Long way down

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Jag har kollat igenom Long Way Round ett par gånger. Jäkligt bra serie, och det här verkar vara ungefär samma grej. Ska bli kul att se när den dyker upp. :tummenupp
 

dOLKO

Erfaren
Gick med
9 Apr 2006
Ort
Segeltorp, Stockholm
Hoj
Triumph Sprint RS 02:a, Impala 65:a .
Jag har kollat igenom Long Way Round ett par gånger. Jäkligt bra serie, och det här verkar vara ungefär samma grej. Ska bli kul att se när den dyker upp. :tummenupp

Håller med! Fick låna hela deras förra resa på dvd av en jobbarkompis när jag var sjuk ivåras. Många timmar i soffan blev det men klart sevärd. :tummenupp

Ganska tuffa vägar djupt inne i Ryssland...:jisses
 

ice13

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Ort
hemma
Hoj
Italiensk
Ser fram emot denna serie.

Sitter just nu och kollar igenom "race to Dakar"
Såg Long way round i våras och den var ju helt underbar.
 

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
BMW S1000XR 2017 | KTM 625 SXC 2004 | HONDA VFR 750FJ 1988 | R1 -06 (Såld) | KTM 990 SMT (Såld)
DVDn borde dyka upp på discshop/ginza ganska snart så det blir att köpa. Lätt värt det.
 

i8lusaka

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Ort
johannesburg
Hoj
ZX10R 2009
Jaha så var första avsnittet skådat och man är redan sugen på att packa bågen och dra iväg precis somm efter förra serien.
Ja vist har de all tänkbar support och utrustning till att överleva ett tredje världskrig men den där känslan som infinner sig av att läsa/ se reseberättelser finns där och man blir ju så sugen på att själv ge sig av, och kanske en dag så..

Jag ser fram enot nästa vecka :tummenupp
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Tack för tipset. Är säkert kul.
Dock känns det lite snett när såna här äventyr kommersialiseras (senast Race to Dakar).

Kul dock. Long way Round var en stor anledning till att jag faktiskt kom iväg för egen maskin :tummenupp Mycket inspirerande!
 

MikkE

Guest
Har bara sett ett avsnitt av LWD nu men jag gillar det även om det är samma grej som LWR. Dock tror jag att det kommer att vara mer drama i denna serien då Afrikaländer badar i vapen och egna regler.

Race to Dakar (torrent) har jag fått ner nu, blir till att se dem efter LWD =)
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Haha. Har nu sett första avsnittet. Vilket spektakel. Överlevnadskurser med färgade, större team än förra gången. Enormt garage att stoppa all utrustningen i. Avsked ackompnjerat av vrålet från jaktplan....

Cirkusen kommer till stan!

Tja, det finns två sätt att göra en sån här grej: Det lätta sättet eller det svåra :)
 
Last edited:

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
BMW S1000XR 2017 | KTM 625 SXC 2004 | HONDA VFR 750FJ 1988 | R1 -06 (Såld) | KTM 990 SMT (Såld)
09 August 2007 18:29

'In an exclusive interview with MCN this week Ewan McGregor and Charley Boorman revealed they are planning to do another riding documentary, if we want it to happen.

The pair who last weekend finished their latest adventure, Long Way Down, taking the acting duo from John O’Groats to Cape Town in South Africa spoke to MCN this week about their plans for the new trip.

Charley Boorman told MCN: “We are already talking about doing another one – we’re thinking about calling it Long Way Up and starting from South America, that sort of thing.

”If people are happy to watch it then we are more than happy to do another one.”

Inte dumt =)

edit: http://mcn.es-web1.lbicon.co.uk/MCN...rmanreveallongwayupisonthecards/?&R=EPI-93428
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top