"Det här köpte jag idag!"-tråden

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
1-600x600.jpg

http://www.dealextreme.com/p/mini-i...-ddr3-1gb-1080p-wi-fi-hdmi-1-3-av-blue-148935

%24T2eC16FHJHYE9nzpcC2,BQIq!-V(EQ~~60_35.JPG

http://www.dealextreme.com/p/measy-...keyboard-with-smart-android-os-3-x-aaa-144871
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Vad är den stora nyttan med den? Vad kan den?

Den kan det du vill att den skall kunna beroende på vilka appar du laddar ner från Google Play. Du kan alltså, via din TV, göra samma saker som du gör på en androidbaserad surfplatta.

Förvandla din platt-TV till en "Smart-TV". Det är i praktiken en androidbaserad HTPC med den lilla fördelen att den är är mindre än en snusdosa.

Koppla in den direkt i din TV med HDMI och använd ett trådlöst tangentbord så kan du sitta i soffan och surfa, eller använda de appar som faller dig i smaken typ Youtube, Spotify eller spela Angry Birds eller Sims..


Det mest självklara användningsområdet kommer bli att ha den för att kolla på film, antingen via USB-hårdiskar eller strömmat från min andra dator via WiFi.
Och om jag ledsnar på det jag själv har kan man titta via TV-bolagens Play-appar eller typ appen från Netflix.

För 74$ är det ett väldigt bra alternativ till en HTPC, särskillt med tanke på hur liten den är.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
...
Det mest självklara användningsområdet kommer bli att ha den för att kolla på film, antingen via USB-hårdiskar eller strömmat från min andra dator via WiFi.
Och om jag ledsnar på det jag själv har kan man titta via TV-bolagens Play-appar eller typ appen från Netflix.

För 74$ är det ett väldigt bra alternativ till en HTPC, särskillt med tanke på hur liten den är.
Streama från NAS är inga problem antar jag?
Vet du om den har vettigt UI?
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Streama från NAS är inga problem antar jag?

Nej, det skall inte vara några problem. Det är väl mottagningen som lägger ribban.. Det står att det är WiFi (N) men allt beror väl på avståndet till routern.

Den har MicroSD-läsare och USB-ingångar så man kan ju köra film från minneskort eller en USB-enhet om man vill..
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Den kan det du vill att den skall kunna beroende på vilka appar du laddar ner från Google Play. Du kan alltså, via din TV, göra samma saker som du gör på en androidbaserad surfplatta.

Förvandla din platt-TV till en "Smart-TV". Det är i praktiken en androidbaserad HTPC med den lilla fördelen att den är är mindre än en snusdosa.

Koppla in den direkt i din TV med HDMI och använd ett trådlöst tangentbord så kan du sitta i soffan och surfa, eller använda de appar som faller dig i smaken typ Youtube, Spotify eller spela Angry Birds eller Sims..


Det mest självklara användningsområdet kommer bli att ha den för att kolla på film, antingen via USB-hårdiskar eller strömmat från min andra dator via WiFi.
Och om jag ledsnar på det jag själv har kan man titta via TV-bolagens Play-appar eller typ appen från Netflix.

För 74$ är det ett väldigt bra alternativ till en HTPC, särskillt med tanke på hur liten den är.

Ok, tack för ett utförligt svar. Ännu en sak jag inte visste att jag behövde... :)
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Bilder på fräna teknikprylar

Det är klart intressant, men jag är lite tveksam till just WiFi-streamingen vid film-tittande.
Jag är grymt sugen på en micro-atx burk att ställa under TVn och använda som mediacenter med HDMI direkt till TVn, det är såklart dyrare men känns ändå som att den kan så mycket mer. Lagring inbyggt så man slipper ha extra-grejer inkopplade när det ska kikas på film osv.

Men priset lockar ju..

Återkom gärna med recension sen när du utvärderat grejerna. :)
 

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
Ska du kolla tunga filmer (blueray eller liknande) måste du ha sladd direkt. Men det är ju inga problem att göma en nätsladd. Ska själv dra upp en på ovanvåningen snart när JB finns till ATV3.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top