För er som orkar...

Mr_Flax

Syns i Depån
Gick med
23 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
Honda 900 fighter, sukka k5 banhoj o två st husqvarna 258
En kortfattad story om min o mackans semester i europa!!

Torsdagen den 6 Juli packas det för fulla muggar nere i garaget för att senare på eftermiddagen bege oss ner mot Malmö och båten till Travemünde...

Hojarna är packade och vädret ser inte lovande ut.. regnställen är förståss nerpackade då vi INTE vill börja resan med den skiten på... Jaha.. vi kom ca 6km utanför stan innan skiten åkte på i alla fall! regnställen kråglade och dragkedjor pajjade.. men annars gick det fint..

vi hade blivit varnade innan att nere i Malmö skulle vägara vara avstänga pga mycket regn.. men vi såg inget av detta..

Upp på båten efter en incheckning av typ 3000 tyska och polska lastbilschaffisar på samma ställe.. men mackan fixa biffen!

väl på båten fick vi en superhytt med två sängar, dusch utan drapperi och en holk.. kläder sattes upp på tork och vi stack upp o åt en hejdundrande buffé med sketabilliga öl o givetvis cider!

efter en natt av god sömn och mycket torrjuck klev vi upp o käka en underbar frulle för att sedan stressa som fan för att hitta vart fan vi hade hojarna.. väl där packade vi hojarna.. givetvis med regnställen nerpackade..

åkte av båten för att åka till Lübeck och besöka Louis... men givetvis stannade vi på vägen o drog på regnställen..

väl på louise köpte mackan massa godis till sej och jag massa godis till mej.. bland annat gummihanskar för att inte blöta ner våra fina kvinnliga händer.. eller ja.. mackans iaf..

åkte därefter vidare till louis i Hamburg där senare tåget skulle avgå klockan 20:00 på kvällen... denna butiken va bra mycket större än den i Lübeck.. vilket vi fått höra vara tvärtom... skitsamma.. där blev det inhandlat bland annat stolar med praktiska ciderhållare..

incheckning till tåget gick smidigt och likaså hela resan.. tog ca 12 timmar och man sov faktiskt riktigt bra..

vaknade av att det gick en idiot o väckte alla från den skönhetsömn där man drömde om diverse sexlekar o dyligt.. (fråga om ni vill vete mera....) ja iaf.. efter en skön frulle även där körde vi av hojarna och packade på igen.. och sverigeflaggorna sattes tillbaka på sin rätta plats..

vi körde ner mot schweiz och givetvis bara småvägar.. åke ner mot Luzern och vidare ner till Lugern för en regning natt i tält.. när vi vaknade regnade det fan inte mindre och mer eller mindre vansinniga satte vi på oss dessa förbannade regnställ igen och även intercom för att vi skulle lätta upp stämningen med sånglekar etc på vägen upp i Alperna..

Vägen slingrade sig upp och vi såg inte ett skit av den fina utsikten som vi skulle sett om vädret vart klart.. nere i en dal satte vi oss på en finfin restaurant och åt en god middag och tinade upp lite granna.. helvete va vi frös.. dock hade vi två fräscha brudar att värma ögonen på.. dock valde mackan helt fel sida på bordet så det var bara mina ögon som blev varma...

upp på hojarna igen och gissa vad....... regnställ på....... vidare upp på slingriga vägar över Furkapass och även St Gotthardpasset där mackan tappade hela nummerplåtshållare och hela skiten.... blev till o mecka en timma med detta vilket slutade med att bara skylten blev najjad fast i passagerarpinnen.. sitter som berget fortfarande i skrivande stund..

när vi väl kom ner på andra sidan alperna och ner i Italien var det som att åka genom en vägg med värme och nästan blå himmel.. helt underbart! regneställen av för första gången på väldigt länge.. skönt som fan..

blev faktiskt en hotellnatt i Italien för att återigen torka kläder och värma upp diverse kroppsdelar som kan bli väldigt små när det är kallt..även om dom är bamsingar när det är varmt...


vaknade o käka frulle o träffade två norrbaggar som blivit fast där i väntan på icke skuren bakaxel till HåDe... dom hade vart fast där i fem dagar... illa..

