Berätta om ditt körkort (En undersökning)

jrh

det är nåt djuriskt med att pissa ute
Gick med
17 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
szr660
Planeten snurrar och årstiderna kommer och går som de alltid har gjort. Träden sparar på sitt klorofyll samtidigt som myrorna håller sig under jorden, fåglarna börjar kanske fundera på om det är dags att fly landet när kvicksilvret sjunker och motorcyklisterna tar varje chans som ges för lite åka. Vissa har säkert redan sålt av sin säsongsälskling medan andra tar på sig ett extra lager och trotsar den bitande fartvinden.

Många har försvunnit och många har tillkommit, vissa sörjer sina älskade samtidigt som vissa firar den nya bokstaven på det rosa kortet.

Motorcyklister är en brokig skara men det finns en sak som (nästan) alla har gemensamt, vi har utfört ett kunskaps- och förarprov. Många hade möjligheten att övningsköra privat medan andra var tvungna att söka sig till en körskola; ett ämne som har många vinklar och åsikter. Vissa prisar sin skola medan andra föraktar den, några accepterar att bli överkörda och lurade samtidigt som några tar strid.

Det här är ett litet försök till att undersöka hur medlemmarna här har upplevt sin tid på sin körskola och det är svårt att hitta ett bättre forum för det ändamålet än sporthoj.


Det jag vill är helt enkelt att ni hjälper mig att hjälpa andra genom att dela med er av era erfarenheter. Det handlar inte om någon smutskastning eller smygreklam utan är endast ett försök till att hjälpa nästa års kull från att bli lurade på onödiga lektioner och dråplig undervisning.

Svara på frågorna, kort eller utsvävande spelar ingen roll då båda är lika välkomna och lägg gärna till extra information eller tankar samt åsikter som ni kanske har, men utan att förvandla det här till en sandlåda.

Om det faller väl ut kommer tråden att sammanställas och användas i informativt syfte för kommande körkortsaspiranter, förhoppningsvis kanske resultatet även sätter press på körskolorna.

Om någon vill vara anonym får ni gärna skicka PM, det är bättre att skicka ett PM än att utelämna svar.

1) Kön?
2) Fegis eller outlaw?
3) Nuvarande ålder samt ålder när du tog ditt körkort?
4) Övningskörde du huvudsakligen med körskola eller privat (Har du inte övningskört med körskola kan du hoppa till fråga 5)?
4a) Om körskola, vilken?
4b) Vad hette din(a) lärare (valfritt)?
4c) Hur många lektioner blev det i slutändan?
4d) Hur många lektioner sades det från början?
4e) Är du huvudsakligen nöjd eller missnöjd med din körskola, ex utbildningsinnehåll, bemötande, pris kontra kvalité mm? Motivera gärna!
5) Körde du upp som privatist eller med en körskola? Var du och din lärare överens om uppkörningen eller ville han/hon att du skulle ta fler lektioner?
5b) Hur lång tid gick det mellan att du började övningsköra till att du blev godkänd vid förarprovet?
6) Hur ser den allmänna uppfattningen om körskolor ut i din närhet?
7) Plats för övriga reflektioner och tankar, ex vad körskolor generellt bör satsa mer/mindre på - kör hårt!

Tack :pannkyss
 
Last edited:

miken

Back with a new bike
Gick med
19 Nov 2003
Ort
Stockholm
Hoj
ZX-10R -08
Så, nu har jag svarat (via PM)!
Alla är nog inte intresserade av mitt körkort :)
 
Last edited:

jrh

det är nåt djuriskt med att pissa ute
Gick med
17 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
szr660
:hej


Nu har det ramlat in en hel del PM, men långt ifrån så många som huserar här. Försök att undvara de fem minuterna som det tar att svara på frågorna och gör dagens goda gärning! :tummenupp

Annars kommer jag att dela ut undersökningen i pappersform på rosenhill, och det vill vi inte.
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Jag är lite nyfiken på vad informationen skall användas till. Vem, vilka skall ta del av informationen? Hur skall informationen användas? Används informationen i kommersiellt syfte? Jag har ingen aning om vem du är. Det känns som om sådan här information kan användas på rätt många sätt. Inte alla sätt är positiva för sporthojskollektivet.

