Första sommaren utan båge

St.Anger

Lite bättre än andra
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Myrängen
Hoj
Honda cbr 954, Triumph Bonneville, Yamaha yzf250, Ural
Medans ögonen förflyttar sig över Sporthoj.com:s trådar och Essingeleden ringlar sig i stadig takt utanför vardagsrumsfönstret kommer ett sting i hjärtat när det så välbekanta ljudet strömmar förbi.

Det hörs i husväggen hur en 4-taktare vrids ur och det snabba ljudet av att motorcykeln kopplas upp på bakhjulet. Får något längtansfullt i blicken och känner att jag dumfastnar på skärmen. I detta ögonblick, vill jag sälja datorn, bilen, ja till och med lägenheten om det så fasen ska behövas. Var är min motorcykel?

50% av den försvann efter den senaste stölden och det har inte funnits resurser för att laga den. Samtidigt är ju det enda kloka att spara pengar och använda dem till de viktigare sakerna så som mat, kläder och bla bla bla det vanliga tramset.

Ibland struntar jag i om jag får äta. Vatten har ju dugt i alla år till folk. Kläder…behöver bara ett skinnställ så är jag klädd för livet. Vem bryr sig om pensionssparande när man får köra precis lite för fort än vad som är tillåtet och bli en liten vardagsrebell när man lyfter framhjulet precis efter den långa kurvan som man kan ta med ett så snyggt knäskrap efter Essingeöarnas avfart på väg mot stan.

Nu börjar skolan till hösten. Vem kan ha råd med en en-liters bensinslukande försäkringsfälla då? Önskar att jag hade det. Tröstar mig med att när skolan är slut och jag har skaffat mig det där ”riktiga” jobbet får jag skaffa mig en helt ny motorcykel. Oavsett vad det kostar.

Men det är en blek tröst just nu när vinet efter Kawasakin har passerat vardagsrummet och det enda jag har att åka efter med är en Vespa från 1962 som står i källaren vars koppling behöver lagning. Orkar man ens laga den och till vilken nytta?

”Att köra moped är som att ligga med tjocka tjejer. Det är bara roligt tills polarna ser en.”

:hojsmilie
 

MikeTL

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki TL1000S -99
Jag lider med dig. För jävligt när man ser -och hör - alla lyckliga motorcyklister på sta'n

Väntar själv på att få tillbaka min krashade hoj från verksta'n . . . någon gång i september :gnissla
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top