Tripp neråt europa i sommar..Tips ?

*JIMPA*

Legitimerad spökjägare
Gick med
25 Aug 2004
Ort
i ett skjul i skogen
Hoj
tomt i grottan
Hejsan!

Jag sitter och funderar på att ta en tripp neråt europa i sommar.
Är lite sugen på att sticka till Normandie och stanna där i någon dag och kika runt på lite historiksa minnen från andra världskriget.
Sedan åka över belgien ardennerna och rhendalen + förbi ringen..och sedan en runda över berlin innan man åker hem för att hälsa på en kompis.

Har inte någon tids begränsning men sticker runt v29-30.
tänkte vara borta 1-2v.

Någon el några som har vägtips el sugen på att hänga på?

Bara att höra av er!:yoparty
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Själv tänkte jag åka ner till San Marino för MotoGPt där den 2:a september.
Sticker väl typ den 25e.

Du kanske kan sikta in dig på Brno i tjeckien någon vecka tidigare, om nu du tycker det verkar intressant?
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Åk till Amsterdam. Bara Amsterdam.

Sen finns det ett Six Flag nöjesfält ( enda i Europa?) några mil utanför, bergodalbaner extravaganza:yoparty
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Om du orkar ta dig så långt österut och ska iväg nu ganska snart så kanske du skulle titta in på Superbike i Brno. Det är den 22 juli. Var där förra året i alla fall, och det var riktigt kul. :tummenupp
 

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Halland
Hoj
en liter Honda
Jag har väldigt trevliga minnen från Ardennerna i östra Belgien, både hojvänligt och otroligt vackert med vägar som slår knut på sig själva. Vi bodde några nätter i La Roche en Ardenne och utgick därifrån. Rekommenderas helhjärtat! :tummenupp
 

decube

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2006
Ort
Nacka
Hoj
Suzuki Bandit-"R"
Åker själv fredag den 13e med färjan från nynäshamn till gdansk för att sedan köra genom tyskland,frankrike mm. Någon som åker samtidigt eller vill haka på?
Ska bo på vandrarhem.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Jag tycker vägarna i Belgium sög jämfört med de tyska. Direkt man passerade gränsen mellan Tyskland och Belgien så gick det från fin, slät asfalt till fläckig, lagad och ojämn asfalt.

Allt runt Ringen är fint, kolla in Moseldalen strax söderut t ex. Åk genom Cochem.
 

decube

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2006
Ort
Nacka
Hoj
Suzuki Bandit-"R"
Scorpionfighter: synd det!

Mr helmut: tur att man inte är skrockfull då :D
 

decube

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2006
Ort
Nacka
Hoj
Suzuki Bandit-"R"
Jag kommer bestämma resväg lite vartefter men jag har bestämt några mål iaf och det är ju berlin, nürburgring, red light district i amsterdam :D, paris och ferrarimuseet i milano om jag åker så långt :) Jag har monterat GPS på hojen så jag slipper förhoppnigsvis åka fel iaf :tummenupp
 

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Halland
Hoj
en liter Honda
jag har bestämt några mål iaf och det är ju berlin, nürburgring, red light district i amsterdam :D, paris och ferrarimuseet i milano om jag åker så långt :)
Målen är ju ganska spridda, så om du skall hinna se något av målen + se något av resten av resvägen + inte bara stressköra från punkt till punkt så låter det absolut mer som två än som en vecka.:tummenupp En klassisk hojsemestermiss är att gapa över för mycket på för kort tid - been there, done that.
Någon tycker säkert att det inte är något problem att hinna med de målen på en vecka eller t.o.m. kortare... och det är förstås sant. Man hinner. Men inte som soft semesternjutning.:rolleyes:
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Åk till Maranello istället. Där ligger Ferrarifabriken, Galleria Ferrari (museum), Ferrari store (merchandise) och Fiorano (testbana för gatbilar och f1-bilar)

Bra är att bo på Ferraris eget hotell mitt emot fabriksgrindarna så ser man hur cheferna kommer i den ena nya Ferrarin efter den andra på morgonen. :D Nära att springa till utsiktspunkter på Fiorano också när man hör F1:an vråla.
 

*JIMPA*

Legitimerad spökjägare
Gick med
25 Aug 2004
Ort
i ett skjul i skogen
Hoj
tomt i grottan
Jag kommer bestämma resväg lite vartefter men jag har bestämt några mål iaf och det är ju berlin, nürburgring, red light district i amsterdam :D, paris och ferrarimuseet i milano om jag åker så långt :) Jag har monterat GPS på hojen så jag slipper förhoppnigsvis åka fel iaf :tummenupp

aha oki det var spridda skurar :) låter som en bra tripp! :)

Funderar också på att införskaffa Gps men de är så satans dyra bättre å lägga pengarna på bensin kanske? eller är de värda sina pengar?
som jag ser det kommer jag bara behöva gpsen under 2 veckor känns lite dumt att lägga 5500 kr på en gps då till hojjen:tungan
får köra med karta å ett gott mod!:tummenupp

Några ideer vad man ska ha med sig? ska man tälta eller ligga på vandrahem?
har hela tiden vart inne på att tälta men vet inte riktigt.
Ska beställa tankväska å väska till passagerarsitsen idag i alla fall :).
 

decube

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2006
Ort
Nacka
Hoj
Suzuki Bandit-"R"
Jag har en handdator med gps inbyggt som jag även använder i bilen så det kostade mig inte mkt. En hållare/laddare till hojen bara :)
Men karta fungerar nog också. Det fanns en bra checklista på SMCs hemsida med saker man ska ha med. Men den kan jag inte hitta nu :-/

Jag var också inne på att tälta förut, men reser man ensam kan det vara kul med lite sällskap vilket man får på vandrarhem! Inte kul heller med tält om det skulle regna kraftigt.
 

*JIMPA*

Legitimerad spökjägare
Gick med
25 Aug 2004
Ort
i ett skjul i skogen
Hoj
tomt i grottan
Jag har en handdator med gps inbyggt som jag även använder i bilen så det kostade mig inte mkt. En hållare/laddare till hojen bara :)
Men karta fungerar nog också. Det fanns en bra checklista på SMCs hemsida med saker man ska ha med. Men den kan jag inte hitta nu :-/

Jag var också inne på att tälta förut, men reser man ensam kan det vara kul med lite sällskap vilket man får på vandrarhem! Inte kul heller med tält om det skulle regna kraftigt.

Jo de e klart alltid kul å träffa lite folk.. men det kan man göra på en del campingar med :)
 

Frick

I´m spartacus
Gick med
31 May 2005
Ort
Karlstad
Hoj
GSX 1400
Jag skulle definitivt tagit med mej tält

Även om du planerar att bo på vandrarhem
så är det inte roligt att leta vandrarhem
och få höra att det är fullt överallt
eller svindyrt

Med tält så har du ju fler valmöjligheter
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top