Om du besvarar dessa frågor och inte bara identifierar dig med ett sporthojs nick, som dessutom är nyregistrerat, då tror jag att svarsfrekvensen kan öka.:)

Mina två öre.
 
Last edited:

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Trångsund
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Jag är lite nyfiken på vad informationen skall användas till. Vem, vilka skall ta del av informationen? Hur skall informationen användas? Används informationen i kommersiellt syfte? Jag har ingen aning om vem du är. Det känns som om sådan här information kan användas på rätt många sätt. Inte alla sätt är positiva för sporthojskollektivet.

Om du besvarar dessa frågor och inte bara identifierar dig med ett sporthojs nick, som dessutom är nyregistrerat, då tror jag att svarsfrekvensen kan öka.:)

Mina två öre.

Kloka ord Ragge :tummenupp
 

TheElmer

Dyslektisk ordpolis
Gick med
24 Mar 2007
Ort
där ibland.
Hoj
Toppluva
1) Kön?

Kille

2) Fegis eller outlaw?

outlaw :p

3) Nuvarande ålder samt ålder när du tog ditt körkort?

29, 28.

4) Övningskörde du huvudsakligen med körskola eller privat (Har du inte övningskört med körskola kan du hoppa till fråga 5)?

Bara med körskola

4a) Om körskola, vilken?

Dalens trafikskola i stockholm

4b) Vad hette din(a) lärare?

Kommer inte ihåg. Jag körde ju för faan hoj och inte fika med honom.

4c) Hur många lektioner blev det i slutändan?

10

4d) Hur många lektioner sades det från början?

Sades det här kommer gå fort.

4e) Är du huvudsakligen nöjd eller missnöjd med din körskola, ex utbildningsinnehåll, bemötande, pris kontra kvalité mm? Motivera gärna!

Är nöjd med skolan. Hade gjort teorin själv så jag körde bara där.
Priset va det alla andra har i stockholm gick på 9000 kr inkl uppkörning.
Blev rekommenderad av en kompis som körde där.

5) Körde du upp som privatist eller med en körskola? Var du och din lärare överens om uppkörningen eller ville han/hon att du skulle ta fler lektioner?

han bokade uppkörningen andra körlektionen..

5b) Hur lång tid gick det mellan att du började övningsköra till att du blev godkänd vid förarprovet?

Ja ca 2 månader med tanke på den långa kötiden för uppkörning.

6) Hur ser den allmänna uppfattningen om körskolor ut i din närhet?

Bätter än att köra som privatist.

7) Plats för övriga reflektioner och tankar!

Tycker man ska bli hårdare på uppkörningen och teorin.
Vilken lallare som helst kan ju ta det idag. Jag har bara lastbilskortet kvar att ta och jag pluggade bara för buss kortet resten har jag bara lekt mig igenom.
Sen ska man vart 5 år göra om det.
Så det så.
 

TheElmer

Dyslektisk ordpolis
Gick med
24 Mar 2007
Ort
där ibland.
Hoj
Toppluva
Jag är lite nyfiken på vad informationen skall användas till. Vem, vilka skall ta del av informationen? Hur skall informationen användas? Används informationen i kommersiellt syfte? Jag har ingen aning om vem du är. Det känns som om sådan här information kan användas på rätt många sätt. Inte alla sätt är positiva för sporthojskollektivet.
Om du besvarar dessa frågor och inte bara identifierar dig med ett sporthojs nick, som dessutom är nyregistrerat, då tror jag att svarsfrekvensen kan öka.:)

Mina två öre.

Jag förstår inte hur det här skulle kunna skada sporhojs kollektivet?
Med tanke på att han skriver varför han gör denna ankät.
Vi har ju alla nick så man kan ju skriva hur sjutton man vill.
Han kan ju vara en B reporter för aftonbladet som inte har mycket annat
att göra. Men vill få någon statistik från ett par ljugande sporthojsåkare :p

jrh skrev:
Det jag vill är helt enkelt att ni hjälper mig att hjälpa andra genom att dela med er av era erfarenheter. Det handlar inte om någon smutskastning eller smygreklam utan är endast ett försök till att hjälpa nästa års kull från att bli lurade på onödiga lektioner och dråplig undervisning.

