218 online
Sporthoj.com & SMC arbetar ihop för ökad trafiksökerhet

Sidan 5 av 50 FörstaFörsta 123456789101130 ... SistaSista
Resultat 121 till 150 av 1484
  1. #121
    Nu med Cheyhoj Jiens avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Ort
    Surahammar
    Hoj
    CBR600RRA
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    768
    Citat Ursprungligen postat av Kokke Visa inlägg
    Hur skulle man annars kunna göra för att på lagligt sätt ha dubbla halvljus. Som jag har förstått det är det dubbelt ljus på Thunderace som sålts i andra länder. Man bör alltså kunna hitta reflektorer och lyktglas som är anpassade för dubbelt halvljus?
    Har dubbla på min ace av årsmodell -96 H7 en sida och H4 andra.

  2. #122
    Lagligt är fränt! Wibäcks avatar
    Reg.datum
    Jun 2004
    Ort
    Linköping
    Hoj
    Yamaha YZF1000R Thunderace
    Blogg
    Visa blogg
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    431
    Citat Ursprungligen postat av Jien Visa inlägg
    Har dubbla på min ace av årsmodell -96 H7 en sida och H4 andra.
    Jo, det är standard. Det innebär enkelt halvljus och dubbelt helljus.

    // Fredrik

  3. #123
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    inget inget
    Inlägg
    6
    kan man ta bort EXUP från avgassystemet? va händer om jag gör det?

  4. #124
    Lagligt är fränt! Wibäcks avatar
    Reg.datum
    Jun 2004
    Ort
    Linköping
    Hoj
    Yamaha YZF1000R Thunderace
    Blogg
    Visa blogg
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    431
    Citat Ursprungligen postat av MickeNR Visa inlägg
    kan man ta bort EXUP från avgassystemet? va händer om jag gör det?
    Du får med stor sannolikhet sämre vrid i mellanregistret.

    // Fredrik

  5. #125
    Medlem Rappes avatar
    Reg.datum
    Jan 2007
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    Yamaha&Kawasaki
    Inlägg
    1 508
    Är det någon som har koll på var man kan köpa lackstift allt bättringsfärg på burk till en thunderace? Kollade på www.colorrite.com men dom verkade inte ha färg till en Ace.

  6. #126
    Med Lem Toyas avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Ort
    Huddinge
    Hoj
    Aprilia Touno
    Inlägg
    155
    Citat Ursprungligen postat av MickeNR Visa inlägg
    kan man ta bort EXUP från avgassystemet? va händer om jag gör det?
    http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=164635 Har haft problem med min jag får en fel kod och har provat lite olika.Klicka på länken kanske du får lite info

  7. #127
    Med Lem Toyas avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Ort
    Huddinge
    Hoj
    Aprilia Touno
    Inlägg
    155

    Exup servomotor

    Min servomotor till exupen är paj .Splines på dreven är trasiga.Vart får man tag på en annan jag vill inte köpa ny för dyrt .Hojen är en thunderace -98 är det samma till r1,fzr och ngn annan model

  8. #128
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    inget inget
    Inlägg
    6
    Citat Ursprungligen postat av Toya Visa inlägg
    Min servomotor till exupen är paj .Splines på dreven är trasiga.Vart får man tag på en annan jag vill inte köpa ny för dyrt .Hojen är en thunderace -98 är det samma till r1,fzr och ngn annan model

    jag har om jag får din gamla. ge ett bud.

  9. #129
    FÖR tillfället ej B-NNAD
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Liten håla
    Hoj
    Thunderace & FZ750
    Inlägg
    2 289
    Citat Ursprungligen postat av Toya Visa inlägg
    Min servomotor till exupen är paj .Splines på dreven är trasiga.Vart får man tag på en annan jag vill inte köpa ny för dyrt .Hojen är en thunderace -98 är det samma till r1,fzr och ngn annan model
    På länken nedan t.ex.

    EBAY

  10. #130
    Medlem Rappes avatar
    Reg.datum
    Jan 2007
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    Yamaha&Kawasaki
    Inlägg
    1 508
    Citat Ursprungligen postat av Rappe Visa inlägg
    Är det någon som har koll på var man kan köpa lackstift allt bättringsfärg på burk till en thunderace? Kollade på www.colorrite.com men dom verkade inte ha färg till en Ace.
    Svarar på min egen fråga Hittade lackstift på Mc varuhuset till thunderace kostade 250kr Fanns ej hemma i min röda färg men dom beställde hem.
    Senast redigerat av Rappe den 2008-04-12 klockan 00:25.

