Kärlekstrubbelstråden

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
Orchidee: Träffar du en riktigt bra kille så kommer han respektera dig som kvinna oavsett om du har sex med honom första gången ni träffas eller inte. Kvinnor har minst lika stort, om inte mer, sexbegär än vad vi män har. Kan därför en man förmedla att han är helt fine och det inte är en big deal om ni har sex eller inte. Att han oavsett utfall kommer att respektera dig på morgonen, ja då kommer ni säkerligen ha en mer avslappnad syn på sex och därmed också bättre sex. Kommunikation är A och O men subkommunikationen som sker är desto viktigare.

Så när en kvinna säger till mig "Jag har inte sex första träffen", "Jag går inte hem med någon första dejten" "Jag kysser inte någon på krogen", "Jag går inte hem med någon från krogen" så vet jag att hon indirekt säger att hon vill gå hem med mig eller bli kysst men samhällets normer har sagt åt henne att det är ett slampigt beteende. Hjälper jag då henne att förstå att jag respekterar hennes synsätt samtidigt som jag givietvis använder vissa "tekniker" för att desarmera hennes "test" så kommer vi snart att säkerligen bryta de flesta av hennes så kallade "ståndpunkter"

Vad killen i det här exemplet gör för fel och vad du måste hjälpa honom med är att köra igång kroppspråket/kroppskontakten. Gör ni inte det tidigt kommer ni förr eller senare att hamna i "kompisfacket". Du kommer få hjälpa honom på traven om han inte fattar det själv.

EDIT: Jaha jag trodde den här tråden var från förra veckan, nu var den ju ett år gammal :D

EDIT2: Är rätt ny på forumet så vet inte om det bara är vissa medlemmar som får skriva i de här sub-grupperna. Ha överseende om så var fallet :)
 
Last edited:

Rebecka

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2007
Ort
Halmstad/Uppsala
Hoj
Honda CBR 600f-99
Kan bara hålla med sistnämnda svarare om att tjejer så säger "jag gör inte si eller så" egentligen vill göra det. Faktum är att det egentligen är en uppmaning till killen "KYSS MIG"... Fast det finns undantag. Säger en tjej att hon inte är intresserad är hon antagligen inte det, NEJ hon försöker inte spela svår så lämna henne ifred.

Verkar som att killarna söker sig till fel tjejer... och alla fel killar kommer till mig. Paga! aamen
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Kan bara hålla med sistnämnda svarare om att tjejer så säger "jag gör inte si eller så" egentligen vill göra det. Faktum är att det egentligen är en uppmaning till killen "KYSS MIG"... Fast det finns undantag. Säger en tjej att hon inte är intresserad är hon antagligen inte det, NEJ hon försöker inte spela svår så lämna henne ifred.

Ja, det där blev man ju så väldigt mycket klokare av. :rolleyes:
 

Louize

Älgen
Gick med
23 Jun 2008
Ort
Küngsbacka
Hoj
Yamaha XJ6
Ja, det där blev man ju så väldigt mycket klokare av. :rolleyes:

Kontentan är att så länge tjejen inte säger att hon inte är intresserad betyder det att hon vill ha kyssar. Hela tiden. Eller så kanske hon vill ha massage, en romantisk middag, eller knulla. Vi :tuttar får aldrig nog av kärlek... :hopplösromantiker :tummenupp :rolleyes:
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Kontentan är att så länge tjejen inte säger att hon inte är intresserad betyder det att hon vill ha kyssar. Hela tiden. Eller så kanske hon vill ha massage, en romantisk middag, eller knulla. Vi :tuttar får aldrig nog av kärlek... :hopplösromantiker :tummenupp :rolleyes:

Så "inte intresserad" är den enda meningen en kvinna säger, där man ska ta henne på orden, allt annat kan man ta med en nypa salt?

"Ligga lite, gumman?"
"Nej, inte ikväll och inte resten av veckan heller, gubbjävel."
= Hon vill ligga morgon, frukost, lunch, middag, kväll och natt hela veckan lång. Man kommer få se fyrverkerier i atombombsstorlek och somna varje gång man får tillfälle till det med ett stort leende på läpparna, innan hon kastar sig över en igen som en hungrig tigrinna.

"Ligga lite, gumman?"
"Nej, jag är inte intresserad ikväll, älskling."
= Då vill hon verkligen inte ligga! Man vet att skillsmässoansökan ligger på köksbordet på morgonen, färdig att undertecknas och det är lika bra att packa väskorna istället för att ens tänka tanken på att sova.

