Metaltown 2007 i bilder - starring: Nursey & Pallas

Toxicity

Snart i ett dike nära dig
Gick med
22 Mar 2006
Ort
Ståkkhålm
Hoj
ÄrrSecks nollnoll
Metaltown 2007 i bilder - starring: Nursey & Toxicity

För en sisådär 7-8 månader sen fick jag och Nursey för oss att vi skulle toura ned till Jötteborj och glo på Metaltown tillsammans nu till sommaren. Jag vet inte om någon av oss faktiskt trodde att det skulle bli av, men se på fan! Vi fick faktiskt våra arslen ur vagnen (bilen..?). Resultatet ser ni här.

Eftersom vi (i sann Pallas-anda) var lite sena i starten (absolut inte på grund av mig :gnissla), så var vi lite småstressade att komma iväg innan den ljuvliga rusningstrafiken. Fredagarna är ju alltid roligast :crash.

Nursey väntar tålmodigt medans Tox knäpper hjälmen. Det kan ta ett tag om man har otur, hon är ju blondin.
18518025859.jpg


"Damdidam..dudidu.."
18518030093.jpg


"Jossan för i HELVETE, nu åker vi!"
18518030083.jpg


Tro't eller ej, tillslut kom vi iväg. Blev en riktig långkörare innan första rasten i Västberga (för er oinvigda: det är väl dryga halvmilen från där vi startade :näsblod ). Man kan inte åka hoj på tom mage! Kulinariskt blev det också. Big Mac & Co.

Tur att man inte ser mitt ansiktsuttryck under hjälmen, det hade nog varit..intressant. Här ligger man och tourar i 140 knyck bakom en jävla snigelbil, och så plockar hon fram kameran.
:skrämd

18518030028.jpg


18518030058.jpg


Inte så långt kvar.
18518030161.jpg


Med ungefär 10 mil kvar känner man sig såhär fräsch. Syrran håller ändå metal-andan uppe, som synes. RespekCt!
18518030140.jpg


To be continued..
 
Last edited:

Toxicity

Snart i ett dike nära dig
Gick med
22 Mar 2006
Ort
Ståkkhålm
Hoj
ÄrrSecks nollnoll
ÄNTLIGEN framme! Hmm, nu ska vi bara hitta rätt också. För er som inte vet: vår lilla syrra är fruktansvärt söt, men något lokalsinne har hon inte.
Inte ens med hjälp av vägbeskrivning i tankväskan..
Vilsekörningen var ett faktum. Som tur var hittade vi ett par goa gubbar :)brynad) som guidade oss nästan rätt..
Tack Ola och Johan! :pannkyss
18518030111.jpg


Nåväl, vi kom ju rätt tillslut. Med hojarna i tryggt förvar i hotellets garage kunde vi slappna av.

Jos mat-och-sov-klocka ringde, så vi begav oss ut på stan.
Syrran på matjakt:
18518025930.jpg


Efter ännu en kulinarisk maträtt (som jag faktiskt inte ens kommer ihåg vad det var, säkerligen något nyttigt :näsblod) så var det dags att göra sig iordning för en hård natts festande. INTE. Vi somnade på sängarna vid typ halv tio.

G'natt.
18518025951.jpg


Rätt lite packning för två tjejer som ska spendera en helg borta, eller hur?
18518025889.jpg


Utsikten från hotellrummet.
18518025936.jpg


Hotellet var en riktigt positiv överraskning. Skittrevlig personal, mysiga rum och sköna sängar.

Nåväl. En natts well needed sömn gjorde susen. Förmiddan spenderades i sängen (nej, inte på det sättet). Sen blev det såklart lite stressigt (för ovanlighetens skull), det skulle ju duschas och sminkas hit och dit.

Jos, efter att Syrran gått lös på henne med diverse..verktyg..:tuttar
18518025965.jpg


MOT FRIHAMNEN! (jo, vi hittade dit..med lite hjälp..)

Ja, alltså..äsch, behöver jag säga nåt?
18518025918.jpg


18518025973.jpg


To be..äh, ja..ni vet.
 
Last edited:

Toxicity

Snart i ett dike nära dig
Gick med
22 Mar 2006
Ort
Ståkkhålm
Hoj
ÄrrSecks nollnoll
Första ölen slank ned hyffsat lätt..
18518025982.jpg


Andra, tredje och fjärde också..lite FÖR lätt kanske..:hihi
18518025980.jpg


:näsblod
18617370020.jpg


I väntans tider..snart går dom på..
18518030061.jpg


JAAAAAAAAAA
18518025931.jpg


:yoparty
18518030025.jpg


Man blir lite trött i fötterna av att stå i typ 6 timmar. Snilleblixten: vi badar fötterna!

