Hur man nu skulle kunna söka ett wildcard till en klass i en öppet Nationell serie.. :va Skulle man kollat på hur era hojar är styrda så skulle nog alla vara wildcard gissar jag? ;) Men innom ett år kanske så kommer alla hojar och kitboxar ha sånt här orginal ändå.

Jag har inte sagt ett ljud Axxexs!!!!!!!!!
haha.. . Tror dig! :tummenupp Har gått massa månader sen du fick reda på det bl.a
 
Last edited:

RTR

Hjulben
Gick med
26 May 2003
Ort
Bålsta
Hoj
ART GSX-R1000
Jag har kört med Bazzaz race ECU sedan 2005
Funkar perfekt. Jag använder den till Gsxr1000 k4
En del har haft problem med dessa och andra ECUer på Hayabusan
men de beror på att givaren på veven sitter ihop med generatorn.

Ammar Bazzaz är som Oscar redan nämt erkänt duktig, och en trevlig prick som jag träffade på Daytona -05. Enda nackdelen är att han är väldigt upptagen och svår att få tag på.

Min ECU som inte säljs längre har samma Quickshift funktion som den fristående FiQS boxen. Funkar finfint med olika bryttider beroende på vilken växel som ska i
Plus att den vet att 6an e i och att det inte finns någon 7a så där slipper man förlora det man redan tjänat när man glömde vilken växel man har i.:)

Johan
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
Har Bazzaz grejerna någon spridning i Sverige?

Verkar ju klockrena på pappret men.....någon som testat här i landet?

Deras AFR enhet verkar ju också klockren...mappa medans man kör.
Tala om för burken vilken AF ratio du vill ha...ut å gasa sen föreslår den förändringar på mapen utifrån sin mätning...gör ev ändringar där du vill sen kan du ladda upp din "nya" map....vips, mappat för dagen...ut å vinn!
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Har Bazzaz grejerna någon spridning i Sverige?

Verkar ju klockrena på pappret men.....någon som testat här i landet?

Deras AFR enhet verkar ju också klockren...mappa medans man kör.
Tala om för burken vilken AF ratio du vill ha...ut å gasa sen föreslår den förändringar på mapen utifrån sin mätning...gör ev ändringar där du vill sen kan du ladda upp din "nya" map....vips, mappat för dagen...ut å vinn!

Jag har lekt med funktionerna i programmet och känner en förare som har det och är nöjd. Är förvånad över att den inte återfinns på fler cyklar då spridningen idag är ytterst sparsam.

En PCIII+QS modul +brytare kostar som deras QS-FI box och då kan man lägga till 2000kr och få bredbandsloggning och/eller lägga ytterligare 2000kr och även få TC....

Hade jag kört SBK eller räksallad 1000 hade det varit ett självklart val.
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Jag har lekt med funktionerna i programmet och känner en förare som har det och är nöjd. Är förvånad över att den inte återfinns på fler cyklar då spridningen idag är ytterst sparsam.

En PCIII+QS modul +brytare kostar som deras QS-FI box och då kan man lägga till 2000kr och få bredbandsloggning och/eller lägga ytterligare 2000kr och även få TC....

Hade jag kört SBK eller räksallad 1000 hade det varit ett självklart val.
Hur funkar den där traction controllern i teorin?
Den baseras på tps och rpm, så vid en given trottelöppning får inte rpm öka snabbare än en viss hastighet?
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Hur funkar den där traction controllern i teorin?
Den baseras på tps och rpm, så vid en given trottelöppning får inte rpm öka snabbare än en viss hastighet?

Jepp där finns ingen sensor på framhjulet utan begränsningen ligger i en algoritm som räknar på RPM ökning vs TPS och vxl.
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
Jag saknar två saker: Justerbar tändning och justerbar varvtalsbegränsning.

I mitt fall ligger nämligen intresset i Hayabusa 08 motorn...dvs 8 spridare men också varvtalsbegränsad på 6án och dessutom ganska rejält nedskruvad tändkurva på växel 1 till 3. Monterar jag en "tre" så luras ju efterföljande system...

Bazzaz ger en ju möjlighet att skotta i mer eller mindre soppa beroende på växel också.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top