  11. #131
    Med Lem Toyas avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Ort
    Huddinge
    Hoj
    Aprilia Touno
    Inlägg
    155
    Citat Ursprungligen postat av MickeNR Visa inlägg
    jag har om jag får din gamla. ge ett bud.
    Jag har köpt en på ebay för 400kr med frakt ny kostar den 2500kr
    Senast redigerat av Toya den 2008-04-13 klockan 12:57.

  12. #132
    FÖR tillfället ej B-NNAD
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Liten håla
    Hoj
    Thunderace & FZ750
    Inlägg
    2 289
    Citat Ursprungligen postat av Toya Visa inlägg
    Jag har köpt en på ebay för 400kr med frakt ny kostar den 2500kr
    Ok, jag nöjer mig med halva mellanskillnaden i "hittelön"....

  13. #133
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    inget inget
    Inlägg
    6
    ops och jag som tänkte ta typ 50-100kr med din gamla i inbyte

  14. #134
    VW Passat Club #069 SnowstormAlands avatar
    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Åland, Finland
    Hoj
    To be announced...
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    61
    Hej.

    Är ny här och har lite frågor.
    Kör för närvarande en BMW F 650 GS Dakar men skall byta till 100% landsvägs cyckel. Efter en hel del funderande så har jag komprimerat min alternativlista till tre cycklar; Thunderace, Thundercat eller GSX 750 F.

    Thunderacen är den som jag är mest sugen på just nu. Har dock inga personliga erfarenheter själv eller i min omgivning. Har läst lite på olika forum och en hel del recensioner och det mesta verkar positivt. Det är ju en enorm skillnad mellan Ace'n och en adventure hoj som jag nu kör.

    Hur är Ace'n som långfärdshoj? Passar den till längre resor eller skall man satsa på någon annan cyckel istället? Och hur är Ace jämfört med Cat? Om man väljer mellan dom två, vilken lämpar sig bättre? Vad skall man tänka på när man prospekterar på en Thunder hoj?

    Här är en liten beskrivning om mig som förare;
    26 år, haft mc kort i 10 år. Kört en del olika sport/touringhojar (mina föräldrars) men mest adventurehojar. Är 180cm/78kg. Kör en hel del 1-3 dagars resor i närregionen men också 1-3 veckors resor ner till kontinenten.

    //Snowstorm

  15. #135
    Medlem toxicateds avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Ort
    Skåne
    Hoj
    Ingen just nu
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    595
    Citat Ursprungligen postat av SnowstormAland Visa inlägg
    Hej.

    Är ny här och har lite frågor.
    Kör för närvarande en BMW F 650 GS Dakar men skall byta till 100% landsvägs cyckel. Efter en hel del funderande så har jag komprimerat min alternativlista till tre cycklar; Thunderace, Thundercat eller GSX 750 F.

    Thunderacen är den som jag är mest sugen på just nu. Har dock inga personliga erfarenheter själv eller i min omgivning. Har läst lite på olika forum och en hel del recensioner och det mesta verkar positivt. Det är ju en enorm skillnad mellan Ace'n och en adventure hoj som jag nu kör.

    Hur är Ace'n som långfärdshoj? Passar den till längre resor eller skall man satsa på någon annan cyckel istället? Och hur är Ace jämfört med Cat? Om man väljer mellan dom två, vilken lämpar sig bättre? Vad skall man tänka på när man prospekterar på en Thunder hoj?

    Här är en liten beskrivning om mig som förare;
    26 år, haft mc kort i 10 år. Kört en del olika sport/touringhojar (mina föräldrars) men mest adventurehojar. Är 180cm/78kg. Kör en hel del 1-3 dagars resor i närregionen men också 1-3 veckors resor ner till kontinenten.

