Triumph Street Triple-tråden

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Tycker det är lite dött i tråden nu för tiden!

Så jag tänkte Kan inte alla lägga upp en bild på sin hoj? Hade varit kul att se vad ni andra gjort med era hojar som gör dom unika.
IMG_0652.jpg

Det som är gjort på min hoj är:
- Flyscreen med ruta
- Arrow rearsets race växlat
- Belly pan
- Galfer Skivor
- Galfer Belägg hh
- Gb racing krashpuckar
- Techspec snakeskins

Gammal bild så allt är inte med där . :)

Sen en annan sak , ni som ställt in fjädringen vad har nu för Sag fram respektive bak?
 

Glennert

Ny medlem
Gick med
12 May 2011
Ort
Bålsta
Hoj
-11 Triumph Street Triple
Riktigt fin hamre0.. Vart har du köpt din regskyltshållare? Eller har du gjort det där själv?
 

zionsson

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2010
Ort
Sthlm
Hoj
Ja
Då var det snart dags att separeras från sin lilla ögonsten.
Två säsonger och nära 2000mil blev det - har haft sanslöst roligt och skulle gärna behålla R:en.
Men hur gärna man än vill så är det inte helt gratis att äga två cyklar - så nu byter jag inriktning på hojåkandet. Turen till Nordkap i somras gav mersmak - så nu blir det till att se vad nya Explorern går för!

Tack för alla råd och tips jag fått i denna tråden och må ni alla få en lysande säsong 2012! :)
 

Atticus

Medlem
Gick med
27 May 2009
Ort
Trelleborg
Hoj
Ingen för tillfället... Street Triple 08, Yamaha XS400 Caferacer samt Suzuki Bandit 1200 fighter har avverkats.
Tänkte höra om det är någon som har tips på rearsets? Finns ju en uppsjö av olika modeller och märken...
Kravet jag har är att dom är justerbara då jag upplever att jag inte sitter optimalt...
Är 1.91 lång och det funkar men hade varit kul och kunna testa lite andra positioner.
 

hamre0

Customvägrare
Gick med
31 Aug 2010
Ort
Lysekil
Hoj
Street Triple 08+ Kymco KXR

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Tänkte höra om det är någon som har tips på rearsets? Finns ju en uppsjö av olika modeller och märken...
Kravet jag har är att dom är justerbara då jag upplever att jag inte sitter optimalt...
Är 1.91 lång och det funkar men hade varit kul och kunna testa lite andra positioner.

Själv har jag arrows på min.
Funkar kanon och har hög finish!
 

LordLucan

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2011
Ort
göteborg
Hoj
street triple -11
Nu när våren börjat närma sig börjar det rycka i mctarmen. Funderar på att byta upp mig till en street triple iår. Kör idag en gsr600 som jag tröttnat på. Är det värt att lägga 30k? extra för att byta upp mig till en street triple eller ej? var inne på att skaffa mig en speed triple, men priset + kostnaden för försäkring på dessa gjorde mig lite avskräckt. Ska självklart åka och testköra en hoj så fort vädret tillåter, men vill först höra era expertutlåtanden!
 

Atticus

Medlem
Gick med
27 May 2009
Ort
Trelleborg
Hoj
Ingen för tillfället... Street Triple 08, Yamaha XS400 Caferacer samt Suzuki Bandit 1200 fighter har avverkats.
Tack för tipsen! Kanske får bli arrows, matchar ju pipan :) får väl leta lite på e-bay då alla roliga tillbehör kostar en slant....
 

Baztard

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2009
Ort
Ösmo
Hoj
Triumph Speedtona 955i -00
Yo alles,
dubbelljus, hur löser man det?
Har en kamrat som har en Speed Four och skulle vilka hjälpa honom att koppla så att båda lyser samtidigt? jag misstänker att det är samma som på Triplen, det finns två lediga slots för reläer under sadeln.
Har en bild på det om det skulle behövas :)
Jag har provat söka då jag banne mig har för mig att jag läst det någonstans innan men kan banne mig inte hitta det igen.
Så snälla allvetande skräphögen :)
 

Zorban

För fet för ett skinnställ
Gick med
9 May 2011
Ort
Grödinge
Hoj
Ducati Panigale 899, 2014
Nä nu får fan vintern ge med sig! Sugen på att åka hoj nu :)

Köpte lite prylar till hojen på blocket häromdagen.
Ny vänster fotpinne med växelreglage. Den gamla gick av när jag klota på en grusväg... har en m8 och några muttrar där nu. Ska bli najs att få det fixat.
Blev även ett par TOR dämpare. Ska skruva på det i helgen och mappa om. Ska nog skaffa ett nytt luftfilter när jag är i farten. Är det någon som har provat att byta ut insugs plastgrejen mot nät föresten? Läste på något forum att det skulle ge lite effekt och råare ljud i insuget.

Fick även med ett halvt och trasigt Mad doctor tail tidy kit.
Får se hur jag gör med det. Motständet saknas och plåten som sitter under.
Vet någon om man kan hitta motstånd på typ Biltema som funkar eller ska jag bara kasta skiten?

Dags att få lite liv i den här tråden ;)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top