Tycker ju iaf det här låter bra att han vill hjälpa nästa årskull att få en bättre start på sin banna till moppeoutlaw.
Men sen vad som man svara här gäller ju inte direkt alla heller. En skola kan vara perfekt för en som har väldigt lätt att lära sig och sämre för en som kanske behöver en som håller handen.
En inge snack nu kör vi still eller nu tar vi det lungt och går genom kon bannan..

Kom igen va lite roliga och skriv öppet.. Ni har ju kortet redan och kommer ju inte direkt bli av med det om ni skriver öppet..
Vad har ni att skämmas över?
 

jrh

det är nåt djuriskt med att pissa ute
Gick med
17 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
szr660
Jag är lite nyfiken på vad informationen skall användas till. Vem, vilka skall ta del av informationen? Hur skall informationen användas? Används informationen i kommersiellt syfte? Jag har ingen aning om vem du är. Det känns som om sådan här information kan användas på rätt många sätt. Inte alla sätt är positiva för sporthojskollektivet.

Om du besvarar dessa frågor och inte bara identifierar dig med ett sporthojs nick, som dessutom är nyregistrerat, då tror jag att svarsfrekvensen kan öka.:)

Mina två öre.
Förklarade i första inlägget att det här kommer att användas i ett rent informativt syfte utan kommersiella tankar, med siktet på att hjälpa framtida körkortsaspiranter. Då menar jag inte genom att peka att den och den skolan är bu eller bä utan snarare hur andra har upplevt deras tid där och om de hade velat göra något annorlunda, exempelvis ett annat utbildningsupplägg, mer/mindre privat övningskörning mm

Det här är ett första steg till att samla in den här informationen.

Med tanke på att jag inte känner en själ här så är anonymiteten garanterad om ni skickar PM, av personliga skäl vill jag inte uppge mitt namn publikt men om det är viktigt kan den som vill få veta allt i ett PM. Till och med vilken hand jag håller slangen i när det ska skänkas guld :tummenupp

Tack vare din kommentar och den ökade aktiviteten i tråden ramlade det nu in nya PM! :fyllisar

Men för att sammanfatta; det handlar om att ni hjälper mig att hjälpa andra, något som man ser alldeles för lite av nuförtiden.

Arbetar inom lagerarbete/reception så någon mullvad är jag inte om det sänker garden lite ;)

Tycker ju iaf det här låter bra att han vill hjälpa nästa årskull att få en bättre start på sin banna till moppeoutlaw.
Men sen vad som man svara här gäller ju inte direkt alla heller. En skola kan vara perfekt för en som har väldigt lätt att lära sig och sämre för en som kanske behöver en som håller handen.
En inge snack nu kör vi still eller nu tar vi det lungt och går genom kon bannan..

Kom igen va lite roliga och skriv öppet.. Ni har ju kortet redan och kommer ju inte direkt bli av med det om ni skriver öppet..
Vad har ni att skämmas över?
Huvudet på spiken!

PM är som sagt kanske vägen att gå..!
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)


1. Jag förstår inte hur det här skulle kunna skada sporhojs kollektivet?
Med tanke på att han skriver varför han gör denna ankät.
Vi har ju alla nick så man kan ju skriva hur sjutton man vill.
Han kan ju vara en B reporter för aftonbladet som inte har mycket annat
att göra. Men vill få någon statistik från ett par ljugande sporthojsåkare :p



2. Tycker ju iaf det här låter bra att han vill hjälpa nästa årskull att få en bättre start på sin banna till moppeoutlaw.
Men sen vad som man svara här gäller ju inte direkt alla heller. En skola kan vara perfekt för en som har väldigt lätt att lära sig och sämre för en som kanske behöver en som håller handen.
En inge snack nu kör vi still eller nu tar vi det lungt och går genom kon bannan..

Svar 1. Du tror inte att rubriker av typen: 70% av MC-kollektivet är Lagösa. enligt ny undersökning. skadar vår sak??