    //Snowstorm

    Jag har haft både och, Thundercaten duger gott, jag körde alltid med skjuts och det funka bra, vill man ha lite mer effekt skall man nog ta thunderace. Jag kan dock inte säga att thundercat var supernajs att köra flera timmar på, men det är kanske en vanesak. Acen kommar jag inte ihåg hur den var.
    Tundercaten kunde jag få ner i 0,4L/mil om jag körde lungt viket är bra så man slipper tanka ofta.

    Är själv på g att köpa en ace igen tror jag

  16. #136
    Medlem toxicateds avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Ort
    Skåne
    Hoj
    Ingen just nu
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    595
    Har nyss kommit hem. Körde 16mil hem med min nya ögonsten Thunderace.
    Vet nu att thunderacen är mycket bättre i körställning mot lillebrorsan thundercaten. Köp en ace. (Till dig som undra några inlägg upp)

    Bild på nyförvärvet :-)
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version

Namn:	8745804038.jpg
Visningar:	110
Storlek:	50,9 KB
Id:	230969  

  17. #137
    VW Passat Club #069 SnowstormAlands avatar
    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Åland, Finland
    Hoj
    To be announced...
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    61
    En riktigt fin cyckel du har där

    Så körställningen är bättre på Ace. Hur är det med försäkringspriserna på Ace mot Cat? Är det nån vässentlig skillnad eller är den överkomlig?

    Hur är det med det här oljedrickandet som Ace påstås ha? Är det ett så stort problem som man får en bild av på vissa ställen? Läste nånstans att det hjälpte att byta ringar och vad det nu till var. Dyra ingrepp?

    Fick cylindern uppborrad på min 125 i tiden för 1 liter brännvin. Racekolv och ringar fick jag för 4 limpor cigg... Antar att vi rör oss i lite andra regioner nu på 2000-talet.

    //Snowstorm

  18. #138
    Medlem Rappes avatar
    Reg.datum
    Jan 2007
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    Yamaha&Kawasaki
    Inlägg
    1 508
    Citat Ursprungligen postat av SnowstormAland Visa inlägg
    En riktigt fin cyckel du har där

    Så körställningen är bättre på Ace. Hur är det med försäkringspriserna på Ace mot Cat? Är det nån vässentlig skillnad eller är den överkomlig?

    Hur är det med det här oljedrickandet som Ace påstås ha? Är det ett så stort problem som man får en bild av på vissa ställen? Läste nånstans att det hjälpte att byta ringar och vad det nu till var. Dyra ingrepp?

    Fick cylindern uppborrad på min 125 i tiden för 1 liter brännvin. Racekolv och ringar fick jag för 4 limpor cigg... Antar att vi rör oss i lite andra regioner nu på 2000-talet.

    //Snowstorm
    Oljedrickandet är inget stort problem. Gamla mc tar olja så e det. Yamahas motorer har en förmåga att surpla i sej olja på höga varv, vid normal körning så rör sej nästan inte oljenivån Det gäller inte bara ace utan dom flesta av yamahas modeller när dom gått ett par tusen mil

  19. #139
    Medlem toxicateds avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Ort
    Skåne
    Hoj
    Ingen just nu
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    595
    Citat Ursprungligen postat av SnowstormAland Visa inlägg
    En riktigt fin cyckel du har där

    Så körställningen är bättre på Ace. Hur är det med försäkringspriserna på Ace mot Cat? Är det nån vässentlig skillnad eller är den överkomlig?

    Hur är det med det här oljedrickandet som Ace påstås ha? Är det ett så stort problem som man får en bild av på vissa ställen? Läste nånstans att det hjälpte att byta ringar och vad det nu till var. Dyra ingrepp?

    Fick cylindern uppborrad på min 125 i tiden för 1 liter brännvin. Racekolv och ringar fick jag för 4 limpor cigg... Antar att vi rör oss i lite andra regioner nu på 2000-talet.

    //Snowstorm

    Det vettigaste jag fick fram på acen i försäkring var Trygg Hansa 580/mån halv och 960/mån hel. Thundercaten betalade jag 800/mån i hel.
    Ta ett regnummer på blocket och ring runt lite.

  20. #140
    FÖR tillfället ej B-NNAD
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Liten håla
    Hoj
    Thunderace & FZ750
    Inlägg
    2 289
    T-acen räknas som en supersport tourer. Den är kalas på långfärd bara man inte kryper omkring i 50-70 km/h hela tiden. Den framåtlutade körställningen gör att man vill ha en viss luftkudde som håller upp överkroppen. Tyvärr är det ju så att den blir bekvämare ju fortare det går.....