Eller inte... (notera minen på killen i vitt..:hihi)
18518030081.jpg



Avslutar med en bild på Götaälvbron. Det kan väl diskuteras hur genomtänkt det är att hoppa ifrån den, men killen dog. Tragiskt.

18518030046.jpg



Sammanfattningsvis då. Helt sjukt kul helg, trots ömmande kroppsdelar.
Min första riktiga långtur gav mersmak! Nästa sommar glider vi ner på något GP.
 

SUKKI

Ny medlem
Gick med
27 May 2004
Ort
västkusten
Hoj
suzuki gsxr
gulliga jo det är dom:tummenupp

men en av dom föll jag för:kiss :censored så får man ju inte säga på en fredag:yoparty

hur lyckades ni å filma då??:va

gulliga jo det är dom:tummenupp

men en av dom föll jag för:kiss :censored så får man ju inte säga på en fredag:yoparty

hur lyckades ni å filma då??:va

lördag nu!!:D
 
Last edited:

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Fan vad snygga bilder :p Riktigt bra kamera måste det vara:rolleyes:

Jo det va jag som filmade pallas rumpa i farten innan jag fick psykbryt och gasde iväg i 180kmph och försökte stänga av kameran samtidigt :japp
Det är hårt att köra Bandit...blåsigt iallafall.

Snyggt upplägg Jos ;)..noterade att du bara lade upp EFTERbilden av mitt hantverk...how bout den andra första.."jagheterpallasochharjustvaknatefterattjagkörde50BLÅSIGAmildageninnanmennuskallnurseysminkauppmig bilden"? :p
 
Last edited by a moderator:

Toxicity

Snart i ett dike nära dig
Gick med
22 Mar 2006
Ort
Ståkkhålm
Hoj
ÄrrSecks nollnoll
Snyggt upplägg Jos ;)..noterade att du bara lade upp EFTERbilden av mitt hantverk...how bout den andra första.."jagheterpallasochharjustvaknatefterattjagkörde50BLÅSIGAmildageninnanmennuskallnurseysminkauppmig bilden"? :p

Räcker det inte med "åhvilkenmjukochgokindduharsyrranjagskabaravilaögonenlite"-bilden? :huvet
 
Last edited:

Perris

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Ort
I stan på landet.
Hoj
Honda plastraket a´la nittiotal!
Hohooo! Sånt här är guld! Älskar bilderböcker! Satan vad det kliar i festivalfötterna nu.

/perris
 

rewind

Luttrad å tillbakalutad ...
Gick med
27 May 2003
Ort
Jönköping
Hoj
SV650S -01, ktm exc 450
Juste bildserie tjejer :)

Nästa vecka blir det arvika med in flames, mustasch å sabaton :yoparty

sen som lite bonus så vnv nation , fla och för dansfötterna lite infekterade svampar :tummenupp
 

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Bra bilder! Alltid kul att se.
Jag var själv på metaltown och röjde. sjukt skoj och sååå mycket bra spelningar. Det som förvånade mest var nog nykomlingarna sonic syndicate.
Gillade ni messugahs spelning? Jag tyckte faktiskt den var lite halv lam(sett dem 2-3ggr förrut och tyckte inte dom höll måttet)

Btw, är ni systrar på riktigt eller "systrar" :) ?
 

simonnr22

Guest
Juste bildserie tjejer :)

Nästa vecka blir det arvika med in flames, mustasch å sabaton :yoparty

sen som lite bonus så vnv nation , fla och för dansfötterna lite infekterade svampar :tummenupp

jag har sett sabaton och mustach, jag kan lova att du inte blir besviken ;)
 

Toxicity

Snart i ett dike nära dig
Gick med
22 Mar 2006
Ort
Ståkkhålm
Hoj
ÄrrSecks nollnoll
Jag har förvisso inget att jämföra med, och måhända är jag liiite partisk..men jag tyckte Meshuggah var mäktigt! Låtvalen kanske kan diskuteras, men fan vilket ös.

Ja, för tusan..vi är enäggstvillingar, syns inte det? ;)

Bra bilder! Alltid kul att se.
Jag var själv på metaltown och röjde. sjukt skoj och sååå mycket bra spelningar. Det som förvånade mest var nog nykomlingarna sonic syndicate.
Gillade ni messugahs spelning? Jag tyckte faktiskt den var lite halv lam(sett dem 2-3ggr förrut och tyckte inte dom höll måttet)

Btw, är ni systrar på riktigt eller "systrar" :) ?
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Alltså..syrran..sjuksyrran...
Josefine alias Pallas är dock min nyadopterade lilltvilling numera. Vi är två kroppar och EN hjärna hahaha ;):D

Jag slänger upp fler bilder senare när jag kommer hem från jobbet :p
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top