Svar 2. En körskolärare blir förföljd av en kvällstidningsmurvel för att murveln har fått tag i hans namn, genom ett par missnöjda kunder som kanske helt saknade talang för hojåkning? Är det sjyst?

Det är därför jag vill att han svarar själv. Det kan mycket väl ligga goda avsikter bakom, men det hela känns lite misstänkt. Jag är väl inte lika godtrogen som andra.
 
Last edited:

jrh

det är nåt djuriskt med att pissa ute
Gick med
17 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
szr660
Svar 1. Du tror inte att rubriker av typen: 70% av MC-kollektivet är Lagösa. enligt ny undersökning. skadar vår sak??

Svar 2. En körskolärare blir förföljd av en kvällstidningsmurvel för att murveln har fått tag i hans namn, genom ett par missnöjda kunder som kanske helt saknade talang för hojåkning? Är det sjysst.

Det är därför jag vill att han svarar själv. Det kan mycket väl ligga goda avsikter bakom, men det hela känns lite misstänkt. Jag är väl inte lika godtrogen som andra.
Vet inte om du hann läsa det jag skrev ovanför, men det handlar inte om att peka ut enstaka lärare/skolor som dåliga eller bra utan att få blivande elever uppmärksammade på vad de kan förvänta sig.

Exempel:

Skola X har extremt duktiga lärare där lärare Z är väldigt pedagogisk medan lärare P har lite svårare för elever som kräver mer underhåll än andra. Då kan det vara bra för elev Y, som kräver bra pedagogik, att (redan innan h*n tar sin första lektion) fråga efter lärare Z istället för att ta några lektioner med lärare P innan de upptäcker att lärare Z hade varit bättre.

Visst, personkemi yada yada hit och dit avgör i slutändan, men det här kan vara bra att veta trots allt.
 

TheElmer

Dyslektisk ordpolis
Gick med
24 Mar 2007
Ort
där ibland.
Hoj
Toppluva
Svar 1. Du tror inte att rubriker av typen: 70% av MC-kollektivet är Lagösa. enligt ny undersökning. skadar vår sak??


Till svar 1: Okej.. Visst hade jag draggit på smilgropparna om det skulle stå så på en löpsedel. För det är ju bara 2 tidiningar som skulle skriva sånt skräp.
Ja nu är jag ju en av dessa nya inom sporthojsvärlden. Men är inte det här samma diskution år efter år om hur hojåkare är som galningar på vägarna. Men allt man läser och ska man inte tro på heller.
Dock vill jag säga hör inte hit. Om man kör för fort så bryter man mot trafiklagen vare sig någon ser det eller ej.
Jag tror det är mest vi själva på det sättet vi kör på som skadar vår sak.
Men det hör inte till denna disktion nu..
Inte vad som står i tidningen.


Svar 2. En körskolärare blir förföljd av en kvällstidningsmurvel för att murveln har fått tag i hans namn, genom ett par missnöjda kunder som kanske helt saknade talang för hojåkning? Är det sjysst.


Till Svar 2: Okej ja det kanske inte är det bästa att skriva någon körskolelärares namn.. Öppet i ett forum om det skulle vara ris på hela skolan.
För den kan vara kass i sig.
Kunde kanske omformulera några frågor så att dom inte skulle vara riktade till en person som ens lärare.


Det är därför jag vill att han svarar själv. Det kan mycket väl ligga goda avsikter bakom, men det hela känns lite misstänkt. Jag är väl inte lika godtrogen som andra.


Själv ser jag det som en rolig grej.. Ett forum om detta finns redan på sporthoj där folk har skrivit om vilka skolor dom rekommenderar andra att gå på. Tror det finns en som också ger skit till skolor också.
 

