KalleNorton 1988-2007

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Detta var min första åkning (i bil) jag ville vara med på i år som kändes som mest viktig att delta i oxå. Hoppas jag inte var i vägen i bilen. Kändes som en skön sväng med ett gott syfte. Kul att så många visade upp sig.
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
KalleNorton - Oskar. Jag kände inte dig så väl, men för mig är du ett välkänt namn på detta forum. Det känns extra hårt.
19 år, det ska bara inte få hända. Verkligheten är brutal ibland, man vill bara blunda.

Tankar till Oskars familj och vänner. Oskar, hoppas du är på en bra plats nu.
Sov så gott.


För att citera en bit ur en Takida låt jag lyssnar på jämt som får mig att tänka på det här med att livet är oerhört kort:

"All this time
All this time with you
Really loved me
Despite my faults and you knew

And you're not coming back
I got a reason to cry

The bottle's empty
The bottle's empty and cold
Just like I've been
Since I heard that you died alone
Finally home now
And I try to accept that you're gone
Wish I could have
Been there for you all along

With your back against the ground

All I want
All I need
Is to make you breathe
All that I want
All that I need
Is to make you breathe
"

Den låten borde jag ha lyssnat sönder för länge sen, men den är så fruktansvärt bra att den håller i all evighet.
Lyssnar på den när jag saknar nära och kära, som gått bort, som mest.
Vila i frid KalleNorton.
 

Underworld

Running when I can....
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Köngsbacka
Hoj
CBR 1100 XX -04
Den låten borde jag ha lyssnat sönder för länge sen, men den är så fruktansvärt bra att den håller i all evighet.
Lyssnar på den när jag saknar nära och kära, som gått bort, som mest.
Vila i frid KalleNorton.


Den låten har jag lyssnat mycket på, och man blir grymt berörd när man hör den.
Låten har "Robban" som sångaren heter skrivit och tillägnat sin mor som dog för något eller ett par år sedan.
Men ni som inte hört denna låt och vill bli lite sentimentala och tänka på de människor som tragiskt lämnat oss kan jag varmt rekomendera den här sången.
"Takida-Reason to cry" är det från albumet Make you breathe.

(Lite off topic-förlåt men precis lyssnat på den själv och ägnat min kamrat som dessvärre avled på liknande sätt som KN och Stoffe en tanke)
 

_teSSan_

Guest
Du verkar ha varit en underbar kille Oskar, jag hoppas för din och för dina anhörigas skull att du har det underbart där du är nu, och att din morfar blev glad för ditt sällskap!

Race in peace.




OT:
En låt som jag lyssnar mycket på när jag tänker på min kusin som dog 23 år gammal, och på hans flickvän som blev kvar, är Rascal Flats - What hurts the most. En riktig kärringlåt, men videon och texten träffar mig rakt i hjärtat.
 

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
HD Custom 02
tragiskt slut för en sådan fin o ödmjuk kille.

Mina Tankar går till alla anhöriga.
 

Bl@ck

Medlem
Gick med
12 Aug 2006
Ort
somewhere@home
Hoj
Honda CB1000RA -16
Vill inte förstöra tråden på någotvis, men jag tycker ändå att det är en viktig detalj. Enligt trådskaparen så raporterades det att Oskar gjorde en omkörning när olyckan skedde. Fast så var inte fallet, det som hände var att Oscar råkade ut för rullgrus i kurvan och där av olyckan. Vet inte om det har framgått i tråden redan. Vägverket hade varit snabbt på plats och soppat bort gruset efter olyckan. Så onödigt :(
 

lerox78

nöjd sm ägare
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Huddinge Sthlm
Hoj
yamaha xt660x sm -06
Vill inte förstöra tråden på någotvis, men jag tycker ändå att det är en viktig detalj. Enligt trådskaparen så raporterades det att Oskar gjorde en omkörning när olyckan skedde. Fast så var inte fallet, det som hände var att Oscar råkade ut för rullgrus i kurvan och där av olyckan. Vet inte om det har framgått i tråden redan. Vägverket hade varit snabbt på plats och soppat bort gruset efter olyckan. Så onödigt :(

bra detalj men oavsett är han borta men det tar bort tvivlare iaf,,och grus på våra vägar kommer alltid finnas så det är bara köra därefter
 

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Nära den billiga ölen!
Hoj
R6 -01
Hej Oskars föräldrar och syskon!