vidare ner till Maranello för att besöka Ferrari-muséet. Vi blev dock lite besvikna då vi trodde det skulle vara betydligt fler bilar än vad dom hade där. var dock väldigt många fina motorer och titta på...

vidare därifrån ner till ett samhälle ovanför Rimini som hade en camping gjord på enbart betongplattor... försök slå ner tälpinnar i betong så hajjar ni vad jag menar.. dock så var de andra campinggästerna roade med att att se två så fräna hojar då det verkade som de knappt sett någon alls... kul kul!

vi pratade om hur vi nu skulle göra för att fortsätta våran underbara resa.. ska vi dra över sjön mot kroatien/bulgarigen därborta eller ska vi dra upp via kusten eller ska vi dra över till andra sidan Italien?? hmm.. efter att diskuterat om possitiva och negativa saker om alla förslag så drog vi till andra sidan Italien...

På vägen dit åker vi genom San Marino och sedan börjar det vi längtat efter!!!

SIKKA JÄVLA VÄGAR DET FINNS!!!!!!! helt otroligt.. den körningen vi hade denna dagen är helt oslagbar.. dessa vägar går inte beskriva hur fina dom var.. för att inte nämna utsikten.. det gick inte o bestämma och man skulle köra aktivt eller om man skulle kolla på utsikten åt alla håll.. helt otroligt vackert! på kvällen åkte vi in på en ruskigt fin camping där vi stannade i två dagar... vi var givetvis tvungna att ringa johan o mobba honom för våran underbara körning denna dagen!!


Vidare ut från campingen bar det av till Pisa för att det ska tydligen ligga nått torn där som är något felkonstruerat... en aning bara.. så nu har vi sett det där jävla tornet.. nu drar vi!

Vidare upp motorväg för att det ska bli en bit körning o komma någonstans..

upp till Genova och smaka lite på deras underbara trafik som står i princip helt stilla och mopeder kors o tvärs som kör som idioter.. vi försökte tränga oss före så gott det gick.. vi var tvungna o stanna o vila motorerna lite.. vi tog av oss sinnpajjarna för att kyla ner oss lite.. det gick allstå inte köra med detta i 40 grader o stadstrafik som inte flyttade på sig.. alls....

upp till en camping o sama jävla betongplatta fanns även här..

vidare ner mot Monaco och se på lite båtar.. sikka jävla as till båtar sen då.. det va inga båtar.. det var ta mej fan riktiga Fartyg! helt sjukt.. vi åkte vidare ner till Nice för att leta camping där.. vi hade ringt hem för att be någon kolla upp en bra camping för att slippa betongplattor av diverse märken.. dock inte det lättaste o hitta då skyltar är lika med noll,nada, zipp, zoro, inget! jag frågade en snubbe på sporthoj vart Green Park Camping ligger.. han frågade vidare i nästa bil som visste.. Häng på mig sa han.. jotack.. det va ju lätt... fan va han körde.. men vi hängde på... tur att man har en warrior o inte någon trött dragstar eller nått annat mesigt för då hade det fan vart kört! men efter många om och men hittade vi till slut och tackade fransosen med ett stort tack för hälpen!

denna campingen var något bättre och en betongplatta av det sämre märket som inte var lika hård.. dock en betongplatta...hur som helst så bodde vi här två nätter och det blev mycket sol o bad..

japp.. nu börjar resan hemmåt igen och det är upp i bergen som gäller på vägen hem då det är den närmsta vägen..min kopplingsvire blev bara trögare och trögare och robban smörjade mer o mer...

väl nere efter många fina låånga kurvor och mycket härdande fick vi krull på däcken och OJOJOJ va stolta vi var. det skulle fotograferas o dokumenteras må ni tro...hehe..

väl nere från berget körde vi ut på motorvägen.. dock märkte vi fort att vi var fel så vi hann inte köra ut mer än på påfarten.. dock var det fullt med kantsten mellan av och påfart så vi fick köra en bit in på påfarten för att sedan köra lite offroad in på avfarten och tillbaka.. mackan körde först.. sen skulle robban köra... hörde bara ett stort KLICK!!! sedär ja.. en kopplingsvire fattigare... dock satt den kvar i några trådar och jag lyckades ta mig till närmsta mack där vi byggde om hojen till Jockeyshift! (koppla med foten o växla med vänsternäven...)efter några försök på parkeringen vid macken så fungerade det riktigt fint.. ut på motorvägen igen och titta!!!! en superfin camping på högersidan!!! vi svänger av o ser fram emot ett skönt bad o dusch..

