Yamaha FZ-tråden

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
köper han ett Yoshimura rör så följer det med en instruktionsmanual med bilder om vad man gör med EXUP ventilen :tummenupp
 

LiveWire

LiveWire
Gick med
27 May 2009
Ort
Luleå
Hoj
Yamaha FZ1-N Yamaha FZR1000 Yamaha XJ400
Hej på er! Jag skulle behöva lite hjälp av er. Jag har sökt i alla forum, men antingen så är jag värdelös på att söka, eller så är sökmotorn knepig. I vilket fall, så hittar jag inget om det jag behöver hjälp med. Det är så att en polare har en FZ1N och vill/måste sätta dit någon annan ljuddämpare. Men han har hört att exupventilen (stavning?) sabbar det hela. Så vi behöver lite tips och råd ifrån er.

Har ni någon tråd där någon beskriver olika metoder på förbikoppling eller något? All hjälp äv välkommen. Stackarn åker ju runt och pyser lite, bara.

Tackar på förhand.

Mvh Tompten

Som föregående skribent skrev följer det med en beskrivning till yoshi. Man tar bort vajrarna och låter motorn till exup ventilen vara ikopplad för att slippa felmeddelande.
 

Burman

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2007
Ort
Piteå
Hoj
FZ1-N -08
Hej på er! Jag skulle behöva lite hjälp av er. Jag har sökt i alla forum, men antingen så är jag värdelös på att söka, eller så är sökmotorn knepig. I vilket fall, så hittar jag inget om det jag behöver hjälp med. Det är så att en polare har en FZ1N och vill/måste sätta dit någon annan ljuddämpare. Men han har hört att exupventilen (stavning?) sabbar det hela. Så vi behöver lite tips och råd ifrån er.

Har ni någon tråd där någon beskriver olika metoder på förbikoppling eller något? All hjälp äv välkommen. Stackarn åker ju runt och pyser lite, bara.

Tackar på förhand.

Mvh Tompten

http://www.youtube.com/watch?v=om3ZvUqKnfQ&feature=related
 

nissetrisse

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2010
Ort
kungsbacka/malmö
Hoj
09 Yamaha FZ1,05 yamaha r1,97suzuki marauder
Hej på er! Jag skulle behöva lite hjälp av er. Jag har sökt i alla forum, men antingen så är jag värdelös på att söka, eller så är sökmotorn knepig. I vilket fall, så hittar jag inget om det jag behöver hjälp med. Det är så att en polare har en FZ1N och vill/måste sätta dit någon annan ljuddämpare. Men han har hört att exupventilen (stavning?) sabbar det hela. Så vi behöver lite tips och råd ifrån er.

Har ni någon tråd där någon beskriver olika metoder på förbikoppling eller något? All hjälp äv välkommen. Stackarn åker ju runt och pyser lite, bara.

Tackar på förhand.

Mvh Tompten

Köper du ett akrapovic så finns där en mycket utförlig beskrivning på
hur man tar bort den. Jag tror knappt att man kan mislyckas :tummenupp
 

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
OM jag skall beställa FCE från USA, finns det nån fler som vill dela frakt och tull??
PM:a mig isåfall....
 

bigwanna

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Upplands väsby
Hoj
2001 Suzuki GSXr 1000
Tjena tjena, ny här på forumet och ny på mc fronten.. Går i köptankarna och letar efter FZ6-s, undrar lite om det är stor märkbar skillnad på 78hk eller 98hk? vad bör jag tänka på när jag köper en som gått ca 1600 mil?

/En riktigt taggad blivande hojåkare!
 

drm4rtin

med lem
Gick med
9 Mar 2010
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
2007, Suzuki DL1000, 2002, Yamaha FZS600.
jag e lite trött på vindbruset som min vindavvisare slänger upp direkt under hjälmen, och tänkte byta till en annan. Har kollat lite på Puig och ZeroGravity. Puig race verkar va lite högre än standard, och vissa säger att de blir av med vindbruset. Touringskärmen verkar va lite för stor, och jag undar om den inte skapar ännu mer turbulens. Vad har ni andra ? Jag e 186 lång, det borde också va en jämförelsefaktor

Sisådärja, VarioTouringrutan (från MTA) ramlade in till slut men då var det dags för en trip till Mallis så provet fick vänta en stund till. Monterat och klart på 10 minuter. Perfekt passform.

Rutan är 7 cm längre än originalet + att den har "flärpen". Hindrar inte sikten på något sätt varför en rökfärgad ger ett mer estetiskt intryck antar jag.

Hur funkar den då? Kör man på mycket ojämna vägar (Västernorrland...) "fladdrar" rutan men väl ute på normala vägar utan potthål och tjälskott fungerar den, ja vad ska jag säga. MAGISKT! Tyckte hojen varvade så konstigt och att alla kurvor blev mycket snävare med vt-rutan. Tro f-n det, allt vind är som bortblåst:D. Varför man tenderar att köra mycket fortare. Det jag noterar är att nu känner man vind på axlar och armar, vilket man antagligen hade tidigare också med originalrutan men då var man väl för upptagen med att ta vinden på huvud/bål för att märka detta.
Men det lilla jag testat så kan jag inte säga annat än att det är väl invensterade pesetas. Mycket Nöjd!
http://www.bikehps.com/acatalog/info_yvt75472.html
 

Darkwing

Inte hojlös!
Gick med
24 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
FZ6-N
Tjena tjena, ny här på forumet och ny på mc fronten.. Går i köptankarna och letar efter FZ6-s, undrar lite om det är stor märkbar skillnad på 78hk eller 98hk? vad bör jag tänka på när jag köper en som gått ca 1600 mil?

/En riktigt taggad blivande hojåkare!

Märkbar skillnad = svar ja. Lätt att göra om till 98 hk = svar ja :tummenupp

Det vanliga, kolla däck, drivpaket, bromsar, packboxar, lager och att hojen så såklart är fin!
Min har gått snart 2000 mil och går hårt när jag kör. Tar dock hand om den därefter. Dvs det är inte alltid bäst att köpa en lågmilare. Egentligen beror det ju faktiskt på ägaren.

Lycka till med ditt hojköp!
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
jag funderar lite på en Puig "racing" skärm för att den e lite lägre, och lägger fartvinden i bröstet ist för under hjälmen. Avlastar handlederna tänkte jag ..
 

huggan

Ny medlem
Gick med
24 May 2011
Ort
Eriksmåla
Hoj
Yamaha FZS 600
Märkbar skillnad = svar ja. Lätt att göra om till 98 hk = svar ja :tummenupp

Det vanliga, kolla däck, drivpaket, bromsar, packboxar, lager och att hojen så såklart är fin!
Min har gått snart 2000 mil och går hårt när jag kör. Tar dock hand om den därefter. Dvs det är inte alltid bäst att köpa en lågmilare. Egentligen beror det ju faktiskt på ägaren.

Lycka till med ditt hojköp!

Du säger att det är lätt att göra om till 98hk, men hur?
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Har en kompis med en FZ-6´a som är lite vilse när det kommer till att lämna in den för service, 1000mil har den snart gått. Auktoriserad i/runt Sthlm men Uppsala-Södertälje är inget större bekymmer, vad rekommenderas? (o vad rekommenderas inte ;) )
 

Burman

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2007
Ort
Piteå
Hoj
FZ1-N -08
Hejsan, undrar om det är någon som har xenon konverterat sin fz1-n? Har funderat på att göra det och undrar om någon kan rekommendera något kitt och om det är något som man bör tänka på, kan man lägga fast balasten mot kylargallret eller vart ska man gömma den på en naken hoj?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top