Endurotråden Stockholm

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Hittade du nånstans att prova, jag vill oxå testa! Men den där länken var inte mycket att ha.

Nej, jag gick på andras ord om hur kul det är och testade bara hojen i motardutförande innan jag slog till. Våga och vinn heter det ju! :D Men nu står den i garaget som en enduro och bara väntar på att få ut och visa vad den går för!:tungan
 

dahlgren

#4982
Gick med
9 Jun 2008
Ort
Enskede
Hoj
ZX7R
Nej, jag gick på andras ord om hur kul det är och testade bara hojen i motardutförande innan jag slog till. Våga och vinn heter det ju! Men nu står den i garaget som en enduro och bara väntar på att få ut och visa vad den går för

Jag rörpularn och två andra ska ut och köra imorn.
Samlas okq8 sofielundsplan 0900 tankade lastade och klara, sen rullar vi mot Underås (tror ja de hette) utanför södertälje.
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Jag rörpularn och två andra ska ut och köra imorn.
Samlas okq8 sofielundsplan 0900 tankade lastade och klara, sen rullar vi mot Underås (tror ja de hette) utanför södertälje.

Såg detta NU... Jag hann ut och testa nyförvärvet förra söndagen och det var HUR KUL SOM HELST!!! Satt och :D i hjälmen hela tiden! :tummenupp

Sen kom måndagen och lappmöglet har ju duggat tätt från himlahelvetet sen dess...:huvet Tveksamt om jag hinner ut och gasa så mycket mer innan det blir Thailand över jul, men sen måste jag nog kika efter ett par finndubbade däck till leksaken...:D
 

dahlgren

#4982
Gick med
9 Jun 2008
Ort
Enskede
Hoj
ZX7R
Såg detta NU... Jag hann ut och testa nyförvärvet förra söndagen och det var HUR KUL SOM HELST!!! Satt och i hjälmen hela tiden!

Sen kom måndagen och lappmöglet har ju duggat tätt från himlahelvetet sen dess...Tveksamt om jag hinner ut och gasa så mycket mer innan det blir Thailand över jul, men sen måste jag nog kika efter ett par finndubbade däck till leksaken...

Vi kör nu på lördag igen!
 

wheelieman

I 300 kan ingen höra dig skrika
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Östra åkern
Hoj
Den enda jag har kvar står i bokhyllan
Det är knappast nån idé att hänga med om man inte har dubbat va?
 

wheelieman

I 300 kan ingen höra dig skrika
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Östra åkern
Hoj
Den enda jag har kvar står i bokhyllan
Jag har inga dubb.. fattig student vettu. ska testa iaf :)

Ja, då skulle ju du och jag kunna stå och gräva fram varandra ute i skogen medans dom andra sitter o fikar =)

Testade en liten sväng i helgen, jag kom knappt till den lokala butiken så jag hoppar nog en skogssväng.
Men ser fram emot bilder från när ni är ute och åker (ev där ni gräver fram dahlgren ur en snödriva eller nåt=)
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Nån som kör? Jag är sugen som bara den att köra! Går det att ta sig fram nånstans i skogen, eller är det bara plogat som går att köra nu? Nån som testat nån is...?
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Nån som kör? Jag är sugen som bara den att köra! Går det att ta sig fram nånstans i skogen, eller är det bara plogat som går att köra nu? Nån som testat nån is...?

skogen är jättefull av snö..
Uringe och botkyrka är plogat. tror barkaby är det oxå.
var uppe på arlanda igår och testade deras endurocrossbana oxå plogad :)
 

dahlgren

#4982
Gick med
9 Jun 2008
Ort
Enskede
Hoj
ZX7R
skogen är jättefull av snö..
Uringe och botkyrka är plogat. tror barkaby är det oxå.
var uppe på arlanda igår och testade deras endurocrossbana oxå ploga

kör du dubbat på crossbanan? Tänkte skruva egna dubb som jag sett nån här på sh gjort men behövs det på banan?
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
kör du dubbat på crossbanan? Tänkte skruva egna dubb som jag sett nån här på sh gjort men behövs det på banan?



Klart som Tusan att man måste åka dubbat på vintern

Jag kör själv på Låg nivå men klart man har riktiga däck

Annars pratar vi moppenivå
 

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha R1 05
Prova att köra ner hojen i valfritt dike och se hur bra du tar dig därifrån utan dubbar.

Sen åker du hem och monterar på dubbdäck :tummenupp
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Prova att köra ner hojen i valfritt dike och se hur bra du tar dig därifrån utan dubbar.

Sen åker du hem och monterar på dubbdäck :tummenupp

Jag har inte testat dikesvarianten, men jag tror dej på ditt ord... Jag har däremot köpt en uppsättning dubbdäck som förhoppningsvis landar via Bussgods denna vecka! :)

Nu är det bara hoppas att jag kan greja parkeringsplats åt mitt släp i närområdet där jag bor också, så man slipper ha 3 mil enkel väg, för att hämta fram det när man vill ut och åka lite hoj...:huvet Tips, någon...:Bugar Bara det inte ska användas dagligen, yrkesmässigt, så att det blir "slaktat" inom ett år, så är det inga problem med en deal att man får använda det när man behöver, mot att det får stå hos någon...
 

dahlgren

#4982
Gick med
9 Jun 2008
Ort
Enskede
Hoj
ZX7R
Nu jeevlar! Hoppas jag får på däcken med händerna i behåll bara :)
 

Bifogat

  • dubb.jpg
    dubb.jpg
    72 KB · Visningar: 119

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Det där skall inte vara några problem, dom såg ju ut att ha varit monterade tidigare.

Tacka vet jag helt nya Trelleborgare :näsblod

Bara montera och se glad ut :tummenupp

Då hoppas jag att det blir problemfritt med monteringen för mej med sen! Har hämtat ett begagnat kit hos Bussgods idag, som jag ska försöka kränga på fälgarna nästa vecka!:)
Bara inte vintern försvinner nu...:gnissla
 

dahlgren

#4982
Gick med
9 Jun 2008
Ort
Enskede
Hoj
ZX7R
Då hoppas jag att det blir problemfritt med monteringen för mej med sen! Har hämtat ett begagnat kit hos Bussgods idag, som jag ska försöka kränga på fälgarna nästa vecka!
Bara inte vintern försvinner nu.

Har ju läst att det ska va pisslätt efter några gånger.. jao kanske men dom sista 2dm av däcket är fan inte pisslätt, jävlar va ja får kriga för att få på de
 

dahlgren

#4982
Gick med
9 Jun 2008
Ort
Enskede
Hoj
ZX7R
provade mina hemmaskruvade dubbdäck ida, funkade över förväntan kan jag meddela! Dock slits det snabbt om man kör på asfalt..
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top