när vi svänger av den där avfarten så står det skyltat camping till vänster men vi skulle höger.. det slutade med att jag tog vänster o mackan höger.. ett smärre missförstånd som genast skulle korrigeras genom att mackan skulle dra bort o vända... jag står och skall nervöst koppla med foten o växla o samtidigt inte göra dödsrycket genom att sätta ner vänsterfoten i backen o risikera o göra en vurp... ser dock på mackan en snabbis när han kör iväg... FLOPP!!!!!!! jaha.. nämen där kom en belt utstprutandes från mackans hoj... JÄVLA SKIIIIT!!! jag dödar hojen direkt för att inte göra några misstag... ser på mackan när han tittar ner mot VX-lådan o försöker lägga i växel.. men inger fungerar tydligen.. konsigt.. NÄÄ.. belten är ju fan av!!!!

mackan går av hojen o gör en liten spark på hojen i besvikelse.. han ser dock inte arg ut.. jag går mot honom med armarna upp i luften med en avlägsen blick o ser bara mörker... jaha.. vafan ska vi göra nu då??? vi körde iaf ner hojen till avfarten igen och kan ju säga såhär att detta kunde faktiskt inte hända på något bättre ställe av vad det gjorde..

vi ringde runt lite o hörde oss för.. jag körde tre omgångar till campingen för inchekning etc.. sista turen fick mackan åka med.. låste hans hoj med diverse tillhyggen för att ingen skulle våga ta den.. men det bästa hade kanske vart om den just blev stulen.. ja ja.. vi var uppgivna.. man tänker så då..

körde förbi en pizzeria på vägen till campingen och beställde dom flötigaste pizzorna vi någonsin ätit.. men gott var det.. tillbaka till campingen och sätter upp tält etc..

dagen efter ser vi att campinggrannen har en jättefin märschabuss... hans engelska va lika bra som min tjeckiska är.. alltså inte så jättebra... så det blev till o hämta receptionisten som fick tolka åt oss.. han var borta en stund och kom sedan tillbaka med en stor renaultbuss som bröta o levde värre än min tansit.. men det spelade lixom ingen roll.. vi fick hojen till campingen o hojen hängdes upp i träd och folk kom med garagedomkraft och verktygslådor och det ena med det tredje..

tony kontaktades för att skicka en belt sketasuperfort ner till oss i Frankrike och den kom dagen därpå klockan 09:53. Super Tony är hjälte för dagen..eller ja..hela resen hem faktiskt! sätter ihop hojen som givetvis var nerplockad och förberedd redan kvällen innan.. fick även montera tillbaka mitt jockeshiftpaket som vart borttaget o ersatt av mackans kopplingsvire då vi inte visste om vi skulle skicka hojen eller inte...
när väl belten är på så blir det till o packa hojarna o åka motorväg ända upp till Lörrach där tåget skulle gå 20:20 på kvällen.. vi hade nu 8 timmar på oss o köra de 40 mil istället för de 6 vi hade räknat med att vi skulle ha.. så 2 timmar plus direkt! kanon!

vi klarade oss felfritt upp till tåget och satte oss o käka världens middag på tågstationen.. supermö o god mat..

upp på tåget, snacka med de andra i hytten, sova, upp o köra av hojarna... ta på oss kläder o köra.. men vafaaan!!! står en snubbe o sparkar på mitt bakdäck!! vafan gör du????? han pekar på däcket o säger nått som liknar "ser du inte att du har en spik i däcket din idiot!" ofan.. just det ja.. sedär.. fan va glad jag blir.. nää.. inte alls.. skitsamma.. uppsökte närmsa mack för att köpa punkaspray... hepp.. sluttt i den butiken.. pumpar i 3 Kg i däcket för att hoppas att det inte pyser ut allt för mö på vägen till nästa mack som förhoppningsvis har.. som vi alla vet är det ju sååå nära mellan mackarna på autobahn.. nee.. det va det inte alls.. men vi klarde oss ändå dit för att köpa punkaspray.. råkar ni ut för detta o inte har riktig koll på hur detta fungerar så ska ni ta kontakt med supermogge som är en hejjare på detta med punkaspray.... han har tydligen gått den däringa punkaspraylärarkursen på tekniska högskolan i Jukkasjärvi som tydligen ska vara riktigt bra.. så ring honom så slipper ni gå kursen då det skulle vara en treårig utbildning med ett skiiiitsvårt prov på sista terminen..