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Kungsängen
Hoj
KTM 690 Duke -10
1. Kille
2. Troligtvis fegis, outlaw wanna be.
3. 30, 30
4. Allt genom körskola 4a. (Jarla, Lötsjö)
4c. Många! 25-30 vågar inte räkna efter.
4d. Ca: 16 vissa lektioner har dock varit dubbel.
4e. Körskolan jag körde upp med var Lötsjö och där är jag väldigt nöjd! På Lötsjö har man en sund inställning till hur man skall ta körkort då det är väldigt dyrt. Då nästa alla har B kort lägger man mest tid vid manövrering och att köra de olika banorna. Man är även lokaliserad vid uppkörningsområdet så man känner igen sig vid uppkörningen. Gällande Jarla kan vi säga två saker lärarna är väldigt kunniga och bra på att se brister. Dock går deras utbildning till så att man skall vara en fullfjädrad hoj åkare när man är klar vilket inte är hållbart med tanke på kostnaderna. Man kör fler trafiklektioner än de flesta övriga trafikskolor, i Sundbyberg där det är relativt krångligt att köra. Jag tycker att kravet på kunskapsnivå är för högt lagd.

För min egen del var även pedagogiken inte tilllämplig efter att ha kört de antal lektioner som först var planerade tog jag flertalet till men fick aldrig något svar på hur långt jag hade kvar. När jag frågade om min körning efter mer än 20 lektioner fick jag svaret "genomgående svagt". Tog då kontakt med Lötsjö och efter en dubbellektion fick jag en uppkörning.

5. Genom körskola vi var överens och jag fick en väldigt lätt uppkörning i 25-30 minuter.

5b. April - September anledning till lång tid byte körskola och åkte på långsemester sen behövde jag flera lektioner då jag var helt grön. Hade typ bara kört ciao moppe innan.

6. För dyrt för avancerad utbildning. Ofta vill körskolorna att man skall vara färdig utbildad när man kör upp. Detta är inte hållbart för de som kör allt genom körskola. Alla vet att det som behövs är mil i ryggen att köra så ofta och mycket som möjligt. Vid t ex en stadslektion betalar man för en dubbel men kör bara halva tiden. Detta är inte främjande för eleven. Här har Lötsjö rätt filosfi då tonvikten läggs på att köra säkert samt att klara uppkörningen.

7. Ett ord till vägverket. För de som i alla fall kör upp i storstäderna och allt genom trafikskola har detta blivit ett högkostnadsprojekt. Jag önskar att man provade en amerikansk variant där man efter en del av utbildningen får tillstånd att köra själv på vissa vägar vid vissa tidpunkter. Vägverket avgör själva när och var. Jag är övertygad om att detta ger föraren mer rutin och minskar olyckorna.
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)


1. Förklarade i första inlägget att det här kommer att användas i ett rent informativt syfte utan kommersiella tankar....

2. Med tanke på att jag inte känner en själ här så är anonymiteten garanterad om ni skickar PM,

3. av personliga skäl vill jag inte uppge mitt namn publikt men om det är viktigt kan den som vill få veta allt i ett PM. Till och med vilken hand jag håller slangen i när det ska skänkas guld :tummenupp

Tack vare din kommentar och den ökade aktiviteten i tråden ramlade det nu in nya PM! :fyllisar

3. Men för att sammanfatta; det handlar om att ni hjälper mig att hjälpa andra, något som man ser alldeles för lite av nuförtiden.

4. Arbetar inom lagerarbete/reception så någon mullvad är jag inte om det sänker garden lite ;)


Huvudet på spiken!

PM är som sagt kanske vägen att gå..!

1. Jag hittar inte ett ord om att du inte kommer att använda informationen kommersiellt i ursprungsinlägget.

2. Är den? Det är ju faktiskt upp till din goda vilja. På Internet måste man vara försiktig. Bara för att du inte känner en katt här, betyder inte att du inte känner fula fiskar. Ja ja, jag är en misstänksam jävel.:)

3. Jag vill gärna tro dig när du säger att du vill hjälpa andra. Jag har stor respekt för folk som gör saker för andra utan egen vinning. OM det är det du håller på med.

4. Ja det gör det, om det bara är du som hanterar informationen. Det är ingen 'kompis' som bett dig gör det här? Typ: "Du som kör hoj. Kan inte du ställa några frågor på den där Sporthojssidan åt mig?"

