Triumph Street Triple-tråden

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Vid vilket varvtal har ni ställt in era växlingslampor på? Själv är min vid 12200varv ställt in så alla lyser samtidigt :).
Kul att veta vilket varvtal ni andra växlar vid :)
 

Zam_Zap

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Dalarna
Hoj
2010, Triumph Street Triple R
Strålande väder i större delen av landet i dag. Även så i Jönköping.
Var ute och gick lite idag då jag skulle träna och sen handla lite, äta måste man göra. När jag går genom stan har många passat på att plocka ut sina älsklingar ur garaget, både bilar och hojar. Någon glidare och motard som jag sneglar lite på.

Men sen när jag inte har långt kvar av promenaden så sker det...jag hör en hoj som drar iväg från rödljuset och gasar ur 1:a ganska lagom. Hinner precis se bakdelen och den guldiga fälgen och knäna nästan viker sig av förbannelse...hur kan han köra så? Han ska smyga iväg så jag inte ens ser honom. Han måste tänka på mig som flyttade ner till den här staden för 6 veckor sedan UTAN att ha möjlighet att ta med min käraste som står hemma och redan intagit vintervilan för länge sedan.
 

eggandmilk

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2011
Ort
Ankeborg
Hoj
2010 - Triumph Street Triple R
Då var en svart Street Triple R - 2010 förvärvad :yoparty
Hoppas på några riktigt goa höstdagar i veckan!

Blir till att byta till mini blinkers, GP broms- och kopplingshandtag, sätta på hugger och styränds backspegel inför nästa säsong!

Vad har ni för syn på hugger?

Funderar även på en bellypan, värt pengarna funktionsmässigt?
Eller är de "bara" snyggt (if your into that stuff)..??

Efter att ha läst lite på tråden undrar jag även om någon har tips på bra inköpsställe för styrändsbackspegel (tycker inte triumphs egna är så dum) som passar att montera på R modellen?
 

r33z

Livsnjutare
Gick med
27 Aug 2008
Ort
Kevlanche
Hoj
KTM 690 Endurov, Honda 600 Hornet
Då var en svart Street Triple R - 2010 förvärvad :yoparty
Hoppas på några riktigt goa höstdagar i veckan!

Blir till att byta till mini blinkers, GP broms- och kopplingshandtag, sätta på hugger och styränds backspegel inför nästa säsong!

Vad har ni för syn på hugger?

Funderar även på en bellypan, värt pengarna funktionsmässigt?
Eller är de "bara" snyggt (if your into that stuff)..??

Efter att ha läst lite på tråden undrar jag även om någon har tips på bra inköpsställe för styrändsbackspegel (tycker inte triumphs egna är så dum) som passar att montera på R modellen?

Grattis till din nya kärlek.

Den svarta huggern smälter bra in.

Bellypan är ett måste enligt mig. Hojen ser för naken ut annars.

Styrändsspegel finns de en hel uppsjö av, själv köpte jag min på Triumph Center.
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Själv har jag ingen hugger på min .
Men en hugger hjäper nog en del för att skydda bakstötdämparen om man kör mycket offroad ;).

Håller med om att bellypan är ett måste!
 

teXmeX

Medlem
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Åstorp
Hoj
KTM 790 Adventure R
Äh skitsnack om bellypan, hojen är ju en "nakenhoj". Då ska man inte klä på den mer kläder än nödvändigt. Dock kör jag med flyscreen+visir för det är så jävla effektivt mot vinden.
 

r33z

Livsnjutare
Gick med
27 Aug 2008
Ort
Kevlanche
Hoj
KTM 690 Endurov, Honda 600 Hornet
Äh skitsnack om bellypan, hojen är ju en "nakenhoj". Då ska man inte klä på den mer kläder än nödvändigt. Dock kör jag med flyscreen+visir för det är så jävla effektivt mot vinden.

Skitsnack...bellypan...nakenhoj..osv
sen klart den ska ha en ful mössa på sig...


:krama
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Äh skitsnack om bellypan, hojen är ju en "nakenhoj". Då ska man inte klä på den mer kläder än nödvändigt. Dock kör jag med flyscreen+visir för det är så jävla effektivt mot vinden.

Du ändrar dig säkert nu när du fått rätt på dina konstiga ögon!

Har provat köra en triumph med bara flyscreen och fy fan de blåste.
Inget snack om saken att man får vindskydd när de gäller visiret.
 

eggandmilk

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2011
Ort
Ankeborg
Hoj
2010 - Triumph Street Triple R
Tack för svaren!

Känns tokgött att köra Street Triple R!!
Fick några goa timmar i och kring Götet idag!