Förstod jag dig rätt nu? :gnissla
 

Louize

Älgen
Gick med
23 Jun 2008
Ort
Küngsbacka
Hoj
Yamaha XJ6
Så "inte intresserad" är den enda meningen en kvinna säger, där man ska ta henne på orden, allt annat kan man ta med en nypa salt?

"Ligga lite, gumman?"
"Nej, inte ikväll och inte resten av veckan heller, gubbjävel."
= Hon vill ligga morgon, frukost, lunch, middag, kväll och natt hela veckan lång. Man kommer få se fyrverkerier i atombombsstorlek och somna varje gång man får tillfälle till det med ett stort leende på läpparna, innan hon kastar sig över en igen som en hungrig tigrinna.

"Ligga lite, gumman?"
"Nej, jag är inte intresserad ikväll, älskling."
= Då vill hon verkligen inte ligga! Man vet att skillsmässoansökan ligger på köksbordet på morgonen, färdig att undertecknas och det är lika bra att packa väskorna istället för att ens tänka tanken på att sova.

Förstod jag dig rätt nu? :gnissla

Precis!:tummenupp

:rolleyes:



Jag är inte jätteseriös:tungan
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Du vet kanske att vi grabbar släpper en sista suck när vi dör? Det är en lättnadens suck för att DÅ SOM FÖRST FÖRSTÅR VI KVINNOR!:fakta

Jag tror det ligger närmare till hands, att den lättnadens suck vi drar då vi dör, den kommer av att vi helt enkelt slipper fundera på den frågan något mer. :tuttar
 

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
Kontentan är att så länge tjejen inte säger att hon inte är intresserad betyder det att hon vill ha kyssar. Hela tiden. Eller så kanske hon vill ha massage, en romantisk middag, eller knulla. Vi :tuttar får aldrig nog av kärlek... :hopplösromantiker :tummenupp :rolleyes:

Givetvis, en kvinna vill bli tagen som av en storm, svept iväg och träffa en man som hon känner att han kan ta med henne på ett äventyr i livet. När hon träffar en sådan man så kommer hon vilja inte bara bli kysst utan hon kommer vilja känna sig som att hon står framför en lejonhanne som snart ska kasta sig över henne.

En sådan man frågar inte "ligga lite gumman?", en sådan man luktar henne i nacken och viskar i hennes öra "om det inte vore för att vi inte fick så skulle jag ta dig här och nu på bordet".

"Romatiska middagar" blir så mycket bättre när ni båda bara genom att se varandra i ögonen knappt vill vänta på att äta klart innan ni ska kasta er över varandra :yoparty
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Ligger ju onekligen något i det där... Då behöver man inte fundera på varför någon man gillar helt plötsligt slutar prata med en och fortfarande inte pratar med efter FYRA månader, inte för att det spelar så jättestor roll men man undrar ju.:confused: :va

Det låter som kärlekstrubbel, så du är onekligen i rätt tråd, men eftersom det handlar om ett konstigt beteende av en tjej finns det inga enkla lösningar på problemet, inga svåra heller för den delen, så stick ut i morgon och kör hoj så mycket du bara kan. :)
 

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600
Ligger ju onekligen något i det där... Då behöver man inte fundera på varför någon man gillar helt plötsligt slutar prata med en och fortfarande inte pratar med efter FYRA månader, inte för att det spelar så jättestor roll men man undrar ju.:confused: :va

Har du träffat en kille :va för det är ju ofta så ni beter er :D
 

Louize

Älgen
Gick med
23 Jun 2008
Ort
Küngsbacka
Hoj
Yamaha XJ6
Givetvis, en kvinna vill bli tagen som av en storm, svept iväg och träffa en man som hon känner att han kan ta med henne på ett äventyr i livet. När hon träffar en sådan man så kommer hon vilja inte bara bli kysst utan hon kommer vilja känna sig som att hon står framför en lejonhanne som snart ska kasta sig över henne.

En sådan man frågar inte "ligga lite gumman?", en sådan man luktar henne i nacken och viskar i hennes öra "om det inte vore för att vi inte fick så skulle jag ta dig här och nu på bordet".

"Romatiska middagar" blir så mycket bättre när ni båda bara genom att se varandra i ögonen knappt vill vänta på att äta klart innan ni ska kasta er över varandra :yoparty


:tummenupp Precis, kan man dressera sin pojkvän till detta eller är det en förmåga som bara vissa har? :va
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top