    Jag har haft min sen den var ny och för det mesta så har jag kört med vett innanför pannbenet. Den är nu snart uppe i 3000 mil och den drar ingen olja alls. På långfärd med maxlast (tre fulla väskor och passagerare) drar hojen ca 0.47 liter milen om man snittar 90 km/h.

    Ska man bara inte ut i skogen är T-acen ett utormodentligt val. Är man lite mer mogen än en 20-åring som absolut måste ha en R1:a (bara för att det är en R1:a....) är T-acen ett mycket bättre val. Prestandan är nästan identisk med de första årgångarna av R1-orna, men den är dock ett mycket förståndigare och mer ekonomisk val än en R1:a. Långfärd med passagerare och packning på en R1:a? Glöm det!

    Byte av kolvringar är ett omfattande jobb. Det får man knappast gjort för under 5-7.000 kr om man går till en verkstad. Sköter du det på egen hand kanske du kan göra det för 2.000 kr.

    Att jämföra T-acen mot en gsx 750f är ju kränkande!

    T-caten och suzukin kan vara ganska lika, men T-acen lirar i en annan division! T-acen skall ju jämföras med sina likar i supersport tourer-klassen. D.v.s. Blackbird och Hayabusa. Den är dock smidigare än dessa två hojar. Lite effektsvagare, men sportigare pga lägre vikt. Du märker skillnad i accelerartion först i farter över 160 km/h.... (dvs när du lägger i treans växel)

    Så fort det börjar svänga lite får dessa "fåglar" finna sig vid att vara Thunderstruck!!!

    Med tanke på vad man får för pengarna är T-acen ett mycket bra val idag.

    G-man (181 cm 79 kg :-) )
    Senast redigerat av G-man den 2008-04-22 klockan 13:10.

  21. #141
    Medlem toxicateds avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Ort
    Skåne
    Hoj
    Ingen just nu
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    595
    Hej alla.

    Jag skall piffa till hojen nu efter inköpet, (ett par röda x-pads på väg från s-racing) men det var inte det jag skulle fråga om, jag har vitt orginal toppglas, vill ha svart, skall man köra på orginalform eller double-bouble?
    Nån med ett svart double-double monterat som kan visa en bild hur det ser ut?
    Thunderace -97 Blå/svart
    Thundercat -97 Gul/silver
    Thunderace -00 Röd/silver

    Japp Yamaha skall de vá . . . . ..

  22. #142
    Medlem Kokkes avatar
    Reg.datum
    May 2004
    Ort
    Valencia
    Hoj
    Vad ska det bli härnäst?
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    177
    Citat Ursprungligen postat av SnowstormAland Visa inlägg
    Hej.

    Hur är Ace'n som långfärdshoj? Passar den till längre resor eller skall man satsa på någon annan cyckel istället? Och hur är Ace jämfört med Cat? Om man väljer mellan dom två, vilken lämpar sig bättre? Vad skall man tänka på när man prospekterar på en Thunder hoj?

    //Snowstorm
    Vill bara bekräfta det G-man säger att Acen funkar ypperligt som långfärdshoj. Jag har gjort de flesta av milen på min gamla Ace på långresa med skjuts och det har funkat mycket bra. Somliga klagar på benvinkeln om passageraren är "för lång". Jag har dock aldrig upplevt det som ett problem.

    Det är ju det som gör Acen till en så bra hoj, att den är potent och fun kar både för inspirerad körning (helst på bana) och för långresor.

    mvh

    Kokke

  23. #143
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    inget inget
    Inlägg
    6
    behöver snabba pengar va tror ni om min annons någon som är sugen.

    http://www.sporthoj.com/annonser/?id=16130

    kan även sälja en orginal tank i röd och vit färg som är nån liten repa på ner till men annars fin

  24. #144
    Medlem Kokkes avatar
    Reg.datum
    May 2004
    Ort
    Valencia
    Hoj
    Vad ska det bli härnäst?
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    177
    Citat Ursprungligen postat av MickeNR Visa inlägg
    behöver snabba pengar va tror ni om min annons någon som är sugen.

    http://www.sporthoj.com/annonser/?id=16130

    kan även sälja en orginal tank i röd och vit färg som är nån liten repa på ner till men annars fin
    Billigt! Synd att jag har sålt min!