iaf så fungerade detta super och vi åkte glatt hem och tog bron över till malmö... körde av i halmstad för att åka småvägar hem då vi tröttnat rejält på motorvägen...

glada i hågen pressar vi lite för att vi vill hem!!! oj vad står därborta på vägen?? en stor jävla älg!!! ta´t lungt nu mackan.. som tur är ser mackan samma som jag men den där bjässen vill inte flytta sig.. blir nästan till o lägga två fullgasbörnisar för att älgen ska flytta sig.. väl när han flyttat sig så kommer tro det eller ej.. första kissepausen på hela resan.. kanske skulle ta det lite lungt nu mackan eftersom det kan finnas mera vilt på vägarna vid denna tiden på dygnet.. dock hade vi inte riktgt koll på klockan då man måste ställa om tiden efter vart nere i italien o frankrike.. dvs ställ fram klockan 13 timmar och sedan tillbaka 13 skitfort så har man samma tid som i sverige igen.. skitbra! fick tippset av älgen..

sen var det bara raka spåret hem.. en riktigt skön känsla när jag o mackan sträckte ut händerna till varandra som två älskande bögar och kände i hjärtat; Vi Klarade Det!!!

väl hemma blev det en varm o efterlängtad dusch!!


hoppas att det är någon nu iaf som orkat läsa igenom denna korta vertion av min o mackans Europaresa!

ring om ni undrar något..

MVH robban
 
Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Najs! Kul skrivet!
Påminner mig om att jag har en liten hemläxa att göra. Tänkte också skriva ihop lite om vår resa ner över Balkan. Imorrn kanske. Eller.... Umm. När skulle vädret bli sämre igen?
 

Dartman

Von Dartman egentligen....
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Helsingborg(Påarp)
Hoj
Yamaha WR450F 2003
Helt klart värt de 3 eller 5 minuter det tog att läsa denna lilla historia.
Hur orkar ni, jag hade vänt vid första regndroppen :rolleyes:
Ni verkade haft det skoj ändå :tummenupp
 

Mr_Flax

Syns i Depån
Gick med
23 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
Honda 900 fighter, sukka k5 banhoj o två st husqvarna 258
tack ska ni ha.. tog betydligt längre tid att skriva ner skiten än att läsa den! hehe.. men kul att in tyckte om den iaf!

bilder kommer säker oxå snart...
 

KidNasty

Inte bara tuffa killar som har tatuering
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Hojlös... Men drömmer om en R1-07 eller nyare.
blev faktiskt en hotellnatt i Italien för att återigen torka kläder och värma upp diverse kroppsdelar som kan bli väldigt små när det är kallt..även om dom är bamsingar när det är varmt...

hehehe

Skön läsning...
 

Kokke

Ny medlem
Gick med
21 May 2004
Ort
Valencia
Hoj
Vad ska det bli härnäst?
Bra skrivet :tummenupp

Jag kan identifiera mig er resa. Brorsans hoj pajade för ett par veckor sedan längst ute på den estniska ön saaremaa... men den historian får jag berätta i en egen tråd när jag får tummen ur... skolboken :gnissla

Kokke

edit. den här tråden skulle passat bra i "MC Resor / Historier / Äventyr"
 
Last edited:

G-L

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
Guzzi 1200 Stelvio NTX -12
Underbar läsning och underfundigt skrivet!
Åsså känner man verkligen igen feelingen från tidigare Europatrippar, närapå lukt-dator...
Lova att fortsätta skriva sköna kåserier i samma stil!
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Var bra skrivet och verkar ha varit en rolig resa. Att ha lite problem det hör till. :tummenupp
 

ansen

highlander
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Uppsala
Hoj
CBR600-såld Yamaha1000-såld Ninja900-kraschad Honda Fireblade-nuvarande
man fick fråga om man ville veta mera om drömmen med inslag av sexlekar läste ja :)
 

Mr_Flax

Syns i Depån
Gick med
23 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
Honda 900 fighter, sukka k5 banhoj o två st husqvarna 258
Här kommer några få av de 177 bilder som togs under resans gång...

