Yamaha FZ-tråden

drm4rtin

med lem
Gick med
9 Mar 2010
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
2007, Suzuki DL1000, 2002, Yamaha FZS600.
VarioTouring kåpglas

Det här inlägget kanske passar bättre under köp och sälj men tror jag har bättre lycka här. Å för att det inte ska flyttas passar jag även på att ställa en fråga oxå... :)

Har en FZS2002 med original kåpglas. Är på jakt efter antingen en VT ruta eller förhöjt kåpglas alt. Double Bubble. Nån som har och ev vill sälja? PM:a mig. Ni som har men inte vill sälja, berätta om era erfarenheter, hur stor skillnad gör dom?
 

JSV

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2008
Ort
Bålsta
Hoj
Yamaha FZ1N ABS -08
Tjabba!! Tar mig friheten att slänga mig in i gemenskapen då jag tog mig en FZ1N ABS -08 med 911mil på mätaren, det stod mellan cb1000 och denna och valet blev rätt känner jag!! Så nu är det isärplockat uppkollat lampsocklar osv så diodblinkers, dioder, xenon samt akraslipon beställt!! Lilla spjället i originalhistorien var bara att avlägsna wirarna och låta motorn sitta kvar va?? :)
Mvh Mackan!!
 

haobey

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2008
Ort
Malmö
Hoj
Street Triple -09
Är ute efter en tvådelad sadel eller någon form av seat cover som täcker över passagerardelen. Finns det någonstans till ett rimligt pris?

Har letat en del men inte hittat riktigt vad jag söker.
 

Jaakoobssoon

Member!
Gick med
27 Mar 2008
Ort
.
Hoj
.
Är ute efter en tvådelad sadel eller någon form av seat cover som täcker över passagerardelen. Finns det någonstans till ett rimligt pris?

Har letat en del men inte hittat riktigt vad jag söker.


Jag köpte en för några veckor sedan på ebay. Satt och bevakade allt som kom ut till min hoj i några dagar och en dag så hade en ermax cuts kommit ut i rätt färg. Halva priset jämfört mot svenska försäljarna. Så är du inte stressad är det ju bara att vänta! :tummenupp
 

Darkwing

Inte hojlös!
Gick med
24 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
FZ6-N
Tänkte det var dags att säga hej.

HEJ!

Har åkt FZ6-N sen förra sommaren. Står dock numera nerplockad (snart ihop) efter en ordentligt genomgång i vintras.....

liten teaser kommer här....


full

http://www.geting.se/viewimage/image/298164-825.jpg
 

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Lite poseringkörning inför fotograf.... Ingen optimal körställning men det gnistrade bra!!:yoparty
 

Bifogat

  • OK_SMC-041 (18).jpg
    OK_SMC-041 (18).jpg
    244.8 KB · Visningar: 195

Tivook

Ny medlem
Gick med
17 May 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Svart FZ1-S
Vilken FEET chicken strip på bakdäcket .. Har du köpt hojen för pendling ?

Haha ja jag har ju en FZ1-S som lämpar sig väldigt bra för långa sträckor så det har blivit en del mil motorvägskörning.

Har räknat på det och ungefär 600 mil av 800 körda förra säsongen va på motorväg :p

Har inget vidare behov av att ligga i varje kurva o utmana ödet för övrigt :)
 
Last edited:

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Vi bara skojar lite med dig .. Jag har slått av varningspinnen på höger sida (konstigt nog) men kan inte upprepa konsten på nån sida numera. Har väl lite griller i huvet efter vurpan (som jag för övrigt försöker arbeta bort.)

Cage, jag ser att du vet att de som inte har reflexväst blir påkörda DiReCkT ;)

.. snygg hoj förresten ;) Hur fort går det där ungefär ?
 
Last edited:

splfz1

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2009
Ort
Wärmland
Hoj
07 yamaha fz1-n
Har presis avklarat premierturen för i år. fy satan va sååååå otrolit skön.
kan inte beskriva i ord hur ja har längtat hela långa vintern på det här ögonblicket! nu blir det mer trim o godis på hojen under våren. menade byta i vinter, men min fz1a ä mej trogen o ja ä så nöjd med den. 2000mila service nu. hoppas ni andra får en fin o bra vår.................:banana
 

Burman

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2007
Ort
Piteå
Hoj
FZ1-N -08
Hejsan :)
Orkar inte plöjja igenom denna enorma tråd, men det är så att jag hade tänkt köpa storebror (fz1) till min fz6.

Undrar vad det är för skillnader om det är några mellan årsmodellerna 06-08. Är det något man ska tänka på inför köp?

//Mvh Burman
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top