Kenneth, blomma eller nåt.

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Trångsund
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Kul att folk vill vara med, det kommer han uppskatta :)
Pm med kontonummer är på G.
Han hälsar via sin fru att han ska köra hoj igen!
 

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Roslagen
Hoj
ingen
Skägget
Fille
Doktorn
cl
d1ce
Icko
Jörgen
Ullis
Ragge
jrh
Noyah (och bror)
Dawe
Lården
Klabbharpan
h_ÅK_an
Colossus
tedman
roke
 

MissBehave

I’m blond, what’s your excuse?
Gick med
13 Sep 2007
Ort
Stockholm
Hoj
SV 650s - 07
Kära, kära ni!

Reggade mig för några veckor sedan, när letande efter en ny cykel tog fart. (Mkt bra läsning här). Har dock inte skrivit något förrän nu och anledningen är tråkig….

Kenneth är min man, mitt liv och min inspiration.
Vi bor sedan i fredags på Akademiska sjukhuset i Uppsala….

I fredags körde han av vägen, i ett för honom ganska moderat tempo. Jag fick meddelandet på jobbet och allting svartnade. Barnen var omhändertagna av farmor och farfar och jag körde till Uppsala i överljudshastighet. Vimsade runt på sjukhusområdet innan jag hittade till akuten där han låg blodig och medtagen. Varför" var den första tanken som kom upp, sedan följdes den snabbt av "Vilken tur" och sist och svårast är väl tanken "Tänk om..".

Han hade hunnit vara på röntgen och när jag kom in i rummet skulle kirurgen fixa såren i pannan, höger ögonbryn hade det djupaste såret jag någonsin sett och ur det drog hon ut en 7 cm lång träflisa! Ett samtal från röntgenavdelningen gav oss besked om frakturer på revben, vänster skulderblad och 2 ryggkotor. Röntgen på dessa skulle tas om och vi skulle efter det kunna få besked om ev operation.

Han hamnade på en akutvårdsavdelning och rullades vid midnatt iväg på kompletterande röntgen. Hela lördagen gick i väntans tider på besked om kotorna. Höger öga kontrollerades och mirakulöst fanns inga skador på synnerv eller ögonmuskler. Senare på dagen kom besked om operation, kota nr 11 och 12 var illa däran, men detta skulle åtgärdas med titanplattor.

Igår opererades Kenneth av ett rygg-team i över 3 timmar. Mjukdelarna kring kotorna var skadade men den preliminära rapporten nu säger att han inte har några skadade nerver. Vänster ben är svagt men gott hopp om full kraft finns. Just nu vet vi inte vad nästa steg är eller när livet så sakta börja leta sig tillbaka till ett normalt läge, just nu tar vi bara en timme i taget. Jag har tackat både Gud (och faktiskt Satan själv, om det ev. var dit han skulle…) för att de inte ville ha honom denna gången, att han fick en chans till i livet.

Kenneth är mörbultad, går på morfin och tycker att det finns alldeles för många manliga sjuksköterskor och undersköterskor på Akademiska…. Hjälmen gjorde sitt, den sprack men han har inte ens en hjärnskakning (!) och äntligen är hans knäpuckar skrapade! Hondan ska repareras och rullas ut till våren!

Jag har fått en kväll med våra underbara, älskade, tappra, kloka och livgivande döttrar. Får sova en hel natt i vår säng och hämtar kraft i doften av Kenneths kudde bredvid mig.

Tack för alla varma tankar och hälsningar! Tack Hans för ditt lugn och säkra agerande på olycksplatsen! Tack också till Hans och Jens för hjälpen med Ögonstenen!

Ta hand om varandra, tänk på hur brutalt snabbt livet kan förändras!

Kram Pia
 

Valrog

Skitsnack-MC
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Stava
Hoj
BMW R1200GSA
Tja egentligen VET du ju att vi vill vara med på en flower eller liknande till Kenneth, Skägget!
MEN räkna in Mig och Inger oxå.
Och Kenneth....Lycka till och friskna till SNABBT...
PIA!! :tummenupp :tummenupp BRA skrivet
 

fille

stängt för Gotland:)
Gick med
30 Jun 2005
Ort
Solna
Hoj
GSXR 1000 K4 + CBR 1000 RR
Hej Pia!
Jag vet inte vad jag ska skriva, det känns bara så befriande för mig att det verkar arta sig såväl.

Jag har haft en jobbig helg och fredagens händelse kommer att följa mig genom livet. Nu känns det mycket bättre!

En stor kram till dig och Kenneth från mig.
 

ladbol

Fighters dont quit, quiters don`t fight!
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Midsommarkransen
Hoj
Yzf 750r-93(SÅLD) GSX-R750-00
Kan inte komma på nåt att skriva här..

Skägget
Fille
Doktorn
cl
d1ce
Icko
Jörgen
Ullis
Ragge
jrh
Noyah (och bror)
Dawe
Lården
Klabbharpan
h_ÅK_an
Colossus
tedman
roke
Ladbol


Att inte göra sig ovän med någon innan man åker ut, är en regel jag försöker tillämpa.