  25. #145
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    inget inget
    Inlägg
    6
    Citat Ursprungligen postat av Kokke Visa inlägg
    Billigt! Synd att jag har sålt min!

    mm har lite mer småsaker som lysen och komplet kåpkit om någon vill köpa biligt

  26. #146
    Medlem checksters avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Umeå
    Hoj
    Suzuki GSXR Turbo
    Inlägg
    123
    Så här ser min Thunderace ut, garanterat skönare körställning än original, i alla fall på kortare sträckor och vid lägre hastigheter.



    Är det nån här som bytt tändstiften själv på sin Thunderace? Jag började att göra detta igår och hade tagit lös tanken och luftburken, men då ringde precis jourtelefonen så jag fick sätta ihop allt och åka iväg.
    Men är det den vägen man måste ta ut stiftena eller gå dom att ta framifrån utan att ta bort allt ovanför dom?

    /Jimmy

  27. #147
    Medlem Rappes avatar
    Reg.datum
    Jan 2007
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    Yamaha&Kawasaki
    Inlägg
    1 508
    Citat Ursprungligen postat av checkster Visa inlägg
    Så här ser min Thunderace ut, garanterat skönare körställning än original, i alla fall på kortare sträckor och vid lägre hastigheter.



    Är det nån här som bytt tändstiften själv på sin Thunderace? Jag började att göra detta igår och hade tagit lös tanken och luftburken, men då ringde precis jourtelefonen så jag fick sätta ihop allt och åka iväg.
    Men är det den vägen man måste ta ut stiftena eller gå dom att ta framifrån utan att ta bort allt ovanför dom?

    /Jimmy
    Det går o byta framifrån men är trångt som fan.. Orginal t nyckeln va den enda som jag fick o passa när jag gjorde det. Man får släppa på kylaren i nederkant så kommer man åt, du behöver inte lätta på några slangar det räcker med o vika ut kylaren lite

  28. #148
    FÖR tillfället ej B-NNAD
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Liten håla
    Hoj
    Thunderace & FZ750
    Inlägg
    2 289
    Schyzzt moppe du har där checkster.

    Säg, vad är det där för lykta egentligen?

    Sätt dit bukkåpan också så ser den fetare ut... :-) Eller är den lite för repig... ;-)

    Borde vara lite lättare och göra garagesvängen med den där...

  29. #149
    Medlem checksters avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Umeå
    Hoj
    Suzuki GSXR Turbo
    Inlägg
    123
    Citat Ursprungligen postat av G-man Visa inlägg
    Schyzzt moppe du har där checkster.

    Säg, vad är det där för lykta egentligen?

    Sätt dit bukkåpan också så ser den fetare ut... :-) Eller är den lite för repig... ;-)

    Borde vara lite lättare och göra garagesvängen med den där...
    Det är ett Honda-lyse som sitter på deras 125-modeller i Asien.

    Jag kanske borde prova att sätta dit bukkåpan, hade inte tänkt på det faktiskt, alla kåporna är jättefina, det var inte p.g.a av att jag hade kraschat den som jag byggde om den utan jag gillar streetfighter-looken

  30. #150
    FÖR tillfället ej B-NNAD
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Liten håla
    Hoj
    Thunderace & FZ750
    Inlägg
    2 289
    Inte undra på att jag inte kände igen det där lyset!

    Bara inte kåpan får en chans att "fladdra" i fartvinden så blir det nog bra. Den måste sitta stabilt annars så kommer den förr eller senare att börja spricka sönder.

Sidan 5 av 50 FörstaFörsta 123456789101130 ... SistaSista

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Var du på Sweden Rock?
Ja
Nej
Vad är det?

[ Visa resultat ]
Garaget
2011 KTM 450 sx-f av J.Birgersson

2000 Suzuki GSXR 600 Corona av J.Birgersson

2013 Ktm 690 Smc-r av irish

Bloggar
Mina bilder.. 33 . SM Karlskoga... av Toyman

Race 3, skrika i hjälmen kan jag iaf. av Ulvhamne

Är man frisk? av Toyman