Nybyggd väg utan bilar - Norrortsleden

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Just ny byggs Norrortsleden, och en del av den är klar för trafik men inte tagen i bruk. Om man går på vid Karby Gård innan Täby Kyrkbyn så får man några kilometer nybyggd vägsträcka utan trafikanter. Och det fina är att VV inte hängt upp några hastighetsskyltar än vad jag kan se, så fri fart måste rimligtvis råda :)

Ett tips ... jag tror dock inte tanken är att man skall åka än, men who cares. Akta alla rullskidsåkare bara (som tydligen får åka där) :yoparty :yoparty
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Var körde du av då? I höjd med Väsby?


Antar att man med lite god vilja kan passera Törnskogstunneln med, borta vid Häggvik.

Och om jag inte missminner mig så gäller alltid 110 om inga skyltar finns. Fast det kanske bara var om det samtidigt fanns en sån grön som visar motorväg :yoparty
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Var körde du av då? I höjd med Väsby?


Körde på vid nya trafikplatsen strax efter Stig H , gasade bort till karby däck där vägen tar slut vände och gasa tillbaka

Tror jag pasera en skidåkare i 300 hehe ( det va en jäkla fart på skidåkarn 300) så jag måste ha kört strax över 400 då:gnissla :D


Nee nu överdrev jag lite
 

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Ort
Sailcottage
Hoj
YZF 750R -93 (såld)
Antar att man med lite god vilja kan passera Törnskogstunneln med, borta vid Häggvik.

Och om jag inte missminner mig så gäller alltid 110 om inga skyltar finns. Fast det kanske bara var om det samtidigt fanns en sån grön som visar motorväg :yoparty

Jag undrar det. :va Är det inte fullt med maskiner och skräp fortfarande där?

Körde på vid nya trafikplatsen strax efter Stig H , gasade bort till karby däck där vägen tar slut vände och gasa tillbaka

Var det tomt på grejor? Tyckte jag såg lastpallar och skit för en vecka sen....
 
Last edited:

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Jag undrar det. :va Är det inte fullt med maskiner och skräp fortfarande där?
Var det tomt på grejor? Tyckte jag såg lastpallar och skit för en vecka sen....

Det varierar säkert dag från dag, men det är snart påsläpp, så det skall vara städat och klart ... såg fint ut i dag i alla fall :D

Ut och gasa, så vi fixar lite rubriker i lokaltidningen :yoparty
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstationen
Hoj
Zebraröd Honda Eldblad
Det varierar säkert dag från dag, men det är snart påsläpp, så det skall vara städat och klart ... såg fint ut i dag i alla fall :D

Ut och gasa, så vi fixar lite rubriker i lokaltidningen :yoparty

Hehe körde du förbi bommarna och sånt? var där idag och det såg rätt stängt ut (dock såg jag ett par rullskideåkare) :gnissla
 

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Ort
Skogen
Hoj
CBR954RR
Hehe körde du förbi bommarna och sånt? var där idag och det såg rätt stängt ut (dock såg jag ett par rullskideåkare) :gnissla

Har man bara rätt hoj kan man enkelt gasa över gräsvallen mellan nylagda delen av frestavägen över till den långa rakan om det skulle vara så.
Har man en sådan hoj kanske det dessutom är roligare att rent av hålla sig på vallen istället för på nybyggd jätteraka där man kan lägga fullgasrepor.....i 140:mad: Jaja, man får väl lära sig det där populära ouiilandet så kanke man har roligt även på rakor:)
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top