1: Vi står och väntar i Hamburg vid tågstationen

2: Hojjarna är lastade och vi inpackade i våran hytt

3: Vi har packat hojjarna i ösregn och ska nu ta på oss intercom...

4: Nu ska skiten på...

5: Här kör vi i Furkapass i Schweiz och det är skiiiitkallt..... men jävligt fina vägar som ni ser...

6: Första missödet med mackans hoj.. nummerplåtshållaren har vibrerat loss från svingen och blir fastnajjad i passagerarpinnen...
 

Bifogat

  • 1.jpg
    1.jpg
    90.5 KB · Visningar: 194
  • 2.jpg
    2.jpg
    89.6 KB · Visningar: 168
  • 3.jpg
    3.jpg
    94 KB · Visningar: 128
  • 6.jpg
    6.jpg
    99 KB · Visningar: 162
  • 5.jpg
    5.jpg
    93.3 KB · Visningar: 124
  • 4.jpg
    4.jpg
    91.6 KB · Visningar: 130

Mr_Flax

Syns i Depån
Gick med
23 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
Honda 900 fighter, sukka k5 banhoj o två st husqvarna 258
7: Fin utsikt.. såhär var det HELA dagen...

8: Riktigt justa BRÖN på campingen vi hamnade på... helvete säger jag bara!!!

9: Öl och Cider på kylning... perfekt!

10: Stannar för tankning och avkylning av motorerna.. 40 grader och trafiken står still tycker inte hojjarna om... speciellt inte om dom bara är oljekylda....

11: Monaco och lite båtar...

12: mera båtar
 

Bifogat

  • 7.jpg
    7.jpg
    97.3 KB · Visningar: 98
  • 8.jpg
    8.jpg
    71.4 KB · Visningar: 150
  • 9.jpg
    9.jpg
    86.7 KB · Visningar: 118
  • 12.jpg
    12.jpg
    80.3 KB · Visningar: 83
  • 11.jpg
    11.jpg
    99.8 KB · Visningar: 84
  • 10.jpg
    10.jpg
    82.9 KB · Visningar: 104

Mr_Flax

Syns i Depån
Gick med
23 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
Honda 900 fighter, sukka k5 banhoj o två st husqvarna 258
13: Camping mellan Nice och Cannes

14: Myspys i tältet....

15: Jockeyshiftkonvertering... fungerade skitbra!

16: Mackans belt är av på mitten... inte kul alls...

17: Hojjen upphängd i trädet och jag o mackan meckar lite...

18: Punkaspray kommer garanterat vara nerstoppad i packningen från början nästa resa....
 

Bifogat

  • 13.jpg
    13.jpg
    86.8 KB · Visningar: 84
  • 14.jpg
    14.jpg
    88.8 KB · Visningar: 84
  • 15.jpg
    15.jpg
    93.8 KB · Visningar: 119
  • 16.jpg
    16.jpg
    90 KB · Visningar: 110
  • 17.jpg
    17.jpg
    88.4 KB · Visningar: 161
  • 18.jpg
    18.jpg
    78 KB · Visningar: 130

Mr_Flax

Syns i Depån
Gick med
23 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
Honda 900 fighter, sukka k5 banhoj o två st husqvarna 258
19: Sista kortet på mig och mackan i Svenljunga innan vi bröta på hemmåt sista biten...

20: Ett riktigt bra kort nere från Frankrikge innan alla bekymmer....
 

Bifogat

  • 19.jpg
    19.jpg
    95.6 KB · Visningar: 99
  • 20.jpg
    20.jpg
    82.7 KB · Visningar: 184

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Kalasfina bilder!

Fan, nu när jag är ledig under hela aug så ska jag försöka skita ur mig en lite reseskildring jag också.......
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top