Bilder/Filmer

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Ort
På norr
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Titta en fin benelli:tummenupp ... Trodde du bara körde kåphojar men ack så fel jag hade.... Är det nästa projekt det där ????

Var hos syrran i skåne, blev så himla hojsugen en dag, drog till närmsta handlare!
Fick ut en Benelli Café Racer med utrustning, det säger man ju inte nej till :D
Nej, jag kommer vara Ducati trogen...men jag har börjat snegla lite på en Monster!
 

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Ort
På norr
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Var å rulla ut cyklarna idag, vi passa även på att plocka bort lite speglar!
Tänk att så lite gör så mycket, nu är det bara att försöka fixa några mindre, ej så synliga/stora Doller :D
Tur jag tog med kameran upp :)
 

Bifogat

  • CIMG0628.JPG
    CIMG0628.JPG
    132.4 KB · Visningar: 88
  • CIMG0630.JPG
    CIMG0630.JPG
    154 KB · Visningar: 80
  • CIMG0631.JPG
    CIMG0631.JPG
    138.3 KB · Visningar: 75
  • CIMG0632.JPG
    CIMG0632.JPG
    146.9 KB · Visningar: 72

doller

Medlem
Gick med
21 May 2008
Ort
I Sveriges närmaste stad
Hoj
2008 Yamaha FZ6 N
Var å rulla ut cyklarna idag, vi passa även på att plocka bort lite speglar!
Tänk att så lite gör så mycket, nu är det bara att försöka fixa några mindre, ej så synliga/stora Doller :D
Tur jag tog med kameran upp :)

Japp bara börja leta efter några speglar som kan passa...
Tack för bilderna!!
Du glömde ta kort på din hoj. Men det kanske inte var så mycket och se på?!:tungan
 

Liff

Medlem
Gick med
31 Aug 2005
Ort
Katrineholm
Hoj
Hojlös...
Japp bara börja leta efter några speglar som kan passa...
Tack för bilderna!!
Du glömde ta kort på din hoj. Men det kanske inte var så mycket och se på?!:tungan

Du får ta å byta blinkers också!!!! Dom där kan du ju inte ha......
Fixa diod blinkers smälter mer in i hojen då.....
 

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Ort
På norr
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Den lilla filmen blev så här...
[YOUTUBE-ID]fHU2Y-l5AlY[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

doller

Medlem
Gick med
21 May 2008
Ort
I Sveriges närmaste stad
Hoj
2008 Yamaha FZ6 N
Du får ta å byta blinkers också!!!! Dom där kan du ju inte ha......
Fixa diod blinkers smälter mer in i hojen då.....

Men det är inte utsidan som räknas det är insida...:tungan

Ja antingen det eller åtminstone vita blinkers. Värst av allt är ju all plast runt reg skylten som jag också vill ha bort och installera något mindre och snyggare.


Första projektet för i sommar är att skaffa nya backspeglar... sen får det bli nya blinkers om pengarna räcker till...
 

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
ja det vore najs... :(
Men Doller då... du vet väl att man inte skall köra motorn lite smått 'bara för att' under vintern...
Vattnet i oljan kokar inte bort då utan bildar bara mer kondens i motorn. Men vad vet jag? Du kanske var ute och tog en sväng på 30 minuter? :D

Ser najs ut för övrigt. Ett par schnygga speglar och vita blinkers gör nog susen.
 

doller

Medlem
Gick med
21 May 2008
Ort
I Sveriges närmaste stad
Hoj
2008 Yamaha FZ6 N
Men Doller då... du vet väl att man inte skall köra motorn lite smått 'bara för att' under vintern...
Vattnet i oljan kokar inte bort då utan bildar bara mer kondens i motorn. Men vad vet jag? Du kanske var ute och tog en sväng på 30 minuter? :D

Ser najs ut för övrigt. Ett par schnygga speglar och vita blinkers gör nog susen.

Det visste jag faktiskt inte... Det var första gången jag startade den, kan väl inte hända så mycket?! Eller?
 
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Enköping
Hoj
snart så
Det visste jag faktiskt inte... Det var första gången jag startade den, kan väl inte hända så mycket?! Eller?

japp det stämmer, korrekt vinterförvaring innebär att fylla på med olja tills det är fullt dvs ända upp till locket samt cirka en tesked olja i varje cylinder och dra runt motorn manuellt för att få oljan på cylinderväggar och kolvringar, plocka bort batteri och förvara det i rumstemperatur och underhållsladda. Men vem orkar allt det jag brukar fylla på med ny olja inför vintern sen tycker jag det räcker
 
Last edited:

doller

Medlem
Gick med
21 May 2008
Ort
I Sveriges närmaste stad
Hoj
2008 Yamaha FZ6 N
japp det stämmer, korrekt vinterförvaring innebär att fylla på med olja tills det är fullt dvs ända upp till locket samt cirka en tesked olja i varje cylinder och dra runt motorn manuellt för att få oljan på cylinderväggar och kolvringar, plocka bort batteri och förvara det i rumstemperatur och underhållsladda. Men vem orkar allt det jag brukar fylla på med ny olja inför vintern sen tycker jag det räcker

Jag har redan gjort allt det där...NOOOT...
Skönt att höra att jag inte är ensam om att inte följa "underhållsmanualen" till punkt och pricka.
Jag har förresten inte ens bytt olja innan vintern men det är ändå snart dags för 1000 mila service...
 
