Triumph Street Triple-tråden

Bansaie

Fegis
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Falun
Hoj
Scrambler 1200 XE -19, Yamaha FZ6 N -06
Bilder!
Grattis till en rolig och bra hoj. Har själv en R från -09 och är helnöjd.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Kollade och justerade på min Daytona. Finns tre lite speciella knixigheter:

1 - när Du lyfter ventilkåpan finns tre bussningar som fixerar läget mot överfallen. Håll koll på dom så dom inte ramlar in bland ventilfjädrar och allt skrot.

2 - följer Du manualen kan kamkedjan vilja på att klättra en kugg på insugssidan när Du drar överfallen. Fixas lätt med ett buntband genom hålet i drevet och över kedjan.

3 - momentdra ventilkåpan med försiktighet, finns inte mycket marginal innan Du rensar gängorna. Jag reducerade momentet ca 25%.

Annars en rätt enkel procedur, finns bra trådar på triumph675.net med både bilder och goda råd. Lycka till!



Tackar!:tummenupp
 

EPT

Ny medlem
Gick med
24 May 2011
Ort
Söderhamn
Hoj
ER6N -15
Jag är småsugen att byta till en St3:a. Funkar den bra med lite längre personer? Jag är 189 cm. Det skiljer iofs. bara en cm i sadelhöjd mellan SV1000 och St3, men jag tycker St3 ser mkt mindre ut :dummer
 

elhombre

Medlem
Gick med
19 Oct 2012
Ort
Västkusten
Hoj
Ducce
Är själv nääääästan lika lång och sitter och väntar på min ST3:a och tror inte det blir några jätteproblem.
Körde XJ6 och Hornet på körskolan (som båda är någon cm högre men relativt låga) och där hade jag inga direkta problem trots körning över timmen, en centimeter till eller från :gnissla.

R-modellen är 1,5 cm högre än standard om jag inte minns fel (finns ett comfort-säte till standardmodellen möjligt att det är denna som sitter på R). Blev dock ingen R för mig så det kanske man får lida för senare ;)

Kanske bäst om någon som är 186+ som kör eller har kört ST3 kan ge lite reflektioner i ämnet?
 

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
187cm och kör med uppflyttade(!) fotpinnar och nedsänkt(!) styre (clip-ons). Funkar för mina preferenser. Det bästa är såklart att provköra en lite längre tur. Är du seriös spekulant så ska det inte vara svårt att få testa hos en Triumph-handlare.

Mvh
Danne
 

Bansaie

Fegis
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Falun
Hoj
Scrambler 1200 XE -19, Yamaha FZ6 N -06

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Ort
Nyköping
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
Skulle bara säga att min Striple som förra året blev inlöst efter en rätt rejäl highsider på bana nu tydligen finns till försäljning hos Hojcenter: http://www.blocket.se/stockholm/Triumph_Street_Triple_R__1ars_garanti__45125669.htm?aw=1

De lämnar garanti och de verkar seriösa så det är förhoppningsvis ingen fara, ville bara nämna det då hojen studsade rejält ett par varv på framhjul, bakhjul och styret, och det kan ju vara av intresse om man är spekulant. Jag hoppas att de har undersökt ram och sving noggrant.

photo.jpg
 

Croc

Medlem
Gick med
15 May 2004
Ort
Haninge
Hoj
GSR 750
Skulle bara säga att min Striple som förra året blev inlöst efter en rätt rejäl highsider på bana nu tydligen finns till försäljning hos Hojcenter: http://www.blocket.se/stockholm/Triumph_Street_Triple_R__1ars_garanti__45125669.htm?aw=1

De lämnar garanti och de verkar seriösa så det är förhoppningsvis ingen fara, ville bara nämna det då hojen studsade rejält ett par varv på framhjul, bakhjul och styret, och det kan ju vara av intresse om man är spekulant. Jag hoppas att de har undersökt ram och sving noggrant.

