Fazer-tråden

recman

Beta ver. 0.1
Gick med
29 Sep 2007
Ort
Sverige
Hoj
KTM 625 SMC -05
Riktigt snygga modifieringar! Skulle du kunna tänka dig att skriva ihop vad du gjort, ex. vilken modell framlampan kommer från, vad det är för speglar etc. ?
Vore toppen.

H
Rickard

Visst kan jag det. De modifieringar jag gjort sedan jag köpte den och den såg ut så här (http://www.sporthoj.com/galleri/?do=visabild&id=88478) är:

- Raisers från Bike i Trollhättan, ca 300:- tror jag.
- Fatbar-styre från Biltema, ca 300:-
- Koso RX1N (mätare), ca 1500:-
- Backspeglar från Biltema, 300:-
- Framlykta från Ebay, ca 1000:- (hittar inte den butik som jag köpte ifrån nu så kanske de är slut där, men här är en som verkar vara samma. Min var svart när den kom så jag lackade om den. Tyvärr är den inte E-märkt så en annan måste på inför besiktning).
 

s62679

Fort och fel
Gick med
16 May 2009
Ort
Stockholm
Hoj
2009 Hypermotard 1100s
Visst kan jag det. De modifieringar jag gjort sedan jag köpte den och den såg ut så här (http://www.sporthoj.com/galleri/?do=visabild&id=88478) är:

- Raisers från Bike i Trollhättan, ca 300:- tror jag.
- Fatbar-styre från Biltema, ca 300:-
- Koso RX1N (mätare), ca 1500:-
- Backspeglar från Biltema, 300:-
- Framlykta från Ebay, ca 1000:- (hittar inte den butik som jag köpte ifrån nu så kanske de är slut där, men här är en som verkar vara samma. Min var svart när den kom så jag lackade om den. Tyvärr är den inte E-märkt så en annan måste på inför besiktning).

Grymt! Tack för svaret. Där fick man lite att lägga på önskelistan till tomten. :tummenupp

H
Rickard
 
Last edited:

willer

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2008
Ort
Ed
Hoj
2000 yamaha fzs 600 fazer
Nej, dvs inte än (är massa mil kvar).

Annars borde det väl stå en del matnyttigt ang. ventiljustering i hönsmanualen (Haynes) eller någon av de andra som går att hitta under downloads->manuals på
http://www.thundercat.nl
om man inte redan har den på trädkadaver hemma i bokhyllan.

/Anders

Hallå!
Det är inte säkert att du har en massa mil kvar! Ventilerna ska justeras varje 4000:e mil eller 42 månader(3,5år). Det står i min instruktionsbok iaf. Min har gått 2200 mil på 9 år, men justeringen ät inte gjord någon gång. Borde varit gjord två, snart tre ggr. Ventilerna för lite väsen när motorn är kall men de är tysta när den är varm. Ska Kolla/justera till vintern tänkte jag.

Som bilmek, tycker jag att det verkar relativt enkelt.

/william
 

lladron

Medlem
Gick med
6 May 2009
Ort
Oskarshamn
Hoj
-14, Yamaha MT 09
Hejsan alla, jag har nyss köpt en Fz1 -s ABS -07, Vilka avgassystem passar på den modellen och vilka ger mest effekt och goast ljud, enligt er?

Mvh // C
 

Kalleman1

Ängel trots allt
Gick med
16 Feb 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
Ducce SS-S - 17, Eldstorm -02
Nån som har smäckat dit större drev bak på sin 600?
Hur mycket förändrades varvtalet vid normalkörning (innan vid viss hastighet > efter vid samma hast.) för storleken du valde?
 

s62679

Fort och fel
Gick med
16 May 2009
Ort
Stockholm
Hoj
2009 Hypermotard 1100s
Någon som vet var man kan köpa nya insugsgummin till ett vettigt pris? Har en -01a där de börjar bli seriöst trötta..

R
 

willer

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2008
Ort
Ed
Hoj
2000 yamaha fzs 600 fazer
Någon som vet var man kan köpa nya insugsgummin till ett vettigt pris? Har en -01a där de börjar bli seriöst trötta..

R

Tjena!
Mina gummin börjar också bli trötta. Torrsprickor o.s.v. Jofrab säljer 4st för 1895:- Om det är vettigt vet jag inte men. Har du kollat vad de kostar original?
 

Lagerkungen

Asfaltsallergiker
Gick med
19 Apr 2007
Ort
Malmö
Hoj
Ombyggd Yamaha FZS600

anders_69

Datadoktor
Gick med
28 Sep 2008
Ort
Bunkeflostrand
Hoj
V11 Sport -01
Hallå!
Det är inte säkert att du har en massa mil kvar! Ventilerna ska justeras varje 4000:e mil eller 42 månader(3,5år). Det står i min instruktionsbok iaf. Min har gått 2200 mil på 9 år, men justeringen ät inte gjord någon gång. Borde varit gjord två, snart tre ggr. Ventilerna för lite väsen när motorn är kall men de är tysta när den är varm. Ska Kolla/justera till vintern tänkte jag.

Som bilmek, tycker jag att det verkar relativt enkelt.

/william

OK, då skall nog jag också vid lämpligt tillfälle ta och kolla lite ventilspel. Min har nu gått 2600 mil på 10 år och eftersom jag inte vet om det är kollat nån gång får man nog förutsaätta att det inte är det. Även på min tickar det om kall motor men det tystnar rätt snabbt.

/Anders
 

EQ

back in the sadle again
Gick med
26 Mar 2008
Ort
Söderslätt
Hoj
KTM 690 Enduro R -12
Drog bort dom gamla typiskt 90-tal fazer loggorna på kåpan nu!
WOW! :tummenupp Vilken skillnad! :banana

Tänk vad ett par simpla loggor kan göra mycket för intrycket på en hoj.
Nu känns den plötsligt mer 2000 tal än innan.