Har varit inne på tråden och tittat varje dag. gråter med
er misste Stoffe vår son den 31 maj det är så overkligt
fortfarande man gråter hoppas fortfarande att han ska
komma hem
Lider så med er vill ni prata så går det bra har haft kontakt
med någon kompis till Oskar.

Jag hoppas Oskar och Stoffe har hittat varandra någon annanstans
och kan köra ihop utan att det händer något.

Vi tänker på er, lider så med er

Kramar Stoffes mamma
 

lelleman

Be careful out there...
Gick med
27 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa -08
TUNG LÄSNING...
Fick aldrig äran att träffa killen men som så många andra här så har jag fnissat åt hans inlägg här på SH!
Lider med er alla som kände "KalleNorton" och till hans familj:(
Vila i frid

//Lelle
 

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
Vill inte förstöra tråden på någotvis, men jag tycker ändå att det är en viktig detalj. Enligt trådskaparen så raporterades det att Oskar gjorde en omkörning när olyckan skedde. Fast så var inte fallet, det som hände var att Oscar råkade ut för rullgrus i kurvan och där av olyckan. Vet inte om det har framgått i tråden redan. Vägverket hade varit snabbt på plats och soppat bort gruset efter olyckan. Så onödigt :(

Att vi ska behöva mista nära och kära pga. vägverkets ignorans av
våran trafikmiljö är skrämmande. Men som den kära vv-direktören
säger i tidningar: Fartkamerorna har räddat 16 liv i år....

Någon annan än vv som tror att fartkamerorna hade hjälpt mot rullgruset?


Vila i frid KalleNorton. Sänder böner till himlen för familjen.

/Per Andersson
 

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Ort
gbg
Hoj
r1 -00
Det är inte sant!! Kan inte förstå..

Drog in med dig och ivan(biifer) till sh-puben. Var där och snackade om allt! Sen fastnade du hos mattias och gänget när du började bli riktigt full och hade så jävla kul! Vi pratade med duckie och hennes kompis. Erat språk när du och duckie pratade med varann, det skratta man länge till.


Kommer ihåg alla körningar också. Vi var ute och körde mycket, med biifer.
Alltid du och din dt! Vi drog till rörken, onsdagskörningar m.m. Där kom du med dtn från andra sidan stan. Trodde alltid den skulle gå sönder.

Det är helt sjukt :(

VIF Oskar!

//David
 

FreddaGädda

Guest
Jag träffade tydligen KN, det berättade han för mig i vintras.
Han hade varit hemma hos mig och kikat på min Aprilia när jag försökte sälja den.
Han köpte den inte, den snåle fan.

Jag själv minns inte tillfället.

Gör Oskar en sista känst och ta hans korta men glada liv som ett exempel på hur man ska vara mot andra människor i livet. Man vet aldrig när man kommer dö, och man kan göra det exakt när som helst.

De allra flesta kan förbättra sig avsevärt. Många är dåliga på att ta vara på sin tid på jorden.

Hur vill du bli ihågkommen?
Jag vill bli ihågkommen som KalleNorton, och det menar jag verkligen.
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Fick precis en kall klump i magen. Att det ska hända människor i ens egen ålder är något man inte kan föreställa sig som ung. v.i.f
 

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Ort
Nacka
Hoj
sm570r
Var uppe i Kaitumälven och flugfiskade när pappa kom och sa "Vi måste prata", suckade och trodde att det var om att jag hade så kass ordning runt tältet.
Sen berättade han, kunde inte fatta vad som hade hänt. Oskar kan inte vara död, vi träffades ju för bara en vecka sen! Omöjligt!
Det är igentligen inte förens nu när jag kommit hem som jag förstått att det är på riktigt :(
Det var riktigt roligt att lära känna dig Oskar, hemskt att det skulle sluta såhär. Kan inte ens tänka mig hur det känns för Oskars föräldrar, ingen förälder ska behöva uppleva sitt barns död :(





Det är så här jag minns stunderna med Oskar. Alltid leende på läpparna, stort leende på läpparna.
 

