Triumph Street Triple-tråden

SoRiiNHo

ThE DoCToR #46
Gick med
15 Oct 2011
Ort
Täby
Hoj
Street Triple
Tänkte höra me er triplare, jag har försökt o få tag på belly pan och flyscreen till min st3r, men de e inte billiga direkt :banghead:nån som känner till nån sida lr nåt, så att det blir billigare än 3500 kr ,har kollat på ebay men har ej hittat nåt vettigt :( tack på förhand :)
 

r33z

Livsnjutare
Gick med
27 Aug 2008
Ort
Kevlanche
Hoj
KTM 690 Endurov, Honda 600 Hornet
Är det någon som har provat att byta ut insugs plastgrejen mot nät föresten? Läste på något forum att det skulle ge lite effekt och råare ljud i insuget.

Läs sid 120 - 122 i denna tråden, så hittar du en del inlägg från mig ang öppnare filter och mappning.
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Jag har bytat ut mot nät istället , fick mer insugsljud och mer rååhet i ljudet på något sätt.
Effektskillnad ? Nja tror de är svårt att känna av 1-3hk som det påstås att ge på diverse forum
 

Linool

Azzazzin
Gick med
24 Nov 2008
Ort
Åhus
Hoj
675 -06, R1 -15
Jag har bytat ut mot nät istället , fick mer insugsljud och mer rååhet i ljudet på något sätt.
Effektskillnad ? Nja tror de är svårt att känna av 1-3hk som det påstås att ge på diverse forum

Placeboeffekten kan vara nog så viktig, men visst låter mer gör den iaf :p
 

Zorban

För fet för ett skinnställ
Gick med
9 May 2011
Ort
Grödinge
Hoj
Ducati Panigale 899, 2014
Ja det är väl lika bra att testa när jag ändå håller på och vinterpysslar. :lol
 

Atticus

Medlem
Gick med
27 May 2009
Ort
Trelleborg
Hoj
Ingen för tillfället... Street Triple 08, Yamaha XS400 Caferacer samt Suzuki Bandit 1200 fighter har avverkats.
Någon som besiktigat sin hoj med arrow lowboy på? Blev lite nojig nu när lappen kom, har nog o göra med både bilen o hojen tills dess o pallar inte skruva på orginalsystemet igen...
Kan man sätta i lös dB-killer eller dom skruvar bara ur den om man monterar något sådant?
 

hamre0

Customvägrare
Gick med
31 Aug 2010
Ort
Lysekil
Hoj
Street Triple 08+ Kymco KXR
Någon som besiktigat sin hoj med arrow lowboy på? Blev lite nojig nu när lappen kom, har nog o göra med både bilen o hojen tills dess o pallar inte skruva på orginalsystemet igen...
Kan man sätta i lös dB-killer eller dom skruvar bara ur den om man monterar något sådant?

Min hoj är besiktad med Arrow 3-1 system utan anmärkning! Förre ägarn var i och försig chef på Bilprovningen i Värnamo.
 

Fisken

Vänsterhänt
Gick med
13 Sep 2008
Ort
Söderut
Hoj
Dajtåna trackbike
Tänkte höra me er triplare, jag har försökt o få tag på belly pan och flyscreen till min st3r, men de e inte billiga direkt :banghead:nån som känner till nån sida lr nåt, så att det blir billigare än 3500 kr ,har kollat på ebay men har ej hittat nåt vettigt :( tack på förhand :)

Kolla med jacklillian uk. Ruggigt bra priser och väldigt väldigt trevliga
 

teXmeX

Medlem
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Åstorp
Hoj
KTM 790 Adventure R
Det där ska fan inte hända av 3 plusgrader, inte ens om det var minusgrader!
Den ska åka på släp ner till Landskrona idag.
 

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
motståndet/loadboxen kan du köpa löst och plåten under ska vi nog kunna fixa oxå , har pm:at dig.

Nä nu får fan vintern ge med sig! Sugen på att åka hoj nu :)

Köpte lite prylar till hojen på blocket häromdagen.
Ny vänster fotpinne med växelreglage. Den gamla gick av när jag klota på en grusväg... har en m8 och några muttrar där nu. Ska bli najs att få det fixat.
Blev även ett par TOR dämpare. Ska skruva på det i helgen och mappa om. Ska nog skaffa ett nytt luftfilter när jag är i farten. Är det någon som har provat att byta ut insugs plastgrejen mot nät föresten? Läste på något forum att det skulle ge lite effekt och råare ljud i insuget.

Fick även med ett halvt och trasigt Mad doctor tail tidy kit.
Får se hur jag gör med det. Motständet saknas och plåten som sitter under.
Vet någon om man kan hitta motstånd på typ Biltema som funkar eller ska jag bara kasta skiten?

Dags att få lite liv i den här tråden ;)
 

Atticus

Medlem
Gick med
27 May 2009
Ort
Trelleborg
Hoj
Ingen för tillfället... Street Triple 08, Yamaha XS400 Caferacer samt Suzuki Bandit 1200 fighter har avverkats.
Min hoj är besiktad med Arrow 3-1 system utan anmärkning! Förre ägarn var i och försig chef på Bilprovningen i Värnamo.

Haha, ja då låg du nog på plussidan! Aja, jag chansar på att det går vägen så får vi se...
Behåller ni alla era moddar inför besiktning då? Jag har smackat på Mad Doktor tailtidy, andra speglar, rearsets etc. Står väl att den är typreggad men som sagt, orka pilla av och på allt.
 

hamre0

Customvägrare
Gick med
31 Aug 2010
Ort
Lysekil
Hoj
Street Triple 08+ Kymco KXR
Till "Bjork3n"'
Det verkar som att det inte går att skicka bilder via privat meddelande, så jag lägger ut dom här.

STH70015.jpgSTH70016.jpg
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Funderar på en Street 3a som pendlarpiska, hur är cykeln med 2 pers på?

Hjälp mig!

/A
 

r33z

Livsnjutare
Gick med
27 Aug 2008
Ort
Kevlanche
Hoj
KTM 690 Endurov, Honda 600 Hornet
Funderar på en Street 3a som pendlarpiska, hur är cykeln med 2 pers på?

Hjälp mig!

/A

Hemsk

Låt mig utveckla de något.
Viridmomentet är för lågt för att de ska vara kul att åka två. Från att ha varit en livlig o rolig hoj så är den helt död. Känns som att åka på en 125a. Visst kan man skjutsa i nödfall men inget man vill göra regelbundet.
 
Last edited:

Glennert

Ny medlem
Gick med
12 May 2011
Ort
Bålsta
Hoj
-11 Triumph Street Triple
Ähh så farligt är det ju inte ;)
Beror ju helt på vad man väger och vad man vill få ut av det hela.

Jag åker 2st rätt så ofta, jag väger 70 och tjejen 55.. Har inga problem med att åka 2 och fortfarande känna att det är en sjukt rolig hoj!
 

r33z

Livsnjutare
Gick med
27 Aug 2008
Ort
Kevlanche
Hoj
KTM 690 Endurov, Honda 600 Hornet
Väger ca 80 och den jag skjutsade vägde väl runt 80 han oxå. Så nu är fotpinnarna bak väck.

Min förra hoj var en GSX1400 med 126Nm i vrid, där märkte man inte ens om man hade någon bak, så jag kanske är fel person att fråga.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top