View attachment 377988

Dom har alltid varit seriösa mot mig.
Så man kan väl hoppas att dom har koll på läget nu också.
 

VickeVire

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2013
Ort
Avesta
Hoj
Triumph Street Triple R -12
Nu är det såhär att jag har plockat bort mina stora, fula orginalspeglar för att istället sätta på ett par styrändsspeglar, men när jag gör detta då blir ju bromsvätskebehållaren lös. Jag tänklte "det är väl bara att dra i en skruv", men det visade sig att det var en rätt konstig gänga (m10x1,25) och den är tydligen inte helt lätt att få tag i, jag har iallafall inte haft någon större framgång! Har sett många andra som satt styrändsspeglar på sina triplar, så nu frågar jag er om hur ni löste detta lilla problem? Eller om det är nånannan som har en idé på hur jag ska lösa detta? :) :confused:
 

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Ort
stockholm
Hoj
Street triple R 2010
Jag har en fundering.
Om ja skulle vilja byta ut hastighetsmätaren till en mindre låt säga koso DB-01 som sitter på styret ist, skulle de vara jätte svårt eller är det bara plug and play?
Funderar nämligen på att göra om fronten på min st3:a så den ser lite trevligare/ råare ut :yoparty

Skulle vara tacksam för alla svar :Bugar
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Nu är det såhär att jag har plockat bort mina stora, fula orginalspeglar för att istället sätta på ett par styrändsspeglar, men när jag gör detta då blir ju bromsvätskebehållaren lös. Jag tänklte "det är väl bara att dra i en skruv", men det visade sig att det var en rätt konstig gänga (m10x1,25) och den är tydligen inte helt lätt att få tag i, jag har iallafall inte haft någon större framgång! Har sett många andra som satt styrändsspeglar på sina triplar, så nu frågar jag er om hur ni löste detta lilla problem? Eller om det är nånannan som har en idé på hur jag ska lösa detta? :) :confused:

Jag köpte triumph original styrändspeglar och då fick jag med en skruv på köpet. Kolla med din närmaste handlare.
 

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Ort
stockholm
Hoj
Street triple R 2010
Nu är ja lite irriterad är det någon som har en aning om Hur man lyckas köra sönder sin vattenpump ???
Fick nyss ett samtal från mc mecken där han berättade att min vattenpump på min st3:a 2010 R hade gått sönder. den har nu gott exakt 999.3 mil.
Så fins de någon som har en logisk förklaring till detta ??
Jag har inte kört något vidare hårt med den.
Total summan av att laga detta kommer hamna på ca 5000 kr för bytet av vattenpumpen och 2000 kr för 1000 mila servis.. :huvet
 

Bansaie

Fegis
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Falun
Hoj
Scrambler 1200 XE -19, Yamaha FZ6 N -06
Surt, men jag tror du bara haft otur. Vattenpumpar är inget som går sönder ofta.
Jag har bara råkat ut för det en gång med en 84'ans Alfa jag hade för läääänge sen. Där skar lagret efter 3-4 tusen mil och det kostade multum att byta pumpen. Efter det bytet gick bilen ytterligare mer än 10tusen mil innan jag sålde den utan några som helst problem med pumpen.
 

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Ort
stockholm
Hoj
Street triple R 2010
Fick en ny offert på va de kommer att kosta att byta allt som skall bytas och slut summan hamnar på ca 9800kr :huvet
Dvs vattenpump + packning, termostatern + packning samt oljo + glykol fy fan roligare kan man ha...
 

Croc

Medlem
Gick med
15 May 2004
Ort
Haninge
Hoj
GSR 750
Fick en ny offert på va de kommer att kosta att byta allt som skall bytas och slut summan hamnar på ca 9800kr :huvet
Dvs vattenpump + packning, termostatern + packning samt oljo + glykol fy fan roligare kan man ha...

Du kan inte få det på maskinförsäkringen?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top