Bifogat

  • PICT0026.jpg
    PICT0026.jpg
    135.6 KB · Visningar: 701

lady

Pratglad
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxern såld :(
Usch vad trist...lider med familj & vänner! Sov gott Oskar, hoppas du har det bra där du är! Ses i hojhimlen :(
 

Mich

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2007
Ort
Stockholm/Spånga
Hoj
Yamaha TT600 -86
Oskar och jag lärde känna varandra då vi började gymnasiet,vi två hamnade i samma klass på fordontekniskt. I bekantskapskretsen i skolan fick han snabbt smeknamnet Oggie.

Redan från början gjorde han klart för oss att motorcyklarna var en del utav hans liv,något som verkligen betydde något. Att han ville syssla med motorcyklar på heltid var det nog ingen i bekantskapskretsen som kunde missa.

Den 1 juni tog vi två studenten,vi sprang ut tillsammans på utspringet lagom runda under fötterna och livet var så bra som det kunde vara.

På vårat studentflak skrek vi oss hesa medans champagnen flödade,vi tjoade för fullt medans vi åkte flaket genom Stockholm City.

Då vi gick av flaket fick vi leda honom till tunnelbanan,tror aldrig jag skrattat så mycket som när han ringde mig ett par timmar senare och undrade hur i h-e han hade kommit hem. Så ska en avslutning gå till!

Senare under kvällen var vi ute och firade av oss ordentligt. Det blev även sista gången jag träffade Oskar.

Förra veckan funderade jag tillbaka på allt det här,tänkte att man kanske skulle mötas upp för en kryssning eller liknande för att återuppleva allt det roliga.

Måndag kväll kom dock samtalet som man inte hade velat få,nämligen att Oskar hade omkommit i en trafikolycka.

Tisdag morgon åkte jag ut till olycksplatsen tillsammans med en till klasskompis med blommor och ljus. Vi hade inget att skriva på,så vi skrev hans namn med sten intill vägkanten för att "markera" platsen på något sätt.

Hur som helst,för mig är det svårt att mista en vän som jag haft sanslöst roligt med genom åren.

"I minnerna lever man för alltid"

/Michél
 

WilleZL

Aktionsgruppen för TT-lopp på Gotland
Gick med
13 Jan 2005
Ort
Stockholm
Hoj
R6 & RD350
Först i dag nås jag av den tragiska nyheten när vi kommer in i Tele2/Comviqs täckningsormråde. Jag och min son har varit på sportfiskesemester i Norrbotten, helt avskärmade från omvärlden.

När jag slår på telefonen har jag fått ett röstmeddelande av Sven och jag får en känsla av att något riktigt hemskt har hänt. Jag ringer tillbaka, Sven är inte hemma och jag lugnas något för att sedan, när vi kommit hem, få det tragiska beskedet.

Jag är kompis med Oskars Pappa Sven, som också kör hoj. Oskar har jag träffat både när vi kört på Rörken och på Tuvängen men egentligen mest lärt känna genom Sven. Ni vet på ett sådant där sätt som stolta föräldrar berättar om sina barns framsteg och utvekling, men också om med- och motgångar, i stort som smått.

Oskars sorgliga olycka finns med i min verklighet och jag lider med dig Sven. Vila i frid Oskar./Wille
 

Widlund88

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Speed Triple, 04
Det är med en klump i halsen jag skriver detta. Jag och Oskar gick i samma klass i 11 år tillsammans. det gick inte många dagar utan att jag Oskar och Love hade nått i görningen, var de inte skrik och bus i skolan så hände det att vi satt och drack 3.5 or nånstans och snackade skit. Var och tände ljus på olyckplatsen idag (tisdag) med mor och far, då kom jag att tänka på en sak som jag ska se till att göra.. Jag hade tänkt mig att starta "KalleNorton MC" en klubb för oss som vill hedra minnet av oskar och samtidigt vara ett gäng att ha roligt med. Finns intresse för de så skriv en rad till mig! /Daniel
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top