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Enköping
Hoj
snart så
Jag har redan gjort allt det där...NOOOT...
Skönt att höra att jag inte är ensam om att inte följa "underhållsmanualen" till punkt och pricka.
Jag har förresten inte ens bytt olja innan vintern men det är ändå snart dags för 1000 mila service...

Olja brukar jag alltid se till att byta om hojen ska stå en vinter, har hört att gammal olja innehåller en massa grejjor som inte är bra för motorn
 

doller

Medlem
Gick med
21 May 2008
Ort
I Sveriges närmaste stad
Hoj
2008 Yamaha FZ6 N
Olja brukar jag alltid se till att byta om hojen ska stå en vinter, har hört att gammal olja innehåller en massa grejjor som inte är bra för motorn

Det har jag också hört men jag tror hojen klarar sig i år iaf. Nästa år ska jag se till att byta olja innan jag ställer av den inför vintern.

Förresten vad tycks om de här speglarna, i svart självklart. Jag tror hojen kommer se lägre och mycket tuffare ut än idag.
 

Bifogat

  • 1002825.jpg
    1002825.jpg
    10.6 KB · Visningar: 476

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
ja det vore najs... :(
Olja brukar jag alltid se till att byta om hojen ska stå en vinter, har hört att gammal olja innehåller en massa grejjor som inte är bra för motorn

Jupp. Det är också ett faktum... Äter och fräter på motordelar... Omm nom nom nom säger det... :D

Det har jag också hört men jag tror hojen klarar sig i år iaf. Nästa år ska jag se till att byta olja innan jag ställer av den inför vintern.

Förresten vad tycks om de här speglarna, i svart självklart. Jag tror hojen kommer se lägre och mycket tuffare ut än idag.

Känner mig bunden att hålla med Perra här...
Är det styrändsspeglar? :confused:
Kanske ser bättre ut i verkligheten och i svart. :tummenupp
 
Last edited:

doller

Medlem
Gick med
21 May 2008
Ort
I Sveriges närmaste stad
Hoj
2008 Yamaha FZ6 N
Jupp. Det är också ett faktum... Äter och fräter på motordelar... Omm nom nom nom säger det... :D

Haha... det låter precis så också, det har jag själv hört också...:D

Känner mig bunden att hålla med Perra här...
Är det styrändsspeglar? :confused:
Kanske ser bättre ut i verkligheten och i svart. :tummenupp

Ja det är det men tycker inte ni de är snygga :( ? Det är ju handspeglar för barbie dockor ju ...
Vad tycker ni om de här då (den i mitten, helt svart)?
 

Bifogat

  • 10028288.jpg
    10028288.jpg
    43.6 KB · Visningar: 88

MarcusKarlsson

knegare
Gick med
2 Aug 2007
Ort
Katrineholm
Hoj
Ingen
Det är du som ska tycka det är snyggt, ingen annan.
Köp styrändsspeglarn du och testa hur det känns, jag vet inte personligen om jag skulle gilla det men det ger en lite udda touch. Men jag röstar för att du ska köra på dom.
 
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Enköping
Hoj
snart så
Det är du som ska tycka det är snyggt, ingen annan.
Köp styrändsspeglarn du och testa hur det känns, jag vet inte personligen om jag skulle gilla det men det ger en lite udda touch. Men jag röstar för att du ska köra på dom.

jag skulle nog oxå föredra styrändsspeglarna men en lite "smäckrare" variant och bara på vänster sida
 

doller

Medlem
Gick med
21 May 2008
Ort
I Sveriges närmaste stad
Hoj
2008 Yamaha FZ6 N
Det är du som ska tycka det är snyggt, ingen annan.
Köp styrändsspeglarn du och testa hur det känns, jag vet inte personligen om jag skulle gilla det men det ger en lite udda touch. Men jag röstar för att du ska köra på dom.

Självklart ska jag köpa det jag tycker är snyggt. Jag tror att det ändå blir styrändsspeglarna om jag inte hittar några andra som jag faller för. Jag har sett flera streetfighters med styrändsspeglar och tycker det ser snyggt ut.
Men vi får se...
Om ni hittar något snyggt så var inte blyga för att träda fram med förslag.
 

asb

Sporthojsnörd
Gick med
23 Dec 2007
Ort
Katrineholm
Hoj
ZX10R XTZ750 VF750F KTM300tpi
Självklart ska jag köpa det jag tycker är snyggt. Jag tror att det ändå blir styrändsspeglarna om jag inte hittar några andra som jag faller för. Jag har sett flera streetfighters med styrändsspeglar och tycker det ser snyggt ut.
Men vi får se...
Om ni hittar något snyggt så var inte blyga för att träda fram med förslag.

Italienskt kanske? ta ett par snygga handtag på en gång.
 

Bifogat

  • rizoma.jpg
    rizoma.jpg
    30.1 KB · Visningar: 86
  • riz.jpg
    riz.jpg
    23.9 KB · Visningar: 85
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top