Triumph Street Triple-tråden

Ferry-Redberry

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2007
Ort
GötheBurg
Hoj
Såld , Beslutsångest
Hejsan! Då har jag efter två år som hojlös köpt mig en street triple R 10 samt bokat in mig för första gången på SMC kurs :)

Edit: kan man lägga in bilder direkt från iphonen?
 
Last edited:

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
En Street Triple från 08, är det nåt att ha? var det första året de tillverkades? Vad skulle motivera att köpa en senare årsmodell?
har 08.an några "fel"?
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Str3 är en från start rätt bekymmersfri modell, det mesta i motor och elektronik kommer ju från Daytona.

R-modellen har fått Daytonans dämpare, gafflar och bromsar, kör Du aktivt eller bana är R ett bra val.

En mycket rolig hoj, helt enkelt:)
 

Ferry-Redberry

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2007
Ort
GötheBurg
Hoj
Såld , Beslutsångest
en fråga jag har gått och funderat på idag. Jag köpte min triple-r för mindre än en månad sedan, när jag köpte den begagnad så sa återförsäljaren att jag ska lämna in den på service om ca:1000mil. när jag kollar i serviceboken så var sista servicen 2011-05-04 då hade den gått 6135km nu har det snart gått ett år sen förra servicen och den har nu gått ca: 1130mil.Enligt service boken är det 1000mil eller 1 år . hur gör jag nu ? skall den gå in på service nästa månad eller skall jag göra 1000mil från förra servicen? om den nu skall in på service nästa månad , kan jag kräva att dom skall betala den eller hur funkar allt detta egentligen? Tacksam för svar
 

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Ort
Stockholm
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
en fråga jag har gått och funderat på idag. Jag köpte min triple-r för mindre än en månad sedan, när jag köpte den begagnad så sa återförsäljaren att jag ska lämna in den på service om ca:1000mil. när jag kollar i serviceboken så var sista servicen 2011-05-04 då hade den gått 6135km nu har det snart gått ett år sen förra servicen och den har nu gått ca: 1130mil.Enligt service boken är det 1000mil eller 1 år . hur gör jag nu ? skall den gå in på service nästa månad eller skall jag göra 1000mil från förra servicen? om den nu skall in på service nästa månad , kan jag kräva att dom skall betala den eller hur funkar allt detta egentligen? Tacksam för svar

Ja som du skriver så är det 1000 mil ELLER ett år som gäller som serviceintervall. Med det så menas att det som inträffar FÖRST ska ligga till grund för service. Har du passerat 1000 mil sedan förra service på mindre än ett år från förra service så ska den alltså servas då, och du "får" 1000 nya mil eller ett år till nästa service... har det däremot gått ett år från förra service och du har kört mindre än 1000 mil så ska den in på service oavsett milen, och du "får" 1000 nya mil och ett år. (Självklart är inte intervallerna exakt superviktiga.. ett par hundra mil för mycket eller ngn månad fel tror jag inte har någon betydelse).

Det är nog svårt att få återförsäljaren att betala servicen. Det talas väl oftast om serviceintervaler endast med mil och visst tycker jag det är riktigt lågt av återförsäljaren att inte ha koll på vad som gäller, men lite plikt ligger nog på dig som köpare att veta detta också innan du köper hojen iom att det står i serviceboken....
 
Last edited:

Ferry-Redberry

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2007
Ort
GötheBurg
Hoj
Såld , Beslutsångest
Tack för svaret det är lite som jag trodde själv, jag påpekade detta utan att läsa jätte noga till försäljaren som är en stor mc försäljare i Göteborg, men han sa nej de är inga problem du kan köra 1000mil till.. blir lite besviken på det mc företaget eftersom jag sa att jag vill ha en hoj som jag bara kan köra iår, samt på mig själv också som var så glad för cykeln och missa det. Skall ringa dom imorgon och se vad dom säger.
 

Ferry-Redberry

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2007
Ort
GötheBurg
Hoj
Såld , Beslutsångest
Då var SMC kinnekulle den 19'e-20'e bokad, har aldrig kört på bana tidigare har höga förväntningar =) någon mer som skall med den helgen?
 

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Ja de var med dessa två anledningar jag hade det i åtanke.
Vart fick du tag på ditt? Köpte du nytt ? Iså fall vart, till vilket pris - och från vilken årsmodell?
Eller hitta du ett på nån skrot?

Ett sprillans nytt från Triumph kostar drygt hundralappen så det är lika bra o köpa över disk. Minns inte årsmodell. Tror det är samma på alla 1050:s (även Tigern)
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Är det nån som vill droppa ett regnummer på en R 2009, eller PM:a mig ett tack?
Vill kolla upp lite försäkringspremier.
 

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Ort
stockholm
Hoj
Street triple R 2010
Jaha inge svar
då frågar ja igen varför är inte st3:an lämpad för motorväg ?? :va
 

Str3 R

Guest
@Mizuno: Grattis till att ha skådat ljuset! Jag förstår dig, blev själv lyrisk efter en provtur, så lätthanterad och rolig så det är inte sant. Även jag köpte en, var tvungen helt enkelt. :)
 
Last edited:

Str3 R

Guest
Varför finns inte street triple med ABS :mad:?
Skulle köpa en på direkten då!
Ursäkta min uppkäftighet för nu ska jag skämta lite med dig och säga: vi som kan bromsa behöver ingen ABS. :krama

(skämtet härrör från min gamle trafiklärare, jag visade upp min Street Triple R när jag precis hade köpt den och fick frågan: Har den ABS? Nä, svarade jag, vi som kan bromsa behöver ingen och syftade på alla hans miljoner lektioner i inbromsningar jag var tvungen att göra.)
 
Last edited:
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top