Ingen är ofelbar även om jag skulle räkna Kenneth som en av dom säkraste korten. Insatserna är höga när man åker hoj det går inte att förneka. Hoppas nu rehab går fortare än kvickt.

Mvh Calle
 

English Bloke

Re-living the 80's
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R 750 1986, Yamaha RD350LC 1982, Triumph Bonneville 1969, etc. etc.
Jävligt tråkigt att höra om Kenneths olycka, tycker han har alltid varit ett grymt exempel på hur man kan åka säkert men snabbt, men, men..... olyckor kan hände vem som helst. Skönt att det gick 'bra' för honom i alla fall.
Jag är med och skicka blommor.
Get well soon Kenneth!
/Paul
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
...tycker han har alltid varit ett grymt exempel på hur man kan åka säkert men snabbt, men, men..... olyckor kan hände vem som helst. Skönt att det gick 'bra' för honom i alla fall.

/Paul

Jag håller med, det är just min uppfattning om Kenneths körning också.
Men en vacker dag sitter man där själv brukar jag tänka. Motorcyklar är farligt.

Krya på dig Kenneth!

/Jörgen
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Kära, kära ni!

Reggade mig för några veckor sedan, när letande efter en ny cykel tog fart. (Mkt bra läsning här). Har dock inte skrivit något förrän nu och anledningen är tråkig….

Kenneth är min man, mitt liv och min inspiration.
Vi bor sedan i fredags på Akademiska sjukhuset i Uppsala….

I fredags körde han av vägen, i ett för honom ganska moderat tempo. Jag fick meddelandet på jobbet och allting svartnade. Barnen var omhändertagna av farmor och farfar och jag körde till Uppsala i överljudshastighet. Vimsade runt på sjukhusområdet innan jag hittade till akuten där han låg blodig och medtagen. Varför" var den första tanken som kom upp, sedan följdes den snabbt av "Vilken tur" och sist och svårast är väl tanken "Tänk om..".

Han hade hunnit vara på röntgen och när jag kom in i rummet skulle kirurgen fixa såren i pannan, höger ögonbryn hade det djupaste såret jag någonsin sett och ur det drog hon ut en 7 cm lång träflisa! Ett samtal från röntgenavdelningen gav oss besked om frakturer på revben, vänster skulderblad och 2 ryggkotor. Röntgen på dessa skulle tas om och vi skulle efter det kunna få besked om ev operation.

Han hamnade på en akutvårdsavdelning och rullades vid midnatt iväg på kompletterande röntgen. Hela lördagen gick i väntans tider på besked om kotorna. Höger öga kontrollerades och mirakulöst fanns inga skador på synnerv eller ögonmuskler. Senare på dagen kom besked om operation, kota nr 11 och 12 var illa däran, men detta skulle åtgärdas med titanplattor.

Igår opererades Kenneth av ett rygg-team i över 3 timmar. Mjukdelarna kring kotorna var skadade men den preliminära rapporten nu säger att han inte har några skadade nerver. Vänster ben är svagt men gott hopp om full kraft finns. Just nu vet vi inte vad nästa steg är eller när livet så sakta börja leta sig tillbaka till ett normalt läge, just nu tar vi bara en timme i taget. Jag har tackat både Gud (och faktiskt Satan själv, om det ev. var dit han skulle…) för att de inte ville ha honom denna gången, att han fick en chans till i livet.

Kenneth är mörbultad, går på morfin och tycker att det finns alldeles för många manliga sjuksköterskor och undersköterskor på Akademiska…. Hjälmen gjorde sitt, den sprack men han har inte ens en hjärnskakning (!) och äntligen är hans knäpuckar skrapade! Hondan ska repareras och rullas ut till våren!

Jag har fått en kväll med våra underbara, älskade, tappra, kloka och livgivande döttrar. Får sova en hel natt i vår säng och hämtar kraft i doften av Kenneths kudde bredvid mig.

Tack för alla varma tankar och hälsningar! Tack Hans för ditt lugn och säkra agerande på olycksplatsen! Tack också till Hans och Jens för hjälpen med Ögonstenen!

Ta hand om varandra, tänk på hur brutalt snabbt livet kan förändras!

Kram Pia


Tack för att du skrev så man fick veta vad som hänt. Och att allt går i rätt riktning.
Ta hand om varandra nu och se till att han piggnar på.

:pannkyss
 

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
Kenneth är mörbultad, går på morfin och tycker att det finns alldeles för många manliga sjuksköterskor och undersköterskor på Akademiska….

Det kunde man ge sig fanken på, vilken otur :gnissla ;)

Kenneth, krya på dig och hoppas du blir bra väldigt snart!

-@

- - - - - -

Skägget
Fille
Doktorn
cl
d1ce
Icko
Jörgen
Ullis
Ragge
jrh
Noyah (och bror)
Dawe
Lården
Klabbharpan
h_ÅK_an
Colossus
tedman
roke
Ladbol
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top