Har beställt GP handtag och höger & vänster styrändsbackspeglar från Britalian Racings hemsida. Inväntar även mini blinkers och en hugger. Gött att minska lite grus och skit som yr i det "alltid" soliga västsverige :p

Fick petat på greppgummi grejs på sidorna av tanken samt transparant tankskydd på hojjen idag.
Tyckte det gjorde stor skillnad för aktivkörning!

Får lura på om det är värt att lägga pengar på en bellypan... Utseendemässigt tycker jag (ännu ialf!) inte det spelar så stor roll på Streeten med eller utan bellyn.

Förresten är de V-Power som gäller i eller va har ni för bud? Pallar den "riktigt bränsle"?!?!
 

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Får lura på om det är värt att lägga pengar på en bellypan... Utseendemässigt tycker jag (ännu ialf!) inte det spelar så stor roll på Streeten med eller utan bellyn.

Välkommen och grattis till en grym hoj!

Ta pengarna från bellyn o lägg på en kursdag på storbana istället! Du kommer inte ångra dig. Street R skäms inte för sig på bana plus att det är löjligt kul! Vi i SMC Väst (som du som Göteborgare såklart stöttar) drar igång med kurser på Kinnekulle Ring i Maj!

Nu är jag part i målet, men kolla gärna runt vad andra säger också ;)

Mappningen ändrar sig inte efter vilket bränsle du tankar på hojar, så det gör varken till eller från med V-power sålänge du inte mappar hojen för högre oktan.
 

eggandmilk

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2011
Ort
Ankeborg
Hoj
2010 - Triumph Street Triple R
Tjenare lillebror!

Tackar tackar! Känns verkligen kanonbra med en ST R.

Kör du bellypan och vet du om det har några fördelar? (annat än eventuella kosmetiska sådanna!?)

Klar att man får överväga en ommappning. Kör ju väldigt snällt så kanske en bankurs vore på sin plats innan man tänker på allt vad ommappning heter!
Men vore kul att höra vad någon med erfarenhet av att köra V-Power (med ommappning) tycker om detta och hur väl dimentionerad hojjen är för detta i "orgnial skick".
Gav mycket nm, hk och körglädje till min bil (men den pallar ju lätt det med övriga "orginaldelar"). Så man börjar ju direkt undra hur ST R skulle te sig med lite ettor och nollor modifiering!! haha!

Skall ialf ta en närmare till på Kinnekulle! Tack för tipset!
 

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Bellyn är bara estetisk.

De färdiga ommappningar som finns funkar fint o köra på 95 oktan. (Vi är bortskämda med att ha 95 oktan som lägst i sverige, t.ex. USA har 93 oktan som högst!). Är du en fena på att mappa hojen själv i bänk så är det förståss en annan femma.

Nytt avgas+filter+mappning gör säkert viss marginell skillnad. Det mesta skulle jag säga sitter i huvudet som placebo-effekt :) Att dreva om den är både billigare och ger större skillnad för körningen. Dock varvar man ur den på rakan på Anderstorp :)
 

Glennert

Ny medlem
Gick med
12 May 2011
Ort
Bålsta
Hoj
-11 Triumph Street Triple
Sadel på Street triple R

Tjena!

Jag har en vanlig street triple och undrar vad det är för skillnad på R sadeln? Utseendet skiljer sig men är det en Gel sadel på R:en? :)
 

SoRiiNHo

ThE DoCToR #46
Gick med
15 Oct 2011
Ort
Täby
Hoj
Street Triple
Nybliven ägare till en STR

Hej!
Tänkte säga HEJ till er o mjukstarta med en fråga som gäller bellypan och fly screen, varifrån kan man beställa?

tack på förhand!
 

Linool

Azzazzin
Gick med
24 Nov 2008
Ort
Åhus
Hoj
675 -06, R1 -15
Har en stötdämpare från en daytona över om nån med original triple vill uppgradera. Skicka pm
 

zionsson

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2010
Ort
Sthlm
Hoj
Ja
Förmodligen sista turen för säsongen igår - inte fy skam att kunna åka hoj den 21 november.. :)
Shit så kul jag haft på Streeten - blir tungt att göra sig av med den till våren... :/

st3r_lastride.jpg
 

The Faceless

Medlem
Gick med
21 Apr 2010
Ort
Västmanland
Hoj
Triumph Street Triple -08 (stulen och skrotad)
Hej! Jag har en 07:a som gått 2000 mil, har tänkt lämna in den på service nu i vinter och skulle gärna vilja veta vad som kommer att göras och vad det kommer att kosta mig!

Är det någon som sitter på matnyttig information eller erfarenhet som är villig att dela med sig? :)
 

Linool

Azzazzin
Gick med
24 Nov 2008
Ort
Åhus
Hoj
675 -06, R1 -15
Utöver den vanliga service så kollas även ventilspelet. Står nog fulltständigt i handboken vad som ska göras. Jag fick en uppskattning på ca 4000 av en triumph mekaniker i Sjöbo i skåne.
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top