Jag skulle avråda folk från att svara på frågorna 2 och 4b. Det är väl dem som triggar min misstänksamhet mest. Att ställa känsliga frågor bland ett antal mindre känsliga är ett klassiskt knep för att få tag i sprängstoff.
 
Last edited:

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Jag skulle avråda folk från att svara på frågorna 2 och 4b. Det är väl dem som triggar min misstänksamhet mest. Att ställa känsliga frågor bland ett antal mindre känsliga är ett klassiskt knep för att få tag i sprängstoff.[/QUOTE]

Äää va inte så neggo! Om jag nu svarar att jag är en outlaw, vad ska jrh göra? Ligga i buskarna och total bevaka varje steg jag tar, anmäla misstanke om att jag är outlaw? Man kan ju inte vara misstänksam mot alla människor och vad de gör, det skulle bli ett ganska jobbigt liv, tycker jag.
 

jrh

det är nåt djuriskt med att pissa ute
Gick med
17 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
szr660
Herrejösses, du är den mest paranoida människan jag stött på :fatta! :hihi

MEN jag förstår att du är lite skeptisk, har tänkt över frågorna och att nämna namn på lärare kan säkert vara lite känsligt (även om alla som kommer ihåg sina lärare faktiskt har gjort det hitills). Ska ändra frågan efter det här. Fråga två är bara ploj men det är också ett sätt att notera vilken attityd man har och hur körskolan har uppfattat personen, om du förstår vad jag menar.

Smygreklam tyckte jag innefattade kommersiella syften men rätt ska väl vara rätt. Den enda som kommer att ta del av uppgifterna är jag och mina löss, om allting faller väl ut kommer det att sammanfattas som en objektiv tråd, flygblad som kan plockas på körskolorna (i likhet med den information som delas ut av STR) och om jag orkar en publicering på en hemsida. Några namn/företag kommer inte att nämnas, inga personliga vendettan eller liknande utan endast en objektiv sammanfattning av hur tidigare elever har upplevt sin tid på körskolor.

Du verkar veta mer om intervju/förhörsteknik än vad jag gör så du kan gå säker :tummenupp
 

GSX-R-Mikko

Vill mycket, Kan inget...
Gick med
12 Aug 2007
Ort
10% Alingsås 90% Göteborg
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07
Gäller detta bara stockholm eller resten utav sverige oxå? :va
Kommer du själv att sammanställa informationen som du får här eller kommer det behandlas utav ytterligare personer? i så fall: Vilka?

Svarar gärna på frågor men som ragge sagt tidigare verkar det lite underligt att du joinat här för ca 1 vecka sen och skriver det här!
samt att du yttrar dig precis så som en journalist gör, får en att gnugga cellerna hårdare!
 

jrh

det är nåt djuriskt med att pissa ute
Gick med
17 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
szr660
Gäller detta bara stockholm eller resten utav sverige oxå? :va
Kommer du själv att sammanställa informationen som du får här eller kommer det behandlas utav ytterligare personer? i så fall: Vilka?

Svarar gärna på frågor men som ragge sagt tidigare verkar det lite underligt att du joinat här för ca 1 vecka sen och skriver det här!
samt att du yttrar dig precis så som en journalist gör, får en att gnugga cellerna hårdare!
Placerade den i stockholmsforumet för att inte ta mig vatten över huvudet, men har fått bra svar från både skåne och norrland! Det vore ändå bäst om de i stockholmsområdet körde det här först så kanske man kan ta resten av landet i ett senare skede, måste ju se om det faller väl ut först! :tummenupp

Som jag nämnt tidigare kommer endast jag att läsa och sammanställa informationen som sedan publiceras här och då får ni gärna komma med synpunkter på resultatet för att göra det bättre!

Att jag nyligen har registrerat mig som medlem är väl oväsentligt, har smugit omkring här under ett års tid och det var bland annat tråden som Anki startade för länge sedan som fick mig att reagera, och givetvis mina egna erfarenheter för både A- och B-kortet. Det är väl snarare bra att starta det här projektet innan det rinner ut i sanden!

Språkjämförelsen med en journalist tar jag som ett hån, alla journalister är bevisligen outbildade analfabeter. Jag är bara outbildad :7peta :crash
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top