Nu blir man ju sugen på att göra ännu mer!
Som att styla om den till en streetfighter som Recman har gjort!
 

Lagerkungen

Asfaltsallergiker
Gick med
19 Apr 2007
Ort
Malmö
Hoj
Ombyggd Yamaha FZS600
Yamaha center ville ha 3400 kr eller något när jag kollade med de, så det känns inte så hett. Tack för tipsen!

R

Sjukt pris för lite gummibitar, fattar inte att de kan sätta sådana priser! :gnissla
Ja, de kanske säljer till folk som inte har internet och är döskraja för att handla på nätet! :D
 

willer

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2008
Ort
Ed
Hoj
2000 yamaha fzs 600 fazer
Ja det är äckligt dyrt! Priset från den tyska sidan är 86euro nu+frakt som jag ej vet vad den kostar. Blir la strax över tusenlappen med frakt. Bra pris det ändå. Står ej att dem skickar utomlands? Måste man maila dem då?
 

Lagerkungen

Asfaltsallergiker
Gick med
19 Apr 2007
Ort
Malmö
Hoj
Ombyggd Yamaha FZS600
Ja det är äckligt dyrt! Priset från den tyska sidan är 86euro nu+frakt som jag ej vet vad den kostar. Blir la strax över tusenlappen med frakt. Bra pris det ändå. Står ej att dem skickar utomlands? Måste man maila dem då?

Woah, jag handlade för 30 EUR + frakt...ingen dålig prisökning! hehe
Du får ett mail av dem med bankdetaljer etc när du lagt ordern. Ändra "vorkasse" till "ausland 20 EUR" på deras sida när man lagt sin pryl i varukorgen.
Jag har bara bra saker att säga om dem så go for it!
 
Last edited:

willer

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2008
Ort
Ed
Hoj
2000 yamaha fzs 600 fazer
Woah, jag handlade för 30 EUR + frakt...ingen dålig prisökning! hehe
Du får ett mail av dem med bankdetaljer etc när du lagt ordern. Ändra "vorkasse" till "ausland 20 EUR" på deras sida när man lagt sin pryl i varukorgen.
Jag har bara bra saker att säga om dem så go for it!

Ja det får väl bli dem. Är de likadana som original? Har ju strypbrickor i mina gummin, som sitter i ett spår av nåt slag. Visst kan man ju skita i strypningarna men:) Bra passform o.s.v. annars?
 

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Apostlahäst modell gammal
Hallå alla Fazerianer!

Behöver hjälp från nån som har en FZS 600 årsmodell 98 eller liknande (alltså som är likadan som 98:an) och som kör med orginalvarvräknaren och inget omkuggat eller så.
Grejen är att jag bytt ut min varvräknare mot en tredje-parts (Koso RX1N) och vill kontrollera så att varvtalet på mätaren verkar stämma överrens hyffsat. Så jag tänkte om nån kunde passa på under nån tur i påskhelg att kika vilket varvtal de har på en viss växel vid en viss hastighet. Tänkte mig två referensounkter, tex:
- 2:ans växel i 30km/h
- 6:ans växel i 100km/h

Så ska jag jämföra det med min när jag får ut den ur garaget här vilket dag som helst.

Glad påsk på er! :fyllisar
6:an, 100 km/h:5000 varv
6:an 80 km/h: 4000 varv
6:an 60 km/h: 3000 varv

Tydligt mönster som synes...
 

Lagerkungen

Asfaltsallergiker
Gick med
19 Apr 2007
Ort
Malmö
Hoj
Ombyggd Yamaha FZS600
Ja det får väl bli dem. Är de likadana som original? Har ju strypbrickor i mina gummin, som sitter i ett spår av nåt slag. Visst kan man ju skita i strypningarna men:) Bra passform o.s.v. annars?

Ser precis ut som original, inga problem med passform för den delen heller! :)
 

s62679

Fort och fel
Gick med
16 May 2009
Ort
Stockholm
Hoj
2009 Hypermotard 1100s
Ser precis ut som original, inga problem med passform för den delen heller! :)

La just en beställning och fick mailet om att de skall kolla lagerstatus och återkomma med betalnings-information efter det (tacka translate.google.com för översättningen). Ska bli intressant att se hur det slutar. :)

R
 

willer

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2008
Ort
Ed
Hoj
2000 yamaha fzs 600 fazer
Såja, tailguard och hugger monterat, blev sweet! :yoparty

Den undertrayen som du har, passar den rakt av eller måste man modda nåt?
Batterihyllan sitter ju i originaltrayen om jag minns rätt nu. Sitter det ny hylla i den nya trayen? Berätta mer!! Vill ha bort den fula läppen bak!!
 

Lagerkungen

Asfaltsallergiker
Gick med
19 Apr 2007
Ort
Malmö
Hoj
Ombyggd Yamaha FZS600
Den undertrayen som du har, passar den rakt av eller måste man modda nåt?
Batterihyllan sitter ju i originaltrayen om jag minns rätt nu. Sitter det ny hylla i den nya trayen? Berätta mer!! Vill ha bort den fula läppen bak!!

Man får demontera den gamla trayen och kapa av läppen + lite till, upp till lampfästet tror jag det var.
Sen monterar du tillbaka den gamla trayen och sätter på den nya som döljer den gamla.
Jag kapade en bit, testade passformen och kapade därefter resten...bättre att dubbelkolla än att kapa för mycket!
Du behåller alltså den gamla trayen med batterihylla etc! :)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top